Ga naar inhoud

Sketchbook


Lav

Recommended Posts

De manier waarop die schaduw uit het allereerste kader gaat, vind ik storend.
De donkerder versie in de tweede pagina zou ik niet doen. Het breekt voor mij 't gevoel dat er tussen elk kader ongeveer evenveel tijd verstrijkt, en leidt af.

Voor de rest: ik vind 't er goed uitzien. De keuze voor fletse kleuren werkt goed.

Link naar reactie

De reden waarom ik het deed is omdat ik schrik heb dat het anders te flets werkt, of ik moet iedere pagina een kleine variatie op de kleuren doen. Een kleine update, de kleuren zijn wel niet helemaal juist omdat ik op CMYK werk voor het printen. Ik weet ook niet goed hoe ik de 5de afbeelding moet aanpakken, ik wou met kleur het gewone patroon breken om zo een gestresseerd gevoel weer te geven (het moet uiteindelijk om paranoia draaien maar die wil ik niet te letterlijk weer geven), hopelijk klinkt dat niet te absurd.

 

post-17-0-29468100-1369745468_thumb.jpg

 

post-17-0-77478200-1369745473_thumb.jpg

 

post-17-0-00883800-1369745478_thumb.jpg

 

post-17-0-79636100-1369745482_thumb.jpg

 

post-17-0-03212600-1369745487_thumb.jpg

Link naar reactie

 Ik weet ook niet goed hoe ik de 5de afbeelding moet aanpakken, ik wou met kleur het gewone patroon breken om zo een gestresseerd gevoel weer te geven (het moet uiteindelijk om paranoia draaien maar die wil ik niet te letterlijk weer geven), hopelijk klinkt dat niet te absurd.

 

Nee, niet absurd. :) Klein ideetje, maar gele achtergrond, groen personage?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

In die close up, kun je niet eens wat proberen met het oog dat opengesperd is? Wit laten? Of gewoon het kleurgebruik verwisselen van gezichtshelft.

Link naar reactie

ah die bedoel je, ik had het dus over dat eerste "waanbeeld" van haar kop en opgedeeld in 4 venster. Ik heb ze allemaal eerst gewoon van kleurgebruik verwisseld maar vond het met wit toch beter, als ik nog wat meer tijd heb zijn er toch een paar dingen die ik terug opnieuw zou willen doen, ik zal proberen om dan ook nog wat met dat oog te doen

Link naar reactie

Het voorstel van lord om het wit te wisselen van kant zou ik ook eens proberen.

Het waanbeeld met wit vind ik goed zo.

 

Zelf ben ik wel fan van de donkere "vierkanten" op de achtergrond. Het heeft wat diepte aan de tekeningen.

Enkel de tweede pagina, terwijl ze haar omkleed vind ik iets minder. Misschien wat kleiner of niet zo omlijnend proberen.

Link naar reactie

Ik heb die 2 voorstellen gedaan en het is klaar om morgen geprint te worden. Ik ben geen fan meer van de voorlaatste pagina, ik had liever een meisje onder het deken zonder gezicht maar met lange zwarte haren (een beetje zoals mijn schetsen op de eerste pagina) Ik heb echter geen tijd om dit voor de jury te veranderen dus het zal voor erna zijn

Link naar reactie

Bedankt! nuja, het is eigenlijk vrijdag ochtend maar ik moet morgen al alles afdrukken en nog veel doen voor andere vakken. Mijn docent voor dit keuzevak is trouwens Sébastien Conard, ik weet niet of jullie zijn werk kennen maar ik vond het in ieder geval wel een heel goede docent. Ik ga er in ieder geval achteraf nog een voort werken al is het maar voor mezelf

Link naar reactie

ugh, slechte jury >.< De kleuren vonden ze echt slecht en misselijkmakend en de lay-out saai, terwijl ik het net heel leuk vond om zo te werken en eens iets met kleuren uit te proberen dat ik normaal gezien niet zou doen (mijn docent had me ook aangeraden om maar een paar kleuren te gebruiken maar nu bleek dat achteraf precies toch niet zo'n goed idee). Ze vonden ook dat ik letterlijk te veel binnen de lijntjes wou inkleuren en dat ik minder de vierkanten op de achtergronden moest gebruiken. Ook vonden ze net de dingen goed die de docent (en nog anderen op feedback) mij al eerder hadden afgeraden (zoals deze inkleuring
Het enigste waar ze content over waren was mijn lijnvoering en mijn schetsen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Dat is nu eenmaal eigen aan het "kunst" onderwijs. Smaak is subjectief. En dat valt keihard op bij zo een beoordelingen. Trek het je niet aan. Je kunt er enkel maar uit leren.

De beste weg te volgen, is de weg die je zelf kiest.

Helemaal waar.

 

Maar hetgeen je wel niet omheen kunt is wanneer je er niet door bent met zo'n beoordeling en die nogal ferm kan doorwegen op de rest. Waardoor je in bepaalde gevallen het wel kan schudden.

Link naar reactie

Dat is nu eenmaal eigen aan het "kunst" onderwijs. Smaak is subjectief. En dat valt keihard op bij zo een beoordelingen. Trek het je niet aan. Je kunt er enkel maar uit leren.

De beste weg te volgen, is de weg die je zelf kiest.

Ja en nee. Er zijn twee manieren om zoiets te beoordelen.

De ene is dat je bedenkt hoe jij 't zou doen, en dan kijkt hoever het gepresenteerde afwijkt van jouw gedacht. Dat is subjectief.

De andere is dat je kijkt naar de keuzes die gemaakt zijn, en die evalueert. Dat is ook subjectief, maar toch veel correcter. En ook heel wat moeilijker.

Link naar reactie

Ja en nee. Er zijn twee manieren om zoiets te beoordelen.

De ene is dat je bedenkt hoe jij 't zou doen, en dan kijkt hoever het gepresenteerde afwijkt van jouw gedacht. Dat is subjectief.

De andere is dat je kijkt naar de keuzes die gemaakt zijn, en die evalueert. Dat is ook subjectief, maar toch veel correcter. En ook heel wat moeilijker.

Ik kan je wel volgen, maar uiteindelijk vrees ik toch dat een groot deel docenten aan kunstrichtingen niet zo werken.

Hoeveel keer heb ik sterke dingen slechte evaluaties zien krijgen, en (in mijn ogen) slechtere dingen goede evaluaties. En meestal dan nog omdat het meer arty (farty) was.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Aangezien ik hier meer random gezever ga posten dan Nervosa heb ik de titel maar aangepast. Ik ga hier niet alles posten dat ik ook op mijn blog zet dus als je meer wil zien moet je daar ook maar een kijkje nemen.

 

Dit zijn een paar van mijn modeltekeningen, op mijn jury was de grootste commentaar dat ze nog te veel op modeltekeningen leken (ipv echte illustraties die op zich kunnen staan). De kwaliteit is niet optimaal omdat het papier soms wat te groot is voor mijn scanner, mijn oprechte excuses hiervoor! Binnenkort zal ik wat nieuw werk posten

 

fd081.png?w=480

 

fd09.png?w=480

 

fd101.png?w=480

fd13.png?w=480&h=387

 

fd111.png?w=480

 

fd12.png?w=480

 

fd07.png?w=480&h=693

 

fd06.png?w=480&h=816

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...