Ga naar inhoud

Comics Station In Antwerpen Centraal


Recommended Posts

  • 9 months later...

Iemand die ik een dienst bewezen had gaf me begin dit jaar een gratis ticket. Dit was afkomstig van een magazine, maar het was het gebaar dat telt.

Dus ging ik er op een weekdag naartoe. Ik weet zeker dat ik eerder op hun website gezien had dat ze op die dag open waren.

Maar toen ik er stond waren ze gesloten!

Daar zien ze mij niet meer, tenzij ze alsnog die gratis toegang willen nakomen.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
11 uren geleden, linthout zei:

Ik weet het niet, maar is dat belangrijk?? Wifi in een pretpark???

Kalm, Willy, kalm. :P 't Is om de Comics Station app daar te kunnen gebruiken wanneer nodig of gewenst. Gemerkt dat die soms verbinding vraagt. Mijn petekindje gaat eindelijk eens, maar heeft geen internet-toegang buiten de WiFi thuis of ergens gratis. Ouders hebben Windows Phone, daar werkt de app echter niet op. Vandaar.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
12 uren geleden, Martin zei:

Iemand die ik een dienst bewezen had gaf me begin dit jaar een gratis ticket. Dit was afkomstig van een magazine, maar het was het gebaar dat telt.

Dus ging ik er op een weekdag naartoe. Ik weet zeker dat ik eerder op hun website gezien had dat ze op die dag open waren.

Maar toen ik er stond waren ze gesloten!

Daar zien ze mij niet meer, tenzij ze alsnog die gratis toegang willen nakomen.

Ach, aan mensen met gratis tickets verdienen we niets, dus zo erg is het niet dat je niet meer wil komen!!! 🙂

Het is voor het eerst dat ik hoor dat ze gesloten waren op een dag dat ze open hoorden te zijn. Je staat natuurlijk wel gekend als een notoir drankorgel! 😀

Maar goed, ik geef hen onder hun voeten in jouw naam!

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

MINPUNTEN

Niet werkende attracties

De helft (!) van de attracties werkten niet naar behoren of helemaal niet.  Dat was van begin af aan ietwat een tegenvaller en zette op dat vlak de toon voor de rest van de dag.  Het begon reeds bij S&W, waar alléén de foto-toren werkte wat randattracties betreft.  Ook 'De Teletijdmachine' haperde, zo bleef het licht aan waardoor je de laserstralen niet kon zien en in de laatste kamer werkte de speaker niet goed, waardoor je Barabas niet kon horen.  Vele randattracties werkten gewoon helemaal niet.  Het ene na het andere.  Problemen bij Lucky Luke, Jommeke én De Kiekeboes.  Zelfs Tollembeek lag gedeeltelijk plat voor enige tijd.  Daar moet écht aan gewerkt worden, ik had het al opgevangen in de kennissengroep en het blijft dus duidelijk hangen bij de bezoekers.

Onvriendelijkheid

Enkele zéér onvriendelijke personeelsleden die daar duidelijk tegen hun zin werken.  Bij verscheidene attracties stonden zuchtende mensen met een gezicht tot op de grond, die je niet eens bekijken of aanspreken, ondanks het feit dat ze nergens anders mee bezig waren. Ook in de giftshop waren de twee roddelende dames heel onprofessioneel.  Toen ik aan het eind van de Smurfen-rit op een heel vriendelijke toon aan de jongeman vroeg: "Het zag er mooi uit, maar zou het misschien kunnen dat mijn toverstokje niet goed werkt?" (dit deed helemaal niets op het scherm), kreeg ik een heel norse "Zou het misschien kunnen dat gij gewoon niet weet hoe ge dat moet gebruiken?" terug.  Tjah. Ik heb er niet op gereageerd, dat heeft geen zin.

