Chimi Posted October 9, 2017 Share Posted October 9, 2017 Voor mij is de sfeer en de beleving het belangrijkste van Facts. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
shakeitupguy Posted October 11, 2017 Author Share Posted October 11, 2017 Update over de signeersessie van Sean Murphy alsook extra info over Paul Azaceta, Alex Sinclair & Scott Williams : http://facts.be/nl/hoe-tekeningen-verkrijgen-op-facts/ Nog iemand vragen? Quote Link to comment
mojo Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 Ik hoop alleen dat: 1. Ik op tijd ben voor een signeerticket voor Murphy 2. Dat het tijdslot vroeg genoeg is, want ik kan niet heel de dag blijven. 5 min per tekening lijkt me wel best ambitieus. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 zal een snelle schets zijn, en dan is 5 min mogelijk Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
mojo Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 In theorie wel, in praktijk lijkt me dat serieus bandwerk dat Murphy hopelijk vol houdt. Maar hey, mij niet gelaten als hij het aan kan. Ik ga er sowieso proberen te staan. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
shakeitupguy Posted October 11, 2017 Author Share Posted October 11, 2017 28 minutes ago, mojo said: In theorie wel, in praktijk lijkt me dat serieus bandwerk dat Murphy hopelijk vol houdt. Maar hey, mij niet gelaten als hij het aan kan. Ik ga er sowieso proberen te staan. Er is gekozen om zoveel mogelijk fans te bekoren ipv van een happy few. AAntal heeft hij bepaald alsook de uren. Good luck. Quote Link to comment
SPeeDy Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 6 hours ago, shakeitupguy said: Update over de signeersessie van Sean Murphy alsook extra info over Paul Azaceta, Alex Sinclair & Scott Williams : http://facts.be/nl/hoe-tekeningen-verkrijgen-op-facts/ Nog iemand vragen? Zie hoger. Mijn kids werden redelijk zot toen de HP-twins aangekondigd werden, dus wil er liefst op tijd bij zijn. En dan de keuze: stripbudget verlagen in favour van die foto, of totaalbudget wat optrekken (met beurzen zoals dit ga ik een 2de job moeten zoeken denk ik...). Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
shakeitupguy Posted October 11, 2017 Author Share Posted October 11, 2017 On 6-10-2017 at 8:40 PM, SPeeDy said: even off-strip vraagje. Wanneer gaat de actor phototicket shop open? Hopelijjk eind deze week. De auteurs Lectrr&Stedho van Red Rider zullen het volledig weekend het eerste deel van Red Rider signeren. Er zal ook een zeefdruk te koop zijn. Deze is gesigneerd door Lectrr&Stedho met een tekening speciaal hiervoor getekend door Stedho. De prijs is 50€ en is gelimiteerd op 100 exemplaren. Net als eerder de Amoras zeefdruk zal ook deze heel snel uitverkocht geraken. Er worden ook 4 custom made Lego figuren aangeboden van Red Rider. Deze kosten 14€ and only op FACTS 40€ voor de 4. Quote Link to comment
SPeeDy Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 Nog enkele vraagjes: 1) gaan jullie weer ticketjes uitdelen voor de gratis schetsen (=gewoon aanschuiven bij tekenaar en dan krijg je pas het ticket?) 2) Murphy: is het ticket te koop bij de tekenaar zelf of moeten we hiervoor bij de algemene artist alley shop zijn? Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
shakeitupguy Posted October 12, 2017 Author Share Posted October 12, 2017 10 hours ago, SPeeDy said: Nog enkele vraagjes: 1) gaan jullie weer ticketjes uitdelen voor de gratis schetsen (=gewoon aanschuiven bij tekenaar en dan krijg je pas het ticket?) 2) Murphy: is het ticket te koop bij de tekenaar zelf of moeten we hiervoor bij de algemene artist alley shop zijn? 1. Ja, tickets worden uitgedeeld wanneer de rijen zijn gevormd aan de tekenaars die gratis schetsen doen. Als er van iemand is waar je zeker een tekening van wilt, zeker daar bij de eersten zijn want sommige gaat die rij vlug gevormd zijn. 2. Aan de tafel van de tekenaar Quote Link to comment
shakeitupguy Posted October 12, 2017 Author Share Posted October 12, 2017 Nog 2 tekenaars op FACTS Deze zullen te vinden bij de WACOM stand. Marco Failla is de Italiaanse tekenaar die de affiche van deze editie heeft verzorgd en is de huidige tekenaar van Ms. Marvel. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 leuk!! Lekker gespreid dus Kunnen mensen 2 kanten op rennen... o wacht, 3 !! want in mijn geval wil ik wel even bij Els en Patrick langs Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
SPeeDy Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 ik ga mezelf nog snel een paar keer clonen... Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Tweetie Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 15 uren geleden, shakeitupguy zei: Nog 2 tekenaars op FACTS Deze zullen te vinden bij de WACOM stand. Electronische tekening met print out ? Quote Link to comment
