Ga naar inhoud

Trump Of Clinton


Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Sociale zekerheid vergelijken met zonnepanelen is niet correct.

 

Iedereen betaalt voor de voorbehoedsmiddelen van een vrouw, want population control is iets wat ons allemaal aanbelangt.

Ja, want die dingen zijn pokkeduur enzo...worden ze uit platina vervaardigd ofzo? Of moeten het exemplaren met ingelegde diamanten zijn?

 

Population control...zeg het gewoon dat je in feite full nazi wil gaan.

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 

Population control, really? Dan schaf je beter het kindergeld af lijkt me.

2!

 

Ook zo'n 'sociale' maatregel. Mensen die geen kinderen hebben worden gewoon bestolen.

 

En dan komen de voorstanders janken: jamaar: de levensduurte stijgt almaar en onzen duivelschen baas weigert om ook maar 1 eurocent opslag te geven. "Smerige kapitalisten enz..." "Kinderen krijgen en opvoeden is te duur geworden."

 

De levensduurte stijgt door inflatie. Produkten worden niet duurder omdat mensen geen opslag krijgen van hun werkgever.

 

Maar dat gaat er niet in. Het is makkelijker om te wijzen naar diegenen die geen kinderen hebben en roepen: meebetalen voor ons nest! Egoïsten!

 

Straks is het verplicht om kinderen te krijgen omdat men anders niet genoeg volk heeft om in te leggen om de pensioenen (ook zo'n ponzischema oftewel oplichterij ) te kunnen uitbetalen. Maar terzelfdertijd moet er wel aan populatiecontrole gedaan worden.

 

Pure kafka.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Te mooi. :)

 

Of die tekening Trump nu tegenwerkt of net helpt is me niet duidelijk.

 

CnVzFg0WgAAD-IB.jpg

Eigenlijk zou het moeten zijn: 1 lichaam en dan een vertakking met 2 koppen: hellery en Trump. :e011:

Link naar reactie

Ja, want die dingen zijn pokkeduur enzo...worden ze uit platina vervaardigd ofzo? Of moeten het exemplaren met ingelegde diamanten zijn?

 

Population control...zeg het gewoon dat je in feite full nazi wil gaan.

 

 

Amai, zwarte humor wordt ook al niet meer geapprecieerd. Onmiddellijk de nazi's er weer bijhalen, tisk tisk.

Link naar reactie

Dus je zou die 245 piek graag in je zak houden. En wat zou je dan doen als je een chronische ziekte krijgt waardoor je je leven lang behandelingen en of medicijnen moet krijgen die veel meer kosten dan die 245 ekkies ? Dan is het natuurlijk fijn dat je zomaar een ziekenhuis kan bezoeken. Gezondheidszorg is geen pak melk of een pond half om half, het is een verzekering die ervoor zorgt dat ook de armeren en zwakkeren niet failliet gaan wanneer ze een bypass moeten krijgen.....

Leestip :

Uit balans, Hoe de Nederlandse economie in het ongerede raakte - Jaap van Duijn.

ISBN 978 90 234 9325 9  uitgeverij De Bezige Bij  2015

 

En in je zak houden ?

Ik gun een private ondernemer , in dit geval een stripwinkelier die al z'n ziel en zaligheid in een passie stopt

een boterham zodat hij op zijn beurt de bakker om de hoek kan steunen.

Naast de 4800 euro netto ( voor 2 personen , modaal plus half modaal ) AWBZ  die je jaarlijks via je salaris

inhoudingen al betaalt per jaar, is de ziektekosten verzekering in 2006 ingevoerd als extra.

90 miljard is er te besteden per jaar met deze pot geld waarvan het bedrag ieder jaar naar boven word bijgesteld.

Er zijn steeds minder werkenden die al deze bedragen zullen moeten ophoesten.

