PYC Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 De eerlijkste tekening blijft nog steeds de schets, de zoektocht zonder veel tijd om een tekening kapot te denken. Schetsen mogen mislukken en dat werkt bevrijdend waardoor ze fundamenteel belangrijk blijven voor een tekenaar die wil evolueren. Schetst u zelf ook graag maar komt het er niet altijd van, dan willen wij vanaf 1 januari 2013 u een stimulans geven. Met 'Sketchup!' willen we de polsen soepel houden. Bedoeling is om een vrij algemeen thema voorop te stellen, u krijgt veertien dagen de tijd en dan verschijnen op PostYourComic alle ingezonden schetsen. Bij overweldigend succes gaan we mogelijk wekelijks een nieuw thema aansnijden. Voelt u het kriebelen? Niet twijfelen en laat uw creativiteit los op het eerste thema: Mythologie Uw schets mag er duidelijk naar verwijzen maar mag er ook van ver op lijken, we denken niet in hokjes. Stuur uw schetsen door naar staff@PostYourComic.com en op 14 januari verschijnt het resultaat! Veel tekengenot! de PYC redactie Hier vindt u het originele bericht Quote Link to comment
StevenVD Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 Komaan Repers, laat jullie sexy godinnen, veelogige monsters en knuppeltorsende helden eens zien. Quote Welkom bij PostYourComic! Link to comment
Lav Posted January 2, 2013 Share Posted January 2, 2013 klinkt leuk, ik zal zien of ik tijd heb om mee te doen Quote Lav A Fistful of Lines Link to comment
ricq Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Hebben jullie de schetsen al klaar? Je hebt nog tot 14 januari! Quote Link to comment
Yncke Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Ooh, goed dat je me eraan herinnert! 't Is klaar, maar 'k moet het nog inscannen. Quote yncke.be Link to comment
ricq Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Ah, mooi. We zien het wel verschijnen. Quote Link to comment
Lav Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 ik ga niet genoeg tijd hebben vrees ik maar ben wel benieuwd naar dat Yncke Quote Lav A Fistful of Lines Link to comment
StevenVD Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Maak desnoods een digitale foto en stuur het zo op. Het mogen onvoltooide schetsen zijn. Ik heb er zelfs een aantal oude voor uitgezocht, die ik nog niet getoond had. Er waren ook mensen die zich afvroegen wat ze aan zo'n thema konden bijdragen. Voor wie niet meteen iets heeft met baarddragende godenfiguren of geschubde zeefiguren: denk aan urban myth of 'broodje aap-verhalen', zoals de Waaslandwolf. Je kan misschien zelf zo'n figuur verzinnen die achter een of ander verschijnsel in de media kan zitten. Quote Welkom bij PostYourComic! Link to comment
ricq Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Het resultaat van de 1e Sketchup staat online op http://www.postyourcomic.com met bijdragen van Yncke, P.Saiko, Charles Guthrie, DavidDP en Steven van Dyck Quote Link to comment
StevenVD Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Ik vond het een mooi resultaat, de meeste inzendingen kwamen nog op het laatste nippertje. We gaan zo snel mogelijk een nieuw thema aankondigen. Quote Welkom bij PostYourComic! Link to comment
Yncke Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 We gaan zo snel mogelijk een nieuw thema aankondigen. Graag. Lang geleden dat ik gewoon nog eens wat schetste, ik vond 't leuk. En de resultaten zijn tof om zien. De Griekse mythologie is toch opvallend populair. Quote yncke.be Link to comment
ricq Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Het eerste rondje Sketchup! zit erop. Voor de tweede editie hebben we een verzoeknummer gekregen. Een thema dat misschien wat cliché is, maar waar iedereen zich wel iets bij kan voorstellen. Haal de scherpers boven, laat de fantasie vrij want op 28 januari willen we graag jullie schetsen tonen voor het thema: Schaars gekleed Stuur ze op naar staff@postyourcomic.com Quote Link to comment
Safetyboy Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 aaah - crap - mijn minotaurus niet kunnen insturen... de schets lag klaar, maar te laat ingescand Quote (òÓ,)_\,,/ Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid. Link to comment
ricq Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 @Safetyboy: Als je ze alsnog opstuurt naart: staff@postyourcomic, dan plaats ik de schets erbij. En anders kun je alvast aan de slag met schaars gekleed ;-) Quote Link to comment
Daan Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Waar vind ik de resultaten? Ik heb de site bezocht maar ik kan ze niet vinden, kijk ik niet goed? Quote Link to comment
Yncke Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Een beetje verscholen (de gebruiker is 'Redactie'), maar hier te vinden. Quote yncke.be Link to comment
Daan Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Thanks Yncke! Leuk spul, van kladjes tot totaal uitgewerkt en zelfs gekleurd.. helaas wel slecht te vinden... Quote Link to comment
StevenVD Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Reeds een schets gemaakt voor het nieuwe onderwerp. Ik hoop dat jullie de smaak te pakken hebben. Als jullie een suggestie hebben voor een onderwerp, horen wij dat graag! Quote Welkom bij PostYourComic! Link to comment
