Ga naar inhoud

Favoriete Fictieve Personages


Lav

Recommended Posts

De "Je Gedroomde Spin-Off" topic in het strip forum liet me denken aan een topic op Brainfreeze over je favoriete comic personages. Bij mij is er ondertussen nog niet zoveel verandert maar ik ben ook benieuwd naar jullie favoriete personages zijn comics/strips maar ook eventueel games/films/boeken. Ik vind het wel heel moeilijk om er 10 uit te kiezen dus sommige heb ik ook enorm graag maar vallen net uit de boot (of ben ik misschien gewoonweg vergeten)

 

comic;

 

*Matty Roth (DMZ)

DMZ is echt een top reeks. Beetje zoals Rick Grimes in Walking Dead (die ook even goed op de lijst zou kunnen staan ma bon) is het interessant om zo’n personage doorheen alle omstandigheden te zien evolueren. Zijn keuzes stellen je soms teleur maar dat maakt hem net realistisch. Een ander fantastisch personage is natuurlijk ook Zee en hoewel de twee op bepaalde vlakken zeer verschillend zijn is het zeer moeilijk om tussen hun een keuze te maken, ze zijn eigenlijk alle twee mijn favoriet van de reeks

*Fone Bone (Bone)

Hij ziet er misschien simpel uit maar hij maakt heel leuke avonturen mee, ik heb me enorm geamuseerd en meegeleefd met het personage.

*Boy Blue (Fables)

Fables heeft veel interessante personages (Snow White, Bigby, Cinderella, Prince Charming, enz..) maar toch is er zo’n grote like-factor bij Boy Blue en schuilt er veel meer achter dit personage dat misschien op het eerste zicht zou zeggen.

*Batman (Bruce Wayne)

Met Batman is het allemaal een beetje begonnen voor mij. Hoewel ik zijn filosofie soms wel wat hypocriet vind, duiken er regelmatig getalenteerde schrijvers op die deze held zeer boeiende avonturen kunnen geven.

*Dick Grayson (Nightwing)

Toen Dick voor het eerst Batman werd was ik ergens een beetje ontgoocheld want ik vond hem sterk als Nightwing maar ook als Batman vind ik dat hij als personage sterk in zijn schoenen staat. Hij is ook compleet anders van karakter als Bruce Wayne waardoor hij echt op zijn eigen staat als volwaardige superheld.

*Buddy Baker (Animal Man)

Dankzij DC's New 52 heb ik enkele reeksen een nieuwe kans gegeven die me nu echt heel hard bekoren. Animal Man is daar één van.

*Tony Chu (Chew)

Chew is gewoon zo’n grappige en orginele comic. Niet alleen is Tony Chu heel goed gevonden maar zijn partner John Colby past ook heel leuk als supporting cast zeg maar. Iemand die in feite ook de lijst zou kunnen staan is The Goon, net zoals Chew is die ook heel grappig en heeft hij ook een zeer leuke “sidekick” Franky die goed bij hem past.

*Daredevil

Momenteel mijn lievelingspersonage van Marvel. Ondanks zijn handicap heeft hij zeer leuke krachten die toch niet té ongeloofwaardig zijn waardoor zijn geheime identiteit soms even belangrijk is.

*Barbara Thorson (I kill Giants)

Een meisje die eerst wat vreemd en awkward overkomt met eigenlijk echt hartverwarmend is.

*Wonder Woman

Een beetje hetzelfde verhaal als Animal Man, ik ben een grote fan geworden :)

 

film/TV;

 

*Barbarella

Hoort eigenlijk bij de comic personages omdat de strip eerst was en dan de film maar bon. Voor mij is ze een echte cult classic die ik nog steeds graag zie. En Zed (Zardoz) is een close second :P

*HAL 9000 (2001: A Space Odyssey)

Geweldig toch dat één van de favoriete film/sci-fi personages een A.I. is waarvan je enkel zijn rood oog ziet

*Ellen Ripley (Alien)

Sci-fi meets horror met een kick-ass leading lady, what's not to love?

*Marty McFly (Back to the Future)

Ik ben niet echt fan van de acteur zelf maar vind hem en zijn personage (vooral in de eerste film dan toch) wel schitterend.

