Ga naar inhoud

Bibliotheekboeken En -Strips ( Split Van Verzamelen Om Het Verzamelen? )


Recommended Posts

Bibliotheekboeken worden met korting aangeschaft omdat ze collectief worden aangeschaft. Een bibliotheek kan maar weinig nog zelf bepalen wat er in de collectie gaat. Vandaar zoveel dezelfde boeken, en ook incomplete series. Dat ze na zoveel jaar goedkoop worden verkocht heeft ook van doen met afschrijving.

Nooit, nooit, worden er gloednieuwe boeken voor spotprijzen verkocht. Boekhandelaren moeten volgens mij voor een bepaalde periode een vaste boekenprijs hanteren, na enige tijd mogen ze een boek ook goedkoper aanbieden. Bakken vol bij de gemiddelde boekhandel.

Gaat meestal met hypes, ook bij boekhandels. Denk bijvoorbeeld aan dat hele 50 shades gebeuren, of de biografie van Steve Jobs. Laatstgenoemde werd door een vriend van mij gekocht voor het volledige vaste boekenprijsbedrag (omdat hij dacht dat het een interessant boek zou zijn). Slechts enkele maanden later lag het voor 5 euro in de boekenhandelafprijsbak. Nòg iets later voor 5 euro bij de Kruidvat.*)

 

*) Naast enkele Dagobert Ducks van Don Rosa, die lagen daar dan voor 2,50.

 

 De nederlandse WVBP stelt dat de boekhandel slechts opruiming mag houden van boeken die ten minste 24 maanden geleden zijn verschenen ne niet binnen 12mmaanden zijn ingekocht. Ook moet er melding worden gemaakt aan het commissariaat. Dat laatste lijkt me vrij onuitvoerbaar/controleerbeer. ​Zie WVBP art. 6c.

 

Ik geloof dat Kontiki postte dat in belgie een termijn van 6 maanden gold maar dat weet ik niet meer precies.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het commissariaat...man man man...maar het is voor de rest vrije markt, zenne...

Hoe mensen nog de motivatie kunnen opbrengen om een eigen zaak te starten hier in deze onlanden...

Gelukkig worden auteurs en tekenaars nog niet geviseerd en onderworpen aan allerlei kwel,dwang en controlemaatregelen komende van het politbureau in Brussel...

Alhoewel...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...