Ga naar inhoud

Facts - Your Belgian Comic Con : 21& 22 oktober 2017


shakeitupguy

Recommended Posts

Mijn negenjarige petekindje is als Harley Quinn gegaan, wat een ongelooflijk schattig resultaat gaf. :)

Zelf was ik niet in staat te gaan en is het ook van 2014 geleden.  Ik voel ook niet echt meer de nood om jaarlijks langs te gaan.  Mijn herinneringen aan de eerste FACTS, alsook de leukste FACTS-jaren (de nillies, imo) zijn veel te aanwezig om hier nog echt warm voor te lopen.  De charme en sfeer is naar mijn gevoel helemaal zoek en waar vroeger werkelijk alles uitgestald stond en het met open mond langs elk kraam passeren was, staan er nu vooral gestapelde dozen en vooral veel minder echte bezienswaardigheden.  Vroeger kon je écht dingen ontdekken en van de ene verrassing in de andere vallen, nu speelt iedereen op veilig qua aanbod.  En nog talloze dingen die, wanneer je de originele FACTS meegemaakt hebt -anders heb je er geen idee van-, helemaal afwezig zijn.

En ik snap allemaal wel waarom en dergelijke, maar het neemt het gevoel niet weg.  Al zit de kans er in dat ik zeker nog langs ga als dat kan in de komende jaren.  Hopelijk heeft iedereen wat mooie dingen kunnen scoren!

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
11 uren geleden, esteban² zei:

En ik snap allemaal wel waarom en dergelijke, maar het neemt het gevoel niet weg. 

Herkenning! In de eerste jaren waren er liefhebbers aan de leiding en nu is het een puur commerciële organisatie. Dat komt de veelzijdigheid niet ten goede ook al door de kosten van een plek. 

Bij de comics vrees ik het afhaken van ook de laatste uitgeverij.

Ook de communicatie is niet gericht op informeren.Elke C artiest wordt groots aangekondigd maar afmeldingen vind je nergens.

In elk geval is Facts niet meer onderscheidend. Jammer.

Link naar reactie

Ook herkenbaar. Waar ik vroeger een 'prettig gestoorde mensenmassa' gevoel had, heb ik gisteren voor het eerst een 'verloren gelopen' gevoel gehad. Het begint teveel voorbereiding te vragen om naar de F.A.C.T.S. te gaan, de "ik ga ernaartoe en laat me verrassen"-optie is weg. (Ik had graag twee Dork Toes boekjes gekocht, maar ik heb haar gewoon niet gevonden, niet door de treasure map te bestuderen en niet door rond te lopen. :( )
Slachtoffer van zijn eigen succes, denk ik, niet echt iets waar de organisatie iets aan kan doen. Want het was zoals gewoonlijk een indrukwekkende beurs met behulpzame crew, veel te veel te zien en vlot georganiseerd.

 

Ik heb gisteren een bijzonder fijne dag gehad. Wat mij wel zeer verraste - het aangename en onverwachte soort verrassen- was dat donker hoekje met de Brussels Philharmonic die live de muziek van Chaplins "Modern Times" verzorgde. Echt heel erg mooi. Dat had meer toeschouwers verdiend.

Link naar reactie

Ik herken er niks van.......maar nu kom ik ook nog niet heel lang in Gent.

Maar er waren heel veel comic tekenaars en europese tekenaars, dus ik begrijp het geklaag op comics niet helemaal. Tsja, er waren wat afzeggingen, maar moeten ze daar dan posters van drukken, het betrof twee man, Calderon en Weyland, beiden vrij last minute, jammer, maar ik weet niet of dat iemands schuld is.

Misschien is het niet meer nieuw, zodat er minder te ontdekken is. Maar het is zeker commercieler geworden, dus is ook niet verkeerd, dit soort conventies moeten geld overhouden, anders worden ze niet meer georganiseerd. Ik vond het een prima editie, zeer druk bij de acteurs en de game hal zag er ook goed bezocht uit. Ook veel cosplay deze keer....altijd leuk om te kijken.

 

Link naar reactie

Mooie editie. 

 

Eigenlijk de enige comiccon, waar je veel strip- en comictekenaars kunt vinden. Ik ga dan ook ieder jaar naar Facts en niet naar een van de comiccons in Nederland, die toch veel dichterbij zijn. Jammer van de twee afzeggingen, maar daar kan niemand iets aan doen. 

 

Verder heel veel verschillende activiteiten. Als je er al een paar keer geweest bent, zal er waarschijnlijk minder nieuws te ontdekken zijn, want de standhouders komen ook ieder jaar terug. Ook is het erg groot geworden, dus als je in bepaalde zaken bent geinteresseerd is het goed om de zaken van te voren voor te bereiden, anders kun je bepaalde stands zomaar voorbijlopen.   

 

Tenslotte nog bedankt voor iedereen die in de organisatie zit en z'n tijd en enthousiasme in deze beurs heeft gestoken.

 

Link naar reactie

Was een geslaagde editie.

Ik was tevreden, maar nog belangrijker, mijn zoon was tevreden.

Wat hij het leukste vond? Eigenlijk de sfeer van het hele gebeuren. De gamehal was top, de cosplay was top, de robotwars waren geweldig, de tekenaars vond hij wel best. De kramen met veel variatie vond hij leuk om te zien. We gingen met volle tassen naar huis.

 

Enige kleine minpunten / verbeter punten, moet kunnen toch?

- De film was op zaterdag niet met een loting maar alleen na afloop van de beurs op uitnodiging. Dit was niet duidelijk op voorhand. Mijn zoon snapte best dat er sprake zou zijn van een loting. Maar vond het jammer dat hij niet eens die kans kreeg.

