Ga naar inhoud

Nieuw Toernooi


nobody

Recommended Posts

Bij deze mijn twee inzendingen:

 

1. Lanfeust van Troy - Het fabuleuze beest (2001) - Tarquin

 

Mijn favoriete cover van mijn favoriete reeks: in dit afsluitende deel van de oorspronkelijke reeks staan de antagonisten voor hun laatste eindstrijd. We zien Lanfeust als een krachtige, vastberaden held (en niet als de half-idioot die hij in latere spin-offs bij momenten werd) die klaar is voor het ultieme gevecht met Thanos de Piraat. Een perfect getekende medium close-up, met de schitterende inkleuring als kers op de taart.

 

post-654-0-41290800-1477779085_thumb.jpg

 

 

2. Grand Prix - Renaissance (2010) - Marvano

 

Deze keuze is puur grafisch, het album zelf sprak mij minder aan. Maar de cover dekt de lading: nazi's en autoraces. De kruisende diagonalen van de racebaan, de wagens die de diagonaal naar rechts volgen, de vlaggen die haast perfect verticaal zijn ingeplant... Hier is over nagedacht. Er zit snelheid en diepte in, zonder truken van de foor met inkleuring of digitale effecten. Zelfs de lettering van de naam van de auteur ten opzichte van de titel is áf. Topwerk van een vakman.

 

post-654-0-74935300-1477779118_thumb.jpg

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Bij deze mijn twee inzendingen:

 

1. Lanfeust van Troy - Het fabuleuze beest (2001) - Tarquin

 

Mijn favoriete cover van mijn favoriete reeks: in dit afsluitende deel van de oorspronkelijke reeks staan de antagonisten voor hun laatste eindstrijd. We zien Lanfeust als een krachtige, vastberaden held (en niet als de half-idioot die hij in latere spin-offs bij momenten werd) die klaar is voor het ultieme gevecht met Thanos de Piraat. Een perfect getekende medium close-up, met de schitterende inkleuring als kers op de taart.

 

attachicon.gifLanfeust.jpg

 

 

2. Grand Prix - Renaissance (2010) - Marvano

 

Deze keuze is puur grafisch, het album zelf sprak mij minder aan. Maar de cover dekt de lading: nazi's en autoraces. De kruisende diagonalen van de racebaan, de wagens die de diagonaal naar rechts volgen, de vlaggen die haast perfect verticaal zijn ingeplant... Hier is over nagedacht. Er zit snelheid en diepte in, zonder truken van de foor met inkleuring of digitale effecten. Zelfs de lettering van de naam van de auteur ten opzichte van de titel is áf. Topwerk van een vakman.

 

attachicon.gifgrand prix.jpg

 

Het spijt me heel erg, maar: 

 

Lanfeust 8 is in het Frans van december 2000 (ja, het scheelt 1 maand, maar er moeten nu eenmaal regels zijn): http://www.bedetheque.com/BD-Lanfeust-de-Troy-Tome-8-La-bete-fabuleuse-2107.html

 

En volgens Stipinfo is de cover van Grand Prix in het Nederlands voorzien van de tekst: Voorwoord van Jacky Ickx. http://www.stripinfo.be/reeks/strip/124907_Grand_prix_1_Renaissance

Indien dit een sticker is, dan is de cover van Grand Prix aanvaard. 

Voorlopig niet, dus. Maar ik wacht op je antwoord :)

Link naar reactie

Verkeerd bestand gekozen (echt waar).

 

Ok :)

 

Er is ook de grotere afbeelding van Catawiki (met de C in de hoek). Kies maar. 

 

5246ab30-4375-11e5-9686-799a39a02fe4.jpg

 

Kristof, jij hebt dus nog maar één cover, voor alle duidelijkheid. 

En er zijn nog mensen met maar één cover. En veel mensen zonder covers :P

 

Er zijn nog 17 plaatsen.  :e002:

Link naar reactie

Hierbij mijn inzendingen (foto's onderaan):

 

- Game Over, deel 6 (Ballon Media, 2012)

Elke keer als ik deze cover zie, moet ik lachen. Zeer leuk en mooi gedaan. 

 

 

- Blacksad, Ergens tussen de schaduwen (Dargaud, 2016)

Volledig in de sfeer van de film noir. Prachtig vind ik dat. 

 

post-612-0-47899000-1477839268_thumb.jpg

post-612-0-49833400-1477839495_thumb.jpg

Link naar reactie

 

Kristof, jij hebt dus nog maar één cover, voor alle duidelijkheid. 

 

 

 

 

Dan nog mijn tweede inzending:

 

De Campbells 3 - de gijzelaar (2015) - Munuera

 

Ik kon toch feitelijk Munuera niet laten ontbreken. Een cover waar je eventjes kan naar blijven kijken. Mooie compositie, met die omstrengeling, de zwaarden, het kruisen van de verticale lijn van de hoofdpersonages met de horizontaal van de zee en de curve van de vogels, de 'geschilderde' wolken... Maar ik heb deze vooral gekozen vanwege de blikken van de hoofdpersonages. Schitterend gedaan. De scene komt feitelijk nergens in het album voor, maar geeft knap de inhoud van het album weer.

 

En nog iets waar ik gevoelig voor ben: geweldig font voor de reeksnaam.

 

post-654-0-57557300-1477848102_thumb.jpg

 

En als er nu nog iemand anders Walhalla 2, Amoras 4 en Undertaker 2 wil selecteren, merci! :P

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

 

Over De Grenzen van de Tijd 

en Blast. 

 

Kies die ;)

 

Er zijn nog 12 plaatsen open.

Link naar reactie

Even voor de kast gaan staan voor mn tweede cover te kiezen. Lang getwijfeld aan Amarillo van Blacksad (die zou ik zo aan de muur hangen :e002: ), maar uiteindelijk toch voor één van mn favoriete tekenaars gegaan: Munuera.

 

attachicon.gifbetoveringen.jpg

 

Dat was ook mijn eerste keuze!

 

Dat laat mij de ruimte om er zelf twee te nomineren, toch?

 

Wat te denken van deze:

 

post-78-0-13159500-1478095191_thumb.jpg

 

en/of deze:

 

cover-De-Engelsman-1.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...