Ga naar inhoud

Stripveiling Voor Het Goede Doel Zondag 28 April In Sint-Bernarduscollege Te Oudenaarde


Veto

Recommended Posts

Heel wat Repers weten dat ik leerkracht ben in het Oudenaardse Sint-Bernarduscollege.

 

Net zoals vele secundaire scholen hebben wij ook een actieve Leerlingenraad. Enkele jaren sponsort die Leerlingenraad een Indisch PLAN-kindje, Sukhlal Pargi. Je vindt een foto van haar in de bijlage.

Ze werd geboren op 5 januari 2005. Dankzij de steun van onze Leerlingenraad krijgen zij en haar omgeving veel meer kansen op een menswaardige toekomst. Zo kan Sukhlal dankzij PLAN India naar school en heeft ze nu ook toegang tot drinkbaar water.

 

Naast de maandelijkse financiële hulp organiseert de Leerlingenraad ook elk jaar een actie die wat extra eurootjes opbrengt. Zo stond er al een Glazen Huis op onze speelplaats waar liedjes door leerlingen konden aangevraagd worden (tegen kleine vergoeding) tijdens de speeltijd. Ze organiseerden ook al een 24 uren-lesmarathon...

 

Dit jaar ontstond het idee om iets rond strips te organiseren. Op donderdag 21 februari zal op de middag een stripmarkt georganiseerd worden waarbij strips worden verkocht die gratis door de leerlingen de komende weken zullen binnengebracht worden. Hopelijk zitten er enkele schatten tussen die de nodige euro's zullen opleveren.

 

En op onze opendeurdag op zondag 28 april zullen we ook een aantal originele striptekeningen veilen voor ons PLAN-kindje.

 

Dus : beste Repers, toon je goede hart en kom af naar onze opendeurdag op zondag 28 april.

 

We zijn nog volop bezig met het overtuigen van tekenaars om een tekening aan onze school te schenken die dan geveild kan worden.

 

Inmiddels hebben volgende tekenaars al toegezegd om mee te doen :

 

Stand van zaken op 5 januari :

 

- Ivan Adriaenssens

- Stedho

- Patrick Van Oppen

- Kim Duchateau

- Dick Heins

- Philppe Delaby

- Herr Seele

- Christian Verhaeghe

- Marc de Bel

- Charel Cambré

 

Toegevoegde namen op 6 januari :

 

- Jérémy Petiqueux

- Geinz

- Willy Nachtergaele

- Veto

 

 

Binnenkort zal ik posten welke tekening ze aan onze school hebben geschonken ! Kwestie van al een tipje van de sluier op te lichten...

 

Houd dus die 28ste april vrij in jullie agenda en kom meebieden. De integrale opbrengst gaat naar ons kindje in India !

 

In naam van Sukhlal van harte bedankt !

post-69-0-42296800-1357396409_thumb.png

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

ben benieuwd naar de tekeningen

en het is zeker een mooi initiatief veto doe zo voort :)

 

@ bouwertje : Merci, ik doe mijn best om nog wat namen te strikken. Maar met Delaby én Jérémy erbij ben ik al héél content. Het kan voor sommige tekeningjagers dé moment zijn om een Delaby en/of een Jérémy op een los blad te scoren !

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Leuk idee mr. Veto, zo kan je hobby nog maatschappelijk nut opleveren.

 

Komen de tekeningen tegen die tijd online, mr. Veto ???

In Nederland zijn er een paar regelmatig biedende "repers" met een scherp oog voor het goede doel, maar om nu op een zondag naar een opendag op twee uur enkele reis van huis te rijden.......dat zal niet meevallen.

Mogen die online (of on phone) meebieden, goed voor de opbrengst.... ;)

 

Een tegenvaller, waar is de naam Rosinski ????

Eerst al niet aanwezig in de nieuwste BSM en nu afwezig als het voor het goede doel is...., je hebt toch geen ruzie gemaakt :o ??