Tweetie Posted October 12, 2017 Share Posted October 12, 2017 15 uren geleden, shakeitupguy zei: Wow, wat een Kickstarter heeft die meid £383,404..... https://www.kickstarter.com/projects/1022149620/the-sketchbook-of-loish-art-in-progress Quote Link to comment
Campesino Posted October 13, 2017 Share Posted October 13, 2017 http://seanmurphyart.bigcartel.com/category/batman Raken al aardig verkocht. Quote A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo ! Link to comment
marioboon Posted October 15, 2017 Share Posted October 15, 2017 Op 13-10-2017 om 15:35, Campesino zei: http://seanmurphyart.bigcartel.com/category/batman Raken al aardig verkocht. Wat heet: al $30.000 voor het eerste deel. Hopelijk kijkt vadertje staat niet teveel mee... Quote Link to comment
Campesino Posted October 17, 2017 Share Posted October 17, 2017 Komt Jukien Hugonard-Bert ook nog naar FACTS? Het is maar of ik nog een album moet meenemen of niet. Quote A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo ! Link to comment
Tweetie Posted October 17, 2017 Share Posted October 17, 2017 Waarschijnlijk is dat pas dit weekend bekend. Die jongen wordt vaak op het laatste moment ziek..... Quote Link to comment
shakeitupguy Posted October 17, 2017 Author Share Posted October 17, 2017 1 hour ago, Campesino said: Komt Jukien Hugonard-Bert ook nog naar FACTS? Het is maar of ik nog een album moet meenemen of niet. Heb je al eens naar de lijst gekeken wie er komt komend weekend naar FACTS? ;-) Quote Link to comment
SPeeDy Posted October 17, 2017 Share Posted October 17, 2017 Hij staat wel bij de guests (http://facts.be/guest-archive/julien-hugonnard-bert/), maar niet bij "how to get sketches" en ik vermoed dat Campesino vooral daar gaat kijken... Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Lecram Posted October 18, 2017 Share Posted October 18, 2017 Is uitgeverij Silvester er ook of doet DDB het alleen op Facts? Quote Link to comment
Jason Fly Posted October 18, 2017 Share Posted October 18, 2017 Mijn eerste bezoek aan het Facts gebeuren. Hoe werkt hele signeersysteem bij auteurs met aankoopverplichting van een strip, bv. bij Daedalus. Eerst naar de Daedalusstand gaan en daar een strip en bonnetje krijgen en vervolgens aanschuiven, of liggen de albums vlakbij de signeertafel? En voor de auteurs waar je betaalt voor een extra tekening, hoe werkt het daar? Ergens een bonnetje kopen en dan aanschuiven, of rechtstreeks aanschuiven? (Kwestie van niet overbodig te staan aanschuiven.) Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop Link to comment
shakeitupguy Posted October 18, 2017 Author Share Posted October 18, 2017 5 hours ago, Lecram said: Is uitgeverij Silvester er ook of doet DDB het alleen op Facts? Die hebben beide 1 stand (zonder tekenaars :-p) Quote Link to comment
shakeitupguy Posted October 18, 2017 Author Share Posted October 18, 2017 5 hours ago, Jason Fly said: Mijn eerste bezoek aan het Facts gebeuren. Hoe werkt hele signeersysteem bij auteurs met aankoopverplichting van een strip, bv. bij Daedalus. Eerst naar de Daedalusstand gaan en daar een strip en bonnetje krijgen en vervolgens aanschuiven, of liggen de albums vlakbij de signeertafel? En voor de auteurs waar je betaalt voor een extra tekening, hoe werkt het daar? Ergens een bonnetje kopen en dan aanschuiven, of rechtstreeks aanschuiven? (Kwestie van niet overbodig te staan aanschuiven.) Begin met deze info godd te lezen : http://facts.be/nl/hoe-tekeningen-verkrijgen-op-facts/ Voor alle striptekenaars moet een strip gekocht worden en krijgt men een bonnetje. De albums van de striptekenaars zijn te koop bij de boekenstand van de Artist Alley en de uitgeverijen. Voor comic-tekenaars waar moet betaald worden voor een tekening is het inderdaad gewoon aanschuiven aan die stand. Soms wordt een lijst aangelegd voor het weekend. Enkele comic-tekenaars doen gratis tekeningen voor de Priority ticketkopers. Jij moet zelf bepalen voor wie je precies wilt hebben. Zijn dat de Daedelus tekenaars dan best daar eerst aanschuiven. Wil je Microbe tekenaars of tekenaars zoals Andreas, Gabor, Dany dan moet je in die rij eerst aanschuiven. Wil je liever een gratis tekeningen of een betaalde tekening van de comic scene dan is het best dat je daar bij je auteur eerst gaat aanschuiven. Belangrijk is om je keuze vast te leggen voor de deuren open gaat. Bij opening kan het er heel hectisch aan toe gaan en ik hoor elke jaar gejammer van bezoekers die in de verkeerde rij stonden. En gelukkig ook gejuich omdat men de juiste rij koos :-). Misschien kunnen forummers hier nog wat tips & tricks geven want ik sta deze keer aan de andere kant van de tafel :-) Quote Link to comment
