nobody Posted December 15, 2016 Share Posted December 15, 2016 Tweede ronde. Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A the pope B Simon Link to comment
Chimi Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Voor mij is het overduidelijk, A. De emotie die uit dat beeld gaat. Een potentiële eindwinnaar. http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
SPeeDy Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Geen twijfel: A Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Simon Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Als je puur kijkt naar de compositie, details, kleurgebruik, .... en niet naar het verhaal, is B duidelijk een betere cover. Maar A heeft wel het betere verhaal, blijkbaar spreekt dit meer de mensen aan. Link to comment
nobody Posted December 17, 2016 Author Share Posted December 17, 2016 Nee hoor, A is gewoon een betere cover Link to comment
the pope Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Als je puur kijkt naar de compositie, details, kleurgebruik, .... en niet naar het verhaal, is B duidelijk een betere cover. Maar A heeft wel het betere verhaal, blijkbaar spreekt dit meer de mensen aan. kom kom, een houten meneer die met zijn houten benen heel vreemd zweeft over een (ècht niet goed getekende) houten vloer .. ik zie echt niet wat daar zo geweldig aan is Link to comment
Bart 01 Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 A heeft alles wat B niet heeft: betovering, pakkend, mysterieus, uitnodigend en geen Dalmatiër. Link to comment
Kool Thing Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Wat een toeval. Beide covers zijn van Jim. A is wel uitgewerkt door zijn goede vriend O. Pont Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Chimi Posted December 17, 2016 Share Posted December 17, 2016 Als je puur kijkt naar de compositie, details, kleurgebruik, .... en niet naar het verhaal, is B duidelijk een betere cover. Maar A heeft wel het betere verhaal, blijkbaar spreekt dit meer de mensen aan. Beiden niet gelezen, A zal ik op basis van de cover eens opsnorren, B interesseert mij eigenlijk totaal niet. http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Timhardt Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 A is geen maat voor B. Link to comment
Kristof Berte Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 Ik vind B erg mooi. Zo'n gebruik van schaduwsilhouetten komt vaak geforceerd over, maar hier absoluut niet. Als ik bepaalde reacties lees, lijkt het wel alsof dit amateurbrolwerk is. Dat is het uiteraard niet. Maar A is wel de betere cover 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Daan Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 A is leuk en fris en laat een zekere diepgang doorschemeren. B laat vooral een gefrustreerd en zielig mannetje zien die weigert te kijken naar de pracht van het leven. Ik krijg hiervan geen zin om dit boek te gaan lezen. A voor mij dus. Link to comment
AHMO Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 Ik ben tegendraads Ik kies B Beide verhalen ken ik niet. Dus ik ga uit van de omslag. A. Is een mooi plaatje. Mooi kleur gebruik. Ik zie daar alleen twee kinderen verveeld kijken B. intrigeert mij. Wat speelt daar af. Waarom is die man down. En die vrouw.... is ze boos, Is ze afwachtend. wat speelt daar af... In een Strip Speciaal zaak zou ik het album B openslaan en dan kijken of het voor mij interessant is. Album A zou ik op eerste zicht sneller voorbij laten gaan Link to comment
Waldorf Posted December 19, 2016 Share Posted December 19, 2016 A Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
De Gehaaide Dolfijn Posted December 21, 2016 Share Posted December 21, 2016 Op A gestemd. B is natuurlijk ook erg fraai, maar wat afstandelijker. A daarentegen is straalt één en al warmte uit met die blauwe lucht. De twee kinderen die in het ijle kijken, geven ook betekenis aan de titel. Link to comment
Recommended Posts