Ga naar inhoud

Wegentaks ( Split Van De Olympics )


retep

Recommended Posts

Neen, niet de linkse variant die jij bedoelt.

Je schaft inderdaad dop, pensioen, enz af, maar niet de voorzieningen voor gezondheidszorg zoals nu bestaat. Dat willen ze wel afschaffen in de rechtse variant (waar ze naast alles afschaffen ook veel minder geld willen geven, wat ons nog in grotere slaven zou veranderen).

 

Minder administatie is daardoor mogelijk, maar 80% minder? Ik denk dat je dan niet goed weet wat de overheid allemaal doet. Het is wel wat meer dan belastingen innen en geld aan mensen uitbetalen...

 

Wat immigranten betreft. Elke Belg of die nieuw is of niet, krijgt dat geld. Daarom heet het ook ONVOORWAARDELIJK basisinkomen. Wetgeving rond immigratie kan zowel streng zijn en menselijk. Kijk naar Canada. Maar de bedoeling is uiteraard dat alle landen dat invoeren. Het wordt eens tijd voor een aardverschuiving.

 

Je schaft uiteraard de gezondheidszorg niet af (dat kun je niet vervangen met een basisinkomen) maar wel de invaliditeit uitkering die een inkomen aanvult tot een bepaald minimum, de rest blijft behouden.

 

Hetgeen de Pirate Party voorstelt is ook een vlaktax van 20% voor alles en iedereen (bedrijven, werk en huur) omdat er dan ook minder inkomensongelijkheid zou zijn onder werkenden (procentueel gezien) wat de administratie sterk zou vereenvoudigen, minder zwartwerk en uiteindelijk meer inkomsten. Het onnificiënte subsidiesysteem moet dan ook afgeschaft worden want elke euro subsidie kost meer dan een euro aan administratie en controle, het is allemaal enorm verspillend.

Pensioendienst kun je compleet afschaffen, dienst werkeloosheid idem, veel gebouwen enz.

 

Ik ga uit van een 1500 euro basisinkomen waarbij je verplicht bent om minstens 80% binnen België te besteden, niet mag opsparen en niet mag gebruiken als borg voor leningen. Op die manier is er een vlugge turnaround en opbrengst voor de saat.

 

Betreft Canada, die heeft een natuurlijke muur rond zich en een erg strenge immigratiewetgevingen met effectieve deportaties van duizenden illegalen, je mag er ook geen sprookje van maken. Ik ben losweg aan het informeren om naar Canada te trekken en je moet meer dan een miljoen euro waard zijn of een beroep hebben waar vraag naar is en tegelijk ook vast werk. Als de NVA hetzelfde hier zou invoeren zou je het een uiterst rechts asociaal systeem noemen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 

Ik ga uit van een 1500 euro basisinkomen waarbij je verplicht bent om minstens 80% binnen België te besteden, niet mag opsparen en niet mag gebruiken als borg voor leningen. Op die manier is er een vlugge turnaround en opbrengst voor de saat.

 

Waarvoor je weer een hoop controle nodig hebt om na te gaan of iedereen wel al die regels volgt. Laat maar.

 

En wat betreft iedereen die zo'n inkomen zou krijgen en het aanzuigeffect waarbij er geen genoeg geld zou zijn: daar weten ze bij de overheid wel raad mee:

 

mario-draghi-raining-euros.jpg

 

 

En de controle zal bestaan via de banken. Aangezien cash afgeschaft wordt. Iedere transactie en opslag kan op die manier netjes worden bijgehouden door de centrale bank/overheid. Bankgeheim, dat hebben ze ook in de afgelopen recente jaren ageschaft. "Ah tegen de fraude newaor, menier..." Privacy is enkel maar goed voor gangsters, drugdealers en mensenhandelaars die hun gang willen gaan... :e009:

 

 

Dus iedereen is afhankelijk van 1 monetair systeem, kan niet meer opslaan en handelen met zijn geld, want in feite is dat geld niet van diegene die het in ontvangst krijgt, maar eigendom van diegene die het drukt/creëert en uitgeeft/beheert.

Wat was dat ook alweer van "nog grotere slaven dan nu"?  Voor zo'n Orwelliaanse nachtmerrie bedank ik vriendelijk en hoop ik dat zowel rechtse conserven eens samen wat de hypocriete linkse dwaallichten ergens samenkomen, dan kunnen we er wat napalm op droppen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Tuurlijk niet. :) Men - de overheid - weet op die manier gewoon alles van uw privé, ze hoeven zelfs geen camera in uw woonkamer te installeren, alle data die ze nodig hebben, is zo vrij beschikbaar, via de transactie en opslag-voorziening: de bank.

