Ga naar inhoud

Euro 2016


Recommended Posts

Op het WK is Belgie er vast weer bij, dat kunnen wij Nederlanders niet zeggen..... :e009: ....... wij moeten hopen de Zweden voor te blijven en dan een play off.

Ik kan mij niet voorstellen dat Nederland met deze tussengeneratie Frankrijk van de eerste plaats zal houden. Maar ja, het blijft voetbal, dus misschien verrassen ze ons.

 

Ik zie het nu al niet zitten, met wat de Nederlandse ploeg in de EK kwalificaties heeft laten zien. In de EK kwalificaties konden we niet eens derde in de poule worden.

Link naar reactie

Ik zie het nu al niet zitten, met wat de Nederlandse ploeg in de EK kwalificaties heeft laten zien. In de EK kwalificaties konden we niet eens derde in de poule worden.

 

Dat begrijpen we ook wel, Tweetie, maar de oefenwedstrijden zonder de uitgerangeerde Sneijder, van Persie en Huntelaar stemde meer hoopvol, winst op Wales, Engeland, Oostenrijk en Polen, allen in een uitwedstrijd.

Dus wie weet kunnen ze die lijn met Dick Advocaat doortrekken........

We hebben een team met heel veel middenmaat (Wijnaldum, Cillissen, Bruma, van Dijk, van Ginkel, De Jong, Promes etc.), maar met een paar jongeren met potentie op misschien meer (Tete, Bazour, Klaasen etc).

Dan kan je nog hopen op Arjan Robben (misschien nog een of twee jaar fit), dat is mits fit absolute wereldklasse, en hebben we een nieuwe spits, die hoopvol zijn interlandcarriere is begonnen (Vincent Janssen).

Dus we hebben meer dan Wales, Roemenie, Bulgarije, Ierland etc., maar minder dan Frankrijk, Belgie, Duitsland etc.

Maar met een sterke taktiek, wat bravour en teamgeest kunnen we misschien weer terugkomen.

Link naar reactie

Het IJslandse sprookje is uit, Frankrijk gaat door. Al won IJsland wel de 2e helft  :e007: ,

 

In Engeland zullen ze nog eens achter hun oren krabben, had een team van dikbetaalde voetballers niet van zo'n beperkte ploeg moeten winnen? 

 

Het blijkt dat de "kleine" landen zich heel goed kunnen verweren, vroeger zag je nog wel eens dat de mindere goden conditioneel minder waren en kapot werden gespeeld. Nu kunnen ze zich handhaven met goed positiespel en een grote dosis vechtkracht. Het "beter" land moet dan het spel maken en dat is een probleem. Dat zag je ook aan de Belgen, Britten en Portugezen..... Maar goed, de winnaar van Fra-Dld wordt kampioen......

Link naar reactie

Urgh, Portugal. Gisteren was trouwens de eerste match die ze in dit tornooi gewonnen hebben...

 

Voor zover ik weet hebben ze ook gewonnen tegen Kroatië en Polen.  Maar dat telt dan weer niet?

 

Waarom die algemene "haat" tegenover Portugal toch?  Bij een deel van de analisten is dit ook zo, om nog maar over het commentaar van Joos gisteren te zwijgen.

Ronaldo is een speciaal figuur, maar dat maakt de sport toch mooi?  Toch liever interessante figuren zoals een Ronaldo, Ibrahimović, Hazard... . Als die dan nog fenomenaal kunnen voetballen is het nog zoveel leuker. Of hebben we liever 11 kleurloze schooljongens op het veld?

Laat iedereen maar zeggen, we staan toch lekker in de finale!

 

En nu nog hopen dat Rui Costa een mooie Tour rijdt!

 

Link naar reactie

Voor zover ik weet hebben ze ook gewonnen tegen Kroatië en Polen.  Maar dat telt dan weer niet?

 

Waarom die algemene "haat" tegenover Portugal toch?  Bij een deel van de analisten is dit ook zo, om nog maar over het commentaar van Joos gisteren te zwijgen.

Ronaldo is een speciaal figuur, maar dat maakt de sport toch mooi?  Toch liever interessante figuren zoals een Ronaldo, Ibrahimović, Hazard... . Als die dan nog fenomenaal kunnen voetballen is het nog zoveel leuker. Of hebben we liever 11 kleurloze schooljongens op het veld?

Laat iedereen maar zeggen, we staan toch lekker in de finale!

 

En nu nog hopen dat Rui Costa een mooie Tour rijdt!

