Ga naar inhoud

Oz


Daan

Recommended Posts

De verhalen worden eerst uitgebracht in HC en een hele tijd later in van die pocketedities. Ik zou voor de HC's gaan, prachtige edities en de tekeningen komen goed tot hun recht in dat grotere formaat. Er zijn reeds 4 HC's uit: Wonderful Wizard of Oz, Marvelous Land of Oz, Ozma of Oz en Dorothy and the wizard in Oz. Allemaal nog te krijgen op bookdepo (de meeste op de .com en de andere op de .co.uk).

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik had per ongeluk de pocket besteld ipv de tpb van deel 1. Ga die dus nog eens moeten vervangen, maar blijkbaar is die HC wel echt de moeite.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Cheap comics en anders gewoon ff vragen daar

Timhardt bedankt! Ik heb zojuist

OZ MARVELOUS LAND OF OZ HC, en

WONDERFUL WIZARD OZ HC

bij cheap-comics.com besteld. Wat lastig om je aan te melden als nieuwe klant en jammer van de verzendkosten maar ik ben blij dat ik de HC nog heb kunnen vinden. Ik ben heel benieuwd,

thanks Tim!

Link naar reactie

Vandaag mijn eerste twee boeken van Oz ontvangen, super!!

 

Deze thumb1_2f2af600-a5e2-012d-f16b-0050569428b1.jpg en thumb1_478b7860-b865-012d-0092-0050569428b1.jpg

 

Inderdaad zijn het hele mooie, wat groter uitgegeven boeken. Hardcovers met dustjacket en een klein dossiertje achterin met alle originele covers en wat schetsen. Het papier is wel wat te glimmend voor mijn smaak maar dat zullen we maar wijten aan de overheersende Amerikaanse smaak ;) Als ik het goed begrijp zijn de heren Young en Shanower nu bezig met het 5e Oz boek; The Road to Oz. Dit eerste deel van zes verscheen in september 2012.

 

portrait_xlarge.jpg

 

Er bestaat ook een site waar je originele Oz pagina's kunt kopen ($200,-/stuk). Daar kun je ook cover-inkten krijgen maar zijn wel heel prijzig...

 

De hardcover boeken kun je ook bij Skottie Young direct kopen voor $29,- per stuk en dan signeert hij ze.

 

Ik ben geloof ik weer helemaal op de hoogte, ik ben nog wel benieuwd of ze alle 13 (!) L. Frank Baum Oz boeken gaan verstrippen, dan zijn ze nog wel wat jaartjes bezig.

 

Ook een dikke pluim voor cheap-comics.com, keurig verpakt, goeie communicatie en ik kreeg zelfs nog een derde HC gratis.

Link naar reactie

De hardcover van Road to Oz staat in de Previews-catalogus van januari en verschijnt op 10 april. Je kan het dus nu al voorbestellen bij je stripwinkelier.

 

10 april van dit jaar? dat kan haast niet...elke HC bestaat uit 8 single issues waarvan er gemiddeld eentje per 6 weken verschijnt. Zo ver zitten ze toch nog niet?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb het destijds voorgesteld aan die Italianen die in het Nederlands Marvel wilden uitgeven maar ze hadden enkel de rechten op de superhelden en Oz zat er niet bij, was waarschijnlijk te prijzig. Het lijkt me een Amerikaanse reeks die in het Nederlands een instant-succes zou zijn. Ik zou het zelfs nog eens in het Nederlands kopen voor mijn kinderen.

's precies wat ik dacht.

Link naar reactie
  • 2 months later...

gisteren trouwens de film gaan bekijken: the great and powerfull.

 

Eerst wat zagen: een verwittiging dat de eerste 20 minuten zwart wit zijn???? Da's een troef, heren!

Een familieversie? Ik weet het niet? Zoals vele sprookjes is het bronmateriaal dat eigenlijk niet, waarom willen ze het er steeds van maken?

Ook nog eens in de 3D zaal gesukkeld (mijn eerste keer): zo infantiel zeg, ik heb het echt niet nodig om in het verhaal gezogen te worden hoor, vertel het gewoon goed en je hebt me zo mee.