- Best een aantal tekenaren van de organisatie kwamen pas in de middag aan. Das best lang wachten als je om 9.00 uur binnen komt met een early bird ticket. Geen probleem als dit voor 1 of 2 auteurs is. Maar nu waren het meerdere waardoor het in de ochtend erg druk was bij de tekenaars en 's middags idem. Er was minder sprake van spreiding van rijen. 

 

Lof aan de organisatie voor de mooie line-up van artiesten. 

Het was wederom gezellig !!

Link naar reactie
17 minuten geleden, velden8 zei:

Was een geslaagde editie.

 

Enige kleine minpunten / verbeter punten, moet kunnen toch?

- Best een aantal tekenaren van de organisatie kwamen pas in de middag aan. Das best lang wachten als je om 9.00 uur binnen komt met een early bird ticket. Geen probleem als dit voor 1 of 2 auteurs is. Maar nu waren het meerdere waardoor het in de ochtend erg druk was bij de tekenaars en 's middags idem. Er was minder sprake van spreiding van rijen. 

 

Lof aan de organisatie voor de mooie line-up van artiesten. 

2

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
20 minuten geleden, velden8 zei:

Was een geslaagde editie.

Ik was tevreden, maar nog belangrijker, mijn zoon was tevreden.

Wat hij het leukste vond? Eigenlijk de sfeer van het hele gebeuren. De gamehal was top, de cosplay was top, de robotwars waren geweldig, de tekenaars vond hij wel best. De kramen met veel variatie vond hij leuk om te zien. We gingen met volle tassen naar huis.

 

ja hier ook!
Was de derde keer met mijn eigen kids (denk ik... even natellen :) ) maar de eerste keer voor een vriendinnetje van mijn jongste zoon, die ik ook had meegemomen.

Die heeft haar ógen uitgekeken en is met een zwaard van Jon Snow naar huis gegaan!!

En die Robotwars vielen érg in de smaak!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, velden8 zei:

Enige kleine minpunten / verbeter punten, moet kunnen toch?

 

- Best een aantal tekenaren van de organisatie kwamen pas in de middag aan. Das best lang wachten als je om 9.00 uur binnen komt met een early bird ticket. Geen probleem als dit voor 1 of 2 auteurs is. Maar nu waren het meerdere waardoor het in de ochtend erg druk was bij de tekenaars en 's middags idem. Er was minder sprake van spreiding van rijen. 

 

3

 

Link naar reactie
1 uur geleden, velden8 zei:

Enige kleine minpunten / verbeter punten, moet kunnen toch?

- Best een aantal tekenaren van de organisatie kwamen pas in de middag aan. Das best lang wachten als je om 9.00 uur binnen komt met een early bird ticket. Geen probleem als dit voor 1 of 2 auteurs is. Maar nu waren het meerdere waardoor het in de ochtend erg druk was bij de tekenaars en 's middags idem. Er was minder sprake van spreiding van rijen. 

Agree also, 

maar de hoofdoorzaak dat het 's middags allemaal wel erg lang duurde was de gang van zaken bij Dany. Die was tussendoor ook flink lang bezig met een aantal commissies, terwijl er een groot aantal aantal mensen achter hem in de rij stond voor een gewone dedi. 

Commissions en dedis zouden in aparte tijdsblokken gescheiden moeten zijn, de menging die nu plaatsvond zorgde ervoor dat mensen onnodig lang moesten wachten. 

Link naar reactie

hahahaha
Dit jaar idd wel een extra kindje meegenomen. Overbuurmeisje; vriendinnejte van mijn jongste


En de eerste keer dat ik mijn kids meenam, waren het ze alle 3... en daarna enkel de jongste en oudste...

Blijkbaar heb ik ze niet meer zo op een rijtje :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Deze voorbije editie was het mijn 10jarig jubileum op FACTS (een feit dat ik pas op het einde doorhad en het t-shirt van toen draag ik nog altijd. Goeie kwaliteit van stof maar om één of andere reden is die rond de buik toch wat beginnen krimpen)

Voor de tekenaars was het voor mij één van de best georganiseerde edities ooit. Volgens mij zijn Peter en Stefaan belangrijke stemmen in de organisatie die de aandacht op striptekenaars constant houden.

 

De hal waar wij zaten voelde echt aan alsof het een aparte stripbeurs was, maar dan weg van de handelaren en de meeste cosplayers hadden zich verdacht veel als "stripverzamelaar" uitgedost.

Ook trots dat Elwood Blues een fan is van Doomsday!

 

Alleen vind ik wel jammer dat de "local artists" en de "handelaars tekenaars" zo weggedrumd zaten (Voor Hanne Dewachter, zelfs letterlijk) tussen de andere handelaars. Zet die toch ook bij ons! Er is nog plaats en het zou een nog meer een artistiek en creatief eiland kunnen zijn. 

 

Heb maar snelsnel de grote hal kunnen zien maar volgens mij was die toch iets oldschool qua diversiteit. Maar zoveel snoepstanden!! De oliebollen waren wel op z'n plaats op het einde van de dag.

 

"Bekende" Youtubers uitnodigen zal ik als grumpy old man nooit snappen, evenwel.

 

 

22555038_10214944865396933_3137979652640168286_n.thumb.jpg.563fd0134a246e3049fef53af2134db3.jpg578145_4900795811552_1556082916_n.thumb.jpg.b2c3b4b0bae50179f350c559d35e17a3.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...