Ga naar inhoud

Firstlook Festival Oktober 2016 (Ism Nycc)


Firstlook

Recommended Posts

De auteurs signeren alleen in deze beurseditie, dus je beurseditie is tevens je signeervoucher voor een originele tekening in je boek. Om te zorgen dat je niet misgrijpt, kun je nu vast jouw exemplaar reserveren en betalen met KORTING! Wij adviseren wel om op tijd te komen, want om een tekening te bemachtigen wordt je verzocht met deze beurseditie in de rij aan te sluiten. De tekening is een gift van de auteur. Je kunt hierover overleggen, maar uiteindelijk bepaalt de auteur wat er wordt getekend.

 

DDB doet alles om er niet aangesproken te worden inclusief algemene voorwaarden die juridisch niet houdbaar zijn.

Komt bij dat DDB geen al te beste reputatie heeft (sc voor hc prijzen, plastic kaft omdat hc niet klaar was, signeren op losse vellen etc).

Iets meer betalen is geen probleem maar ben open en eerlijk.

Link naar reactie

Kijk, wat ik hier lees is dat ze 100 ex. hebben van de beursedities die ze online reeds aanbieden. 

Een tekenaar kan die nooit allemaal signeren, tenzij het enkel een handtekening is...

Als ik naar een beurs ga en er zijn max. 20 tickets (per dag) dan betekent dat dus ook max. 20 boeken. Ja, je moet er dan vroeg bij zijn.

Welke meerwaarde biedt me deze online verkoop? Niks. Welke meerwaarde biedt het DDB: dat ze misschien al 100 beursedities kunnen verkopen, en dit zonder enige garantie te geven op een tekening.

Korting? 90€ voor 3HC's met een kans op een dédi in het geval van Lady Mechanika. Mmmm, dan wil ik wel 'ns zien wat voor dédi dat is. Een commissie begint al interessanter te worden denk ik met zulke prijzen... (by the way: ik heb de 2SC's al van Lady Mechanica dus ben zowiezo weer de pineut door ze al gekocht te hebben, maar dat geheel terzijde)

 

Dat is wat ik hieruit opmaak. Als dit niet zo is, graag verduidelijking.

 

Voor alle duidelijkheid: ik heb in het verleden met plezier beursedities aangeschaft van DDB. 30€ voor SC met kaftje en misschien een ex-libris of zo is duur, maar met garantie op dédi verdedigbaar. Indien HC is het nog beter verdedigbaar. Ik was dus eigenlijk wel benieuwd naar wat men uit de hoed zou toveren om alles wat makkelijker te maken en ik vind een reservatie-initiatief niet slecht op zich, maar dit is gewoon niet duidelijk genoeg of dit nu een verbetering is of niet.  Ik denk dat op deze manier er heel wat teleurstellingen gaan zijn.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Voor alle duidelijkheid: ik heb in het verleden met plezier beursedities aangeschaft van DDB. 30€ voor SC met kaftje en misschien een ex-libris of zo is duur, maar met garantie op dédi verdedigbaar. Indien HC is het nog beter verdedigbaar. 

 

Er is nog nooit een uitgave met garantie geweest. Het is altijd een recht op aanschuiven in de rij geweest.

 

Kijk, wat ik hier lees is dat ze 100 ex. hebben van de beursedities die ze online reeds aanbieden. 

Een tekenaar kan die nooit allemaal signeren, tenzij het enkel een handtekening is...

Als ik naar een beurs ga en er zijn max. 20 tickets (per dag) dan betekent dat dus ook max. 20 boeken. Ja, je moet er dan vroeg bij zijn.

 

Met veel meer exemplaren te koop dan er van dedis voorzien kunnen worden, is het dus nog steeds een kwestie van aanschuiven. En zorgen dat je er vroeg bij bent als je er meerdere wilt doen. 

Link naar reactie

en nog wat nieuws

 

Onze vrienden van Dark Dragon Books houden maar niet op!
Speciaal voor First Look laten ze een aantal Beurs Edities in hardcover maken van strips waarvan de artiesten komen signeren in een oplage van 100 stuks incl. Art print.