Galm

Die is in die mate overweldigend aanwezig, dat je elkaar met moeite verstaat, ook de stemmen uit de speakers van sommige 'spelletjes' niet.  Dat is jammer.  Terzijde, zowel de volwassenen als de kinderen zijn met barstende hoofdpijn naar huis gegaan.  Ze hebben er wel niet veel over geklaagd tijdens 't bezoek, daarvoor hadden ze teveel plezier.  Ik heb verscheidene mensen horen zagen over hoe het op de ene plek snikheet was en op andere plaatsen zeer koud, onverwarmd leek wel.  Die hadden in principe geen ongelijk, maar mij maakte dat niet veel uit.

Prijs / kwaliteit

Dit zit gevoelsmatig gewoon niet juist.  Dat er zoveel attracties hun werk niet doen, weegt sowieso al door.  Zeer teleurstellend.  De reclame beloofde 4 verdiepingen aan attracties, in werkelijkheid zijn het er 2.  Je bent dit dan ook verrassend snel rond, ondanks het feit dat er toch aardig wat volk rond liep.  Tal van attracties duren belachelijk kort.  Er zit dan niets anders op dan de hele dag 20 keer hetzelfde te doen.  Hier mogen heus wat (liefst werkende) attracties bijkomen. 

Kleine opmerking omtrent de lockers:  Lockers hebben in een pretpark weinig nut wanneer je altijd opnieuw 2 € kwijt bent telkens je deze wil openen.  Het is net de bedoeling dat je daar spullen in kwijt kunt terwijl je attracties doet, toch?  Als je tussendoor iets moet hebben dat anders in de weg zit, ben je telkens geld kwijt.  In de giftshop had ik zelf ook op veel meer stripgerelateerde items gehoopt.  Zelfs mijn petekindje had opgemerkt dat er heel veel van Frozen (bv) en dergelijke stond, maar eigenlijk niet veel van wat ze in het park gezien had.  Ze had namelijk al een lijstje met figuren waar ze misschien iets leuk wou van kiezen.  De opties waren eerder beperkt.  Merchandise, hastn!

PLUSPUNTEN

Genot voor 't oog

Ondanks het feit dat dit toch een beetje een pretpark van den Aldi is, oogt het allemaal wel mooi.  (veel beschadigingen, maar dat ligt aan de kinderen) De wit gehouden hal in contrast met de verzorgde en kleurrijke werelden in de muren, dat werkt. Wie deze stripfiguren kent, kan ook veel details spotten.  En ook voor wie ze niet allemaal echt kent, is het een ontdekkingstocht.  Ze zullen ze dan wel leren kennen.

Eten & drank

Ja, ik ben een gierigaard wanneer het op gekke prijzen voor eten en drank aankomt tijdens uitstapjes.  Maar dat valt hier echt wel reuze mee.  Dit zijn vrij correcte prijzen en het aanbod is gevarieerd genoeg.  Wel is mij nog niet duidelijk of je hier nu al dan niet eigen drank of eten mag consumeren, ik heb het in ieder geval ontzettend veel mensen ongegeneerd zien doen.  Dus vermoed van wel?

Hygiëne

Hoewel het er allemaal niet meer als nieuw uitziet ondanks de jonge leeftijd van het park, was ik wel verrast door de properteit, zoals wij dat noemen.  Daar toch wel verscheidene keren de toiletten bezocht en verschillende keren waren die nét gekuist.  Fris en proper.  De hele dag door.  Hier mogen verscheidene andere parken gerust een voorbeeld aan nemen.

Vriendelijkheid

De onvriendelijke mensen hebben mijn dag niet kunnen vergallen.  Het stond erg in contrast met de personeelsleden die wél vriendelijk en behulpzaam waren.  We hadden door dat attractie-bedienden om de zoveel tijd van plaats wisselden en gingen met plezier aanschuiven wanneer er bepaalde personen stonden.  Een vriendelijk woord, een lach, interactie, het scheelt wel degelijk.  Bij sommige personeelsleden zag je dat ze genoten van het feit dat jong en oud plezier hadden, ook al was dat de zoveelste keer.  't Kaf moet dringend van het koren gescheiden worden hier.

