Ga naar inhoud

De Rode Ridder


Martin

Recommended Posts

3 hours ago, Koen Claeys said:

Inderdaad, een goed verhaal boven alles. ❤️ Borsten en konten zijn welkome extra's.  😉 

 

Helaas bleef er bij de Rode Ridder niet veel verhaal over. De borsten van Allis volgden een omgekeerde richting van de kwaliteit van het verhaal. Van peertjes in het begin tot een streekprodukt uit Kherson aan het einde.

 

 

 

Link naar reactie

Ben gestopt met de Rode Ridder rond 115, maar dat is ondertussen al meer dan vijfendertig jaar geleden.  Heb die 115 albums onlangs weggegeven aan de kinderen van mijn buurman.  Ze hebben, zoals ik destijds, er al veel leesplezier uit gehaald.
Zelf merkte ik dat die strips waar ik met nostalgische gevoelens op terugkijk (De Rode Ridder, Asterix, De Blauwbloezen, ...) thans mij persoonlijk geen leesplezier meer verschaffen, zelfs de albums die (terecht) als klassiekers worden bestempeld. 


 

Link naar reactie
6 hours ago, Koen Claeys said:

Zelf merkte ik dat die strips waar ik met nostalgische gevoelens op terugkijk (De Rode Ridder, Asterix, De Blauwbloezen, ...) thans mij persoonlijk geen leesplezier meer verschaffen, zelfs de albums die (terecht) als klassiekers worden bestempeld. 

ik herken het.

Heb net een hele riedel aan Robbedoes op Marktplaats gezet. Nota bene afgelopen jaar aangeschaft, omdat het jeugdklassiekers waren. Maar veel van dit soort reeksen, kunnen met totaal niet meer bekoren.

Nou ja... ik hoop dat er evenzogoed HEEL veel jeugd mag zijn, die het wél waarderen.

 

Jij en ik (en anderen) gaan gewoon een ander pad in.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
19 uren geleden, Koen Claeys zei:

Zelf merkte ik dat die strips waar ik met nostalgische gevoelens op terugkijk (De Rode Ridder, Asterix, De Blauwbloezen, ...) thans mij persoonlijk geen leesplezier meer verschaffen, zelfs de albums die (terecht) als klassiekers worden bestempeld. 


 

 

Ja en nee. Een deel van de dingen die ik in mijn jeugd erg graag las neem ik nu niet meer vast: Buck Danny, Blauwbloezen, Sus & Wis. Maar andere strips blijf ik graag herlezen: de Robbedoezen van Tome & Janry, alles van Franquin, de Asterixen van Goscinny koop ik nu in het Frans. Met De rode ridder heb ik eigenlijk nooit wat gehad. Ik las dat uit de bibliotheek, omdat ik nu eenmaal alles las wat ze daar hadden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Er is één strip van De Rode Ridder die altijd een 'special place' in mijn hart blijft behouden : De Toverspiegel.
Ik heb die ook weggegeven maar heb die zoveel gelezen dat elke pagina in mijn beperkte hersenmassa is vastgebeiteld.
Misschien dat ik ooit in een vlaag van waanzin die peperdure 'Artist Edition' van Adhemar koop, maar denk het niet... 
https://adhemar.be/nl/online-shop/strips-uitgeverij-adhemar/artist-editions/1-de-toverspiegel

image.png.3c257743d88c82c64388dc2ced85eaad.png

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
7 minuten geleden, TDPB zei:

Hij wordt als tekenaar toch heel erg gewaardeerd, niet? Misschien niet commercieel, maar iedereen is het er toch over eens dat hij een van de betere striptekenaars is uit dit deel van de wereld.

't is vooral die commerciële waardering die hij wat mist in onze streken... Hij is gekend en geliefd onder stripkenners maar hij verdient grotere verkoopcijfers, veel meer roem en lof. 

Link naar reactie
1 hour ago, Koen Claeys said:

't is vooral die commerciële waardering die hij wat mist in onze streken... Hij is gekend en geliefd onder stripkenners maar hij verdient grotere verkoopcijfers, veel meer roem en lof. 

