Ga naar inhoud

Uitgeverij Bonte


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Ik geef dus de nieuwe reeks uit van Willy Linthout, De Familie Super, het eerste album is gepland eind dit jaar. Planning is om 2 titels per jaar uit te geven, dat is een lagere frequentie dan met Urbanus zodat Willy meer tijd heeft voor andere projecten. Dit in samenwerking met schrijfster Ann Smet die al een tijdje meehelpt met de Urbanus reeks.

Er verschijnt ook een groot formaat luxe met origineel en die is enkel rechtstreeks bij mij te koop, totale oplage is 100 stuks waarvan de boeken zonder origineel wel naar winkels worden verdeeld.

 

Er verschijnen 3 uitgaven voor de winkels, geplande prijzen zijn voorlopig maar staan redelijk vast. 

- Gewoon album in kleur (8,99)

- Softcover in z/w, schets en inkt naast elkaar (14,99) (formaat nero met nietjes)

- Hardcover in z/w, schets en inkt naast elkaar (24,99) (formaat Nero en andere HC uitgaven)

Van de z/w uitgaven zijn exclusieve winkelversies mogelijk met logo op 200 exemplaren met dezelfde winkelprijs, contacteer me voor meer info.

 

reclame supers 1.jpg

Link naar reactie
5 uren geleden, Suske zei:

Wat wordt de prijs voor een boek met originele pagina?

500 euro voor boek en de pagina in schets en de pagina in inkt. Ik vind het een mooi geheel.

Beperkt in aantal maar het is wel de planning om dit met elke titel te doen dus er komen nog gelegenheden.

Link naar reactie
9 minuten geleden, Bonte zei:

maar dan in het Oostends.

 

Hoe begrijpbaar is Oostends dialect voor iemand die aan de andere kant van het land is geboren? :P

 

9 minuten geleden, Bonte zei:

en gerestaureerd.

 

 

Door Jos Vanspauwen zoals die recente uitgaves van het Davidsfonds?

Link naar reactie
4 minuten geleden, cinco zei:

 

Hoe begrijpbaar is Oostends dialect voor iemand die aan de andere kant van het land is geboren? :P

 

Niet. Zelfs in Brugge hebben ze daar soms al moeite mee (zeg ik, als Oostendenaar die een paar jaar in Brugge naar school ging).

Link naar reactie
13 minuten geleden, cinco zei:

Hoe begrijpbaar is Oostends dialect voor iemand die aan de andere kant van het land is geboren? :P

Door Jos Vanspauwen zoals die recente uitgaves van het Davidsfonds?


Geschreven is het nog wat lastiger, je moet het luidop lezen en dan werkt het wel goed, voor een Bruggeling zoals ik. 
 

Restauratie is door mezelf maar de originelen waren al goed, dat is niet hetzelfde dan wat er moet gebeuren bij knipsels.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Grote fan van de cover met de opa z'n inktvis-haren, ongelooflijk tof!  Dat spreekt het jonge manneke in mezelf meteen aan, alleen al op basis van dit prentje zou ik het meteen gekocht hebben moest dit in m'n jeugd verschenen zijn.  Geeft ook meteen een blik op de hoofdpersonages.  De hedendaagse ik kan de Robbedoes-verwijzing wel smaken.  En de koe-cover doet mij het meest aan een Urbanus-album denken, daar mis ik de focus op de superhelden wat, toch voor een eerste album.  Enfin, ik haal dit hoe dan ook in huis.  Looking good.  Fingers crossed dat dit voldoende publiek mag vinden. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Wat informatie voor winkeliers die een speciale versie willen bestellen.

 

----

Zoals het er nu voor staat verschijnt er een harde kaft in z/w met het verhaal in schets met daarnaast de de afgewerkte pagina’s en alle covers. Formaat zoals de Marc Sleen boeken, ongeveer 64-68 blz dik. Winkelprijs 25 of 30 euro naargelang de drukkosten, dat moeten we nog bepalen. Deze zal geen grote oplage hebben maar we voorzien wel speciale oplages voor winkels.

 

Je kunt bij mij een z/w harde kaft bestellen met een eigen logo op de cover achteraan, de volledige cover mag eigenlijk gebruikt worden maar best iets wat mooi is en bij de strip past. Bij interesse verschijnt er ook een softcover aan 15 euro winkelprijs in het formaat en uitvoering van de Nero strips bij mij. We zijn nog bezig met de vormgeving van de boeken, het is de eerste uitgave dus het is nog wat zoeken hoe alles er juist zal uitzien en wat mogelijk is.

 

De verkoopprijs moet in de buurt liggen van de gewone prijs, dus niet dumpen maar ook geen woekerprijzen. Zowel bij de z/w harde kaft als z/w zachte kaft is dit mogelijk. Er verschijnen 2 titels per jaar en ik zou telkens die mogelijkheid willen geven, ik probeer het betaalbaar te houden maar tegelijk wel in een beperkte oplage.

 

1 speciale versie in harde kaft staat al vast, ik vermoed dat er een 3-tal zullen zijn. Mail me bij interesse.

bontemagazine@gmail.com

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Een overzicht van de definitieve covers, meer info op de Stripspeciaalzaak

 

https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/de-familie-super-1-de-afgewerkte-covers

 

Softcover 8,99 euro (32 pag)

 

super_Super 1 cover front and back.jpg

 

hardcover in kleur 28 euro (verhaal plus alle covers in kleur) (36 pag)

 

super_cover 1 HC kleur.jpg

 

Hardcover in ZW, het verhaal en covers zowel in schets als inkt 28 euro (72 pag)

 

super_unnamed.jpg

 

Luxe op A3 formaat 150 euro (schets en inkt ongekleurd) 72 pag

 

Luxe groot formaat.jpg

Link naar reactie

De cover van de ZW/W HC spreekt het meest aan, vind ik, geweldige manier om de familie te introduceren.  Meteen ook een visuele link met de titel.  Daar zou ik persoonlijk voor kiezen.  Maar voor een strip als deze wil / kan ik dat bedrag eerlijk gezegd niet op tafel leggen, dus zal het de SC worden.  Verrassend wel dat de HC editie met dubbel zoveel pagina's evenveel kost als de HC met 36 pagina's.  't Ziet er allemaal leuk uit.  De luxe is een toffe verwijzing naar Spirou. 👍

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

De dikke hardcover is ongekleurd, de drukkost is maar een klein verschil met de versie in kleur omdat het geen grote oplages zijn. Vandaar de identieke prijs. De softcover wordt genaaid voor een stevige look, het was wel zoeken naar een drukker die dat kon in die dikte.

 

Planning is 2 titels per jaar en ik zou de 4 albumversies per titel willen behouden zodat de reeks compleet blijft in elke variant.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
4 uren geleden, cinco zei:

Gaat het album ook in supermarkten en winkels als Standaard Boekhandel verspreid worden of is het voornamelijk via stripspeciaalzaken?

 

Standaard Boekhandel gaat mee en zal ze in al hun winkels leggen, ook de 20 grote Carrefour winkels doen mee. Het album komt verder niet in het krantenwinkel circuit .

 

Uiteraard ook in stripwinkels en daar zullen ook de harde kaft uitgaven te vinden zijn, naargelang hetgeen ze zelf willen bestellen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...