Ga naar inhoud

Dédi's


alexjodo

Recommended Posts

17 minuten geleden, Ambreville zei:

Ik weet niet of er een magisch recept is. Indien ja, dan weten @Dedi Kass, @Warson of @Campesino er het geheim beter van dan ik denk ik.

Facebook is wel een belangrijk element om in contact te komen met een aantal tekenaars, maar er zijn er zoals Floch en Tarquin die ver van sociale media blijven. Het is dan een netwerkje opbouwen, relaties leggen en onderhouden. Bij mij was dat buiten Facebook vooral via ontmoetingen in de Brusselse winkels. Daar heb je one-on-one contact met een tekenaar, zonder al te lange rij achter U.

 

Taymans, Di Sano en Walthery kan je gemakkelijk benaderen  op twee manieren als je geen Facebook hebt. Ze werken allemaal nu voor Editions du Tiroir, de franstalige uitgeverij waar voor Taymans de drijvende kracht achter is. Je kan ook naar Café Braham gaan in Cheratte-Haut waar Walthery meestal rond drie uur binnenwandelt. Net als Tarquin tekent hij in een café. Momenteel zal hij er wel niet al te vaak zijn. Hij is herstellende van een rugoperatie.  Wil je een grotere tekening in kleur, dan kan je dat regelen via Christian Mathoul uit Walthery zijn entourage. Ook weer te contacteren via...Facebook.  De kleuren zijn dan gedaan door Walthéry zijn vaste colorist, aangezien hij kleurenblind is.

 

 

Hartelijk bedankt voor de tips 👍👏!

Link naar reactie

Op de laatste dag van het jaar wou ik nog snel 2 aanwinsten van eind 2021 postte. Steve Van Bael in Figaro nummer 1 en Jean Marc Krings in Agence Quanta nummer 1. Aan idereen de beste wensen voor 2022, dat jullie nog veel mooie dedi's mogen scoren. Ik ga voor mezelf proberen om men beginnende verzameling stilletjes uit te breiden. 

20211114_142824.jpg

20211221_164830.jpg

Link naar reactie

ooo die zijn mooi!!!

 

Ik heb net een pakje uit Brazilië binnen. De tekenaar Carlos Ramos, die een verhaal van me (Sisterhood) heeft getekend, had me alle pages toegestuurd en nog een schets toegevoegd!

 

image.thumb.png.4f1525c4c20f06f4b1f1f71a598d382f.png

image.thumb.png.96ba3388496a158e69c5cd58582204ea.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

1838374309_dedivscomm.thumb.jpg.4ab3a5d2f0542a293a5ff8be3ca51c29.jpg

 

ik heb een andere idee van een dedi dan :)

Ik dacht dat een dedi een schets was die je kreeg bij bv een aankoop van een album.
En een commissie iets waar normaal gesproken geld voor zou worden betaald, gezien de aard van de detailering.

Mind you... beide mummies hierboven zijn freebies voor mij.
Die rechtse zou ik echter in de "commissie" topic plaatsen, omdat die dus echt normaal gesproken geld zou hebben gekost. En meer dan enkel het aankopen van een album zelfs.

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
3 hours ago, Richard Boom-vavavoom said:

1838374309_dedivscomm.thumb.jpg.4ab3a5d2f0542a293a5ff8be3ca51c29.jpg

 

ik heb een andere idee van een dedi dan :)

Ik dacht dat een dedi een schets was die je kreeg bij bv een aankoop van een album.
En een commissie iets waar normaal gesproken geld voor zou worden betaald, gezien de aard van de detailering.

Mind you... beide mummies hierboven zijn freebies voor mij.
Die rechtse zou ik echter in de "commissie" topic plaatsen, omdat die dus echt normaal gesproken geld zou hebben gekost. En meer dan enkel het aankopen van een album zelfs.

 

 

Het is moeilijk om het onderscheid te trekken. Ik hou het op betaalde tekeningen. Zelfs in de winkels heb je tekenaars als Meddour of Dany die voor een extraatje het niveau van hun tekening stevig omhoog trekken.

In dit geval, zelfs niet voor betaald, maar ik heb ook wel een goede relatie met Floch die al wat jaren meegaat en waar ik geregeld ook een 'echte' tekening van koop.

image.thumb.png.5efb4bcc823256d40290ff310fb6d0c2.png

Dat speelt ook wel mee. We willen hem overigens nog eens hier krijgen en dat lijkt te lukken. Dat is gewoon een relatie bouwen i.p.v. iemand op een festival een boek onder zijn neus duwen, en dan hopen dat hij net voor U dat ultieme meesterwerk maakt.

Overigens is Arleston nog zwaar aan het twijfelen geslagen onder de kerstperiode en wil hij nu toch nog een Ythaq schuiven voor de volgende Sangre.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
On 1/17/2022 at 4:33 PM, Ambreville said:

Overigens is Arleston nog zwaar aan het twijfelen geslagen onder de kerstperiode en wil hij nu toch nog een Ythaq schuiven voor de volgende Sangre.

merci voor die info. Dan maar wat meer geduld :)

 

On 1/17/2022 at 4:33 PM, Ambreville said:

Het is moeilijk om het onderscheid te trekken.


nah. Ik zal nooit tegen sommigen van mijn gratis verkregen tekeningen "het was gratis dus noem ik het een dedi" want het zijn dingen die ik normaal voor 400 of 4000 euro zou moeten kopen.

274457542_larryelmore2017.jpg.96b53e4c989113be0658fbbb7f9ac019.jpg

Zie hier deze op A3 getekende mummy van Larry Elmore.
Een kadootje... dus dedi?
Nee, ik noem het nog steeds commissie.

maar soit... leukste aan al deze topics is het showen van plaatjes, die voor mij de "magie van het potlood" betreffen.
Ik vind het goed :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...