De stripwinkelier en de bakker om de hoek zullen binnen afzienbare tijd stoppen vanwege diverse oorzaken

De gezondheidszorg zal echter blijven groeien dus de premies ook.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De gezondheidszorg blijft groeien door oa de stijging van de bevolkingsaantallen. Dus dat houdt in dat er zeker evenveel volk moet bijkomen die effectief kunnen bijdragen door middel van werkzaam te zijn in een bedrijf of zelf bedrijven kunnen oprichten. Aangezien de overheid daar de controle voor nodig heeft, en dus veel data om alles te kunnen sturen, dan wil dat zeggen dat er niet zo heel veel economische vrijheid is in dergelijk systeem. Vooral de cashflow moet volledig gekend zijn. En een zeer grote overheid. Wat ook alweer veel middelen opslokt.

Het is een vorm van piramidesysteem. Een Ponzischema. Net zoals het pensioenstelsel, wat een omslagstelsel is. Waarbij ook weer een, liefst altijd iets hoger bevolkingsaantal gewenst is om voldoende centen binnen te halen om dan weer te kunnen uitdelen.

Op dergelijke manier zijn bevolkingen altijd gecontroleerd en gemanipuleerd door de centrale planner. Net alsof de bevolking een eigendom is van de centrale planner die naar goeddunken allerlei bizarre experimenten uithaalt, op de kap van de bevolking.

Maar dat mag je zo niet aanzien: het is solidariteit.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Leestip :

Uit balans, Hoe de Nederlandse economie in het ongerede raakte - Jaap van Duijn.

ISBN 978 90 234 9325 9  uitgeverij De Bezige Bij  2015

 

Van Duijn heeft een boekje geschreven over de aanbodeconomie...dat zal Retep nooit aanvaarden als argument. Hij is Krugman fan, weet je. En overtuigd Keynesiaan. Het is de vraagzijde die moet worden aangestuurd. Met bakken geld bijgedrukt door de centrale bank. Consumeren consumeren en nog eens consumeren.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

:cheerf2:  :cheerf2: Elk voor zichzelf !  HOERA !  :cheerf2:  :cheerf2:

 

Homeless%252520in%252520SF%25252002.jpg

Moet ik eens wat voorbeelden posten van mensen die geen gebruik maken van een sociaal vangnet, het eigenlijk wel zouden kunnen gebruiken, maar door allerlei bizarre voorwaarden gesteld door de inrichters van die sociale vangnetten: de overheid zijnde, niet in aanmerking komen, waardoor ze dan hun plan gaan trekken en zelf een onderkomen vervaardigen, zoals een zelfgemaakte hut met recuperatiematerialen in een stukje bos.

 

En wat doet dan die zogezede sociale overheid, die warme, barmhartige structuur die als een zorgende vader het beste wenst voor al zijn kinderen ( de bevolking )? Juist ja, ze komen aanzetten met een bulldozer en maken mensen opnieuw dakloos.

 

Trouwens, als er een sociaal vangnet is, waarom ligt dan die mens daar op straat?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Afschaffing van ziekteverzekering door de centrale planner wil niet zeggen dat er geen ziektevrzekering meer moet zijn. Dat wordt meestal op 1 hoop gegooid.

"Mijnheer wil geen ziekteverzekering? Mijnheer wil dat mensen sterven op straat door een ziekte..."

Link naar reactie

Leestip :

Uit balans, Hoe de Nederlandse economie in het ongerede raakte - Jaap van Duijn.

ISBN 978 90 234 9325 9  uitgeverij De Bezige Bij  2015

 

En in je zak houden ?

Ik gun een private ondernemer , in dit geval een stripwinkelier die al z'n ziel en zaligheid in een passie stopt

een boterham zodat hij op zijn beurt de bakker om de hoek kan steunen.

Naast de 4800 euro netto ( voor 2 personen , modaal plus half modaal ) AWBZ  die je jaarlijks via je salaris

inhoudingen al betaalt per jaar, is de ziektekosten verzekering in 2006 ingevoerd als extra.

90 miljard is er te besteden per jaar met deze pot geld waarvan het bedrag ieder jaar naar boven word bijgesteld.