*Boba Fett (Star Wars)

Goh, heel moeilijk om één uit de Star Wars franchise te kiezen maar dan ga ik toch maar voor Boba Fett, een personage die ik altijd al ongelooflijk cool vond en helaas in mijn ogen wel een beetje een stomme dood kreeg

*"The Man with no Name" (Clint Eastwood in Sergio Leone's Dollarstrilogie)

Als ik aan Westerns denk, denk ik automatisch aan Leone's Spaghetti Westerns. Clint Eastwood's personage is voor mij een stereotype maar ook echt wel de belichaming van oude westerns.

*Patrick Bateman (American Psycho)

Eigenlijk is dit eerst een personage uit een boek ipv film maar aangezien ik het boek nog niet gelezen heb staat hij hier wel terecht.

*Tyrion Lannister (Game of Thrones)

In feite zou zo goed als iedereen van de cast van Game of Thrones hier op moeten

*Gaius Baltar (Battlestar Galactica 2004)

Someone you love to hate. Ik ben niet 100% onder de indruk van de reeks (de nieuwe dan, de oude heb ik nog niet gezien) maar Gaius Baltar is wel een personage dat mij is bij gebleven.

*Andrea en Daryl (The Walking Dead)

Ja inderdaad eerst een comic maar van de tv serie is mijn favoriete personage toch wel Andrea (hoewel ze op sommige vlakken wel behoorlijk wat verschillen heeft met haar personage in de comic) samen met Daryl.

Link naar reactie

Toffe lijst met goede personages, Lav. ik heb zeker(nog) niet zo een mooie lijst als jij. Maar ik zal er eens over nadenken. Enkele personages die me zo meteen al te binnen schieten zijn:

 

Waylander uit de drenai kronieken van David Gemmel.

Tyrion Lannister uit een lied van ijs en vuur van George rr martin.

Logen ninefingers uit the first law door abercrombie

het personage van clint eastwood in Unforgiven (mijn favoriete western)

hebus de trol uit lanfeust

Batman

Link naar reactie

Fantastisch idee Lav! Een paar die me nu te binnen schieten:

 

Sherlock Holmes uit de boeken van Arthur Conan Doyle

Hercule Poirot uit de boeken van Agatha Christie

Christopher Foyle uit Foyle's War

Ichabod Crane uit Sleepy Hollow

Hannibal Meriadec uit Drakenbloed

Sarah Lund uit The Killing

Tony Hill uit de boeken van Val McDermid en de tv serie Wire in the Blood

Tyrion Lannister uit A Song of Ice and Fire en Game of Thrones

Walter Bishop uit Fringe

Eowyn uit Lord of the Rings

Indiana Jones

 

And that's just from the top of my head! Volledige lijst volgt morgen(of niet)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Het is ook wel leuk om een kleine motivatie te lezen bij iedere keuze want ik ben een beetje nieuwsgierig :) Ikzelf heb geprobeerd om telkens mijn keuze tot 10 personages te beperken maar dat is soms niet even gemakkelijk. Ik zou bij comics bvb heel graag Superman willen zetten maar dat is dan eerder vanwege het icoon dat hij is en niet zo zeer de verhalen die ik al van hem gelezen heb.

 

games;

 

opvallend dat er weinig vrouwen tussen zitten, in principe zou ik er ook Shepard van Mass Effect tussen zetten maar ik vind het zo dubbel om een role-playing personage erin te zetten terwijl je net zelf bepaalt hoe haar/zijn karakter is en niet de game zelf. Vanwege die reden zit bvb Lee Everett er helaas ook niet tussen. Personages van beat-em ups zitten er ook niet tussen (tenzij je Link van Soul Calibur 2 voor GameCube en Kratos van Mortal Kombat 9 voor PS3 meetelt :P), hoewel sommige beat-em up personages mijn voorkeur hebben is er niet echt een specifiek iemand die er met kop en schouders boven de rest uitsteekt.

 

*Solid Snake (Metal Gear Solid)

De belangrijkste rede....zijn stem :hartje:

 

*Nathan Drake (Uncharted)

Ik veronderstel dat je hem misschien wat kan vergelijken als de mannelijke tegenhanger van Lara Croft in Tombraider maar ik heb Tombraider eigenlijk nooit gespeeld en met Uncharted 1 en 2 heb ik me al rot geamuseerd en het is een heel leuk personage.

