Ga naar inhoud

31E Brabants Stripspektakel Op 3 & 4 September In Veldhoven


BSS

Recommended Posts

Maar dan nog, als er handel in is, oftewel geld te verdienen valt, dan zullen de handelaren wel weer zorgen dat ze de exemplaren bemachtigen.

 

Ik kijk uit naar de lange rij handelaren voor mijn stand wanneer ik begin aan de verkoop van de 80 luxe albums van Boes integraal 2 met genummerde en gesigneerde ex-libris en een originele strook :e002: .

Link naar reactie

Dan kan ik je uit een droom helpen, alles wat je nu verzameld hebt zal over tientallen jaren nauwelijks nog waarde hebben. Koop iets omdat je het leuk vindt, maar zie het zeker niet als een belegging op lange termijn. Dat zal hooguit het geval zijn met enkele echte klassiekers als Kuifje en Superman comics.

Op korte termijn zie je de prijzen soms de pan uit rijzen, maar dat ebt ook weer weg als er een herdruk (Meesters van de Gerst 8) of integrale bundeling (Roodbaard) komt.

Link naar reactie

Waarmee je eigenlijk zelf al zegt dat het zijn geld niet waard is :)

Dat is jouw vertaling. Naar mijn mening is het een hele toegankelijke prijs voor een mooi product, maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Er zijn in ieder geval voldoende liefhebbers, ook buiten NL. Boes is in heel wat landen uitgegeven en is bijvoorbeeld ook erg populair in Italië. Overigens behoudt juist een niche, in tegenstelling tot commodity, vaak zijn waarde.

 

 

Dan kan ik je uit een droom helpen, alles wat je nu verzameld hebt zal over tientallen jaren nauwelijks nog waarde hebben. Koop iets omdat je het leuk vindt, maar zie het zeker niet als een belegging op lange termijn. Dat zal hooguit het geval zijn met enkele echte klassiekers als Kuifje en Superman comics.

Op korte termijn zie je de prijzen soms de pan uit rijzen, maar dat ebt ook weer weg als er een herdruk (Meesters van de Gerst 8) of integrale bundeling (Roodbaard) komt.

 

Ik ben het helemaal met Theoak eens dat je een strip moet kopen omdat je die leuk vindt. Er wordt inderdaad heel wat gespeculeerd ddor verzamelaars en handelaren, maar op langere termijn zie je dat eigenlijk alleen een beperkt aantal klassiekers hun waarde behouden. Vrijwel alle zogenaamd zeldzame luxe edities van pakweg 20 jaar geleden zijn nu te koop voor minder dan de toenmalige winkelprijs. De vele integrale bundelingen die momenteel op de markt komen, zullen ook een prijsdrukkend effect hebben. Theoak noemt Roodbaard al.   

Link naar reactie

Gelukkig zijn er ook nog mensen het niet met jullie eens......
Veel dupuis lombard en datgaud (of oudere standaard) 1e druk prima waarde vergeleken met vroeger. niet alles natuurlijk, de echt grote oplages ook weinig waarde (asterix, roodbaard etc).
Herdrukken of strips kleine/nieuwe uitgevers (silvester, ddb, strip2000 etc) doorgaans geen blijvende waarde. Wellicht wel weer de beperkte HC oplages daedalus/saga etc
Origineel werk is zelfs een veelvoud gestegen de laatste tientallen jaren. Als je dus ook nog eens heel veel boeken gesigneerd hebt of voorzien van tekeningen.......
Voor de zoveelste keer....vergeleken met dvds cds postzegels of boeken veeeeeel betere waardevastheid.

Maar moraal van het verhaal is natuurlijk.....strips zijn er in de eerste plaats om van te genieten, waardevastheid is een zeer plezierige bijkomstigheid. Het is natuurlijk geen beleggingsobject zoals een aandeel,
Maar zou je echt zou willen beleggen en strips alleen als geld of beleggingsobject ziet is er met een beetje inzicht best wat te doen op korte en lange termijn.
In San Diego gezien wat een giga belangstelling er is van jeugd voor tekenaars, origineel werk en comics/graphic novels (naast comic gerelateerde toys)......geen angst.....er komt altijd weer revival voor verzamelobjecten....