Die heeft hij toch wel. Kaamelott haalt niet meer de 120K exemplaren van de eerste, maar zit toch vrij stabiel rond de 20K.

 

 

 

Link naar reactie

Toen ik wat tijd zat te doden in een winkel heb ik even door die recentste Rode Ridder gebladerd.

Ik vraag me af wat eigenlijk het nut is geweest van die ganse verhaalopbouw rond het personage van Allis doorheen zovele albums als die verhaallijn nu zo bruusk en zonder de passende catharsis wordt afgebroken.

 

571998606_Screenshot2022-12-12at15-55-46De-Rode-Ridder-276-5.jpg(JPEG-afbeelding11291600pixels).png.646890097d0dac2ba7e4e153c83ee508.png

 

Link naar reactie
40 minutes ago, cinco said:

Toen ik wat tijd zat te doden in een winkel heb ik even door die recentste Rode Ridder gebladerd.

Ik vraag me af wat eigenlijk het nut is geweest van die ganse verhaalopbouw rond het personage van Allis doorheen zovele albums als die verhaallijn nu zo bruusk en zonder de passende catharsis wordt afgebroken.

 

571998606_Screenshot2022-12-12at15-55-46De-Rode-Ridder-276-5.jpg(JPEG-afbeelding11291600pixels).png.646890097d0dac2ba7e4e153c83ee508.png

 

Puur tijdverlies.

 

image.thumb.png.5149074b513293816d2216b9f0ad30c3.png

 

 

 

Link naar reactie
35 minuten geleden, Ambreville zei:

Puur tijdverlies.

 

image.thumb.png.5149074b513293816d2216b9f0ad30c3.png

Eigenlijk mogen ze gerust een Dallaske doen: heel die verhaallijn is gewoon een kwade droom geweest. Weg ermee. De reeks loopt verder waar ze bij album 249 gestopt was.

 

Johan schrikt in het volgende album wakker, terwijl Galaxa een douche neemt in een waterval ...

Link naar reactie

Tijdens het bladeren door dit topic toevallig hierop gestoten.

Onbedoeld grappig door de naamsverwarring. :P En ook voorspellend kwestie het scenaristenverloop.

 

Op 4/4/2016 om 13:33, Martin zei:

 

Jij mag alles zeggen, boomvanboom. En dat is inderdaad crap.

Maar... wie weet... indien Marc Legendre het na de negendelige verhaallijn, of later - wat ik overigens niet hoop - zich niet verder op de Rode Ridder wil focussen, dat die verhaallijn met Peter Van Gucht verder afgewerkt wordt!

 

Op 4/4/2016 om 13:37, Richard Boom-vavavoom zei:

 

boomvanboom? really?  :)

 

 

Link naar reactie
1 hour ago, Jos Van Brussel said:

Ja, ik vond het einde van Allis ook te abrupt.

ik heb het laatste album nog niet gelezen, maar als Allis niet ten volle benut is op het einde, terwijl ze wel eigenlijk vanaf het begin DE REDEN was van de nieuwe opstart... zucht

Dan begrijp ik niet wat een editor/uitgeverij nog doet.
Dan had hij gewoon het script van Legendre moeten aanpassen aan iets wat WEL had gewerkt.
FUCK de schrijver, dan maar.
Maar zorg in ieder geval voor een goed einde voor Allis!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
On 12/12/2022 at 3:59 PM, cinco said:

Toen ik wat tijd zat te doden in een winkel heb ik even door die recentste Rode Ridder gebladerd.

Ik vraag me af wat eigenlijk het nut is geweest van die ganse verhaalopbouw rond het personage van Allis doorheen zovele albums als die verhaallijn nu zo bruusk en zonder de passende catharsis wordt afgebroken.

 

Ik heb juist de "finale" van Allis gelezen.

 

Dat méén je niet?
Ik heb al die tijd RR gevolgd en op deze manier wordt Allis even aan de kant geschoven?
Ik sta versteld.. met mijn bek vol tanden... sprakeloos!