Fijne dag voor iedereen

Uiteindelijk zal geen enkel kind zich daar ooit vervelen.  Jong en oud kunnen er bijna alles doen.  Al is het maar door 100 keer hetzelfde te doen. De leukste attracties "moet" en kan je talloze keren opnieuw doorlopen, wat ook effectief mogelijk is.  Toen er geen volk stond, mochten de kinderen zelfs blijven zitten indien ze dat wensten, al naar gelang wie er stond aan de bediening. Zo lang aanschuiven is het niet en niemand bekijkt je scheef wanneer je keer na keer hetzelfde doet, ook niet wanneer de volwassene mee wil profiteren.  Héhé.  En puntje bij paaltje maak je de dag zo leuk als je zélf wil. ;) Zo is Tollembeek eens achterwaarts doen ook spannend.

TOP 3 van 't petekindje :)

1 - Tollembeek
2 - Vliegende Bollen
3 - Paardenrace / Valtoren (kan niet kiezen)

Ik vond zélf de vliegende bollen het leukst.

PS: De bereikbaarheid via Antwerpen Centraal is zeer handig.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik ben altijd bevreesd dat er een keer iemand zich ernstig zal bezeren in Tollembeek...En als ik lees dat jullie de attractie nu ook al achterwaarts doen... 😧

Maar goed, ik ben erin geslaagd om het bericht van Esteban2  te kopiëren (wat voor mijn doen al veel is)

Ik heb het bericht naar een aantal mensen gestuurd. In elk geval moet er wat veranderen.

Morgen gaan een paar kennissen van mij Comics Station bezoeken. Uiteraard krijg ik ook daarvan verslag.

Alle commentaar is in elk geval altijd welkom. Mag desgewenst ook naar mij persoonlijk, Niet dat ik 'iets ' te zeggen heb daar. Maar tot nu toe werd er toch min of meer naar mij geluisterd.

Link naar reactie
19 uren geleden, esteban² zei:

veel beschadigingen, maar dat ligt aan de kinderen

Denk ik niet. Het ligt eerder aan de ouders die hun kinderen niet correct opvoeden.

Toen ik een jonge peuter was zou ik het niet in mijn hoofd gehaald hebben om ergens schade aan te richten, ook al waren mijn ouders niet in de buurt.

Daarmee beweer ik niet dat de kinderen nooit in fout zijn uiteraard. Ik heb de aard en omvang van de schade waarvan sprake niet gezien, maar zomaar de schuld bij de kinderen leggen is wat kort door de bocht.

Link naar reactie

@Olav En stellen dat het dan maar aan de opvoeding van ouders ligt, is niet kort door de bocht? ;) 

Even verduidelijken.  De schade waar ik het over heb, is haast allemaal op hoogte van kleine kinderen.  Ook brave kinderen maken dingen stuk, omdat ze niet beseffen dat ze iets kunnen stuk maken door bepaalde handelingen of gewoon uit enthousiasme en de daarbij horende onstuimigheid.  Het gaat niet persé om mini-vandalen.  Ook ik was een doodbraaf kind, toch heb ik -zonder dat zo te bedoelen- wel eens iets stuk gemaakt.  En natuurlijk zijn er ook de 'stoutere' kinderen, maar daar doelde ik eigenlijk niet eens op.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik ben ook onlangs geweest en kan esteban alleen maar bijtreden... er zit heel veel in, maar de vele mankementen maakten het toch wat zuur... Toch met het gezin meer dan 100 euro kwijt (trein en ingang) en heel veel zaken die niet werkten. Ook met een aantal andere aanwezigen gesproken en de teneur daar was toch ook hetzelfde. 

Dus mooi concept, maar voor dat geld moet alles wel 100% in orde zijn vind ik... je gaat ook niet terug naar een driesterrenrestaurant waar het bestek vuil is, de groentjes koud zijn (ookal is het lekker)... Als Comic Station wil overleven, zullen ze volgens mij toch een tandje moeten bijsteken.

 

+ nog off-topic hier, maar ook naar het Stripmuseum geweest in Brussel. Fantastische tentoonstelling van Urbanus (vooral de originele pagina's uit de eerste strips). Onmiddellijk weer mijn Urbanussen boven gehaald :-)

Link naar reactie

Volgens mij kunnen ze beter investeren in de kwaliteit, zodat er mond-aan-mond-reclame ontstaat.

