Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ik was onder de indruk van het perfectionisme van Jarbinet. 'Ik analyseer graag sneeuw.' Ik bedoel: WTF? Het eindresultaat is natuurlijk prachtig, maar ik lees toch liever Mourier :)

 

Maar je hebt toch ook gelezen dat Mourier langer zwoegt op sneeuw- en ijslandschappen dan aan gewone decors.

Link naar reactie

Ik had de indruk dat Mourier het meer had over reflectie, inkleuring... Maar goed, ik kan mij voorstellen dat er bij sneeuwlandschappen wel wat trial and error aan te pas komt, je tekent zoiets niet alle dagen. Zelf kijk ik voor zulke zaken vooral hoe andere tekenaars het doen. Is iets eenvoudiger dan 'sneeuwanalyse' :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Beetje later dan gewoonlijk. Kerstmis vierde ik net als iedereen, zodoende. Maar we trakteren met een bijzonder mooie portfolio van Béatrice Tillier en een fotoreportage over de vernissage van de expo over Jean-Pol.

 

Beatrice-Tillier.jpg

Link naar reactie

De laatste update van 2015, met onze eigen terugblik. Zaterdag zijn we er weer met onze eerste update van 2016, dan met ons jaarlijkse rapport over aantal verschenen albums en hoe zich dat verhoudt tegenover vorige jaren en zo.

 

Stripmomenten.jpg

Link naar reactie

Weer een plezier om de stripmomenten te lezen! :e005:

 

Ik sluit mij volledig aan bij Wim De Troyer : '2015 is het jaar van de integrales. Daar zijn we het allen over eens. Nochtans zijn deze integrales mij grotendeels voorbijgegaan. Als jonge dertiger (ik prefereer de term vintage twintiger) zijn de meeste integrales niet voor mij bedoeld. Meestal zijn het klassiekers, maar dan klassiekers waar veertigers en vijftigers zijn mee opgegroeid.' 

 

Enkel wat weinig vermeldingen voor RW. Bij deze: keep up the good work  :e005: 

Link naar reactie

Klassiekers blijven klassiekers. Ook voor jonge mensen. Ik ben niet opgegroeid met bijv. Blueberry, ik las misschien twee delen als kind, maar ik ben heel blij dat ik dat nu leer kennen via de Integraal.

Dus Integralen zijn zeker wel ook voor jongere mensen bedoeld. ;)

 

Blueberry is trouwens niet ruim 60 jaar oud, zoals in het artikel ergens staat (bij een ander auteur), maar ruim 50 jaar oud. :)

Link naar reactie

Er zijn maar weinig comiclezers op de redactie, vandaar minder vermeldingen voor RW.

Het blijft ook een volstrekt persoonlijk overzicht. Strips die niet worden vermeld zijn daarom niet per se te slecht om te lezen. De expliciete vermeldingen van J.Rom als gemiste kans zijn dan weer waarschuwingen.

Link naar reactie

Er zijn maar weinig comiclezers op de redactie, vandaar minder vermeldingen voor RW.

Het blijft ook een volstrekt persoonlijk overzicht. Strips die niet worden vermeld zijn daarom niet per se te slecht om te lezen. De expliciete vermeldingen van J.Rom als gemiste kans zijn dan weer waarschuwingen.

 

Ik ben zeer content met de meldingen die gemaakt zijn ;) Zit ook een rake melding in die mij echt heel erg treft: "In een ander spectrum sloeg Yossel in als een mokerslag. Het album kreeg veel minder belangstelling dan het verdiende, ook buiten de stripwereld om." Voor deze strip ben ik 'de boer op' gegaan en heb diverse organisaties en musea exemplaren aangeboden. Niemand die ook maar het boek als gift wilde aannemen....

Link naar reactie

Terwijl ik er net van ben overtuigd dat er via musea nog een mooie meerverkoop van specifieke titels mogelijk is. Maar als je niet eens voorbij de vooroordelen van verantwoordelijken geraakt, blijft het vechten tegen de bierkaai.

Link naar reactie

Integrales zijn er voor verschillende soorten publiek en om verschillende redenen.

Er zijn integrales van oude strips, maar ook van nieuwe, zoals de integrales van Léo.

Ze worden gekocht door mensen die ze in hun jeugd niet hadden gekocht, en ze nu wel kopen, omdat ze de strips toen graag lezen of omdat ze de strips toen niet hebben gelezen en ze nu willen leren kennen.

Ze worden ook gekocht door mensen die nog niet waren geboren toen de originelen verschenen, en die ze nu willen lezen of kopen.

Ik koop het werk van Léo integraal, omdat ik zijn reeksen gewoon ideaal vind voor integrales. Tweeluiken, drieluiken, vierluiken en vijfluiken zijn gewoon ideaal voor een integrale uitgave. Zesluiken zouden misschien te dikke boeken opleveren, maar ik heb wel de Incal van Moebius in één deel, en dat waren zes delen. Dus het kan wel.

 

Het voordeel van integrales is niet alleen dat je een veelluik in één deel krijgt, en het dus gemakkelijker als één boek leest, maar ook dat het soms minder plaats inneemt. Dat geldt echter niet voor veelluiken die oorspronkelijk als SC verschenen, maar wel als de losse delen als HC verschenen.

 

Een nadeel is het gewicht. Ik heb de 3 Léo's in een keer uitgelezen, en dat voel je. Een zesluik is tamelijk onhandig.

Link naar reactie

Vandaag gekocht en dat veel kleiner formaat viel wel op. Prijs bleef wel hetzelfde :-p

Ik hoop niet dat alle toekomstige uitgaves van Daedalus zo klein zullen worden gedrukt.

Volgens mij betaalde ik er 7,95 voor, dus dat is 1 euro minder als de grotere uitgaven.

 

Zelf vind ik het wel welkom, strips worden langzamerhand veel te duur, dus uitgevers doen er goed aan om te kijken naar de mogelijkheden om onze hobby betaalbaar te houden.

Ik weet dat er op dit forum liefhebbers zijn die bereidt zijn elke prijs te betalen, maar ik vrees dat de stripwereld het daar niet alleen van moet hebben.

Link naar reactie

Volgens mij betaalde ik er 7,95 voor, dus dat is 1 euro minder als de grotere uitgaven.

 

Zelf vind ik het wel welkom, strips worden langzamerhand veel te duur, dus uitgevers doen er goed aan om te kijken naar de mogelijkheden om onze hobby betaalbaar te houden.

Ik weet dat er op dit forum liefhebbers zijn die bereidt zijn elke prijs te betalen, maar ik vrees dat de stripwereld het daar niet alleen van moet hebben.

Ik had gisteren de HC versie gekocht van Complot en dat was 17,95€ zijnde dezelfde prijs als de andere HC albums.

Anyway, blij dat ik het album nog aan die prijs heb kunnen vinden :e005:. Hopelijk worden bij het het lezen de hoge verwachtingen ingelost.

Link naar reactie
  • 3 months later...

Moet er hier geen slotje op (of de titel aanpassen naar 2015), want wordt nogal verwarrend met 2 dezelfde titels.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...