 

En dit is het einde van deze verhaallijn? Als dat zo is, dan zijn de lezers en fans op een extreem hufterige manier afgescheept. Bah!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 hours ago, cinco said:

 

Ik dacht dat we je voldoende hadden voorbereid hierop in dit topic. :o

 

Ik dacht dat het wel mee zou vallen. Dank voor de voorbereidende fase, maar dat het ZO erg zou worden... FUCK EEN DUCK!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
On 1/1/2023 at 1:05 AM, Ambreville said:

Serieus blijven. In vergelijking met de grote wederopstandingen zoals de vier Supermans, Bobby onder de douche,… is dit een scenariele clusterfuck.

 

Scenarieel kan er voor alles een oplossing gevonden worden, zeker in een fantasy serie zoals de Rode Ridder. Maar ik denk dat de kans klein is dat we Allis nog zullen terugzien. De nieuwe scenarist zal wel een heel nieuwe richting willen inslaan.

Link naar reactie
Op 1/1/2023 om 01:05, Ambreville zei:

Serieus blijven. In vergelijking met de grote wederopstandingen zoals de vier Supermans, Bobby onder de douche,… is dit een scenariele clusterfuck.

 

Strikt genomen zijn zowel Galaxa als Demoniah als Bahaal niet meer levend. Geeft hen nooit tegengehouden om terug te keren.

Link naar reactie

Het plotse einde van Allis (in 'het einde van alles') doet me aan een gelijkaardige situatie denken.

 

In de laatste 2 Winchverhalen van Van Hamme speelde het personage van Saïdee een belangrijke rol en het was sterk gesuggereerd dat ze nog zou terugkomen, maar daar maakte Giacometti op de vierde pagina van zijn eerste verhaal al bruusk komaf mee van zodra hij de nieuwe scenarist van de reeks werd.

 

593658396_Screenshot2023-01-04at21-32-12reader-N.21-LargoWinch-MorningStar.thumb.png.18c8fd919e07db6a8d7221de883aa9bf.png

 

Ook in dit geval werden de lopende verhaallijnen geamputeerd bij de auteurswissel.

 

Zo ook de antagonist waarmee album 20 als een soort van cliffhanger was geëindigd.

Simpelweg neergekogeld op de vijfde bladzijde van album 21.

 

1905410910_Screenshot2023-01-04at21-50-12reader-N.21-LargoWinch-MorningStar.thumb.png.ea143fb657655e1459679f597f8a9b31.png

 

2053963686_Screenshot2023-01-04at21-49-57reader-N.21-LargoWinch-MorningStar.png.928e2535c27ff901a17c2b1f49997cde.png

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Goedemorgen, iedereen.
Excuses voor de vertraging in het antwoord, ik verberg me niet voor de vraag. 
Omdat ik het personage Allis tot leven heb zien komen, ben ik oprecht bedroefd over haar verdwijning, niet in de laatste plaats omdat vele mysteries en onopgeloste complotten om haar draaiden. 
Met Peter heeft de uitgever voor een koerswijziging gekozen, en met de volgende boeken (waaronder Marc's nieuwste) zul je de eenzame ridder weer meer als vroeger kunnen leren kennen. 
En Allis?
Ik beken je dat ik ideeën heb....
Misschien zal ik op een dag, als ik de juiste tijd en gelegenheid vind, iets bedenken...

 

Fr: Bonjour à tous.
Je vous prie de m'excuser pour le retard de ma réponse, je ne me cache pas de la question. 
Ayant assisté à la naissance du personnage d'Allis, je suis sincèrement attristé par sa disparition, notamment parce que de nombreux mystères et intrigues non résolus tournaient autour d'elle. 
Avec Peter, l'éditeur a choisi de changer de cap, et avec les prochains livres (dont le dernier de Marc) vous pourrez renouer avec le chevalier solitaire plus proche de celui du passé. 
Et Allis ?
Je vous avoue que j'ai des idées.....
Peut-être qu'un jour, en trouvant le bon moment et l'opportunité, je pourrais même penser à quelque chose...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...