Beter dan kortingen geven. Liever de korting onmiddellijk zelf investeren... ze zullen het dubbel en dik terug verdienen. Kortingen zijn volgens mij korte termijn, goede kwaliteit lange termijn. Als ze zo verder doen, vrees ik er eerlijk gezegd voor. 

 

Link naar reactie

Korte review van mijn bezoek.

 

Comic station is erg leuk om foto's te nemen, daar draait het grotendeels om voor mij. Het is jammer dat ze het promoten als pretpark wat het niet helemaal is, ideale leeftijd is 5 tot 12 jaar en 50.

 

Het is nu al een jaartje geleden dat ik geweest ben en de nadelen waren toen de prijs, zeer traag ticket systeem met bandjes die niet echt gebruikt worden, lange rijnen voor zaken die maar traag vooruit gaan waardoor we niet alles hebben kunnen doen. Luidruchtig vanwege weinig geluidsdempende zaken in het decor omdat alles beschilderd is.

 

De plaatsen waar het lijkt alsof je in de strip zelf zit vind ik het leukst, vooral dan het prachtige smurfen café en het Urbanus gedeelte die volledig dat concept heeft. Kiekeboe heb ik niet kunnen doen, het lucky Luke filmpje was wel leuk, Smurfen route herinner ik me niet meer, het sus en wis spel was ook wel leuk omdat het zo actief is en afspeelt in de teletijdmachine.

 

Ik wil zeker nog eens terug maar dan moet ik eerst enkele jonge kinderen zien te kidnappen want die hebben daar het meeste plezier en daar gaat 't hem uiteindelijk toch over. Het idee is zeer goed al overstijgt het net een binnenspeelplein qua activiteiten maar dan wel in een erg mooi interactief decor.

 

 

IMG_3449.jpg

IMG_3481.jpg

IMG_3487.jpg

IMG_3489.jpg

IMG_3512.jpg

IMG_3548.jpg

IMG_3562.jpg

IMG_3595.jpg

Link naar reactie

Of dat je te weinig volk trekt. En als de mensen enkel komen met afgeprijsde tickets kan het zijn dat je te weinig inkomsten krijgt om alle noodzakelijke onderhoud, ... te doen. Die indruk krijg ik nu door Esteban's verslag.

Hamvraag is hoeveel normaal betalende bezoekers ze moeten krijgen om het spel te laten draaien, en hoeveel er werkelijk komen.

Link naar reactie
1 uur terug, linthout zei:

Iedereen maakt constant andermans rekening op De Getekende Reep...

Zonder enige kennis van zaken wordt hier de ene na de andere theorie verkondigd...

 

Dat was alleszins mijn bedoeling niet. Ik gebruik enkel de logica dat zo'n installatie investeerders nodig heeft, die willen hun geld uiteraard terug. En verder kost het ook een hoop geld aan onderhoud, ... En daarvoor heb je voldoende betalende bezoekers nodig. Als die dan allemaal komen met een kortingbon, en merken dat het maar half marcheert, ...

Nu goed, als het een behoorlijk jaar is geweest, hoop ik dat ze je geen oor aannaaien. En dat ze je opmerkingen ter harte nemen. Sowieso vind ik het al positief dat de artiesten hun eigen inbreng doen, per slot van rekening is het jullie werk waar ze mee werken en straalt het functioneren van het park daar ook op af.

Link naar reactie
2 uren geleden, Kristof Berte zei:

Bij Plopsaland moet je ook je best doen om er binnen te geraken ZONDER korting, en daar kan je moeilijk van zeggen dat het niet draait.

Bij Plopsaland moet een gezin met 2 kinderen dan ook al behoorlijk zwaar in de spaarpot grabbelen om er binnen te raken, zeker als je er dan nog iets eet en drinkt én parkeert. €200 is geen uitzondering. Bij Plopsa weten ze wel waarom ze regelmatig korting geven.

Link naar reactie
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...