 

Nu de film: de familieversie he? Het was leuk om eens door OZ te wandelen in een film. Het klaprozenveld, het breekbare dorp, de zusjes heks, ....

Het geheel valt toch net aan de verkeerde kant van de lijn (de hoofdrolspeler tilt het ook niet echt vind ik).

 

Het benadrukt nog maar eens hoe goed Shanower en Young zijn. Wat zij doen met de OZ boeken van Baum: zo is het bedoeld.

Het is allerminst evidend, zo blijkt uit deze film met megabudget. Shanower en Young moeten het met veel minder doen, alleen platte tekst en als je ziet wat zij ervan maken: wereldklasse, a league of their own.

Link naar reactie

en wat vond je er van daan?

Helemaal super. En dat vinden mijn vrouw en oudste zoon trouwens ook, dat gebeurt niet zo vaak, er is altijd wel iemand in huis die een bepaalde serie niet tof vindt. Goed tempo, toffe humor en prachtige tekeningen. Ik liet de twee delen die ik heb zien aan een vriend die ook van strips en het betere tekenwerk houdt (Loisel, Munuera,...). Hij heeft direct alle beschikbare delen voor zichzelf besteld.

 

Minpuntje vind ik wel de slordige afsnijding van te veel pagina's zodat er helemaal geen wit overblijft aan de boven en/of ondermarges. Soms vraag je je af hoeveel je van een tekening mist. Het gebeurt zo vaak dat het geen foutje meer is maar gewoon slordigheid van de opmaker en uitgever. Zo zie ik toch weer mijn gedeeltelijk stereotype beeld over comics helaas bewaarheid worden. Het zal mij in dit geval echter er niet van weerhouden de rest van de serie ook aan te schaffen.

Link naar reactie

Minpuntje vind ik wel de slordige afsnijding van te veel pagina's zodat er helemaal geen wit overblijft aan de boven en/of ondermarges. Soms vraag je je af hoeveel je van een tekening mist. Het gebeurt zo vaak dat het geen foutje meer is maar gewoon slordigheid van de opmaker en uitgever. Zo zie ik toch weer mijn gedeeltelijk stereotype beeld over comics helaas bewaarheid worden. Het zal mij in dit geval echter er niet van weerhouden de rest van de serie ook aan te schaffen.

 

Waar heb je het in godsnaam over???

De pagina's zijn niet wit maar bruinig, Young houdt meestal strakke layout aan (europese stijl van blokpanelen met marges) en anders gaat het om een splash panel waarbij het normaal is dat er geen marge is. Ik denk dat jij gewoon een veel te eng beeld hebt van hoe een strip er moet uitzien en dat al de rest dan maar productiefouten moeten zijn.

 

Toon eens wat je bedoelt!

Grr. Argh.

Link naar reactie

Toon eens wat je bedoelt!

Toom je toon eens in!

 

Blader je eigen boekjes eens door en kijk eens naar de bovenkanten van de pagina's... Bij mij is er op 1/5 van de pagina's helemaal geen marge over en soms zelfs geen zwarte kaderlijntjes meer... Vooral in The Marvelous Land of Oz.

Link naar reactie

Toom je toon eens in!

 

Blader je eigen boekjes eens door en kijk eens naar de bovenkanten van de pagina's... Bij mij is er op 1/5 van de pagina's helemaal geen marge over en soms zelfs geen zwarte kaderlijntjes meer... Vooral in The Marvelous Land of Oz.

Ik heb speciaal door deze opmerkingen nog eens Marvelous Land opengedaan en ik vrees dat je ofwel een slecht exemplaar hebt, want als het bij jou hetzelfde is als bij mij, kan ik niet zien hoe jouw probleem je ooit zou opvallen behalve als iemand je erop wees, en dan nog gaat het om kaderlijntjes, niet om de prenten zelf...

Link naar reactie

Met betrekking tot die pagina's : What Donnie said.

 

Het enige (zeer subjectieve) puntje van kritiek : Shanower volgt extreem slaafs het bronmateriaal : praktisch exact dezelfde tekst met minieme weglatingen. Nochtans zou het gebaat zijn met een lichte modernisering van de taal. Ook is de verhaalconstructie niet altijd even geschikt voor een woord-voor-woord-verstripping (ik denk bv. aan het porseleinen dorp).