 

*Kratos (God of War)

Een beetje gelijkaardig als Dante in Devil May Cry, Kratos is gewoon zo over the top dat het echt pure fun is.

 

*Prince of Persia

Voor mij een beetje zoals Nathan Drake, een leuk personage in een zeer fijne avontuurlijke game.

 

*Duke Nukem

Een spel dat ik eigenlijk véél te vroeg voor mijn leeftijd gespeeld heb, met gevolg dat ik me er natuurlijk echt rot met heb geamuseerd. Duke Nukem is zo fout dat je hem nooit kan vergeten

 

*Link (Legend of Zelda)

Ik heb soms een beetje medelijden dat hij steeds Zelda genoemd wordt

 

*Crash (Crash Bandicoot)

hij heeft misschien niet het meest diepzinnige en uitgewerkt karakter maar de keuze is dan ook voornamelijk vanwege nostalgie. Ik heb hem tal van keren in een valkuil laten vallen of door een reuze haai laten worden opgegeten en toch heeft hij me keer op keer veel amusement gebracht. Het is ook een beetje zoals Sackboy van Little Big Planet maar omdat die op zich niet echt een persoonlijkheid heeft moet ik toch voor Crash gaan.

 

*Spyro (Spyro the Dragon)

Ik vond dit een ongelooflijk lief en leuk draakje. Het was een beetje moeilijk om te kiezen tussen hem en Ratchet (Rachtet & Clank) maar net zoals Crash Bandicoot heb ik toch vanwege nostalgie voor deze gekozen

 

*Francis (Left For Dead)

Ik speelde eigenlijk altijd Zoey in Left For Dead, ja puur en alleen omdat ik met het enige meisje wou spelen, en in feite waren de 4 personages wel allemaal leuk maar is Francis wel altijd de grappigste geweest

 

*Garrus (Mass Effect)

Er zitten tal van leuke personages in Mass Effect, ik vond het vooral heel moeilijk om te kiezen tussen Garrus en Mordin Solus

Link naar reactie

Ludovic Cruchot gespeeld door Louis de Funes in de Le Gendarme serie. Ik ben er gek op! Neurotisch, hysterisch, kan het keer op keer bekijken. Komt ook door de nostalgie, mijn vader liet het mij en mijn broers altijd zien en hoopte dat we het grappig zouden vinden. En dat deden/doen we!

Link naar reactie
  • 2 years later...

 

Jerome K. Jerome Bloks (zie gelijknamige reeks)

Armand Raynal van Malpertuis (Sabels en Galjoenen)

Bigby Wolf (Fables)

Dr. Manhattan (Watchmen)

Calvin (Calvin and Hobbes)

Charlie Brown (Peanuts)

Gary King (The World's End)

The Doctor (Doctor Who)

Leonard Hofstadter (The Big Bang Theory)

Willie Wonka (Sjakie en de Chocoladefabriek)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Bundy, is alhoewel het er soms zwaar over is, gewoon zalig. Veelal zit er een kern van waarheid in. Komt voort uit culturele factoren die veel spanningen tussen man en vrouw teweegbrengen. Het is er zwaar oveer, maar het is niet gemeend. Allez toch niet alles, het meeste niet. Daarmee dat zo'n humor best aanvaardbaar is. Meestal is hij dan ook de pineut van zijn eigen strapatsen.

Link naar reactie

Blijkbaar ben ik dat wordje al lang kwijt (wat me niet verbaast). 

Laat ik beginnen met Rey. Dat zal wel niemand verbazen neem ik aan? Comics, strips en films laat ik voor een volgende keer.

 

Sam Winchester en Bobby (Supernatural). Rick Grimes, Glenn Rhee en Darryl Dixon (The Walking Dead Serie). 

Leonard, Penny en Emily (The Big Bang Theory). Jon Snow en Tyrion Lannister (Game of Thrones). 

Billy Cranston, Jason Lee Scott (MMPR en Power Rangers Zeo). Adam Park (MMPR, Power Rangers Zeo, PR Turbo). Andros (Power Rangers in Space). Bridge Carson (Power Rangers SPD). 