Tweetie Posted October 19, 2017 Share Posted October 19, 2017 20 uren geleden, shakeitupguy zei: Jij moet zelf bepalen voor wie je precies wilt hebben. Zijn dat de Daedelus tekenaars dan best daar eerst aanschuiven. Wil je Microbe tekenaars of tekenaars zoals Andreas, Gabor, Dany dan moet je in die rij eerst aanschuiven. Wat bedoel je met Microbe tekenaars? Zitten die niet aan de festival stand? Voorzover ik kan zien is er geen stand voor Microbe. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted October 19, 2017 Author Share Posted October 19, 2017 5 hours ago, Tweetie said: Wat bedoel je met Microbe tekenaars? Zitten die niet aan de festival stand? Voorzover ik kan zien is er geen stand voor Microbe. Serge Pellé en Paolo Mottura hebben strips uit bij uitgeverij Microbe (kleine West-Vlaamse uitgeverij die Orbital en Vasten uitbrengt) . Quote Link to comment
SPeeDy Posted October 19, 2017 Share Posted October 19, 2017 "If you have a Priority Entry ticket, then simply skip the line between 9 and 10. We don’t have a dedicated Priority Entry line this time, to save space." ? Hoe gaat dat praktisch in z'n werk. Als je mensen voorbij steekt dan moet je toch weten of die een EB hebben of niet? Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
shakeitupguy Posted October 20, 2017 Author Share Posted October 20, 2017 Diegenen die naar de comic panels gaan van Sean Murphy en Scott Williams & Alex Sinclair krijgen gratis een gelimiteerde prent op 50 exemplaren. Normaliter worden deze op voorhand nog gesigneerd door de tekenaars. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted October 20, 2017 Author Share Posted October 20, 2017 9 hours ago, SPeeDy said: "If you have a Priority Entry ticket, then simply skip the line between 9 and 10. We don’t have a dedicated Priority Entry line this time, to save space." ? Hoe gaat dat praktisch in z'n werk. Als je mensen voorbij steekt dan moet je toch weten of die een EB hebben of niet? In Hall 8 is er een speciale ingang voor kopers van een priority kaart. Die ingang gaat open om 9u. Als je pas om 9:10 aankomt zal je eerste de heel lange rij (buiten al) van bezoekers zien die wachten voor de de toegang om 10u. Die gewoon passeren, Hall 8 binnengaan en je naar de ingang voor priority begeven. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted October 20, 2017 Author Share Posted October 20, 2017 Just in : Jamie Calderon zal er niet zijn. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted October 20, 2017 Share Posted October 20, 2017 is dat de enige afmelding? Valt nog mee Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Lecram Posted October 20, 2017 Share Posted October 20, 2017 2 uren geleden, shakeitupguy zei: Just in : Jamie Calderon zal er niet zijn. Dat is niet best...........de trekpleister van Daedalus...... Quote Link to comment
Jason Fly Posted October 20, 2017 Share Posted October 20, 2017 Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop Link to comment
klarelijn Posted October 20, 2017 Share Posted October 20, 2017 Het verschil tussen 1 of 2 dagen.. Aderlating voor de échte stripliefhebbers Quote Link to comment
Krimson Posted October 20, 2017 Share Posted October 20, 2017 Allez , kogel is door de kerk ik ga ook samen met de zoon (10 jaar ) en een vriendje. laatste jaar dat het gratis is voor hen 😉 Quote Link to comment
Campesino Posted October 20, 2017 Share Posted October 20, 2017 Denk aan de tassen controles! Quote A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo ! Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted October 20, 2017 Share Posted October 20, 2017 ga ik soweiso een probleem mee krijgen met alles wat ik nog meeneem voor de artist alley We zullen wel zien Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Campesino Posted October 21, 2017 Share Posted October 21, 2017 Rugzakken al niet toegestaan. Quote A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo ! Link to comment
Guest Kontiki Posted October 21, 2017 Share Posted October 21, 2017 Ik heb met vier zakjes kleifiguren rondgelopen, drie jassen en een trui die ik de meegebrachte kinderen niet wilde laten dragen. 2 euro per kledingstuk aan de vestiaire vond ik echt te hoog en de lockers waren allemaal bezet. Het was ook wel warm, en druk, en in het begin was het lang aanschuiven, hoewel er continu beweging in de wachtrij was. Maar dat zijn maar povere 'klachten' tegenover het alweer overweldigende aanbod en de bezienswaardigheden. Een van mijn maten had een eigen stand en ik heb 'm niet eens gevonden. De hall met de tekenaars heb ik slechts vluchtig bezocht om hier en daar goeiedag te zeggen, maar aanschuiven bij tekenaars kon ik de kinderen niet aandoen. Quote Link to comment
Recommended Posts