Ga naar inhoud

Dédi's


alexjodo

Recommended Posts

35 minuten geleden, Veto zei:

😁Het is... était là. 

Ik ben software gewend die alles dadelijk verbetert. Wreed handig.

Bij een dédi sessie in een winkel kan je moeilijk afkomen met een boek die ooit vertaald gaat worden om dan een andere te laten signeren. Donderdag is er bv. Etienne Willem voor Les Artilleuses. De kans dat dat ooit uitkomt bij Uitgeverij L is groot, maar de kans dat je Willem etc in Nederlands taalgebied tegenkomt is klein aan het worden. De Nederlandse festivals hebben een slechte naam op 'onthaal'-vlak. Vlaamse zijn er minder en minder. 

 

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

1534090671_Walthry.thumb.jpg.0b822f109a429d40e949466ea70c67bf.jpg

 

François Walthéry, le dessinateur de la BD Natacha, contactait en 2019 Bernard Wilkin, un des nos archivistes, en apprenant que son livre "Lettres de Grognards" contenait une lettre d'un de ses ancêtres, militaire de Napoléon. L'ouvrage reproduisait en effet la prose d'un cavalier du nom de Toussaint Walthéry, pièce conservée aux Archives de l'État à Liège (www.arch.be/liege). Bernard Wilkin et François Walthéry se sont rencontrés à plusieurs reprises et sont devenus amis. L'archiviste a par la suite retrouvé dans la Cour d'assises de Liège un procès qui impliquait une ancêtre directe de Walthéry à l'époque française. Cette dernière avait eu le bras cassé suite à une bagarre avec sa belle-fille au sujet d'un... jambon ! Une histoire qui a évidemment amusé l'artiste, d'autant qu'on peut retracer le trajet de l'accusée dans les registres des prisons (Archives de l'État à Liège). François nous a donné ce dessin la semaine dernière …

 

Bron: een Rijksarchivaris op LinkedIn

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Zowel de Graton als de Franquins hebben een veel te zorgvuldige, te gelijkmatige, te weinig spontane lijnvoering voor een snelle dedicace.

 

Vergelijk die Marsupilami (links) eens met de rechter, die er wél echt uitziet:

 

$_86.JPG 7a1b80e13b309e8619e5a91ee64cbd0d.jpg

 

Stam & Pilou is moeilijk te beoordelen, zo onder plastic en zonder referentie voor het formaat, maar het  lijkt me niet de moeite waard om zo'n hele strippagina te vervalsen. Het kan natuurlijk wel een afdruk zijn.

Link naar reactie
Op 4/5/2020 om 22:56, Martijn zei:

Bedankt voor jullie reacties! Zo zie je maar weer dat het lastig te beoordelen is... 

 

Ik had hem al benaderd (voor een andere dédicace), hij kwam op mij betrouwbaar over. Al reageert hij wel traag (2 à 3 dagen later). 

2-3 dagen is toch niet traag. Je kan niet verwachten dat iedereen iedere dag continue op het internet zit en zijn berichten checkt.

Voor mij is 2-3 dagen nog ok. Een week is voor mij een veel groter probleem.

Link naar reactie
Op 11/5/2020 om 11:43, Emma Stone zei:

Ik maak me vooral wat zorgen over de verdikking naast het krulleltje in de lijn onder HERGE 🙃

Er kan iets onder zijn blad gelegen hebben.

Maar zelf zou ik zoiets nooit kopen. Er zijn daar zoveel vervalsingen van in de omloop dat er altijd wel wat twijfel kan zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...