Het gaat om de volgende edities:

- Lady Mechanica: set van 3 HC's, wordt gesigneerd door Joe Benitez
- Star Wars The Panthom Menace, wordt gesigneerd door Matteo Piana
- Onliners, wordt gesigneerd door Frans Mensink

Daarnaast zijn er nog 2 artiesten waarvan iedereen bij aankoop van het boek een super mooie Art print cadeau krijgt + een originele tekening in zijn/haar boek.
- Vincenzo Cucca Collectors Pack, wordt gesigneerd door Vincenzo Cucca
- De Papieren Tijger deel 2, wordt gesigneerd door Mark de Jonge

Haal dus snel je kaarten via www.firstlook.nl

 

 

Ik wist niet of MARK DE JONGE al was aangekondigd, maar bij deze wel al officieel genoemd.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Weer een topper op onze Comic Artist Avenue: Stephen B. Scott

Stephen heeft getekend voor DC Comics, Marvel Comics, Image, Dark Horse en ga zo maar door.
De titels waar hij aan heeft gewerkt zijn net zo indrukwekkend als de uitgevers. Dan noemen wij: Batman, X-Men Forever, JLA, Hulk en nog vele meer. Stephen heeft ook gewerkt aan de televisie serie Smallville en aan ABC familie serie: Kyle XY.
George Lucas heeft gevraagd of Stephen de art wilde verzorgen voor Indiana Jones and the Tomb of the Gods. Bijna alle art is daarna gekocht door George Lucas en is nu onderdeel van zijn persoonlijke collectie.


Website:
http://www.comicarthouse.com/scott.html


Bio:
http://comicbookdb.com/creator.php?ID=2855

 

post-968-0-24391500-1474632927_thumb.jpg

Link naar reactie

Top! Aardige vent en erg gedreven! Fijn om hem te zien, wherever and whenever!

Ik zie dat de website update erdoor is voor de lijst met Comic Artiesten! http://firstlookfestival.nl/comic-artists/

Klopt die lijst wel?

Zo zie ik Barbara Canepa er op staan die op zatedag 8 oktober gepland staat voor een panel op New York Comic Con.

Of is het een signeersessie via streaming :-p

 

http://frenchculture.org/books/news/french-comics-framed-festival

Link naar reactie

Klopt die lijst wel?

Zo zie ik Barbara Canepa er op staan die op zatedag 8 oktober gepland staat voor een panel op New York Comic Con.

Of is het een signeersessie via streaming :-p

 

http://frenchculture.org/books/news/french-comics-framed-festival

 

Ik krijg net te horen dat Canepa toch gewoon in Utrecht aanwezig zal zijn. Ben je nu gerust? :)  Kom jij ook nog langs?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Patrick Bouten Gagné aanwezig tijdens Firstlook Festival 2016!

 

Van Patrick is er onlangs een nieuwe strip verschenen, welke is genaamd: De Zielenvreter.
Van deze editie zal er tijdens het Firstlook Festival een speciale hardcover te verkrijgen zijn bij uitgeverij Silvester. Je kent zijn werk trouwens ook van: De orde van de Drakenridders. Patrick vind je in de Booth bij Silvester.

Link naar reactie

Ik krijg net te horen dat Canepa toch gewoon in Utrecht aanwezig zal zijn. Ben je nu gerust? :)  Kom jij ook nog langs?

Als Firstlook meer tekenaars te pakken krijgt dan het festival waar ik hetzelfde weekend naar toe ga, zal ik er eens over na denken. :e005:

 

Wel een mooie lijst voor een eerste editie en goed dat dit nu eindelijk duidelijk op hun site vermelden is.

Link naar reactie

leuk :)

 

Maar echt... ben enkel eerlijk en enthousiast :)

dat wordt gewaardeerd, Richard!

 

 

En op naar de nieuwe aankondiging!!

 

Top tekenaar op Firstlook Festival: Charel Cambre.

Je kent Charel van zijn series Jump en Streedkids. Charel is in 2005 begonnen bij studio Vandersteen en tekende hij vanaf 2013, een 6-delige Suske en Wiske serie genaamd: "Amoras".

Dit geheel in een nieuwe fasntastische stijl. Momenteel is men druk bezig om een nieuwe serie te realiseren onder de naam: Amoras, de kronieken.

Je vindt Charel in onze Comic Artist Avenue.

LET OP, Charel zal alleen op zaterdag aanwezig zijn.

Facebook:

https://www.facebook.com/charel.cambre?

post-968-0-14666900-1474875542_thumb.jpg

Voor info en tickets, zie: www.firstlook.nl

Link naar reactie

Tsja... ik ken 2 organisaties waar de Artist Alley pure love is. Pure passion.

Dat is FACTS en dat is FirstLook

 

haha.....je blijft maar posten...hahaha......dit is natuurlijk pure eigen-verheerlijking.....

Of misschien ken je maar twee organisaties...haha.......

Maar eerlijk is eerlijk, beide beurzen besteden genoeg aandacht aan comic tekenaars.

 

Naar Gent zal ik zeker gaan, maar helaas waren er voor FirstLook geen EB tickets meer en dan is het voor mij eigenlijk zinloos.  

Link naar reactie

haha.....je blijft maar posten...hahaha......dit is natuurlijk pure eigen-verheerlijking.....

