Ga naar inhoud

Fantastic Four


Timhardt

Recommended Posts

Ik ben nog bezig met de verhalen geschreven door Jonathan Hickman. Verder niks gelezen van Fantastic Four maar de run van Jonathan Hickman is echt goed, zeker een aanrader. Hickman bouwt een verhaal beetje bij beetje op tot een groots en episch verhaal. Je kunt gewoon beginnen bij Fantastic Four volume 1, geschreven door Jonathan Hickman. Het heeft trouwens een einde en is dus een afgerond verhaal.

 

Probeer wat meer Marvel titels uit zou ik zeggen!

Link naar reactie

dat ben ik van plan, meer marvel lezen. Maar eerst nog 8 delen 20th cb, dan path of the assassin dan de lopende reeksen zoals wasteland en i zombie en dan nieuw spul waar hellblazer er een van is. En misschien een nieuwe sw run.

 

Was er nu niet een marvel best of of essential reeks voor leken zoals ik?

Link naar reactie

Je hebt heel wat Essentials; dikke pillen van de grote Marvel series (spiderman, x-men, avengers etc.) Deze starten vanaf het begin, begin jaren 60 over het algemeen, en zijn dus misschien een beetje outdated. Het is wel weinig geld voor veel comics :e012: Niet onbelangrijk, de Essentials zijn in zwart-wit gedrukt. http://www.cheap-comics.com/tpb-hc-essential-c-21_62.html?osCsid=6dc663cbe7d1b7208047666ed2a2eec7

 

Wil je voor de duurdere maar wel in kleur gaan, dan moet je de Marvel Masterworks hebben. http://www.cheap-comics.com/marvel-masterworks-c-21_64.html?osCsid=6dc663cbe7d1b7208047666ed2a2eec7

Link naar reactie

Fantastic Four :

 

eerst de twee bundels van Millar (ik vind dit zeer goeie bundels, ook al is het op 't eind Millar niet meer)

dan F4 Dark Reign (ook Hickman)

dan F4 by Jonathan Hickman 1-4

dan FF by Jonathan Hickman 1-4

dan ;) F4 by Jonathan Hickman 5 (TP dit weekend uitgekomen) en F4 by Jonathan Hickman vol. 6 (enkel nog maar in HC uit).

De eerste F4 van Hickman kunt ge waarschijnlijk als begin nemen, maar ik vind toch dat Hickman verder bouwt op Dark Reign en ook zaken uit Millars run gebruikt. B)

 

Daarvoor kunt ge ook de drie bundels van Mark Waid lezen, en ik heb nog enkele andere stand alones ook.

 

FF = Future Foundation

Link naar reactie

Ik ben een professionele azijnpisser. :e005:

 

 

Ja, misschien wel, maar toch begin ik veel mensen te begrijpen, die hier al lang niet meer komen. Op den duur zou je schrik hebben van hier nog dingen te posten die je gewoon graag leest, als het geen Ware of andere obscure rommel is.

:e007:

Gewoon dingen die fun zijn, dat is hier bijna niet meer toegelaten.

 

For the record : Ik zie mezelf in the future wel een Jonathan Hickman - FF-omnibus aanschaffen. ;)

 

Koopt gij eigenlijk nog dingen van Hickman ? Mij vroeger verplichten (thanx daarvoor, achteraf gezien) maar ge leest het nu zelf niet meer. Zelfs zijn Image reeksen niet... :e009:

 

:ph34r:

Link naar reactie

Bon, ik herhaal, voordat het hier een Hickman thread wordt :

 

Fantastic Four :

 

eerst de twee bundels van Millar (ik vind dit zeer goeie bundels, ook al is het op 't eind Millar niet meer)

dan F4 Dark Reign (ook Hickman)

dan F4 by Jonathan Hickman 1-4

dan FF by Jonathan Hickman 1-4

dan ;) F4 by Jonathan Hickman 5 (TP dit weekend uitgekomen) en F4 by Jonathan Hickman vol. 6 (enkel nog maar in HC uit).

De eerste F4 van Hickman kunt ge waarschijnlijk als begin nemen, maar ik vind toch dat Hickman verder bouwt op Dark Reign en ook zaken uit Millars run gebruikt. B)

 

Daarvoor kunt ge ook de drie bundels van Mark Waid lezen, en ik heb nog enkele andere stand alones ook.