Link naar reactie

@ Devilcreator : tof dat je aanwezig zal zijn ! Hoe meer volk, hoe beter !

 

@ Lecram : geen Rosinski-dédi tussen de veiling... ik zou er zelf te veel naar watertanden en zelf meebieden zou toch beetje raar zijn. Alhoewel... En idd, geen Rosinski-nieuwtjes in de meest recente BSM. Maar ik beloof je dat je in 2013 méér dan op je wenken zal bediend worden... Rosinski komt zeker in the picture in BSM in 2013 ! Wees daar maar zeker van ! ;)

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Een keer een jaartje geen Rosinski in de BSM zou nochtans eens verfrissend zijn ;)

 

Zolang mijn 'oppergod' nog actief blijft in het stripwereldje, verdient hij elk jaar in BSM te staan ! Ik hoop dat dat nog lang mag duren, maar hij wordt dit jaar wel al 72 jaar... Gert en ik hebben intussen een goeie band opgebouwd met hem en zijn kinderen. Dat maakt het gewoon 'af' !

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Wel tof dat je via je contacten inmiddels Delaby en Pétiqueux hebt kunnen strikken :-). Rosinski zelf zal misschien een stapje te ver zijn?

 

Ik heb een tijdje gespeeld met het idee om Rosinski te vragen om een tekening te maken... maar zoals ik al zei... ik zou véél en véél te graag zelf die tekening willen kopen. En ik ben enkel veilingmeester hé die dag. Zelf bieden zit er niet meteen in, tenzij ik een 'stroman' tussen de aanwezigen neerplant die in mijn opdracht meebiedt ! :e012:

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Update : van volgende tekenaars heb ik hun tekening voor de veiling al ontvangen :

 

- Dick Heins

- Ivan Adriaenssens

- Kim Duchateau

- Marc de Bel

- Patrick Van Oppen

 

Van zodra ik zo goed als alle beloofde tekeningen binnenheb, zal ik een link posten waar je ze kan bekijken.

 

Samen met de directie van mijn school en enkele collega's zijn we aan het bekijken hoe we de veiling ook 'online' kunnen maken en zo aan mensen de kans geven om te bieden zonder dat ze per sé naar Oudenaarde moeten afzakken. Al is het natuurlijk het leukst als de effectieve koper ook op school aanwezig zou zijn en dan onmiddellijk 'handje contantje' betaalt en de gekochte tekening mee naar huis kan nemen. Wordt vervolgd...

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Update :

 

Philippe Delaby zal zijn beloofde tekening aan mij bezorgen op 9 maart als hij in Atlantis Oudenaarde komt signeren.

Hij zal op die dag ook de tekening van Jérémy Petiqueux meebrengen.

 

Ik post beide tekeningen daarna zo snel mogelijk.

 

Nieuwe tekenaar belooft ook een tekening te schenken aan onze veiling : Jan Bosschaert

 

Van volgende tekenaars is de tekening binnen :

 

- Dick Heins

- Ivan Adriaenssens

- Kim Duchateau

- Marc de Bel

- Patrick Van Oppen

- Charel Cambré

- Herr Seele

- Stedho

- Geinz

 

Vanaf vandaag zal ik de tekeningen in mijn webwinkeltje plaatsen.

 

Check it out... en laat het bieden maar beginnen !

 

www.2dehands.be/winkel/sbcveilingsukhlal

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Nieuwe naam toegevoegd aan de veiling : Kamagurka. Zijn tekening staat al online in mijn webwinkeltje.

 

Tweede nieuwe naam : Walli (André Vanderelst) belooft een originele plaat van de bekende gagreeks 'Ton en Tinneke' te schenken voor onze veiling. Tijdens de krokusvakantie wordt die plaat afgehaald bij de man thuis. Van zodra ik ze heb, plaats ik ze ook online.