 

Polen was gelijk. portugal heeft al jaren een team vol met onsympathieke zuigers en (na)schoppers. Ronaldo is dan nog een geval apart, een begenadigd voetballer maar een heeeeeeeeel vervelend ventje.....

Link naar reactie

Voor zover ik weet hebben ze ook gewonnen tegen Kroatië en Polen.  Maar dat telt dan weer niet?

 

Waarom die algemene "haat" tegenover Portugal toch?  Bij een deel van de analisten is dit ook zo, om nog maar over het commentaar van Joos gisteren te zwijgen.

Ronaldo is een speciaal figuur, maar dat maakt de sport toch mooi?  Toch liever interessante figuren zoals een Ronaldo, Ibrahimović, Hazard... . Als die dan nog fenomenaal kunnen voetballen is het nog zoveel leuker. Of hebben we liever 11 kleurloze schooljongens op het veld?

Laat iedereen maar zeggen, we staan toch lekker in de finale!

 

En nu nog hopen dat Rui Costa een mooie Tour rijdt!

Verlengingen en penalties tellen niet mee, dat is gokwerk.

 

En Ronaldo is toch wel de grootste pretentieuze klier die er rondloopt. Ibra kan ook zo doen, maar die doet alsof en Hazard is naast het voetbalveld de saaiste voetballer ooit ;)

Link naar reactie

Verlengingen en penalties tellen niet mee, dat is gokwerk.

 

En Ronaldo is toch wel de grootste pretentieuze klier die er rondloopt. Ibra kan ook zo doen, maar die doet alsof en Hazard is naast het voetbalveld de saaiste voetballer ooit ;)

 

Ben ik het zowaar met Zwendel eens.Hebben we het al over Pepe gehad ? De slager van Maceio ?

Link naar reactie

Voor zover ik weet hebben ze ook gewonnen tegen Kroatië en Polen.  Maar dat telt dan weer niet?

 

Waarom die algemene "haat" tegenover Portugal toch?  Bij een deel van de analisten is dit ook zo, om nog maar over het commentaar van Joos gisteren te zwijgen.

Ronaldo is een speciaal figuur, maar dat maakt de sport toch mooi?  Toch liever interessante figuren zoals een Ronaldo, Ibrahimović, Hazard... . Als die dan nog fenomenaal kunnen voetballen is het nog zoveel leuker. Of hebben we liever 11 kleurloze schooljongens op het veld?

Laat iedereen maar zeggen, we staan toch lekker in de finale!

 

En nu nog hopen dat Rui Costa een mooie Tour rijdt!

 

Nelson Oliviera rijdt dit jaar voor Movistar, ook weer in de Tour.

Als hij niet te veel moet werken in de Piereneejen, kan een top-20 in de vlakke tijdrit lukken.

Link naar reactie

Ben ik het zowaar met Zwendel eens.Hebben we het al over Pepe gehad ? De slager van Maceio ?

Portugal is een heel matige ploeg (ze zijn zelfs via de herkansingen bij de 24 geraakt) die heel afwachtend speelt en alles op Ronaldo zet.

 

Ik hoop stiekum op Frankrijk, dat is de enige ploeg die nog een beetje probeert te voetballen, maar ik vrees dat ze het tegen die lepe Duitsers zullen afleggen.

Link naar reactie

Portugal is een heel matige ploeg (ze zijn zelfs via de herkansingen bij de 24 geraakt) die heel afwachtend speelt en alles op Ronaldo zet.

 

Ik hoop stiekum op Frankrijk, dat is de enige ploeg die nog een beetje probeert te voetballen, maar ik vrees dat ze het tegen die lepe Duitsers zullen afleggen.

Portugal was eerste in poule I en rechtstreeks gekwalificeerd. Matige ploeg of niet, ze staan toch in de finale.  Dat is meer dan dat we van de Rode Duivels kunnen zeggen.

Portugal heeft een van zijn beste selecties van de laatste jaren en is zeker geen matige ploeg.  Op veel posities evenaren ze België of zijn ze zelfs beter (middenveld, baks)

 

 

Ben ik het zowaar met Zwendel eens.Hebben we het al over Pepe gehad ? De slager van Maceio ?

 

Dringend tijd dat je Pepe zijn statistieken bekijkt.  Laatste rode kaart is geleden van seizoen 2011-2012.  Dit jaar 5 gele kaarten op 1887 minuten. (clubverband)  Slager not so much.  Het enige dat hij wel mag afleren is de komedie als hij fout tegen krijgt. (zie CL finale)

Hij speelt in elk geval een solide EK in tegenstelling tot het WK 2 jaar geleden.

