Ga naar inhoud

The Olympics


Recommended Posts

Voor ons Nederlanders valt het een beetje tegen, al schatten wij ons waarschijnlijk altijd wat te hoog in....haha   

 

Totaalplaatje lijkt me voor Nederland min of meer als verwacht.

 

Er zijn wat dingen die mee zitten en dingen die tegenvallen.

Bij diverse wielerwedstrijden zijn er aardig wat medailles binnengehaald. Qua sporten vallen judo en zwemmen dan weer erg tegen. Ook individueel waren er teleurstellingen bij Kromo en Schippers, die vooraf op alle lijstjes als medaillewinnaars voorkwamen.

Link naar reactie

Ja spijtig dat Nederland niet 1e was in zijn poule, een finale was nog veel leuker geweest :)

 

hohoho Zwendel, dan was het nu Belgie-Duitsland geweest.......en of dan de finale was gehaald?

Het wordt spannend.......

 

Belgie trouwens als enige door in kwartfinale's van hun poule, Spanje/Australie/NieuwZeeland er gelijk uit.

 

Waarom deden de Belgische dame's eigenlijk niet mee?

Link naar reactie

hohoho Zwendel, dan was het nu Belgie-Duitsland geweest.......en of dan de finale was gehaald?

Het wordt spannend.......

 

Belgie trouwens als enige door in kwartfinale's van hun poule, Spanje/Australie/NieuwZeeland er gelijk uit.

 

Waarom deden de Belgische dame's eigenlijk niet mee?

De dames haken massaal af als ze hun diploma hebben, we spelen constant met een juniorenploeg.  Ik heb het nog al gezegd: in Nederland is dat financieel blijkbaar beter geregeld.

 

En pas op, de Belgen staan scherp, in tegenstelling tot hun voetbalcollegas. Ze wilden liever tegen Nederland spelen dan tegen Australie. Laat de beste winnen ;)

 

 

Wat voor taal spreken ze in het belgische hockeyteam ? Of gewoon een vlaams en waals kamp ?

Volgens mij zijn er evenveel nederlandstaligen als franstaligen. Geen ruzie voor zover ik weet :D

Link naar reactie

Voor ons Nederlanders valt het een beetje tegen, al schatten wij ons waarschijnlijk altijd wat te hoog in....haha   

 

Inmiddels 2 gouden medailles erbij. Nu al net zoveel goud voor Nederland als in London en er zijn nog vijf dagen te gaan.  

 

Nooit gedacht dat Nederland bij een sport als turnen bij de vrouwen ook goud zou kunnen pakken.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zelfs op de medailles moeten atleten betalen aan de overheid...

http://rare.us/story/irs-to-olympians-congratulations-now-pay-up/?utm_source=JulieBorowski&utm_medium=referral&utm_campaign=Influencer


Last night, human mako shark Michael Phelps won his fourth gold medal of 2016, bringing his total gold count to 22 and making him the most decorated Olympian of all time. When he comes home, the IRS’s message to him will be: Congratulations! Now pay up.

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Phelps heeft nu 22 gouden medailles in totaal. De US roverheid vindt dat zij recht hebben op 9,900 dollar per gouden medaille.

Gelukkig is de US roverheid "heel mild" als het aankomt op vermogenden... :e009:


http://www.cnbc.com/2016/08/15/uncle-sam-goes-for-gold-too-up-to-9900-per-olympic-gold-meda.html?_source=Facebook
 

Uncle Sam goes for gold, too: Up to $9,900 per Olympic gold medal
Link naar reactie

Ik ben dan wel geneigd om de turn medaille hoger in te schatten dan het goud voor 10 km vies water zwemmen......Als Schippers (en of Hassan) een atletiek medaille halen ben ik geneigd die weer hoger in te schatten dan alle andere oranje plakken....

Hopelijk komt die zwemmer niet thuis met allerlei vieze en uitgeroeid gedachte ziektes. Onze zeilster heeft dysentrie ( :e010: ) opgelopen.

 

Goed gedaan van die Nederlandse turnster, Biles mag er ook eens eentje minder hebben ;)

Link naar reactie

Ik ben dan wel geneigd om de turn medaille hoger in te schatten dan het goud voor 10 km vies water zwemmen......

 

Turnen is natuurlijk wel de meest competitieve sport. Volgens mij hadden we bij de vrouwen nog nooit eerder een medaille. 

 

Maar 10 km open water zwemmen is in Rio natuurlijk wel de meest gevaarlijke sport. Een slok water binnenkrijgen staat garant voor een ziekte.

Link naar reactie

Turnen is natuurlijk wel de meest competitieve sport. Volgens mij hadden we bij de vrouwen nog nooit eerder een medaille. 

 

Maar 10 km open water zwemmen is in Rio natuurlijk wel de meest gevaarlijke sport. Een slok water binnenkrijgen staat garant voor een ziekte.

 

Tja daar kijken dan 4 mensen naar. Zuid korea haalt 5 gouwe plakken bij handboogschieten, dat interesseert (buiten Z Korea) helemaal niemand.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...