Ik zie er wel de charme van in en ben ook steeds benieuwd hoe het verder loopt en welke gekke dingen ik nog voorgeschoteld krijg. Ik hou wel van de absurde humor van Baum. 

Moest dit ooit opgepikt kunnen worden door een Nederlandstalige uitgever dan zou het een succes kunnen zijn. (hoewel natuurlijk niets zeker is in de wonderbaarlijke stripwereld)  

Ik vind het geweldig dat shanower zich aan de verhalen van baum houdt. Slaafs is wat overdreven. In the larvelous land of oz bv. Zit er bij baum een foutje in, een beetje teveel deus ex machina ook en shanower heeft dat in zijn strip echt waanzinnig sterk weggewerkt. Het gaat hem hier over het plots gebruiken van dorothys magische muiltjes waardoor ze weer kan terugkeren. In de loop van het verhaal geeft shanower een aantal keer weer waarom ze ze niet kan gebruiken tijdens het verhaal waardoor het deus ex machina effect op het einde weggewerkt wordt. Ook het verleden van oz zelf werkt hij veel beter uit dan baum. Je kan het baum ook meoilijk kwalijk nemen, zijn verhalen zijn100 jaar oud, nu zijn verteltechnieker gestroomlijnder, we zijn kritischer ook. Dus shanower verandert wel waar nodig, maar volgt zoveel mogelijk het uitermate sterke bronverhaal.

Link naar reactie

Ik vind het geweldig dat shanower zich aan de verhalen van baum houdt. Slaafs is wat overdreven. In the larvelous land of oz bv. Zit er bij baum een foutje in, een beetje teveel deus ex machina ook en shanower heeft dat in zijn strip echt waanzinnig sterk weggewerkt. Het gaat hem hier over het plots gebruiken van dorothys magische muiltjes waardoor ze weer kan terugkeren. In de loop van het verhaal geeft shanower een aantal keer weer waarom ze ze niet kan gebruiken tijdens het verhaal waardoor het deus ex machina effect op het einde weggewerkt wordt. Ook het verleden van oz zelf werkt hij veel beter uit dan baum. Je kan het baum ook meoilijk kwalijk nemen, zijn verhalen zijn100 jaar oud, nu zijn verteltechnieker gestroomlijnder, we zijn kritischer ook. Dus shanower verandert wel waar nodig, maar volgt zoveel mogelijk het uitermate sterke bronverhaal.

Ik krijg weer enorm veel goesting om ermee verder te doen!

Link naar reactie

Morgen, beste vriendjes, ligt ROAD TO OZ, het vijfde deel in deze ongelofelijke serie in de winkel. Spoed u hier naartoe, koop het en lees het snel, daarna traag en daarna zeer traag. En dan nog een keer voor de zekerheid.

 

Ikzelf zal nog een paar weekjes moeten wachten, want ik krijg hem rechtstreeks van shanower die er deze keer iets leuks in gaat zetten!

Hij wist me trouwens te vertellen dat hetzelfde team druk aan deel 6 aan het werken is, waarin onze heldin Dorothy plannen smeed om zich definitief in OZ te gaan nestelen.

 

Ik bid tot alle heiligen dat het huidige team alle 14 boeken mag verstrippen.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Delen 4 en 5 vielen gisteren door de brievenbus, vrij hard maar gelukkig toch onbeschadigd! Een mooie aanleiding om weer eens wat toffe plaatjes te posten!

13526214.jpg en 16002123.jpgzijn binnen. Nu graag snel deel drie leveren alstublieft, dan ik weer verder gaan lezen!

11141699.jpg

 

Nog een paar mooie plaatjes dan maar?

oz01_02.jpg

 

RoadToOz_1_ShanowerVariant.jpg

 

portrait_incredible.jpg

 

Ozma+of+Oz+6.jpg

 

the_wonderful_wizard_of_oz_vol_1_5_textl

 

Man, man, wat een fijne plaatjes!

Link naar reactie
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...