Piccollo en Future Trunks (Dragonball Z). Naruto en Kakashi (Naruto). L (Death Note) Himura Kenshin (Rurouni Kenshin). 

 

Voorlopig ga ik het daarop houden. De rest volgt nog wel eens. 

Link naar reactie

Een moeilijke vraag...

 

Karrakaz uit The Birthgrave, de eerste roman van Tanith Lee. In mijn jeugd had ze een soort van barbaarse schoonheid, een wildheid die me toen aansprak. Onlangs bij herlezing bleek ze die nog altijd te hebben. Ben nooit een ander personage tegen gekomen zoals zij, Karrakaz, the White Witch...

 

Fox Mulder & Dana Scully uit de X-Files. De dynamiek tussen die twee, misschien vooral in de tv-serie dan, dat is mooi. The believer en the sceptic, ja, daar geniet ik van. Geef hen een mysterie en hop, daar gaan ze... En ik mee.

 

Conan, vooral in de originele Howard verhalen, maar aangezien er daar maar weinig van zijn... De comics dus... Vooral het avontuurlijke spreekt me aan. De grimmigheid en melancholie van het personage, hij is ook wilder dan de meeste andere "helden". De barbaar, eh, die trekt zich van niks veel aan.

 

Vampirella, liefst de originele uit de Warren magazines, maar ook de nieuwere versies. De horror-hostess die geen hostess bleef en zelf haar avonturen ging beleven. Niet direct het meest uitgewerkte personage qua diepgang, maar je hebt al haar incarnaties waaruit je kan kiezen. Vind ik misschien nog boeiender.

 

Batman, the Dark Knight, the Caped Crusader, the world's greatest detective. Liefst de donkere versies, maar met hem kan je ook alle kanten uit.

 

Druuna uit Morbus Gravis van Serpieri... Wat ik er ook over zeg, geen mens die het serieus gaat nemen hier. Dus laat ik het maar zo.

 

Savage Dragon van Erik Larsen. Onstuitbaar tot nu toe, zowel de vader als de zoon. Grappig en all over the place, maar ook tragisch. Het ultieme comic personage, meer comic dan dit kan bijna niet.

 

Wolverine & the X-Men, waarmee ik gans de bende bedoel. Moeilijk om kiezen welke me daar het meest van aanspreekt. Doorheen alle tijden, teams en incarnaties. They're the fucking X-Men, how much cooler can you get?!

 

Buddy Baker, Annimal Man. Ik denk dat ik het meeste van de "kwalitatieve" verhalen waar hij in meedoet gelezen heb. Zijn naam alleen al, Buddy, een family man. Gewoon een ongewoon sympathieke "hero".

 

Daredevil, doet me altijd op van die oude men of mystery denken. The Phantom en hoe heten ze daar allemaal... Frank Miller's DD was de eerste die ik tegenkwam en het is blijven plakken. Een van de meest originele qua powers ook. Ja, Matt Murdock is ook een goede vriend van mij.

 

Hellboy van Mike Mignola. Alle problemen oplossen door er op te kloppen. Een filosofie die ik ook soms toepas, al lukt het niet altijd, vraag maar aan Hellboy. Een enorm sympathieke kerel, wat onbeholpen, soms een knorpot en menselijker dan de meeste mensen.

 

Ken uit de manga Sun-Ken Rock van Boichi. Schiet soms serieus uit zijn krammen als hij iets ziet wat hij onrechtvaardig vindt. Hij is dan wel de big chief van de Koreaanse/Japanse (ik zou het even moeten nazien) mafia, maar hij heeft zijn hart op de juiste plaats. Een street fighter, maar eerder een goeie gast.

 

Eddie, de mascotte van Iron Maiden. Hoe hij die bijl vast houdt op de hoes van Killers. Dat vind ik nog altijd indrukwekkend.

 

Max, een van mijn eerste helden. Hij was toen al Mad...

 

Aya en Maya Natsume, de zusjes uit Enfer et Paradis, de manga van Oh! Great. Enorm schattig om ze bezig te zien, maar geef ze een katana of iets dergelijks en je kan er meer dan je vingers aan snijden.

