Bonte Posted January 3, 2017 Share Posted January 3, 2017 Terwijl ik quasi hersenloos grafisch retouche werk doe zet ik tegenwoordig graag een documentaire op m'n 2de scherm, tips zijn meer dan welkom. Wel graag engelstalige omdat ik anders de ondertitels moet lezen, niet gericht op beelden zoals natuur en kunst (omdat ik dan niet al luisterend kan volgen) en niet te eenzijdig. Recent pas heb ik Adam Curtis ontdekt en die zijn perfect, voor mij een openbaring en een andere kijk op veel zaken. HyperNormalisation 2016 over de opkomst en oorzaken van de huidige anti-politiek, anti-bank, computermodellen, Trump en Brexit. Bitter Lake, US en Afganistan. Over hoe we in die rotzooi verzeild zijn geraakt. volgende op de lijst The Power Of Nightmares The Trap 1 - Fuck you Buddy Living in an Unreal World Quote Link to comment
Deweb Posted January 3, 2017 Share Posted January 3, 2017 Man on Wire vond ik erg knap. Misschien kun je ook eens een britse Detective luisteren? Dat is toch meer praten dan actie. En te denken van een luisterboek of hoorspel? Quote Link to comment
Jason Fly Posted January 3, 2017 Share Posted January 3, 2017 Deze was vorig jaar te zien op de NPO. Vond ik zeer knap: Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop Link to comment
Tweetie Posted January 3, 2017 Share Posted January 3, 2017 Inside job | The Biggest Bank Heist Ever! - de crisis van 2008 Quote Link to comment
Tweetie Posted January 3, 2017 Share Posted January 3, 2017 Enron - the smartest guys in the room Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 3, 2017 Share Posted January 3, 2017 misesmedia https://www.youtube.com/channel/UCmT6-ChKpaiIVu2fhEIsNtQ Een greep uit het aanbod: Tom Woods heeft ook een eigen kanaal: TomWoodsTV. Quote Link to comment
Hamirubi Posted January 3, 2017 Share Posted January 3, 2017 Ja, ik kijk ook wel eens naar MisesMedia. Verder zijn deze kanalen ook best luisterbaar: https://www.youtube.com/channel/UCBZe0HUDEM3I_1pCU7nP8hQ/videos(In respect of Maurice De Wilde) https://www.youtube.com/channel/UCZODIseKxMn0bV52xDpMLIw(Masters of money) (Why the Industrial Revolution happened here) Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 3, 2017 Share Posted January 3, 2017 Mooi. Weer wat nieuw materiaal. Thx, hami. Quote Link to comment
Bonte Posted January 3, 2017 Author Share Posted January 3, 2017 Great, weer een mooie hap extra materiaal. Ik weet niet of die talks zo m'n ding zijn maar ik ga het wel proberen. Bedankt. Quote Link to comment
Bonte Posted January 3, 2017 Author Share Posted January 3, 2017 Die Hypernormalisation is fenomenaal Ik was van m'n sokken geblazen, nadeel is wel dat ik m'n resterend stukje positivisme over wereldpolitiek nu wel helemaal kwijt ben. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 3, 2017 Share Posted January 3, 2017 Ik was van m'n sokken geblazen, nadeel is wel dat ik m'n resterend stukje positivisme over wereldpolitiek nu wel helemaal kwijt ben. Zelfs dat heb ik nooit gehad. Wel altijd een vertrouwen in technologische ontwikkeling. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 On 1/3/2017 at 12:24 PM, Bonte said: HyperNormalisation 2016 over de opkomst en oorzaken van de huidige anti-politiek, anti-bank, computermodellen, Trump en Brexit. In the film, Curtis argues that since the 1970s, governments, financiers, and technological utopians have given up on the complex "real world" and built a simple "fake world" that is run by corporations and kept stable by politicians. Logisch, dat is dan ook het doel van overheden. Een stabiele maatschappij die niet al teveel moet evolueren anders valt hun bestaansreden weg en het makkelijke leventje waarbij politici gratis kunnen leven op de kap van anderen via belastingen. Een overheid bestaat nog steeds uit mensen, mensen die handelen uit eigenbelang. Dus het is in het eigenbelang van die overheid dat er zoveel mogelijk middelen van het individu naar hen vloeien. Net zoals een sluipwesp die vliegenlarven leegzuigt. Vandaar ook de tonnen en hangars volgepakt aan wetgeving. Quote Link to comment