Link naar reactie

Ik zie van redelijk dichtbij regelmatig waar verzamelingen uit erfenissen e.d. voor weggaan. Dan gaat het niet meer om een percentage van de oorspronkelijke verkoopprijs hoor. Ook doet het gemiddelde boek met tekening vaak niet meer dan 20-40 euro. Haal daar de kosten af die iemand gemaakt moet hebben om die tekening te verkrijgen, dan zit daar vaak geen winst op. Er valt met de juiste strips en de nodige tijd en moeite wel wat geld te verdienen. Maar verzamel en lees strips echt als hobby, dat voorkomt teleurstellingen!

Link naar reactie

Oak....met opkopers is niks geld waard, dat zegt mij niks. Wss heb ik andere smaak voor mijn collectie, maar ik heb nog nooit iets verkocht onder verkrijgingsprijs en verkoop zeker nooit mijn betere items. Gewoon met geduld los verkopen. Maar ik verkoop niet vaak, ik koop voor het lezen (en verzamelen). Soms dubbelen of vervangingen.

Strips zijn van verzamel/hobby producten wss het meest waardevast, of zijn computergames boeken postzegels sportartikelen tijdschriften schoenen pokemonkaarten ed beter??

Verkrijgingskosten dedies....paar euro benzine en parkeerkaartje? Ik koop ook voetbalkaartjes concertkaartjes ga uit eten...dat zijn kosten en daar hou ik niks van over. Kom op man....het is mijn hobby, dan ga ik terugrekenen naar tijd en benzinegeld???

 

En Willy...????????.....Waarschijnlijk ging jij lang geleden. Er waren werkelijk tienduizenden jongeren onder de 20 (onder de ruim 150.000 bezoekers) en er werd heel veel uitgegeven bij de diverse booths door deze jongeren.

Het is veel en dan ook veel groter dan het ooit was volgens bezoekers en standhouders.

 

Nogmaals.....strips worden niet uitgegeven om te beleggen, maar om te lezen. Daar koop je ze voor en dan heeft Paul volledig gelijk dat het leuk is dat ze een bepaalde waarde hebben/krijgen.

 

En er wordt maar aan Roodbaard gerefereerd.....maar kosten 1e druk sc in nieuwstaat dan onder de 2,50 tot 7 euro ...??? Dat kostte de Roodbaards nieuw in de winkel...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Mediageuzen zit aan stand 68, aan de ingang naar de horeca.

We zullen daar zijn met 5 tekenaars:

 

- RACHEAL STOTT (Star Trek)

- JULIEN MOTTELER (Space Gangsters)

- ISABEL (Webbelart) BAELE (QUEESTE VAN YIN #1)

- STEVE VAN BAEL (Coucke en Iris #1)

- en MEZELF

 

Iris 1 en Queeste van Yin 1 zullen voorgesteld worden op de beurs.

 

https://www.facebook.com/mediageuzencomics/photos/a.1062699713846216.1073741828.1058923037557217/1062699163846271/?type=3&permPage=1

 

We plannen een paar exclusieve extraatjes om samen met de strip te verkopen als "beursuitgave" maar aan schappelijke prijzen.

Link naar reactie

er zijn uitgeverijen die gratis of zelfs geld toe wouden om tekomen staan

/dat willen we allemaal wel/

en misschien heeft ea ook temaken met dat peter van de heijden

niet meer onder ons is :e001:

Beste tuinman,

Je opmerking over Strip2000 vind ik ongepast.

Ook wil ik je vragen om je geschreven stukjes qua Nederlands te verbeteren. Je hoeft echt geen perfect item te schrijven maar dit is zo slecht dat zelfs een goede inhoud verloren gaat door het kromme taalgebruik

Link naar reactie

In Kampen gingen inderdaad geruchten over grotere uitgeverijen die alleen naar Veldhoven wilden komen bij gratis deelname. Geen idee wat er van waar is maar het feit dat enkele grote jongens niet komen geeft te denken.

 

Wel een goeie zaak dat de organisatie hier kennelijk niet aan toegeeft - in het kleine stripwereldje komt dat altijd uit.

 

Dus wat onze tuinman vertelt zou zomaar kunnen kloppen.

 

En op een forum mag je taalvoutjes maken hoor, we hoeven geen universitair niveau te behalen. Bovendien: de één is goed in Nederlands, de ander is goed in het verkopen van tweedehands boekjes! Ieder z'n talent...

 

Tot ziens in Brabant volgende week :e005:

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Thanks! Maar dat is voor mij tussen FirstLook/NYCC (en ik wil toch echt Tucci en Benitez weer eens ontmoeten!!) en FACTS AUTUMN in. Dat is gezinstechnisch niet haalbaar voor mij :)
Dan zie ik ze wel weer ergens anders.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...