:) je verklapt mijn geheim :D

 

maar dat is één ding die ik soms wel terugkrijg, eerlijk gezegd. Dat ik mezelf af en toe -tot vervelends toe- tezeer op de voorgrond zet :)

Maar ach... ik roep in dit geval denk ik geen erge dingen (zoals Wilders of Trump zo graag lijken te doen) dus ik beschouw mezelf als redelijk harmless :D

 

Of misschien ken je maar twee organisaties...haha.......

 

:D ik ken wel meer organisaties (Breda, met Fons en Guido die de zaken zo prachtig aanpakken. Patrick in Veldhoven die zo gedreven is. Kroft die zo hard voor Rotjeknor aan de slag is. Of Panini die in Essen zo vreselijk goed hun best doen ) maar dat beschouw ik niet als events, dus daar trek ik de lijn in mijn orakelerend gebeuren :)

 

En voel je vrij om me af te remmen :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Dark Dragon's facebook

 

Dit jaar gaat First Look op 8&9 oktober zich naast games ook richten op COMICS. En dat doen ze goed want er komen heel veel internationale tekenaars signeren. Het grote voordeel voor comic-liefhebbers is dat het dan doorgaans een stuk rustiger is dan op een 100% comic of stripbeurs. De tekeningen die je dan krijgt zijn uitgebreider en minder haastig gemaakt. Doe er dus je voordeel mee. Bij ons komen signeren: Joe Benitez (Lady Mechanika), Matteo Piana (Star Wars), Vincenzo Cucca (Hot Charlotte), Frans Mensink (Onliners) & Mark de Jonge (Papieren Tijger 2).

 

En voor Boom,

Vol trots kunnen wij de exclusieve covers laten zien, van Lady Mechanika, hardcover, van de tekenaar Joe Benitez!

Oplage zijn slechts 100 stuks. Wij mogen twee van deze boxen weggeven. De waarde is 90,- euro bij vooraf inschrijven en 120,- euro als je de box koopt op Firstlook. 
Zie voor verdere bijzonderheden de pagina van Dark Dragon Books

Wil jij kans maken op deze box, like dan het Firstlook Festival en Dark Dragon Books pagina en vertel waarom jij deze box moet winnen. Let op: Mocht je deze box winnen dan is hij alleen af te halen op Firstlook. Uiteraard zal Joe deze boeken gelijk signeren voor je.

Link naar reactie

Even copy/paste vanuit mijn Facebook-shoutout! Zo spannend!!

2 van mijn maatjes zetten FirstLook in de kijkert.. want niet alleen games maar ook comics wordt een fenomeen op dit event!

Ik kijk hier heel erg naar uit!

Way to go, friends!!!

 

In de achtergrond is is Artist Avenue Manager Ron van Rutten te zien in het zwart en de persoon die alles weet van comics, strips en Star Wars is Comic Con Manager Leo Burggraeve.

 

http://www.gamekings.tv/videos/comic-con-op-firstlook-festival/

 

Leuk om die Lady Mechanika van Romano te zien, trouwens!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Romano schijnt er op zondag bij te zijn.

Klopt!!

 

post-968-0-44170400-1475261450_thumb.jpg

 

Romano Molenaar heeft een geweldige staat van dienst binnen de Comic industrie. Hij heeft onder andere gewerkt bij DC comics en Top Cow.

Romano heeft ook meegewerkt aan: Batman Detective Comics, The Darkness, Witchblade, Birds of Prey, Lady Death en The Tenth.

 

Romano heeft ook als concept artist gewerkt aan The Chronicles of Spellborn. Momenteel werkt hij aan de serie J.Rom voor Standaard UItgeverij en natuurlijk Roodhaar en Storm voor DLC

 

En vraag hem vooral wat hij in Amerika allemaal aan het doen is!!

 

 

LET OP: Romano zal alleen de zondag aanwezig zijn en zal hij een "Sparkle the Brain" tekensessie geven op het grote podium van Firstlook.

 

 

Website:

http://www.sparklethebrain.com/

http://www.artbyromano.com/

Link naar reactie

nou. Deze topic bevat alles maar het meeste staat gewoon op hun site http://firstlookfestival.nl

Ga voor de gein eens naar het menu > activiteiten > comic artiesten of zoiets.

 

Ik vraag me dus werkelijk af OF je wel hebt gekeken :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik zie deze info juist op de Facebook=page van Silvester

 

post-130-0-93993000-1475327233_thumb.jpg

 

Wij verwelkomen deze fantastische topauteurs:

Firstlook Festival (8-9 oktober, Utrecht)
** BARBARA CANEPA ---> Sky Doll
** PATRICK BOUTIN-GAGNÉ ---> De Zielenvreter

Stripfestival Breda (15-16 oktober, Breda)
** EMMANUEL MICHALAK ---> Aslak
** JACQUES TERPANT ---> Zeven Ruiters

Reserveer snel de BEURSEDITIES op www.silvesterstrips.com!

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...