Ga naar inhoud

Dédi's


alexjodo

Recommended Posts

1 uur geleden, Tweetie zei:

 

Dit album zou perfect in het Hum! fonds passen. Erik? 

 

Die Franse one-shots worden dikker en dikker (qua pagina’s, deze ongeveer 160). Wij hebben dit album uiteraard gelezen en het heeft wel wat raakvlakken met Beeldschoon, maar dit is heel veel werk en relatief weinig verkopen vrees ik. Net als dat bibliomule boek, heel mooi maar ruim 260 pagina’s. Dat wordt heel duur en veel risico.

 

Zo’n soort projecten doen wij maar 1 per jaar - zoals binnenkort De verboden haven, dik 300 pagina’s...

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
7 minutes ago, Tanuki said:

 

Straf. Ik durf dat niet, en dan heb ik het nog niet over dat bloot gat.
Maar blijkbaar kom je daar dus mee weg?

Dat zijn zo de klassiekers.

Tekenaar vraagt 'Wat mag ik voor U tekenen?'. De persoon slaat daarna de strip open op de meest complexe scène van het verhaal, vraagt om het hoofdpersonage zo te tekenen met wat decor bij en naakt als het kan.

Dat zie je jammer genoeg veel te vaak. Je hoort dan zowel van de tekenaar als van de mensen in de rij een diepe zucht, omdat het lang zal duren.

 

 

 

Link naar reactie

Maar dan moet de tekenaar (of organisator die het in de gaten houdt) de moed hebben om te zeggen dat dat niet kan. 1) Naakt: alleen als de tekenaar daar zelf geen problemen mee heeft 2) Uitgebreide/Complexe tekeningen: geen tijd genoeg voor, x wachtenden achter u. Maar (ook enkel als tekenaar vindt dat hij daar nog tijd voor heeft) als u dat wenst kan ik uw boek mee naar huis nemen, u betaalt x€ en kan het op een andere beurs ophalen of op te sturen voor x€.

Eigenlijk kan dat ook al op voorhand op site gezet worden + A4tje leggen op bureau voor de tekenaar.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
1 uur geleden, Ambreville zei:

Dat zijn zo de klassiekers.

Tekenaar vraagt 'Wat mag ik voor U tekenen?'. De persoon slaat daarna de strip open op de meest complexe scène van het verhaal, vraagt om het hoofdpersonage zo te tekenen met wat decor bij en naakt als het kan.

En als alle strips al voorzien zijn van een tekening dan met een tekenvel aankomen.

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
3 uren geleden, nonkel Fillemon zei:

Langs de andere kant vind ik het wel jammer als er niemand achter mij staat aan te schuiven dat ze dan een simpel standaard hoofdje tekenen. Maar misschien had ik dan gewoon zelf om een uitgebreidere tekening moeten durven vragen.

Ik vind dat je al lang blij moet zijn met een standaard hoofdje. Uitgebreide tekeningen worden geregeld achteraf verkocht.

Link naar reactie
9 minutes ago, linthout said:

Ik vind dat je al lang blij moet zijn met een standaard hoofdje. Uitgebreide tekeningen worden geregeld achteraf verkocht.

Die heb je meer en meer. Mensen die heel specifieke dingen vragen en dan op het einde vragen om niet op naam te signeren. Als auteur weet je dan ook hoe laat het is.

 

 

 

Link naar reactie
On 6/6/2022 at 4:25 PM, Ambreville said:

Die heb je meer en meer. Mensen die heel specifieke dingen vragen en dan op het einde vragen om niet op naam te signeren. Als auteur weet je dan ook hoe laat het is.

Soms maken auteurs ook die assumptie zonder dat het klopt. Ik vraag graag een tekening op een A4-tje omdat ik die dan kan ophangen. Tot nu toe doet niemand daar moeilijk over en van mij mag dat zeker met mijn naam op. Is voor persoonlijk gebruik. Maar Claus Scholz rolde indertijd met zijn ogen en vroeg ook niet achter mijn naam, terwijl ik die echt niet ga doorverkopen. Eigenlijk verpesten een paar rotte appels (de doorverkopers dan) het op die manier wel.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...