Iedereen kan vrij makkelijk gestuurd worden en geleefd worden, door diegene die de volledige controle over het geld heeft.

Die maakbaarheidsdroom van links is gewoon even totalitair als al hetgeen conserven rechts al decennialang mee komt aanzetten.

 

Link naar reactie

Je schaft uiteraard de gezondheidszorg niet af (dat kun je niet vervangen met een basisinkomen) maar wel de invaliditeit uitkering die een inkomen aanvult tot een bepaald minimum, de rest blijft behouden.

 

Hetgeen de Pirate Party voorstelt is ook een vlaktax van 20% voor alles en iedereen (bedrijven, werk en huur) omdat er dan ook minder inkomensongelijkheid zou zijn onder werkenden (procentueel gezien) wat de administratie sterk zou vereenvoudigen, minder zwartwerk en uiteindelijk meer inkomsten. Het onnificiënte subsidiesysteem moet dan ook afgeschaft worden want elke euro subsidie kost meer dan een euro aan administratie en controle, het is allemaal enorm verspillend.

Pensioendienst kun je compleet afschaffen, dienst werkeloosheid idem, veel gebouwen enz.

 

Ik ga uit van een 1500 euro basisinkomen waarbij je verplicht bent om minstens 80% binnen België te besteden, niet mag opsparen en niet mag gebruiken als borg voor leningen. Op die manier is er een vlugge turnaround en opbrengst voor de saat.

 

Betreft Canada, die heeft een natuurlijke muur rond zich en een erg strenge immigratiewetgevingen met effectieve deportaties van duizenden illegalen, je mag er ook geen sprookje van maken. Ik ben losweg aan het informeren om naar Canada te trekken en je moet meer dan een miljoen euro waard zijn of een beroep hebben waar vraag naar is en tegelijk ook vast werk. Als de NVA hetzelfde hier zou invoeren zou je het een uiterst rechts asociaal systeem noemen.

Denk je, ik heb ook al heel vaak gekeken hoe gemakkelijk emigratie is naar Canada, dus ik ken het systeem. Feit blijft dat met hun strenge systeem ze wel nog Syriërs kunnen binnenhalen en dat de bevolking boos wordt om dat de regering ze niet snel genoeg binnenhaalt. Dat bedoel ik dus met streng en humaan, niet bepaald iets waar de NVA'ers (of gewoon Europeanen) nog voeling mee hebben.

 

Wat je regeltjes over het basisinkomen betreft. Wat jij voorstelt doet de onverwaardelijke kant ervan teniet, dus neen.

 

Rechts links, het bestaat niet meer, het is allemaal inhalige kak die denken dat ze over nummers regeren en vooral zelf hun postje willen behouden. Die kakkers geloven in niets meer, zij hebben geen idealen meer of het zijn fascistoïde idealen.

Link naar reactie

Je schaft uiteraard de gezondheidszorg niet af (dat kun je niet vervangen met een basisinkomen) maar wel de invaliditeit uitkering die een inkomen aanvult tot een bepaald minimum, de rest blijft behouden.

 

Hetgeen de Pirate Party voorstelt is ook een vlaktax van 20% voor alles en iedereen (bedrijven, werk en huur) omdat er dan ook minder inkomensongelijkheid zou zijn onder werkenden (procentueel gezien) wat de administratie sterk zou vereenvoudigen, minder zwartwerk en uiteindelijk meer inkomsten. Het onnificiënte subsidiesysteem moet dan ook afgeschaft worden want elke euro subsidie kost meer dan een euro aan administratie en controle, het is allemaal enorm verspillend.

Pensioendienst kun je compleet afschaffen, dienst werkeloosheid idem, veel gebouwen enz.

 

Ik ga uit van een 1500 euro basisinkomen waarbij je verplicht bent om minstens 80% binnen België te besteden, niet mag opsparen en niet mag gebruiken als borg voor leningen. Op die manier is er een vlugge turnaround en opbrengst voor de saat.

 

Betreft Canada, die heeft een natuurlijke muur rond zich en een erg strenge immigratiewetgevingen met effectieve deportaties van duizenden illegalen, je mag er ook geen sprookje van maken. Ik ben losweg aan het informeren om naar Canada te trekken en je moet meer dan een miljoen euro waard zijn of een beroep hebben waar vraag naar is en tegelijk ook vast werk. Als de NVA hetzelfde hier zou invoeren zou je het een uiterst rechts asociaal systeem noemen.

