Ga naar inhoud

Opmerkelijke Figuren - Zowel Historisch Als Hedendaags - Die U In Een Stripversie Zou Willen Zien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Het betreft dus mensen die op cultureel, historisch, wetenschappelijk, maatschappelijk,...vlak iets te betekenen hebben of gehad hebben.

 

Er kan ook meegedeeld worden welke tekenaar de zaak mag klaren.

Als uitbreiding kunnen ook historische en hedendaagse gebeurtenissen vermeld worden die eventueel een betekenis hebben en/of gehad hebben in de menselijke geschiedenis.

 

Pjotr Kropotkin

 

Mikhail Bakunin

 

Maria Nikiforova.

 

Emma Goldman

 

Alexander berkman

 

Buenaventura Durruti

 

Nestor Makhno

 

Fanni Yefimovna Kaplan

 

Leah Feldman

Link naar reactie

moet ik nu al die namen googelen, bonavontui tututoruti en zo ? ;) Wat maakt hen zo fascinerend voor jou ? Ik weet het, ik ben nogal onwetend.

 

De meesten (waarschijnlijk allemaal maar ik ken een paar niet) zijn Russische anarchisten. Wat ook ineens aantoont waarom K. erin geinteresserd is.

 

Tuttifrutti was een Spaans anarchist die sneuvelde in de Spaanse burgeroorlog.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

moet ik nu al die namen googelen, bonavontui tututoruti en zo ? ;) Wat maakt hen zo fascinerend voor jou ? Ik weet het, ik ben nogal onwetend.

 

Anti-intellectueel. :e012: Als er iets bij te leren valt dan poetsen ze de plaat...

 

Neem nu Fanni Kaplan. Ze pleegde een aanslag op Lenin. Hij werd levensgevaarlijk verwond achteraan in de hals. Het was bijna gelukt om die patser uit de weg te ruimen. Zoiets is toch wel vermeldenswaardig.

 

Makhno richtte anarchistische vrijkorpsen op in Oekraïne ( dat door een verdrag tussen Rusland en Duitsland in 1918 in Duitse handen viel ) die met succes allerlei buitenlands uitschot wegvaagde. Duitsers, Oostenrijkers, Tsjechen, Bolsjevieken, grootgrondbezitters, nationalisten,...

 

Toch wel een nobele daad.

Link naar reactie

zit niet zo te trollen Koen, is er dan niet één westvlaming die in een stripversie geplaatst kan worden: Wendy van Wanten, Will Tura, Jan van Eyck, Marc de Gryse ?

 

Van Wendy Van Wanten (ze woont in Aalter!) is al eens een euh... stripverhaal verschenen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

ik heb niet echt veel interesse in super realistische strips of een biografie in stripvorm. De meeste opmerkelijke historische figuren zie ik persoonlijk liever in een film of serie. Ik zou bvb wel graag een nieuwe film of serie over Marie Curie, Maarten Luther, Spinoza, Schopenhauer en Nietzsche willen zien maar ook Klimt en Schiele (misschien een beetje zoals A Dangerous Method)

Link naar reactie

zit niet zo te trollen Koen, is er dan niet één westvlaming die in een stripversie geplaatst kan worden

Jacobus De Kerle. Reisde een redelijk deel van Europa af, geraakte geexcommuniceerd (en geraakte weer binnen in de Kerk ook nog, als ik me goed herinner.)Met wat dichterlijke vrijheid kan het een kleurrijk reisverhaal worden.

Link naar reactie

Gravillo Princip zijn trieste verhaal zou ik wel eens willen lezen. Uitgesloten door de serven, maar toch de eerste wereldoorlog in gang schieten (dat spaart u weeral wat googelen uit Koen)

 

Konstantin Tsiolkovsky lijkt me ook een interessant figuur om een strip over te maken.

 

En Colonel Monson, maar hou dat nog even geheim :)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Gravillo Princip zijn trieste verhaal zou ik wel eens willen lezen. Uitgesloten door de serven, maar toch de eerste wereldoorlog in gang schieten (dat spaart u weeral wat googelen uit Koen)

 

 

 

Jaja, maar nu weet hij nog niet op wie Princip heeft geschoten... :e011:

Link naar reactie
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...