Ga naar inhoud

Guust-Hardcoverreeks 19 Weken Lang Bij Humo


Gast Kontiki

Recommended Posts

 

En als abonnee kan je de volledige box kopen voor een nog lagere prijs: € 79 i.p.v. € 93,10.  Dat komt op € 4,15 per deel.  Wordt nu wel heel verleidelijk (ook al staat er hier een Lekturama-box in de kast).

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Nee, maar dat is gewoon wat je betaalt als je elke week het album bij de "losse-verkoop-Humo" zal gekocht hebben: 19 x € 4,90 = € 93,10

Ja inderdaad, ik koop ook elke week de Humo in de krantenwinkel. Vraag mij nu af of ik ook die reeks gewoon apart kan kopen of dat ik die Humo+strip moet gaan reserveren.

Link naar reactie

      Hard cover

 

·          Formaat : 187 x 255mm

 

·         Alle 19 delen

 

·         Gebaseerd op de Franse reeks die is gemaakt, maar ZONDER extra dossier.

 

 

 

Geen A5 dus maar wel verkleind. Origineel formaat is 217 x 285. En dan zonder dossiers. Wat jammer dit :e001:  zeker na deze aankondiging:

 

 

Ik heb al de Franse versie en dit is een werkelijke musthave. De extra dossiers zijn heel mooi vormgegeven en vertellen meer over Guust, zijn schepper André Franquin en hun beider carrière. In elk album staat een portfolio, bijkomende artikels, noem maar op

 

Stomme Fransen :e006: , enige wat ze doen is staken en toch krijgen ze altijd de mooiste spulletjes.

Link naar reactie

Voor dit kleine formaat vreesde ik al.

Net hetzelfde verhaal als met Kuifje enkele maanden terug.

Klein formaat zodat het netjes bij de wekelijkse Humo kan gevoegd worden.

Pluim voor Humo voor het initiatief maar ik neem de pluim terug weg voor het formaat en het ontbreken van het dossier.

Link naar reactie

Stripformaat is toch een predictor voor leesplezier.

 

Dat dacht ik ook, maar dat viel bij XIII nogal tegen. 

Comics zijn gemaakt voor dit formaat, ik heb dus niks tegen het formaat op zich, maar Europese strips zijn groter gemaakt, en het ritme is anders, en dienen dan ook groot te worden uitgegeven. Na een halve strip XIII had ik koppijn. 

Guust zijn gags, misschien valt dat beter mee, dus ik ga zeker één deel proberen. Maar als het me weer te klein is, zal het weer bij één deel blijven. 

Link naar reactie

Is het formaat groot genoeg opdat er in de tekeningen geen details verloren gaan?

Het formaat is hetzelfde als de Kuifjes die onlangs bij Humo te koop waren. Het formaat ook van de herdrukken van De Rode Ridder die bij Het Nieuwsblad te koop waren. 't Is wel klein een stuk kleiner, maar groot genoeg om genietbaar te blijven.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Dat zijn geen infopagina's, hoor. Het is gewoon redactionele uitleg die in de gewone strips ook voorkomt.

Ze hebben ongeveer hetzelfde formaat als Humo zelf en waren eigenlijk groter dan ik gevreesd had. Er zit ook nog een open te plooien, bedrukt karton bij waar je de hele reeks in kan opbergen. Het gaat wel om een soort wikkel, dus zonder achterkant. Het is geen verzamelbox. En ze beschadigen makkelijk, dus je moet wel opletten als je in de winkel bent. Tekst is beslist niet te klein. Van de tekeningen gaat er weinig verloren. Het zijn echt geen pockets of zo.

Het album heeft ook geen linnen rug zoals de Franse reeks. Het is gewoon een blauw gekleurde rug.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...