Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

Bonjour tout le monde. 
Pour le début du nouveau Chevalier Rouge je serai en Belgique. 
Voilà les dates des dédicaces.

-Fnac LEUVEN donderdag 12/5: 18u-19u30
-Standaard boekhandel Antwerpen Schoenmarkt
vrijdag 13/5 : 12u-14u
-Stripwinkel BEO vrijdag 13/5 : 15u-17u
-Media markt schoten vrijdag 13/5 :18u-19u30
-Carrefour Turnhout zaterdag 14/5 :10u00-11u30
-Standaard boekhandel Mechelen zaterdag 14/5 : 13u-14u30
-Standaard boekhandel Leuvenzaterdag 14/5 : 15u30-17u00

Ces rendez-vous sont exceptionnels et organisés directement par l'éditeur. 
Après ces dates autres rendez-vous ne sont pas prévus pour tous les ans 2016.

Link naar reactie

spijtig niets in West-Vlaanderen

 

Oost-Vlaanderen en Limburg ook niet.

Maar het valt wel op dat de locaties zich beperken tot de regio Antwerpen, Turnhout, Mechelen en Leuven.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat er in bijvoorbeeld Gent, Brugge en Hasselt geen winkels zouden zijn die interesse hebben.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

De Stripspeciaalzaak nieuwsbrief gaat vandaag reeds verzonden worden. Dit in combinatie met het feit dat het nieuwe Rode Ridder interview zojuist plaatsvond maakt dat het niet in deze nieuwsbrief gaat staan. Ook morgen zal het nog niet online staan, want dat is pas dinsdag het geval. Kontiki heeft immers ook nog andere dingen te doen.

 

Aangezien dit het zevende interview is in de rij van zeven weken in aanloop naar de uitgave van nummer 250, zullen de meeste onder jullie Martin Lodewijk verwachten, want die is nog niet aan de beurt gekomen. Nochtans stond hij als een van de eersten gepland in het schema.

Maar wegens privé omstandigheden heeft Martin Lodewijk zijn interview moeten uitstellen en vindt dat over een paar weken plaats. Dat hebben jullie dus nog tegoed.

 

Inmiddels kan ook bekend gemaakt worden dat het minimum aantal geplande interviews is uitgebreid van zeven naar tien. Dat wil zeggen dat jullie de volgende weken ook nog nieuwe Rode Ridder interviews te lezen krijgen.

 

In elk geval zal het voor bijna iedereen van jullie een verrassing zijn wie de eerstvolgende persoon is die geïnterviewd wordt!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Dimitri Fogolin, de nieuwe inkleurder van de Rode Ridder albums.

 

Aan het begin van zijn carrière heeft Dimitri zich verdiept in de wereld van grafisch ontwerp, prepress, DTP en het bewerken van fotomateriaal.

In de jaren ’90 volgde hij een opleiding bij Davide Toffolo. Daar ontmoette hij enkele collega’s die hem de kans gaven om stripauteur/illustrator te worden. Na de cursus, in 1997, stichtte hij samen met zijn collega’s/vrienden Fame Comics . Onder dat label werden hun strips uitgebracht en verdeeld op de markt.
In september 2008 richtte hij samen met Luca Malisan en Paolo Gomets Francescutto (eveneens van Fame Comics) een nieuwe studio op: Gotem Studio.

Dimitri is tot op heden aan de slag bij Gotem Studio als stripauteur en illustrator, meer bepaald als inkleurder voor verschillende franse en belgische uitgeverijen zoals Delcourt, Glénat en WPG.

 

13043596_993704540664712_752601106624003

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ik heb eventjes mijn Eppo-achterstand ingehaald. In het voorlaatste nummer brengen ze een berichtje over nr 250 en nemen ze een zinnetje over uit de perstekst (denk ik toch, ik ben het in ieder geval ook al eens elders tegen gekomen): "de negendelige cyclus wordt vier stroken per pagina en zal meer op een normaal album lijken". Waren de eerdere albums geen vier stroken per album? Leken de eerdere strips niet op een normaal album??

 

edit: het rare is dat de pagina's van het album juist helemaal niet in stroken zijn ingedeeld.

Link naar reactie

Recensie laatste artikel: "...te veel slordigheid in de toch sterke tekeningen van Bono..."? In die eerste 13 pagina's op Yieha heb ik toch niet teveel slordigheid gezien. Vanavond maar eens gaan halen.

 

Ik heb een pak Rode Ridders gelezen vroeger, maar dit wordt de eerste RR die ik zélf koop. Missie geslaagd van de uitgever, zou ik zeggen.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Het artikel in het NB schrijft te veel over de tekenaar en ziet de rol van Marc Legendre over het hoofd. Alsof het hele verhaal uit de koker van Fabio Bono komt. Tsss...

 

Gisteren de RR gelezen: typisch RR, vind ik.

Vernieuwd?

Nou ja: er is meer bloot in te zien, het geweld is grafischer, en RR is niet meer gladgeschoren.

Er is geen overdreven sterke breuk met het verleden, omdat RR altijd een realistische tekenstijl had.

Het verschil Sus&Wis/Amoras was groter en opvallender.

In beide gevallen was Marc Legrendre erbij betrokken.

Zat Legendre ook in G.Rom - Force of Gold?

Link naar reactie

Ik had er naar uitgekeken, maar vond er niets aan. Een stoere noch knappe Rode Ridder. En al zeker niet ruw. Ik ben wel hoopvol, want mij lijkt het dat de figuur in het artikel waar Kontiki naar verwijst de strip overtreft. In die strip is zijn gezicht wel erg vaag in heel wat prentjes.  

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...