Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Gisteren zat ik zonder internet. De updates zijn zopas uitgevoerd.

 

Beeld_0212.jpg

 

 

StripFacts

- De Marsupilami terug in Robbedoes en Kwabbernoot?

- Albumnominaties en andere prijzen van Het Stripschap

- Herdrukken van Het Jacobs-Teken en Love 1

- UPDATE: Conrad en Ferri over Asterix 35

 

Besprekingen

- Madame Pipi

- Monsieur Bermutier

- Snow White

 

KCQ v/d Dag

Mickey Mouse in Snoopy

 

Ener zijn nog extra prijzen voor uitgeverij Arcadia in onze Top 10 van 2012-wedstrijd. Weldra verloten we de eerste pakketten.

Link naar reactie

Dat zal het zijn, ja.

 

De wedstrijd loopt trouwens tot eind februari, moet ik ook nog aanpassen. De uitslag ervan wil ik namelijk niet te lang uitstellen. Toch een beetje een onverwachtse nummer 1 momenteel.

 

Bij Uitgeverij L komen deze week ook heel wat herdrukken:

Arleston/Tarquin - Lanfeust van de Sterren

1 - Planeet Troy

7 - Het geheim van de Dolfanten

 

Arleston/Floch - YTHAQ

2 - Dubbelgangers

3 - Het geluid van de sterren

6 - Pionnen in opstand

7 - Het Teken van de Ythen

 

Agent 327

12 - De vergeten bom

13 - Het Pad van de Schildpad

17 - Hotel New York

 

Arleston/Pellet - De Wouden van Opaal

4 - De Kerkers van Nenuuf

5 - De Wortelstad.

Link naar reactie

Moet ik eens herbekijken.

 

De laatste twee dagen had ik gewerkt aan een reeks mooie updates voor vandaag, in het bijzonder de lancering van een top 100 met de beste strips van Willy Vandersteen. Omdat ik nog tot maandag zonder internet thuis zit, moet ik de updates op mijn werk uploaden. Helaas vergat ik vanmorgen mijn usb-stick. In de plaats komt er dus morgen een zeer forse update van heel wat rubrieken.

Link naar reactie

Beeld_0215.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 10 en 16 februari verschenen 75 nieuwe uitgaven bij Adhemar, Ballon, Blloan, Casterman, Daedalus, Dargaud, Dupuis, Glénat, Jungle!, Le Lombard, Medusa, Oog & Blik | De Bezige Bij, Saga Uitgaven, Standaard Uitgeverij, Uitgeverij L.

 

StripFacts

Mysterieus Amoras-event

Laatste deel Het Maagdenbos komt eraan

Ballon Media neemt Glénat over

Verfilming Een Nacht in Rome

Marc Verhaegen zet stap opzij als voorzitter van de Stripgilde

 

Verkooptop 10

Tussen 4 en 10 februari stonden De Kiekeboes 135 (VL) en De Werelden van Thorgal - De Jonge Jaren 1 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER

 

Besprekingen

- Drakko 1

- Een Nacht in Rome

- Robbedoes en Kwabbernoot 53

- Samoerai 7

- Whaligoe 1

 

Kalender

Lezing over de Groote Oorlog in het œuvre van Jacques Tardi

 

De Commentator

Virginie Augustin over Whaligoe 1 + portfolio

 

KCQ v/d Dag

Higgsboson in De Werelden van Thorgal - De Jonge Jaren 1

 

Weetje v/d Week

De echte Bernard Prince

 

En ook:

HonderdHoogtepunten_i.jpg

http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers_WillyVandersteen.html

Link naar reactie

hm, persoonlijk vind ik de verwijzing naar het higgs boson deeltje ronduit belachelijk. Dit is hier totaal uit zijn context gerukt.

 

Trouwens, kontiki, in je begeleidende stukje vermeld je dat het bewijs in 2012 geleverd is. Dat was toen inderdaad de hoop, maar bleek toch op een rekenvariatie te berusten en het experiment ter bewijsvoering is sindsdien ook niet meer bevestigd kunnen worden. Dus de academische wereld gaat nog niet (helemaal) mee in het bewijs, ook al was er veel heisa rond in de media. Tenzij ik ondertussen iets gemist heb en er sinds het bewijs wel geleverd is. Er is iets gevonden, maar of het een bewijs voor higgs boson is, is nog niet helemaal zeker :)

Link naar reactie

Beeld_0219.jpg

 

Besprekingen

- Bullet to the Head: integraal

- Deep 1

- Morgen Weer een Dag

- Sektor 3

- Silas Corey 1

- De Werelden van Thorgal - De Jonge Jaren 1

- Ythaq 10

 

Kalender

- Lees Meer! met Judith Vanistendael

- Expo Brecht Vandenbroucke

 

KCQ v/d Dag

G. Raf Zerk in De Psy 8

 

De Honderd Hoogtepunten van Willy Vandersteen

Nummer 99, tegelijk is nummer 100 aangevuld. Op deze basis gaan we verder voor alle verdere pagina's.

 

Wedstrijd De Top 10 van 2012

De uiterste deadline is nu definitief vastgelegd op 9 maart. Daardoor kan ik elke updatedag in de resterende weken telkens twee winnaars loten. Vandaag maken we de eerste winnaars bekend die elk een rijkgevuld pakket winnen dat je in de winkel veel euro's zou kosten.

Link naar reactie

Beeld_0221.jpg

 

StripFacts

Zie hierboven, maar er zit ook nieuws over legenden van Troy in verwerkt.