 

En dat je zegt dat penalty's gokwerk zijn akkoord.  Maar verlengingen?!  Dat is gewoon voetbal spelen.

 

 

Link naar reactie

Een van de beste selecties ? Meen je dat nu echt ? Ik vond de selectie van een tiental jaar geleden veel sterker met Figo, Couto (ook geen lekkertje, die krullekop), nuno Gomez en Pauleta. Rond 1982-1984 hadden ze ook een aardig elftal (ik kan me vaag een speler met een giga snor herinneren, Solana ?

 

Van de doorgaande EK teams op dit EK vind ik Portugal het meest vervelend spelen, sterk afwachtend en alle ballen op Ronaldo.....

Link naar reactie

 

 

 

 

Dringend tijd dat je Pepe zijn statistieken bekijkt.  Laatste rode kaart is geleden van seizoen 2011-2012.  Dit jaar 5 gele kaarten op 1887 minuten. (clubverband)  Slager not so much.  Het enige dat hij wel mag afleren is de komedie als hij fout tegen krijgt. (zie CL finale)

Hij speelt in elk geval een solide EK in tegenstelling tot het WK 2 jaar geleden.

 

En dat je zegt dat penalty's gokwerk zijn akkoord.  Maar verlengingen?!  Dat is gewoon voetbal spelen.

 

 

 

Kreeg onze vriend niet een rooie kaart in 2014 tegen den Duitsers ?

 

https://www.youtube.com/watch?v=nS-spCPX2tY

 

Een selectie Pepe momentjes

 

https://www.youtube.com/watch?v=0FdK_Ljtmlo

Link naar reactie

Een van de beste selecties ? Meen je dat nu echt ? Ik vond de selectie van een tiental jaar geleden veel sterker met Figo, Couto (ook geen lekkertje, die krullekop), nuno Gomez en Pauleta. Rond 1982-1984 hadden ze ook een aardig elftal (ik kan me vaag een speler met een giga snor herinneren, Solana ?

 

Van de doorgaande EK teams op dit EK vind ik Portugal het meest vervelend spelen, sterk afwachtend en alle ballen op Ronaldo.....

 

 

Daar heb je volledig gelijk in.  En dan vergeet je nog Rui Costa nog.  João Pinto, mijn persoonlijke favoriet, was toen al gestopt.  Maar 10 jaar geleden bedoelde ik nu ook niet.

Ik had het vanaf 2006.  Na dat WK zijn de meeste vedetten gestopt.

 

Ook niet vergeten dat Portugal nu speelt zonder diepe spits.  Dat verklaart misschien het probleem met doelpunten scoren.  Maar als er geen spit voor handen is moet men het zo oplossen.

Link naar reactie

Pepe is een monster, ik zag hem op  spelers lopen, hun hoofd in het gras duwen, echt schoppen met het doel om armen en benen te breken, op de hand van Messi staan. In de wedstrijd tegen Ivoorkust (zie mijn laatste linkje) wil hij een scheenbeen breken van een Ivoriaan. Nigel de Jong wordt altijd herinnerd aan die karatetrap tegen Spanje maar als ik Pepe zie dan denk ik aan die keer dat hij over een tegenstander heen loopt en vervolgens op hem gaat staan en zijn hoofd in het gras duwt.....

Link naar reactie

Ik heb onlangs gehoord dat Fellaini nog geen 1 gele kaart gekregen heeft in een interland ;)

 

Op 74 caps (5567 min) 14 gele kaarten en 2 rode met de duivels.

In Engeland (sinds 2008-2009) 46 gele en 2 rode.

 

En er nu geen spelletje van maken om mij alles te laten opzoeken!

 

 

Pepe is een monster, ik zag hem op  spelers lopen, hun hoofd in het gras duwen, echt schoppen met het doel om armen en benen te breken, op de hand van Messi staan. In de wedstrijd tegen Ivoorkust (zie mijn laatste linkje) wil hij een scheenbeen breken van een Ivoriaan. Nigel de Jong wordt altijd herinnerd aan die karatetrap tegen Spanje maar als ik Pepe zie dan denk ik aan die keer dat hij over een tegenstander heen loopt en vervolgens op hem gaat staan en zijn hoofd in het gras duwt.....

Als je begint met youtube compilaties kunnen we een hoop spelers ophemelen en afkraken.

Ook van de ideale schoonzoon bestaan er filmpjes: 

 

 Je moet matchen kijken, dan mag je mee praten. Kijk je eigenlijk voetbal als het geen EK of WK is?