Er zijn steeds minder werkenden die al deze bedragen zullen moeten ophoesten.

De stripwinkelier en de bakker om de hoek zullen binnen afzienbare tijd stoppen vanwege diverse oorzaken

De gezondheidszorg zal echter blijven groeien dus de premies ook.

 

Ik mag 52 % loonbelasting betalen, na de gemeentebelastingen, de BTW  en accijnzen mag ik ook nog eens 1,2 % van mijn centjes per jaar naar de staat brengen. Van al deze belastingcentjes worden zaken betaald die soms wel en soms niet mijn goedkeuring hebben. Een groot deel van MIJN geld gaat naar studenten, werklozen, zieken, straaljagers, snelwegen en zielige mensen in onderontwikkelde landen. Is dit erg ? Nee dit is niet erg, in Nederland hoeven ouderen niet na hun 70e met allerlei baantjes de karige kost verdienen, kunnen werklozen en langdurige zieken een bestaansminimum krijgen, rijden we over goede, veilige wegen en kunnen mensen gewoon een operatie ondergaan zonder direct failliet te raken.

 

De gezondheidszorg wordt steeds duurder omdat we ouder worden en meer mankeren, het inbrengen van een eigen risico moet er toe leiden dat we niet voor ieder hoest of kuch naar de arts lopen. Het invoeren van de basispremie zorgt voor de bekostiging van een kwalitatief systeem. Wel moeten we werken aan minder bureaucratie en meer efficiëntie waardoor de kosten in de hand worden gehouden.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Meer medische technologie, waardoor mensen naast langer leven ook langer gezond kunnen blijven zonder 15 jaar lang na de pensioenleeftijd gekluisterd te blijven aan rolstoel of baxterpaal helpt ook om minder omslachtoge zorgverzekeringen te moeten hebben die dan nog georganiseerd moeten worden door een centrale planner.

Sparen en deflatie helpen ook om een eigen kapitaal op te bouwen. Allemaal methodes die door de roverheid zorgvuldig om zeep werden geholpen. Omdat de centrael planner dit niet graag heeft. De centrale planner heeft graag dat iedereen afhankelijk is van de de sociale programma's komende van die centrale planner.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Jammer dat Sanders geen kans maakte bij de democraten, duidelijk de slimste van de bende en veel steun bij de jeugd. Vanwege z'n leeftijd zit een presidentschap er alvast niet meer in.

 

Bernie is een idioot wanneer het komt op economie. Marktwerking is iets dat blijkbaar niet werkt bij links. Zij snappen dat niet. Kijk naar de SPa en de PVDA.  Ponzischema's opstellen dat wel. Solidariteit noemt dat bij hen. Wel niet zeggen dat het verplicht is en dat zo'n strategieën eigen zijn aan totalitaire regimes, want dan verwijten zij jou van rechts, associaal en onverdraagzaam zijn.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hoeveel bewondering ik ook heb voor Obama, 'k vond het er ferm over dat hij Hillary de beste presidentskandidaat ooit noemde...

Oboemba...el sympathico die onschuldigen bombardeerd met drones in - pik gewoon een land ergens in het Midden Oosten. Of is dat ook weer iets waar hij niet van onderuit kan vanwege de GOP's?

 

De libdems hebben een even lange lijst van militaire interventies als de GOP's. Het beste is dat die 2 partijen gewoon met elkaar versmelten.

Link naar reactie

Heerlijk, dat kortzichtige en egoïstische geklaag weer....

Maar wel gebruik maken van alle mogelijkheden als het er op aankomt.

 

Ik zeg het niet graag....haha....maar Retep heeft natuurlijk groot gelijk.

Als ik steeds moet gaan zeiken voor elke uitgave van de overheid, zou ik bezig blijven en heel ongelukkig worden.