Spawn999 Posted January 4, 2017 Share Posted January 4, 2017 Docu over Ozploitation films Quote Tumblr Link to comment
Guest bazarov Posted January 5, 2017 Share Posted January 5, 2017 The mindscape of Alan Moore: Omdat ik die mens graag bezig hoor. Quote Link to comment
Bonte Posted January 27, 2017 Author Share Posted January 27, 2017 Alan Moore is grappig en best interessant. Ik heb quasi alles bekeken, iemand nog tips? Niet de talks, die bespreken voornamelijk hun eigen boek en zijn geen goeie sprekers. Volledige docu's ook want ik heb geen DVD speler in m'n computer. Quote Link to comment
Hamirubi Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 Nu ook al aan het oldschool, orthodox marxisme, Mausert? Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 Neen, maar er zijn enkele interessante bespiegelingen die Pauwels aangeeft.Zijn longue durée visie, hetgeen hij van Braudel heeft. Quote Link to comment
Hamirubi Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Neen, maar er zijn enkele interessante bespiegelingen die Pauwels aangeeft. Zijn longue durée visie, hetgeen hij van Braudel heeft. Zijn laatste turf over de klassenstrijd en WO1 (uitgeverij EPO) heb ik achter de kiezen, en die was goed... maar niet meteen serieus te nemen. Het is een Canadees, maar ik wist helemaal niet dat hij van de Gentse unief kwam - en Nederlands sprak! Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Bonte Posted March 14, 2017 Author Share Posted March 14, 2017 2 uren geleden, Stuvio zei: Misselijkmakend, degoutant en ontmoedigend, maar het is een documentaire die gezien moet worden. We kunnen onze ogen hiervoor niet afwenden. https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/shadow-world/2016/shadow-world-s2016/ Dat boek schijnt alvast erg goed te zijn Quote Link to comment
Air Posted May 8, 2017 Share Posted May 8, 2017 Docu over the red turtle. Volgens mij al eens eerder uitgezonden... de film heb ik nog niet gezien, helaas. https://www.npo.nl/specials/prijswinnende-documentaires/VPWON_1274025 Quote . Link to comment
Chimi Posted May 8, 2017 Share Posted May 8, 2017 De film is geweldig. Ik kreeg letterlijk betraande ogen door het aanschouwen van zoveel schoonheid. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted May 8, 2017 Share Posted May 8, 2017 On 30-1-2017 at 3:28 PM, Hamirubi said: Zijn laatste turf over de klassenstrijd en WO1 (uitgeverij EPO) heb ik achter de kiezen, en die was goed... maar niet meteen serieus te nemen. Het is een Canadees, maar ik wist helemaal niet dat hij van de Gentse unief kwam - en Nederlands sprak! Waarom niet? Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted May 28, 2017 Share Posted May 28, 2017 Café Weltschmerz. Café Weltschmerz is een burger-journalistiek platform dat zich sterk maakt voor een geloofwaardig en transparant openbaar bestuur met andere perspectieven. Wij geloven in de kracht van het gesprek en publiceren op het internet.http://www.cafeweltschmerz.nl/ Quote Link to comment
Air Posted June 13, 2017 Share Posted June 13, 2017 https://www.npo.nl/2doc/12-06-2017/VPWON_1259887 Life, Animated Quote . Link to comment
Spawn999 Posted June 14, 2017 Share Posted June 14, 2017 Mooie docu, afgelopen maandag gezien Quote Tumblr Link to comment
Tanuki Posted June 19, 2017 Share Posted June 19, 2017 Hoewel ik de documentaires van National Geographic vaak tenenkrullend overgedramatiseerd vind, was ik toch onder de indruk van de Megafactories-aflevering over Tesla. Die Elon Musk is een man met visie en ik wacht met spanning op de lancering van de Tesla 3. Ik mocht van mijn vrouw helaas geen voorbestelling doen Quote Link to comment