 

Ik denk niet dat je een basisinkomen van 1500 ekkies (netto) kan financieren met een vlaktax van 20 %. Als ik een vlaktax van 20 % zou moeten betalen zou ik zeer blij worden, nu betaal ik 40 % inkomens tax en 1,2 %vermogenstax, riool, btw, afval, water, energie, wegen en allerhande gemeente taxen. De werkelijke belasting druk in nederland ligt voor mensen als ik op meer dan 50 %. Een basisinkomen baseren op een nederig belastingniveau van 20 % is dan ook zeeeer ambitieus. En dan heb ik nog niet eens over de ethische aspecten gesproken, is money for free wel wat we willen........

Link naar reactie

Denk je, ik heb ook al heel vaak gekeken hoe gemakkelijk emigratie is naar Canada, dus ik ken het systeem. Feit blijft dat met hun strenge systeem ze wel nog Syriërs kunnen binnenhalen en dat de bevolking boos wordt om dat de regering ze niet snel genoeg binnenhaalt. Dat bedoel ik dus met streng en humaan, niet bepaald iets waar de NVA'ers (of gewoon Europeanen) nog voeling mee hebben.

 

Wat je regeltjes over het basisinkomen betreft. Wat jij voorstelt doet de onverwaardelijke kant ervan teniet, dus neen.

 

Rechts links, het bestaat niet meer, het is allemaal inhalige kak die denken dat ze over nummers regeren en vooral zelf hun postje willen behouden. Die kakkers geloven in niets meer, zij hebben geen idealen meer of het zijn fascistoïde idealen.

De meeste vluchtelingen zijn Afganen en die willen ze niet, Canada wil enkel gezinnen uit Syrië die gescreend worden op veiligheid, identiteit en gezondheid. Ze vinden er zelfs niet genoeg die voldoen aan die voorwaarden.

Wat Europa meemaakt is gewoon niet vergelijkbaar, op die manier wil iedereen wel Syriërs binnen halen maar zo werkt het sprookje hier niet.

http://www.cic.gc.ca/english/refugees/welcome/overview.asp

 

Een basisinkomen is eigenlijk onmogelijk om op wereldniveau in te voeren dus is het ook niet meer dan een denkoefening, jammer.

 

Betreft politiek rechts-links heb je gelijk, het bestaat niet meer

Link naar reactie

De meeste vluchtelingen zijn Afganen en die willen ze niet, Canada wil enkel gezinnen uit Syrië die gescreend worden op veiligheid, identiteit en gezondheid. Ze vinden er zelfs niet genoeg die voldoen aan die voorwaarden.

Wat Europa meemaakt is gewoon niet vergelijkbaar, op die manier wil iedereen wel Syriërs binnen halen maar zo werkt het sprookje hier niet.

http://www.cic.gc.ca/english/refugees/welcome/overview.asp

 

Een basisinkomen is eigenlijk onmogelijk om op wereldniveau in te voeren dus is het ook niet meer dan een denkoefening, jammer.

 

Betreft politiek rechts-links heb je gelijk, het bestaat niet meer

Als je de menselijke factor beschouwt is het misschien onmogelijk, mathematisch niet. Probleem is dat als mensen denken aan een onvoorwaardelijk basisinkomen ze dat altijd doen vanuit het huidige kutsysteem en dat als een aanpassing zien van dat systeem. Het moet meer dan dat zijn.

Link naar reactie

Ik denk niet dat je een basisinkomen van 1500 ekkies (netto) kan financieren met een vlaktax van 20 %. Als ik een vlaktax van 20 % zou moeten betalen zou ik zeer blij worden, nu betaal ik 40 % inkomens tax en 1,2 %vermogenstax, riool, btw, afval, water, energie, wegen en allerhande gemeente taxen. De werkelijke belasting druk in nederland ligt voor mensen als ik op meer dan 50 %. Een basisinkomen baseren op een nederig belastingniveau van 20 % is dan ook zeeeer ambitieus. En dan heb ik nog niet eens over de ethische aspecten gesproken, is money for free wel wat we willen........

Ik weet niet, hoeveel percent van het totale budget is personenbelasting?

Bepaalde zaken gaan dan wel meer belast worden, het zou niet enkel omlaag gaan en alle subsidies vallen weg en een pak administratie. Als je de boetes hoog genoeg maakt zal er quasi geen zwartwerk meer zijn want iedereen wil wel 20% betalen.

 

Feit is dat we voorbij de Laffercurve zitten, elke belastingsverhoging of zelfs maar een verschuiving brengt minder op, er moet sowieso iets gebeuren.

Link naar reactie

Als je de menselijke factor beschouwt is het misschien onmogelijk, mathematisch niet. Probleem is dat als mensen denken aan een onvoorwaardelijk basisinkomen ze dat altijd doen vanuit het huidige kutsysteem en dat als een aanpassing zien van dat systeem. Het moet meer dan dat zijn.

Volledig mee eens, een harde reset.
Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...