Link naar reactie

tja, ga je me nu framen omdat ik wat fimpjes plaats, ik kijk geen matchen ? Ik mag niet meepraten, ik weet niet hoe oud je bent maar ik kijk al 40 jaar alle interlands van Oranje, zondag competitie met bord op schoot, EC voetbal, alle WKs, alle EKs.... Ik kan heus wel een smerige voetballer herkennen. Ik wil best als Hollander erkennen dat hollandse spelers smerig spelen: van Bommel, Nigel de Jong, Jan Wouters. Als je met droge ogen beweert dat Pepe een gewone verdediger is die heel soms een zware overtreding maakt dan heb je een betonnen plaat (in de kleuren van je geliefde portugal) voor je kop.

Link naar reactie

Op 74 caps (5567 min) 14 gele kaarten en 2 rode met de duivels.

In Engeland (sinds 2008-2009) 46 gele en 2 rode.

 

En er nu geen spelletje van maken om mij alles te laten opzoeken!

 

 

Als je begint met youtube compilaties kunnen we een hoop spelers ophemelen en afkraken.

Ook van de ideale schoonzoon bestaan er filmpjes: 

 

 Je moet matchen kijken, dan mag je mee praten. Kijk je eigenlijk voetbal als het geen EK of WK is?

Het zou ook Naingolan kunnen geweest zijn, enfin heeft weing belang heb zoiets gehoord bij één van de matchen van de Belgen. En als het gaat over potig voetballen denk ik altijd aan Fellaini...

 

Messi vliegt trouwens voor 11 maand de cel in :e010:

Link naar reactie

tja, ga je me nu framen omdat ik wat fimpjes plaats, ik kijk geen matchen ? Ik mag niet meepraten, ik weet niet hoe oud je bent maar ik kijk al 40 jaar alle interlands van Oranje, zondag competitie met bord op schoot, EC voetbal, alle WKs, alle EKs.... Ik kan heus wel een smerige voetballer herkennen. Ik wil best als Hollander erkennen dat hollandse spelers smerig spelen: van Bommel, Nigel de Jong, Jan Wouters. Als je met droge ogen beweert dat Pepe een gewone verdediger is die heel soms een zware overtreding maakt dan heb je een betonnen plaat (in de kleuren van je geliefde portugal) voor je kop.

 

Ik frame niks, ik vraag toch of je matchen kijkt.  Want youtube filmpjes geven geen correct beeld.

 

Pepe is inderdaad een stevige verdediger die graag voet eerst en handen rond zwaaiend gaat .Maar er bestaat ook een bepaalde perceptie rond de speler.  Dat kan je niet te ontkennen.  

Dit is vooral te wijten aan dit incident:

 

Ik zal ook nooit beweren dat wat hij daar deed correct was.  Integendeel, zijn straf mocht nog zwaarder zijn.  Maar het is ook niet dat hij dit ieder match doet toch?

Het is ook duidelijk aan de statistieken dat hij ook niet zo smerig is als voorgenomen.  Ik probeer dus gewoon je stelling te weerleggen.

 

Maar ach, weet ik veel, ik heb geen 40 jaar voetbalervaring.  Dus ga ik maar niet meer meepraten.

 

 

Link naar reactie

Felicitaties voor Portugal, maar ik heb gisteren niet gekeken, ik wist wat het ging zijn.

 

De toekomst ziet er somber uit. Vandaag speelden 60% van de ploegen (zeker de kleintjes) ala Atletico, tegen het WK zullen ook alle groten (of would-be groten)  zo spelen.

Het gaat leuk worden: geen van beide ploegen wil balbezit en laat de andere komen om op de tegenaanval te gokken. Alle wedstrijden eindigen op verlengingen en 50% op penalties en er wordt massaal geslapen voor de TV.

Link naar reactie

Ha gelukt. Heb de nodige email-adressen, en ga morgenavond eens solliciteren voor de functie van bondscoach. Ben benieuwd of ik een antwoord krijg. Ik voldoe aan de meeste voorwaarden, alleen ken ik geen kneit van voetbal... maar dat weerhield de bond niet bij hun aanstellingen in het verleden.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 4 years later...
Op 16/7/2016 om 16:02, Kool Thing zei:

Ha gelukt. Heb de nodige email-adressen, en ga morgenavond eens solliciteren voor de functie van bondscoach. Ben benieuwd of ik een antwoord krijg. Ik voldoe aan de meeste voorwaarden, alleen ken ik geen kneit van voetbal... maar dat weerhield de bond niet bij hun aanstellingen in het verleden.

 

Proficiat, Frank! 't Is uiteindelijk gelukt!

Wel niet overdrijven met die 5-3-2-opstelling.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...