Dank God op je blote knieën dat je hier geboren bent en je druk kan maken om deze zaken.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

http://www.tijd.be/opinie/column/Schrap_het_hoorcollege_in_de_universitaire_aula.9792260-2337.art


De universiteit van de toekomst zal globaal, digitaal en creatief zijn, waarbij interactie tussen professor en student opnieuw centraal staat, een van de belangrijkste elementen in het onderwijs om kennisoverdracht te realiseren. En misschien besparen we dan veel leed, verdriet en centen bij de 70 procent studenten die nu niet slagen.


 

De universiteit van de toekomst zal globaal, digitaal en creatief zijn, waarbij interactie tussen professor en student opnieuw centraal staat, een van de belangrijkste elementen in het onderwijs om kennisoverdracht te realiseren. En misschien besparen we dan veel leed, verdriet en centen bij de 70 procent studenten die nu niet slagen.De universiteit van de toekomst zal globaal, digitaal en creatief zijn, waarbij interactie tussen professor en student opnieuw centraal staat, een van de belangrijkste elementen in het onderwijs om kennisoverdracht te realiseren. En misschien besparen we dan veel leed, verdriet en centen bij de 70 procent studenten die nu niet slagen.

Flipping the classroom

Laten we toch stoppen met deze waanzinnige vorm van universitair massatoerisme. In de gedigitaliseerde samenleving zijn er interessante alternatieven. Eén systeem dat de jongste jaren opgang maakt, zijn de ‘massive open online courses’ - afgekort MOOCs - of varianten daarop. Hoorcolleges en ander studiemateriaal worden op video opgenomen, om ze online beschikbaar te maken voor studenten, die ze in hun eigen tempo en op een tijdstip naar keuze kunnen bekijken.



Compleet anders dan wat die onnozele Bernie wil doen. Iedereen in schulden steken door gratis onderwijs aan te bieden.
En als je dat al wil doen als overheid, dan moet je zeker alle andere uitgaven schrappen. Wat een centrale planner dus niet doet. Die breiden enkel maar uit.
 

De universiteit van de toekomst zal globaal, digitaal en creatief zijn, waarbij interactie tussen professor en student opnieuw centraal staat, een van de belangrijkste elementen in het onderwijs om kennisoverdracht te realiseren. En misschien besparen we dan veel leed, verdriet en centen bij de 70 procent studenten die nu niet slagen.
Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ja, want nadenken of het niet beter kan, of dit systeem in feite echt wel zo goed is, is niet nodig. Ideeën en maatschappelijke systemen onderwerpen aan kritisch denken is negatief en egoïstisch geklaag.

In Turkije en Venezuela was en is het ook heel goed. Daar was en is ook geen kritische bevraging van de maatschappij, wettelijke systemen enz. nodig. Strongbigman en zijn kabinet regelen wel alles voor je.

Kijk wat er van komt.

Honden en katten vreten, in rijen staan voor quasi lege winkels en bij de kruipturken is het afwachten tot Erdo's gestapo langs komt, je voordeur inbeukt, je meesleurt met een kalashnikov onder je neus gedrukt en je wellicht geen week meer te leven hebt.

Griekenland...ook nog zo'n mooi voorbeeld. Niet dat het daar alweer koek en ei is...

Maar blijkbaar moeten we blij zijn dat een roofzuchtige heks in het witte huis zal plaatsnemen.

Link naar reactie

Ik geef zelf maar al te graag mijn centjes af aan de RSZ.
Mijn tweede zoon, Scott, werd 2 jaar geleden geboren met een ziekte/aandoening.  Hij heeft 10 weken geleefd waarvan we 1 week thuis met hem zijn geweest.  De rest van de tijd zijn we op intensieve zorgen verbleven.
Men heeft nooit kunnen achterhalen wat mis met hem was.  Ook al heeft men heel veel onderzoeken en testen gedaan.
Dankzij de sociale zekerheid, aangevuld met een hospitalisatieverzekering heb ik uiteindelijk maar €11 betaald.  Dit voor een onderzoek die door niemand werd terug betaald.  En gelukkig maar, wij hebben alle facturen zien passeren en die waren niet goedkoop.