 

Te Verschijnen

Donwnload De Striplink 2013 van vzw Arcadia met interviews en vooruitblikken.

 

Besprekingen

- Café Cowala

- Legioen - Kronieken van Legioen 2

- Ongekroonde Helden 1

- The Village 3

 

De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

nr. 98, met een nostalgisch filmpje

 

KCQ v/d Dag

Riff Reb's, de Brontë-zusters en Henry Fusli in Whaligoe 1

 

Winnaars 3 en 4 in de nog steeds lopende wedstrijd De Top 10 van 2012.

Link naar reactie

Beeld_0223.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 17 en 23 februari verschenen 24 nieuwe uitgaven bij Bries, Dark Dragon Books, Don Lawrence Collection, Oog & Blik | De Bezige Bij, Pièce Unique, Strip Turnhout, Uitgeverij L, Van Gennep.

 

StripFacts

Zie hierboven

 

Te Verschijnen

Jaarprogramma Brabant Strip en een cover bij Daedalus

 

Verkooptop 10

Tussen 11 en 17 februari stonden De Kiekeboes 135 (VL) en Boule & Bill 34 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER

 

Besprekingen

- Asgard 2

- Het Pelikaanprotocol 1

- Saria 1

- Het Testament van Kapitein Crown 1

- De Trilogie van het Kwaad 1

 

De Commentator

Sébastien Damour over Pinkerton 1

 

De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

nummer 97

 

Er is ook een neiuwe promotiepagina van Dark Dragon Books met diverse previews.

En twee nieuwe winnaars in onze wedstrijd De Top 10 van 2012.

Link naar reactie

 

 

Het lijkt wel een cover van een goedkoop romannetje. De hoofd van de man klopt ook niet helemaal...

 

Commentaar van Delaby zelf hierover(komt van zijn blog):

 

De fait, la tête de la fille est plus grande sur la photo mais c'est une déformation due à l'angle et l'inclinaison de l'appareil ! Les proportions sont justes, rassurez-vous! Je ne me serais pas permis une telle erreur anatomique.

 

Tjah,...en zitten toch wel serieuze anatomische fouten in deze tekening als je het mij vraagt.

Link naar reactie

Uit "Hoogtepunt 97 van Willy Vandersteen" zijnde "De Snorrende Snor"

 

Een alleenstaande vrouw die zich ontfermt over haar ouderloos nichtje, een jochie die ze van een ver eiland meenam en adopteerde, bevriend met twee bij elkaar wonende mannen... Qua atypische gezinssamenstelling kan dat wel tellen. De Snor is de vader van tante Sidonia terwijl Wiske hem "grootva" noemt. Neen, neem dan Vandersteens andere creatie, De Familie Snoek. Geen moeilijke toestanden, gewoon een echtpaar met knappe dochter Gaby en zoontje Sloeber.

 

De vader van een tante is in veel gevallen toch je eigen grootvader (als die tante een zus is van je eigen vader of moeder, tenminste). :e002:

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie

Ik heb zitten kijken en kijken, verhoudingen gemeten en opgezocht, maar ik kan toch niets abnormaals aan die bovenarm of de hoofden vinden...

 

Ik zie ook niet in wat er fout aan die tekening zou moeten zijn (buiten dan dat het overduidelijk van een foto is overgetekend). In bepaalde houdingen en vanuit bepaalde gezichtspunten kan een lichaam er héél vreemd uitzien. Maar vreemd is geen synoniem voor fout.

 

Van Anna Boleyn (tweede vrouw van Henry VIII) wordt beweerd dat ze zes vingers had aan haar rechterhand. En zes tenen. En een derde borst/tepel. Maar dat is allemaal niet waar. Desondanks bestaan ze natuurlijk wel, de mensen met meer dan vijf vingers per hand. Of extra tenen. Of een staartje. Of andere extra lichaamsdelen.

Link naar reactie

Ik heb zitten kijken en kijken, verhoudingen gemeten en opgezocht, maar ik kan toch niets abnormaals aan die bovenarm of de hoofden vinden...

Hou je eigen rechterarm eens omhoog zoals die vrouw het doet, met gestrekte pols. Je kunt je keel aanraken, nietwaar? En probeer je elleboog dan zover naar rechts te bewegen dat er nog zo'n 10 cm tussen je hand en je eigen hals zit. Lukt dat?

Link naar reactie

Hou je eigen rechterarm eens omhoog zoals die vrouw het doet, met gestrekte pols. Je kunt je keel aanraken, nietwaar? En probeer je elleboog dan zover naar rechts te bewegen dat er nog zo'n 10 cm tussen je hand en je eigen hals zit. Lukt dat?

 

Ja.

Maar dat doet hier niet ter zake, want dat is niet wat die vrouw op die afbeelding doet.

Link naar reactie
Gast Peter Motte

Uiteraard komen we morgen terug op het overlijden van Maurice Rosy. Ik ben al verschillende zaken aan het verzamelen voor een zeer uitgebreid en hopelijk uniek portret.

 

Mooi... mooi...

Rosy is een van die mensen die onvindbaar tussen de bladen van het geschiedenisboek dreigen te verzeilen, terwijl ze mogen herinnerd worden.

 

Dit jaar zou er een getekende biografie van Rosy verschijnen.

Link naar reactie

die tekening op de ssz-site zegt me eigenlijk wel iets. Een reclame voor parfum denk ik, maar ik ben niet zeker. Jammer dat je niet kan googelen op foto's door een foto in te geven en te laten matchen :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...