ricq Posted January 20, 2013 Share Posted January 20, 2013 Nog een week de tijd om uw schets voor de 2e Sketchup in te zenden. Het thema SCHAARS GEKLEED moet uw creativiteit toch postitief beinvloeden. Quote Link to comment
StevenVD Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Morgen moeten de schetsen binnen zijn, dames en heren. Ik heb er zelf net eentje gescand. Laat jullie niet kennen! Quote Welkom bij PostYourComic! Link to comment
ricq Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 De 2e Sketchup, Schaarsgekleed staat nu online op www.postyourcomic.com! Met medewerking van Gerben Den Heeten David De Permentier, Martijn Moedars, Vincent Degryse, Martha Guthrie, Massagraf, Dirk, Yncke, P.Saiko, Steven van Dyck en Livinus Pelgrims Quote Link to comment
Yncke Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Nice! Wat is het thema voor de volgende keer? Quote yncke.be Link to comment
StevenVD Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 We staan open voor suggesties, Yncke. Je hebt al tweemaal meegedaan, je hebt vast wel een ideetje? Quote Welkom bij PostYourComic! Link to comment
Lav Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 haha, die van Moedars :') Quote Lav A Fistful of Lines Link to comment
Yncke Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 We staan open voor suggesties, Yncke. Je hebt al tweemaal meegedaan, je hebt vast wel een ideetje? Euh... martial arts? Quote yncke.be Link to comment
StevenVD Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Goeie suggestie, we laten snel iets weten. Quote Welkom bij PostYourComic! Link to comment
PYC Posted January 30, 2013 Author Share Posted January 30, 2013 Dames en heren, rek de spieren, sluit de ogen, maak contact met uw innerlijke kracht en ga de confrontatie met het papier aan want het thema van de derde sketchup! is niets minder dan Martial Arts!! Uw bijdragen en we hopen dat ze weer talrijk zullen zijn, mogen gestuurd worden naar staff@postyourcomic.com waar ze geplaatst zullen worden op 13 februari. arigato gozaimasu Quote Link to comment
Yncke Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Tof titelblad. Quote yncke.be Link to comment
StevenVD Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Sayonora, beste vrienden. Er is nog tijd tot 13 februari, zie dat je niet ontbreekt op de tatami. Quote Welkom bij PostYourComic! Link to comment
Yncke Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Grappige timing, mijn inzending is nog geen 10 minuten geleden verzonden. Quote yncke.be Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted February 9, 2013 Share Posted February 9, 2013 Zeeën van tijd dus... Quote Link to comment
StevenVD Posted February 10, 2013 Share Posted February 10, 2013 Doet de Lord ook mee? Prachtig! Gaat de Rudy een kung-fu-trap uitdelen? Quote Welkom bij PostYourComic! Link to comment
ricq Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 De Sketchup staat nu online op :http://postyourcomic.com/comic.php?id=167&title=Sketchup---Martial-Arts&page=new Met medewerking van: Dirk, Yncke, Steven van Dyck en DavidDP Quote Link to comment
StevenVD Posted February 16, 2013 Share Posted February 16, 2013 Bedankt voor de mooie bijdrages. Het volgende onderwerp wordt weer spoedig aangekondigd. Quote Welkom bij PostYourComic! Link to comment
StevenVD Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Ook nu weer hadden we van vier tekenaars verschillende plaatjes met flitsende actietaferelen en innerlijke concentratie toegestuurd gekregen. U vindt deze terug op: http://postyourcomic...ial-Arts&page=1 De vierde Sketchup zal zich toespitsen op een door tekenaars soms ondergewaardeerd onderdeel van hun stripverhaal: de achtergrond. We gaan deze keer de landschapsschets onder het zoeklicht plaatsen. Welke omgeving brengt je stripfiguur tot zijn recht? Droom even weg naar de jungle, de woestijn of een krater van de maan en stuur uw creatieve ingevingen voor 3 maart op naar staff@postyourcomic.com Quote Welkom bij PostYourComic! Link to comment
Yncke Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Ooh! Heel goed gevonden thema! Quote yncke.be Link to comment
StevenVD Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Ik dacht wel dat het je zou aanstaan, Yncke. In Per'Bat komen er ook enkele fijne staaltjes van voor. Quote Welkom bij PostYourComic! Link to comment
Yncke Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Ik dacht wel dat het je zou aanstaan, Yncke. In Per'Bat komen er ook enkele fijne staaltjes van voor. Thanks, StevenVD, much appreciated. En inderdaad, tijd om eens een paar dingen uit te schetsen die al een tijdje in mijn hoofd zitten. Maar ik ben ook heel benieuwd naar wat de anderen zullen insturen. (In het bijzonder kruis ik mijn vingers dat Cassavius gaat meedoen... ) Quote yncke.be Link to comment
StevenVD Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 De eerste schetsen zijn al binnen. Ik moet ook maar eens beginnen nadenken of ik nu een woest hooggebergte of een smeltende ijsschots ga tekenen. Quote Welkom bij PostYourComic! Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Een 'gehaat' onderwerp bij heel wat tekenaars. Ik teken ook liever mijn ventjes, en zie achtergronden /landschappen vaak als een noodzakelijk kwaad. Maar oefening baart kunst... Dus schetsen maar! Quote Link to comment
Recommended Posts