Ga naar inhoud

Documentaires Voor M'n 2De Scherm


Bonte

Recommended Posts

Terwijl ik quasi hersenloos grafisch retouche werk doe zet ik tegenwoordig graag een documentaire op m'n 2de scherm, tips zijn meer dan welkom. :)

 

Wel graag engelstalige omdat ik anders de ondertitels moet lezen, niet gericht op beelden zoals natuur en kunst (omdat ik dan niet al luisterend kan volgen) en niet te eenzijdig. Recent pas heb ik Adam Curtis ontdekt en die zijn perfect, voor mij een openbaring en een andere kijk op veel zaken.

 

 

HyperNormalisation 2016 over de opkomst en oorzaken van de huidige anti-politiek, anti-bank, computermodellen, Trump en Brexit.

 

 

Bitter Lake, US en Afganistan. Over hoe we in die rotzooi verzeild zijn geraakt.

 

 

volgende op de lijst

The Power Of Nightmares

The Trap 1 - Fuck you Buddy

Living in an Unreal World

Link naar reactie

Deze was vorig jaar te zien op de NPO. Vond ik zeer knap:

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik was van m'n sokken geblazen, nadeel is wel dat ik m'n resterend stukje positivisme over wereldpolitiek nu wel helemaal kwijt ben.

Zelfs dat heb ik nooit gehad.  :e007:

 

Wel altijd een vertrouwen in technologische ontwikkeling.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 1/3/2017 at 12:24 PM, Bonte said:

HyperNormalisation 2016 over de opkomst en oorzaken van de huidige anti-politiek, anti-bank, computermodellen, Trump en Brexit.

 

 

In the film, Curtis argues that since the 1970s, governments, financiers, and technological utopians have given up on the complex "real world" and built a simple "fake world" that is run by corporations and kept stable by politicians.

 

 

Logisch, dat is dan ook het doel van overheden. Een stabiele maatschappij die niet al teveel moet evolueren anders valt hun bestaansreden weg en het makkelijke leventje waarbij politici gratis  kunnen leven op de kap van anderen via belastingen. Een overheid bestaat nog steeds uit mensen, mensen die handelen uit eigenbelang. Dus het is in het eigenbelang van die overheid dat er zoveel mogelijk middelen van het individu naar hen vloeien. Net zoals een sluipwesp die vliegenlarven leegzuigt.

Vandaar ook de tonnen en hangars volgepakt aan wetgeving.

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Neen, maar er zijn enkele interessante bespiegelingen die Pauwels aangeeft.

 

Zijn longue durée visie, hetgeen hij van Braudel heeft.

 

Zijn laatste turf over de klassenstrijd en WO1 (uitgeverij EPO) heb ik achter de kiezen, en die was goed... maar niet meteen serieus te nemen.

Het is een Canadees, maar ik wist helemaal niet dat hij van de Gentse unief kwam - en Nederlands sprak!

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...
Gast Kameraad Mauser
On 30-1-2017 at 3:28 PM, Hamirubi said:

 

Zijn laatste turf over de klassenstrijd en WO1 (uitgeverij EPO) heb ik achter de kiezen, en die was goed... maar niet meteen serieus te nemen.

Het is een Canadees, maar ik wist helemaal niet dat hij van de Gentse unief kwam - en Nederlands sprak!

Waarom niet?

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hoewel ik de documentaires van National Geographic vaak tenenkrullend overgedramatiseerd vind, was ik toch onder de indruk van de Megafactories-aflevering over Tesla. Die Elon Musk is een man met visie en ik wacht met spanning op de lancering van de Tesla 3. Ik mocht van mijn vrouw helaas geen voorbestelling doen :)

 

 

Link naar reactie
On 6/19/2017 at 10:07 AM, Tanuki said:

Hoewel ik de documentaires van National Geographic vaak tenenkrullend overgedramatiseerd vind, was ik toch onder de indruk van de Megafactories-aflevering over Tesla. Die Elon Musk is een man met visie en ik wacht met spanning op de lancering van de Tesla 3. Ik mocht van mijn vrouw helaas geen voorbestelling doen :)

 

 

Idem, ik ben de BBC en Britse Discovery channel docu's zo gewoon dat Ik kan bijna niet meer kijken naar die van National Geographic, gisteren nog een natuur documentaire geprobeerd en zelfs dat is zo over-gedramatiseerd dat we geen 5 minuten hebben kunnen kijken. Dan Maar Galapagos met David Attenborough opgelegd. :)

 

Tesla en SpaceX is de max.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Een van de betere docu's aangaande onze huidige economische en maatschappelijke malaise, economische analyses, politieke bemoeizucht.

Alhoewel er enkele institutionele structuren nog wat meer belicht mogen worden. Maar het is geen antikapitalistische tirade en vervloeking van marktwerking. Da's toch al iets. Men concludeert zelfs dat de oorzaak ligt in het eindeloos bijdrukken van fiat geld door de overheid/centrale banken en opportunisme van de grote commerciële banken die zorgen voor inflatie en significant prijsverhogingen. Het neoklassikale denken.
 

 

Link naar reactie
  • 10 months later...
  • 8 months later...
Gast Kameraad Mauser

De hokjesman.
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Hokjesman

De Hokjesman is een Nederlands televisieprogramma van de VPRO van programmamaker Michael Schaap, gepresenteerd door hemzelf en Jurjen Blick als man achter de schermen.[1] De "hokjesman" is gefascineerd door de heersende hokjesgeest in Nederland versus daarbuiten, terwijl de Nederlandse samenleving verre van homogeen is. Het hoofdthema zijn de subculturen die Nederland rijk is. De programmamaker onderzoekt de leefwereld van degenen die er deel van uitmaken, hoe zij zich verhouden tot andere mensen en wat gangbaar is, waarbij gekeken wordt welke geschreven en ongeschreven wetten, regels, codes en taboes ze kennen, welke kwaliteiten ze hebben in hun omgangsvormen en hoe zij in deze tijd leven en overleven.
 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...