Mijn derde zoon, Ellis heeft neutropenie. We blijven niet gespaard.  Als gevolg van deze aandoening mag hij zich niet tussen andere kinderen begeven.  Dit wel zeggen dat hij niet naar de onthaalmoeder mag.  Wij kunnen geen beroep doen op diensten van de cm, omdat het over langdurige ziekte gaat.  Wij kunnen ook geen beroep doen op oppas plus omdat we geen verhoogd kindergeld hebben.  Maar bij iedere opname volgt wel bloedonderzoek.  Iets dat we gelukkig niet zelf moeten bekostigen.
 

Voor een reisbijstand moeten wij, door zijn aandoening, meer betalen of een gewoon gezin.  Gelukkig doen we dat ook, want na 2 dagen in Frankrijk hebben wij daar al nacht doorgebracht in het ziekenhuis en mochten we terug huiswaarts keren.

Volgens mij is sociale zekerheid, aangevuld met een ziekteverzekering dus nog altijd de beste oplossing.  Ook al zijn er altijd dingen niet helemaal correct zijn en moeten herzien worden.
Maar afschaffen het domste voorstel in eeuwen zijn.  Ik weet niet hoe ik mij uit deze situaties zou redden.  En dat een deel van het afgegeven geld wordt gebruikt voor de ouderen, andere zieken,... juich ik alleen maar toe.
Dat is inderdaad solidariteit.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Inflatie waardoor medicatie duurder wordt. Prijsafspraken die gemaakt worden vooraleer medicatie op de markt kan. Verzekeraars die weglopen met de grootste winsten. Geen enkele arts die in de comité's vertegenwoordigd is die moet beslissen wat voor geneesmiddel op de markt kan.

Solidariteit...

Inflatie is mensen die een zware tegenslag hebben in het leven gewoonweg uitlachen, in het gezicht spuwen.

En dan zouden we nog dankbaarheid moeten tonen naar de maatschappij die ons "zoveel kansen" geeft.

Link naar reactie

Inflatie waardoor medicatie duurder wordt. Prijsafspraken die gemaakt worden vooraleer medicatie op de markt kan. Verzekeraars die weglopen met de grootste winsten. Geen enkele arts die in de comité's vertegenwoordigd is die moet beslissen wat voor geneesmiddel op de markt kan.

 

Solidariteit...

 

Inflatie is mensen die een zware tegenslag hebben in het leven gewoonweg uitlachen, in het gezicht spuwen.

 

En dan zouden we nog dankbaarheid moeten tonen naar de maatschappij die ons "zoveel kansen" geeft.

 

Maar zou dit anders zijn als er geen sociale zekerheid was?  

En zorgt de sociale zekerheid er niet voor dat mensen die het moeilijk hebben toch de nodige hulp krijgen?

 

Sociale zekerheid is niet enkel voor oudjes en doppers. Dat vergeten veel mensen wel eens.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Maar ik ben niet tegen sociale zekerheid. Wel tegen het monopolie dat de overheid erop heeft. Er waren vóórdat de moderne natiestaat goed en wel zijn huidige vorm kreeg ook sociale opvangnetten. Mensen richten die zaken sowieso op. Omdat iedereen wel een belang heeft bij het kunnen terugvallen op een systeem wanneer het minder gaat, je ziek wordt, oud wordt enz...

Veel mensen lijken dit allemaal makkelijk te vergeten. Alsof er een 300 jaar geleden niets was.

Dit wil nu niet zeggen dat we terug moeten naar hetgeen er was zo'n 300 jaar geleden. Maar meerdere systemen laten ontstaan waarbij mensen individueel hun keuze kunnen maken waarbij ze aansluiten op vrijwillige basis en tegemoetkomingen kunnen krijgen naargelang hun noden.