 

FF = Future Foundation

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Als we dan toch proberen (tussen de verwijzingen naar kak door tenminste) om reeksen aan te raden.

In 3 of 4 volumes verschenen is Fantastic Four door Mark Waid en wijlen Mike Wieringo.

Minder 'in your face' 'eventcrazy' dan sommige reeksen momenteel vaak zijn (pas op, ik vind Hickmans FF voortreffelijk).

De klassiekers mogen niet vergeten worden, newaar.

 

Meer retro maar evengoed klasse: Fantastic Four door John Byrne.

Vind ik persoonlijk nog amper leesbaar maar is wel de maatstaf: Jack Kirby & Stan Lee (en dan is het wellicht vooral door Stan Lee dat het zo onleesbaar is geworden).

Link naar reactie

Nee, ik heb de Waid boeken vernoemd.

En op het vorig forum heb ik ze besproken.

Maar de thread ging nogal vlug over Hickmans boeken. Daamee dat ik daar eerst wat aanvullingen bij gaf.

Maar Waids bundels (verkeerdelijk drie) staat weldegelijk in mijn post.

Ge moet beter lezen.

Of nog niet goed wakker ? ;)

 

Wie heeft nog tijd om te lezen.

En Donnie, that schvantz better be damned impressive. Because I'll stir up shit just to call you out.

En als je bologna dan een knackwurst blijkt, gaan er tranen rollen, en 't zullen niet de mijne zijn :e007:

Link naar reactie

Wat is er verkeerd met Knackwursten, met een beetje straffe mosterd smaakt dat overheerlijk.

Bij een boerenworst wil ik dan het liefst witte bonen gedopt in de tomatensaus.

Zoek hier maar alle vunzige dubbele bodems in.

 

Welke thread was dit ook al weer? :D

 

O ja, FF. Ik moet die Waid en Wieringo run nog eens aanschaffen. Die waren wat luchtiger (niets negatief, hé) of vergis ik me?

Grr. Argh.

Link naar reactie

Wat is er verkeerd met Knackwursten, met een beetje straffe mosterd smaakt dat overheerlijk.

Bij een boerenworst wil ik dan het liefst witte bonen gedopt in de tomatensaus.

Zoek hier maar alle vunzige dubbele bodems in.

 

Welke thread was dit ook al weer? :D

 

O ja, FF. Ik moet die Waid en Wieringo run nog eens aanschaffen. Die waren wat luchtiger (niets negatief, hé) of vergis ik me?

 

Ze zijn vooral 100% Waid. Ik weet niet of ik SPOILERRRRR de helft van Mr Fantastics gezicht dat eraf gesmolten wordt of Dr Doom die de huid van zijn moeder tot een mystiek harnas looit echt luchtig zou noemen. SPOILERRRRR Het grote verschil is dat er nu veel langer met wijzigingen in status quo wordt rekening gehouden. De veranderingen die Waid doorvoerde werden nogal snel omgekeerd (om redenen die mij ook vreemd zijn, maar ik vermoed vooral dat FF toch maar een middelmatig verkopende titel was, toen). Een geluk voor Hickman.

 

Pas op, da's nu ook niet altijd positief. Denk aan Daken. Nee, nee wacht, niet aan Daken denken, vergeet dat ik iets zei!

Link naar reactie
  • 9 months later...

Fraction zijn FF & F4 interesseert me niks, maar misschien herbegin ik wel hier : http://www.newsarama.com/19546-official-james-robinson-s-fantastic-four-relaunch-finally-announced.html

 

Nooit gedacht, maar ik begin Marvels First Family te missen...

 

Fantastic_Four001.jpg

 

 

 

 

JAMES ROBINSON Goes Back To Basics In New FANTASTIC FOUR Series

http://www.newsarama.com/19557-james-robinson-goes-back-to-basics-in-new-fantastic-four-series.html

 

.

James Robinson: Well, I think the best versions of the Fantastic Four haven't shown them as a team at all, but rather as a family. There have been wonderful arcs by various creative teams before Leonard Kirk and I, and what they all have in common is that they depict the Fantastic Four as a family. That level of love, caring and intimacy is an aspect that a regular team rarely has.

 

 

Ja, ik ga dat lezen.

Link naar reactie
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...