 

Het loopt lekker... en dat doet me héél veel plezier. Veel tekenaars met het hart op de juiste plaats ! :e002:

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
  • 1 month later...

Laatste bijdragen zijn toegevoegd aan ons online-winkeltje. De gehele opbrengst gaat naar ons PLAN-kindje in India, Sukhlal Pargi.

 

Bieden maar ! Het startbod is het bedrag dat de tekenaars me persoonlijk hebben meegegeven.

 

www.2dehands.be/winkel/sbcveilingsukhlal

 

Zijn als laatste toegevoegd :

 

Jérémy Petiqueux (2 UNIEKE bijdragen : Guust Flater en Michel Vaillant !!!!)

 

Philippe Delaby

post-69-0-53315300-1363025455_thumb.jpg

post-69-0-60371500-1363025456_thumb.jpg

post-69-0-72880900-1363025457_thumb.jpg

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

De beginprijs voor Delaby zal niet gauw gehaald worden naar mijn inschatting.

 

Als de Guust gesigneerd is, heb ik wel belang bij dat aquarel.

 

Die Vaillant en Guust worden binnenkort door Jérémy gesigneerd.  Dat heb ik al met hem afgesproken.  Dat komt sowieso in orde !

 

Ivm die Delaby: hij zei dat dédi's IN een album op ebay al snel 200 euro gaan dus op een los blad vond hij 150 euro een 'haalbare' prijs.  Afwachten hé.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

150 euro is niet onrealistisch. Een vrouwelijk personage van Delaby zou het misschien iets eerder halen. Wel zou ik de naam van het personage en diens rol in de serie nog ergens vermelden.

vrouwelijke dédi's van Delaby,en zeker als ze wat erotisch getint zijn, gaan 2x de prijs (heb er al zien passeren aan 300-400€)...

150€ lijkt mij wel haalbaar,gezien het voor het goede doel is.

Misschien wel eens vermelden waar de tekeningen in gezet zijn?

welk album,eerste druk,softcover-hardcover,....

Link naar reactie

vrouwelijke dédi's van Delaby,en zeker als ze wat erotisch getint zijn, gaan 2x de prijs (heb er al zien passeren aan 300-400€)...

150€ lijkt mij wel haalbaar,gezien het voor het goede doel is.

Misschien wel eens vermelden waar de tekeningen in gezet zijn?

welk album,eerste druk,softcover-hardcover,....

Staat op de site :

UNIEK : op los blad, ideaal om in te kaderen. Delaby tekent normaal nooit op losse vellen. Voor onze beurs maakte hij een uitzondering !

 

Afmetingen : 24 cm x 32 cm

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Inmiddels zijn de twee aquarellen van Jérémy Petiqueux gesigneerd.

De online-biedingen lopen vlot binnen.  Gisteren zelf nog een bod op die prachtige 'Michel Vaillant' door Jérémy binnen van 300 euro.

Onze veiling wordt dus écht wel een succes.  Slechts enkele tekeningen waar nog niet op geboden is :

- originele plaat van Patrick Van Oppen uit 'De Vries'

- grote potloodtekening van mijn collega Willy Nachtergaele ivm het paneel van 'De Rechtvaardige Rechters'

- tekening uit 'Odon' door Ivan Adriaenssens

- twee cartoons in aquarel door Charel Cambré uit 'BeeVee'

- twee gags van Geinz

- tekening van Kamagurka

Op alle tekeningen is al minimum het startbod geboden.  De meeste zelfs al hoger. 

Ik herhaal nogmaals dat je nog online kan bieden tot zaterdag 27 april om 20 u.

De dag nadien, op de spetterende opendeurdag op mijn school, is het startbod van de veiling het hoogste bod dat online is uitgebracht.
Als je langskomt en je gewonnen tekening wil meenemen, moet er cash betaald worden.  De tekeningen worden niet opgestuurd.







 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...