En een deflatoire economie. Waarbij prijzen niet kunstmatig gezet worden en gemanipuleerd worden. Maar betaalbaar zijn door de competitie. En de mogelijkheid tot sparen. Kapitaalsopbouw. Voor iedereen. Dat is altijd al de basis geweest voor welvaart. Kapitalisme. Niet hetgeen we nu hebben waarbij de overheid beslist dat de rentes op nul gaan waarbij het spaargeld niets opbrengt. En inflatie waardoor het spaargeld dat niets opbrengt dan nog eens mindert in waarde. Da's gewoon diefstal. Collectieve verarming. Het zorgt ervoor dat individuen massaal afhankelijk worden van de overheid die zogezegd klaarstaat met allerlei sociale programma's.

De perceptie, na een paar generaties dergelijk beleid, is dan zo gevormd dat die sociale programma's gewoonweg een noodzakelijkheid en een voorwaarde zijn voor een welvaartstaat. Men begrijpt het belang van sparen niet meer. En kapitaalsopbouw. Enkel maar consumeren. En als je tekort komt: de overheid.

En in het onderwijs worden al die zaken ook niet meer aangeleerd. Generaties groeien op zonder echt te beseffen hoe een maatschappij ontstaat, wat er belangrijk is en wat er noodzakelijk is voor welvaart, wat er kan zorgen voor verandering.

Link naar reactie

Klagen dat je niet mee wilt doen of belalen aan specifieke zaken, maar wel alle voordelen voor normaal aannemen is anders. Zo werkt het niet. Net als zeuren op de eu of ziekenverzekering dat je meer betaalt dan ontvangt....wees blij, andersom zou betekenen dat het slecht met je gaat.

Meedenken is OK en itt vele landen wordt je er hier niet voor opgepakt en mag je van mening verschillen.

Als je zo overtuigd bent van je gelijk en anderen ook...alles is mogelijk om zaken te veranderen...vergelijkingen met andere landen in onzinnig, compleet andere situatie.

 

Wel is er natuurlijk (heel) veel te verbeteren, maar we moeten ook realistisch zijn. Als iets onbetaalbaar wordt of is....gezondheidszorg, onderwijs, defensie, oudedagvoorzieningen tov belastinginkomsten dan moeten er keuzes worden gemaakt.

En het nadeel blijft altijd dat mijn of jullie mening niet altijd strookt met de mening van anderen (of de meerderheid).

 

En Koen...ik ben ook atheist, het is slechts uitdrukking.

 

En Hillary....het is mijn vriendin ook niet, maar een vrij normaal politica van de meest gematigde kant (democraten), prima, dus of Trump beter zou zijn betwijfel ik ten zeerste...

Op de SDCC heb ik veel amerikanen gesproken en niemand (en dan ook echt niemand) zag Trump zitten, ze schaamden zich voor hem. Nu is een CC in het liberale california misschien ook niet Trumps party...????????????

Link naar reactie

Ik ben persoonlijk gelukkig (en hout vasthouden) tot nu toe altijd een betaler geweest voor de gezondheidszorg. Maar in de naaste familie is heb ik ook wel gezien dat het anders kan lopen. En dan zie je wel dat de geneeskundige zorg die je hier krijgt echt van de beste is die er is. En het is betaalbaar.

Het is gewoon een kwestie van solidariteit voor wie pech heeft.

 

En Hillary....het is mijn vriendin ook niet, maar een vrij normaal politica van de meest gematigde kant (democraten), prima, dus of Trump beter zou zijn betwijfel ik ten zeerste...
Op de SDCC heb ik veel amerikanen gesproken en niemand (en dan ook echt niemand) zag Trump zitten, ze schaamden zich voor hem. Nu is een CC in het liberale california misschien ook niet Trumps party...

 

Californie is zoals je zegt spijtig genoeg niet representatief voor de USA en als je er dan nog eens de comics freaks bijneemt dan wordt het echt onrepresentatief ;)

 

Het wordt vrees ik een dubbeltje op zijn kant.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De ami's waarmee ik gesprekken voer zijn alvast beschaamd voor zowel Trump als Hellery.

