Kool Thing Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 En ook hier komt de Vliegende Hollander in voor Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Timothy van Damme Posted January 23, 2017 Author Share Posted January 23, 2017 Top, die heb ik volgens mij zelfs ergens liggen. Volgende vraag. Ik ging er vanuit dat dit een herdruk was van de groene reeks, maar nu ik er wat dieper induik, lijkt dat niet zo te zijn (in deze reeks was Jerom namelijk geen Gouden Stuntman meer). Is er een Jerom-kenner die mij uitsluitsel kan geven? https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/jerom/23455-het-spookschip Quote Link to comment
Mario Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Ik ben zeker geen Jeromkenner, maar ik herinner me dat de reeks in 1982 een doorstart kreeg onder de titel 'De wonderbare reizen van...'. Jerom is hier idd geen Gouden Stuntman meer en maakte 'normale' avonturen mee. Volgens https://stripinfo.be/reeks/index/1892_Jerom zijn er zo 7 albums verschenen en dan kreeg de reeks weer een make-over. De nummering bleef wel gewoon verderlopen. Quote Link to comment
Timothy van Damme Posted January 24, 2017 Author Share Posted January 24, 2017 Wel apart dat men dan één van de albums dezelfde titel geeft. Quote Link to comment
Timothy van Damme Posted February 4, 2017 Author Share Posted February 4, 2017 Wie van jullie heeft het verhaal van Kapitein Rob over de Vliegende Hollander en is bereid een aantal pagina's digitaal naar me door te sturen? Zelf heb ik deze helaas (nog) niet, maar voor de aanvraag bij de erven heb ik wat beeldmateriaal nodig. Quote Link to comment
methusalem Posted February 4, 2017 Share Posted February 4, 2017 Volgens mij gaat het invoegverhaaltje, klein zwart ventje leest strip/comic, in Watchmen over "The flying Duchtman". In de aparte boeken komt het eveneens voor. Kan natuurlijk altijd mis zijn? Check toch eens. Quote Link to comment
Tom MDP Posted February 4, 2017 Share Posted February 4, 2017 Wel apart dat men dan één van de albums dezelfde titel geeft. Na zo'n 200 verhalen voor de duitse markt over twintig jaar door verschillende mensen, lijkt me dat niet zo opmerkelijk. Stripverzamelaars en stripfans weten vaak beter wat er in een reeks allemaal is verschenen dan de makers zelf. Quote Link to comment
Tweetie Posted February 4, 2017 Share Posted February 4, 2017 Wie van jullie heeft het verhaal van Kapitein Rob over de Vliegende Hollander en is bereid een aantal pagina's digitaal naar me door te sturen? Zelf heb ik deze helaas (nog) niet, maar voor de aanvraag bij de erven heb ik wat beeldmateriaal nodig. Voor een paar Euro kun je hier een herdruk van kopen: https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/kapitein-rob/133287-de-schat-van-opa-larsen-de-zwerftocht-van-de-vliegende-hollander Quote Link to comment
Timothy van Damme Posted April 6, 2017 Author Share Posted April 6, 2017 Enorm bedankt voor alle hulp tot nu toe. Hierbij nog een kleine vraag. Wie heeft (één van) deze albums in zijn bezit en wil mij een korte synopsis geven? Deze kon ik helaas nergens terug vinden en heb de albums ook (nog) niet in bezit. Jerom 27 (Tweede Reeks): Het Spookschip (1969)Jerom 3 (Derde Reeks): Het Spookschip (1983)Robert en Bertrand: De Vliegende Hollander (1981) Quote Link to comment
Timothy van Damme Posted April 6, 2017 Author Share Posted April 6, 2017 En een cover van Oom Dagobert zou ook zeer gewenst zijn :-) Quote Link to comment
Timothy van Damme Posted May 8, 2017 Author Share Posted May 8, 2017 Op 06/04/2017 om 10:59, Timothy van Damme zei: Enorm bedankt voor alle hulp tot nu toe. Hierbij nog een kleine vraag. Wie heeft (één van) deze albums in zijn bezit en wil mij een korte synopsis geven? Deze kon ik helaas nergens terug vinden en heb de albums ook (nog) niet in bezit. Jerom 27 (Tweede Reeks): Het Spookschip (1969)Jerom 3 (Derde Reeks): Het Spookschip (1983)Robert en Bertrand: De Vliegende Hollander (1981) Deze heb ik vorige week gescoord op de Gentse Stripbeurs (en R&B gisteren in Knokke laten signeren met dedi). Mijn zoektocht naar enkele andere albums gaat door, maar dat maakt onze hobby juist zo leuk :-D Quote Link to comment
Recommended Posts