Bonte Posted June 19, 2017 Author Share Posted June 19, 2017 On 6/19/2017 at 10:07 AM, Tanuki said: Hoewel ik de documentaires van National Geographic vaak tenenkrullend overgedramatiseerd vind, was ik toch onder de indruk van de Megafactories-aflevering over Tesla. Die Elon Musk is een man met visie en ik wacht met spanning op de lancering van de Tesla 3. Ik mocht van mijn vrouw helaas geen voorbestelling doen Idem, ik ben de BBC en Britse Discovery channel docu's zo gewoon dat Ik kan bijna niet meer kijken naar die van National Geographic, gisteren nog een natuur documentaire geprobeerd en zelfs dat is zo over-gedramatiseerd dat we geen 5 minuten hebben kunnen kijken. Dan Maar Galapagos met David Attenborough opgelegd. Tesla en SpaceX is de max. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted July 16, 2017 Share Posted July 16, 2017 Een van de betere docu's aangaande onze huidige economische en maatschappelijke malaise, economische analyses, politieke bemoeizucht. Alhoewel er enkele institutionele structuren nog wat meer belicht mogen worden. Maar het is geen antikapitalistische tirade en vervloeking van marktwerking. Da's toch al iets. Men concludeert zelfs dat de oorzaak ligt in het eindeloos bijdrukken van fiat geld door de overheid/centrale banken en opportunisme van de grote commerciële banken die zorgen voor inflatie en significant prijsverhogingen. Het neoklassikale denken. Quote Link to comment
Hardcover Posted May 31, 2018 Share Posted May 31, 2018 Een jonge TV-journaal lezeres interviewen tijdens een fietstocht: Amber Brantsen (28): Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Zwendel Posted February 20, 2019 Share Posted February 20, 2019 Wild Wild Country over de baghwan is een goeie. En er scheelt veel met de sekte, maar toch ook met het USA rechtssysteem. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted February 27, 2019 Share Posted February 27, 2019 De hokjesman.https://nl.wikipedia.org/wiki/De_HokjesmanDe Hokjesman is een Nederlands televisieprogramma van de VPRO van programmamaker Michael Schaap, gepresenteerd door hemzelf en Jurjen Blick als man achter de schermen.[1] De "hokjesman" is gefascineerd door de heersende hokjesgeest in Nederland versus daarbuiten, terwijl de Nederlandse samenleving verre van homogeen is. Het hoofdthema zijn de subculturen die Nederland rijk is. De programmamaker onderzoekt de leefwereld van degenen die er deel van uitmaken, hoe zij zich verhouden tot andere mensen en wat gangbaar is, waarbij gekeken wordt welke geschreven en ongeschreven wetten, regels, codes en taboes ze kennen, welke kwaliteiten ze hebben in hun omgangsvormen en hoe zij in deze tijd leven en overleven. Quote Link to comment
Hamirubi Posted March 13, 2019 Share Posted March 13, 2019 Is-ie daar weer, met zijn Coetzee-docu? Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Hamirubi Posted March 14, 2019 Share Posted March 14, 2019 Ik botste hier afgelopen week nog op een ander Stuvio-verhaal dat ik jaren terug al las. Je zit in een loop! Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Hamirubi Posted March 29, 2019 Share Posted March 29, 2019 Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Hamirubi Posted April 5, 2019 Share Posted April 5, 2019 Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Zwendel Posted April 10, 2019 Share Posted April 10, 2019 The Dissapearance of Madeleine McCann. Wat moet ik hiervan denken? Het is leuk om naar te kijken, maar het springt alle kanten op. Net afl.5 en daar hebben ze er een vrij wilde theorie bijgesleurd. Het lijkt wel een Erich Von Daniken boek. Quote Link to comment
Recommended Posts