Ron Paul is een van de interessantere figuren. Eventueel een Michael Bloomberg. Maar die schaart zich nu jammer genoeg achter dat pokkewijf van een Clinton.

Link naar reactie

Op de SDCC heb ik veel amerikanen gesproken en niemand (en dan ook echt niemand) zag Trump zitten, ze schaamden zich voor hem. Nu is een CC in het liberale california misschien ook niet Trumps party...

 

En tegelijkertijd stond Trump in de polls ongeveer gelijk met Hillary.....

 

Volgens mij is dat net zo als met Geert Wilders: er lopen in Nederland weinig mensen rond die voor er voor uitkomen, maar veel die er op stemmen. Uiteindelijk denk ik dat Trump een paar procent meer stemmen zal halen dan de polls aangeven.     

Link naar reactie

En tegelijkertijd stond Trump in de polls ongeveer gelijk met Hillary..... 

 

Die polls lopen altijd ongeveer gelijk hoe dichter de verkiezing nadert, op die manier hopen de netwerken op meer dure reclamecampagnes.

 

Trump weigert geld te pompen in die reclamefilmpjes waardoor alle US media hem systematisch afkraakt en Clinton quasi alles mag doen. Om maar een voorbeeld te geven, die muur (hekkens) tussen de VS en Mexico staat er al en H. Clinton heeft die mee goed gekeurd (net zoals de oorlog in Irak).

Europa doet dan graag mee omdat hij een republikein is en wanhopig tegen elke prijs een vrouw als president willen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik snap het niet zo goed dat veel mensen al die smerige affaires van Hellery ofwel daarvan niet op de hoogte zijn, ofwel het helemaal niet zo erg vinden. Wat in feite veel zegt over al wie Hellerey in feite wel een toffe vindt, of een "goed alternatief" voor die gevaarlijke gek van een Trump...

En ook: maakt het nou een bal uit of het nu een vrouw is? Serieus? Zijn zaken beter omdat er eens een vrouw een functie vervuld die tot voor kort vrijwel altijd door mannen werd uitgevoerd? Doen vrouwen dan significant zaken anders?

Verloopt de politek op een compleet andere manier omdat Obama een andere huidskleur heeft dan de andere blanken?

Antwoord: neen. Alles blijft gewoon bij hetzelfde. Of het nu een vrouw, een zwarte of een 3 benige eskimo is.

Link naar reactie

Ik snap het niet zo goed dat veel mensen al die smerige affaires van Hellery ofwel daarvan niet op de hoogte zijn, ofwel het helemaal niet zo erg vinden. Wat in feite veel zegt over al wie Hellerey in feite wel een toffe vindt, of een "goed alternatief" voor die gevaarlijke gek van een Trump...

En daarom moet Trump gedemoniseerd worden, de huidige bewoording is 'gevaarlijke gek' en 'mentaal gestoord'.

 

Sanders supporters zullen "neus dicht knijpen en stemmen op Clinton", het is dan ook een keuze tussen pest en cholera al is dat altijd zo geweest, zelfs Obama heeft buiten Cuba op internationaal niveau niets positief kunnen veranderen en daar had ik toch goeie hoop op.

 

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/07/08/bernie-sanders-voters-will-support-hillary-clinton-en-masse-while-holding-their-noses/

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Nu ja, Trump is toch wel een gevaar voor economische vrijheid...

Apple en andere bedrijven dwingen om enkel maar in de US te produceren, of te verblijven met hun productie...protectionisme.

 

En dan Apple dwingen om privacy op te geven door smartphones te deblokkeren...da's stasi. Enfin...eigenlijk wat iedere moderne natiestaat doet. Maar dan nog. Van zodra je zo'n parvenus hoort lullen dat het collectief met veiligheid en blabla enz...prioriteit heeft op de individuele vrijheid en privacy dan mag je ze straal negeren. En wantrouwen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...