Ga naar inhoud

Sketchup!


PYC

Recommended Posts

De eerlijkste tekening blijft nog steeds de schets, de zoektocht zonder veel tijd om een tekening kapot te denken. Schetsen mogen mislukken en dat werkt bevrijdend waardoor ze fundamenteel belangrijk blijven voor een tekenaar die wil evolueren.

Schetst u zelf ook graag maar komt het er niet altijd van, dan willen wij vanaf 1 januari 2013 u een stimulans geven. Met 'Sketchup!' willen we de polsen soepel houden. Bedoeling is om een vrij algemeen thema voorop te stellen, u krijgt veertien dagen de tijd en dan verschijnen op PostYourComic alle ingezonden schetsen. Bij overweldigend succes gaan we mogelijk wekelijks een nieuw thema aansnijden.

 

Voelt u het kriebelen? Niet twijfelen en laat uw creativiteit los op het eerste thema:

Mythologie

 

Uw schets mag er duidelijk naar verwijzen maar mag er ook van ver op lijken, we denken niet in hokjes. Stuur uw schetsen door naar staff@PostYourComic.com en op 14 januari verschijnt het resultaat! Veel tekengenot!

 

de PYC redactie

 

Hier vindt u het originele bericht

Link naar reactie

Maak desnoods een digitale foto en stuur het zo op. Het mogen onvoltooide schetsen zijn. Ik heb er zelfs een aantal oude voor uitgezocht, die ik nog niet getoond had. Er waren ook mensen die zich afvroegen wat ze aan zo'n thema konden bijdragen. Voor wie niet meteen iets heeft met baarddragende godenfiguren of geschubde zeefiguren: denk aan urban myth of 'broodje aap-verhalen', zoals de Waaslandwolf. Je kan misschien zelf zo'n figuur verzinnen die achter een of ander verschijnsel in de media kan zitten.

Welkom bij PostYourComic!

Link naar reactie

Het eerste rondje Sketchup! zit erop. Voor de tweede editie hebben we een verzoeknummer gekregen. Een thema dat misschien wat cliché is, maar waar iedereen zich wel iets bij kan voorstellen. Haal de scherpers boven, laat de fantasie vrij want op 28 januari willen we graag jullie schetsen tonen voor het thema:

 

Schaars gekleed

 

Stuur ze op naar staff@postyourcomic.com

Link naar reactie

Dames en heren, rek de spieren, sluit de ogen, maak contact met uw innerlijke kracht en ga de confrontatie met het papier aan want het thema van de derde sketchup! is niets minder dan Martial Arts!!

 

Uw bijdragen en we hopen dat ze weer talrijk zullen zijn, mogen gestuurd worden naar staff@postyourcomic.com waar ze geplaatst zullen worden op 13 februari.

 

arigato gozaimasu

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

13o4_fdd_u9dn3.png

Ook nu weer hadden we van vier tekenaars verschillende plaatjes met flitsende actietaferelen en innerlijke concentratie toegestuurd gekregen.

U vindt deze terug op: http://postyourcomic...ial-Arts&page=1

De vierde Sketchup zal zich toespitsen op een door tekenaars soms ondergewaardeerd onderdeel van hun stripverhaal: de achtergrond. We gaan deze keer de landschapsschets onder het zoeklicht plaatsen. Welke omgeving brengt je stripfiguur tot zijn recht?

Droom even weg naar de jungle, de woestijn of een krater van de maan en stuur uw creatieve ingevingen voor 3 maart op naar staff@postyourcomic.com

Welkom bij PostYourComic!

Link naar reactie

Ik dacht wel dat het je zou aanstaan, Yncke. In Per'Bat komen er ook enkele fijne staaltjes van voor.

Thanks, StevenVD, much appreciated. :) En inderdaad, tijd om eens een paar dingen uit te schetsen die al een tijdje in mijn hoofd zitten. Maar ik ben ook heel benieuwd naar wat de anderen zullen insturen. (In het bijzonder kruis ik mijn vingers dat Cassavius gaat meedoen... )

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...