 

Ghost, Elisa Cameron van bij Dark Horse. Ongrijpbaar als een geest. Een old skool personage, zo zie ik haar. Doet me altijd op zo'n yesteryear heldinnen denken, the Domino Lady en dergeijke. Een hoog pulpgehalte ook...

 

Special agent Dale Cooper uit Twin Peaks. Een merkwaardig mens en speurder. Een hart van goud, rechtvaardig, houdt van een goeie kop koffie en een ferm stuk kersentaart.

 

Itto Ogami, Kazuo Koike en Goseki Kojima hun Lone Wolf. Held in een achtentwintig delen tellend epos over wraak. Ik weet het, met wraak los je niks op, maar zoals Tony Stark (hij was het, denk ik) ooit zei: "It's like chicken soup for the soul." Als je dit leest zou je bij momenten zelf in meifumado over de Aarde beginnen dwalen.

 

Judge Dredd, ik ken hem nog niet zo lang en hij is niet de meest vriendelijke... Maar hij heeft iets, un certain je-ne-sais-quoi. Een anti-hero, eh.

 

Motoko Kusanagi uit Ghost in the Shell. Mens of robot? Een enigma in de vorm van een vrouw. Ik ben er nog steeds niet uit... Moet je van vlees en bloed zijn om mens te zijn?

 

Voila, een soort van top twintig zelfs... Nu toch wat slapen.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Druuna uit Morbus Gravis van Serpieri... Wat ik er ook over zeg, geen mens die het serieus gaat nemen hier. Dus laat ik het maar zo.

 

 

Ik wel. Zijn tekenwerk is ernstig. De inhoud ook. Dus ja, ik ben wel benieuwd in feite, hoe je Serpieri zijn werk interpreteert.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Eddie, de mascotte van Iron Maiden. Hoe hij die bijl vast houdt op de hoes van Killers. Dat vind ik nog altijd indrukwekkend.

 

 

Eddie blijft inderdaad een tot de verbeelding sprekend wezen. Een invulling van het zombieconcept dat eruitspringt. Maar het latere werk van Riggs vind wat tanend. Ook een persoon die blijkbaar wat oppervlakkig is, ik zag een eind geleden wat interviews met de man en hij deed zijn werk en illustratie/tekeken af als gewoon wat leuke plaatjes tekenen en trachten zoveel mensen mogelijk te behagen...

 

Bisley zou ik anders graag eens een Eddie zien tekenen/schilderen.

Link naar reactie

Druuna staat voor het mooie, het menselijke. Om het slechte, het corrupte te overleven en bestaansrecht te hebben buigt ze/geeft ze zich over/doet er in mee. Hoe ver kan ze daar in gaan zonder schoonheid te verliezen, aan menselijkheid in te boeten? Bestaan die schoonheid en dat menselijke wel? Is toch al niet alles rot van nature uit?

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

 

(Mod nota: zie hier voor de oorsprong van de quote.)

Om on topic te blijven: volgende beursslachtoffer: Scarlet. Hun diensten lijken nergens op. Ik zoek momenteel een andere breedbandprovider, maar wil niet Scarlet, niet Proximus (eigenaar van Scarlet), ik hou niet van Telenet ... Bovendien zit ik met het probleem van mijn e-mail-adressen bij Scarlet. E-mail-adressen zouden tegenwoordig overdraagbaar zijn, maar welke garantie heb ik dat dat goed gaat als die scarlet-adressen om een of andere reden toch nog via de servers van Scarlet moeten passeren?

Allez om off topic te blijven: waarom telenet niet, die hun service is de jongste jaren echt wel goed.

 

 

Waw,ik zit bij breaking bad zo ver nog niet. Ma ik dacht al dat zoiets ging gebeuren want een paar jaar geleden zag ik zo'n funko popje op facts

Een paar jaar geleden? Die finale is ondertussen een klassieker geworden. En je moet Breaking Bad uitkijken voor je naar Better Call Saul mag kijken ;)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Waw,ik zit bij breaking bad zo ver nog niet. Ma ik dacht al dat zoiets ging gebeuren want een paar jaar geleden zag ik zo'n funko popje op facts

Allez gij, zo'n series, da's bingewatching bij mij.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...