retep Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Volgens mij bestaat er nog geen draad over de Stripdagen Rijswijk, de website is wat meer gevuld. Ik las dat er een expositie is van/over Peter van Dongen met oa werk van het verstripte Familieziek (van Adriaan van Dis) en de nieuwe B en M. Nu is Peter van Dongen een van mijn favo nederlandse auteurs dus dat interesseert me wel. http://www.destripdagen.nl/exposities2017.htm Quote Link to comment
jeroen40 Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Ik schrok van de toegangs prijs 12.50 euro vind ik best veel. Komen er nog reiskosten bij ben ik toch 30euro kwijt en nog niks gekocht. Ga maar eens goed over denken of ik hier heen ga. Quote Link to comment
Noël Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 De toegangsprijs is misschien zo hoog om al die buitenlandse tekenaars te kunnen betalen. Quote Link to comment
Tweetie Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Ik schrok van de toegangs prijs 12.50 euro vind ik best veel. Ongeveer de prijs van een bioscoopkaartje. En een dagje dierentuin kost twee tientjes. Bij de stripdagen kan je nog gratis parkeren ook. Quote Link to comment
Martin Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 12,50€ vind ik overdreven veel. Andere stripbeurzen vragen verantwoorde prijzen, en die hebben ook buitenlandse tekenaars. Ik ben een paar jaar niet meer geweest wegens hun rommelige gedoe aan de ingang, maar wou dit jaar wel teruggaan. Dat zal dus niet gebeuren, haha. Dat is zoals met de verkoopsprijzen van sterke drank in België sinds een jaar: overdreven veel vragen om extra inkomsten uit de zakken der burgers te kloppen, maar nu vaststellen dat de inkomsten gedaald zijn omdat velen hun sterke drank nu in het buitenland kopen. Quote Bij Sint-Joris! Link to comment
AHMO Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 12,50... Dat valt toch wel mee? ik ben normaal veel meer kwijt aan vervoer, eten, drinken en parkeerkosten (toevallig hier gratis) en dan heb ik nog niet over mijn aankopen op de beurs. Of ik dan 5 of 12,5 als entree moet betalen maak voor mij dan niets meer uit. Quote Link to comment
retep Posted January 11, 2017 Author Share Posted January 11, 2017 Op zich maakt 12,50 niet veel uit op het totale bedrag dat ik op een beurs betaal maar het is best wel veel. Kan me herinneren dat Breda een tientje kost ? Quote Link to comment
Noël Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Op zich maakt 12,50 niet veel uit op het totale bedrag dat ik op een beurs betaal maar het is best wel veel. Kan me herinneren dat Breda een tientje kost ? 7,50 (online 6,50). Quote Link to comment
Theoak Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 De dierentuin in Emmen is helaas wat duurder dan 2 tientjes, 30 euro is de prijs van een kaartje voor een volwassene, daar komen de parkeerkosten van 10 euro nog eens bij... En value for money is die dierentuin helaas niet meer. Breda is zelfs naar beneden gegaan in prijs, wat alleen maar toe te juichen is. 12,50 euro is echt te veel voor een bezoek aan deze (of een andere) beurs. Zoals iemand al eens eerder heeft geschreven (Lecram?); waarom betalen om geld uit te mogen geven bij tekenaars, uitgevers en standhouders? Quote Link to comment
Tweetie Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 In vergelijking met Breda (7,50) en Valkenswaard (5,00) is het aan de hoge kant, maar vergeleken met FACTS of andere evenementen valt het wel mee. Het zou kunnen dat de toegangsprijzen wat aan de hoge kant zijn omdat de stripschapsleden gratis naar binnen mogen en ander publiek daardoor meer moet betalen om toch aan het budget te komen. Maar het belangrijkste is inderdaad wat je er nu precies voor terugkrijgt. Quote Link to comment
AHMO Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Het zou kunnen dat de toegangsprijzen wat aan de hoge kant zijn omdat de stripschapsleden gratis naar binnen mogen en ander publiek daardoor meer moet betalen om toch aan het budget te komen. Stripschapleden betalen het via hun contributie Dus dat is niet waar Ik denk eerder komt door de huurprijs van de lokatie Bij Breda draagt de gemeente een steentje bij. Idem bij Turnhout. Daar was het zelfs gratis Quote Link to comment
Tweetie Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Stripschapleden betalen het via hun contributie Dus dat is niet waar Volgens mij staan de begroting van de Stripdagen en die van het Stripschap los van elkaar en geldt het dus wel degelijk. Anders zou het Stripschap voor een X bedrag gratis toegang voor z'n leden kopen en zou dat op de begroting van de Stripdagen zichtbaar zijn. Wat ook speelt is dat het lidmaatschap 29,95 per jaar kost en dat als de entree van Rijswijk hoger is de tegenwaarde van gratis toegang tot de Stripdagen in Rijswijk hoger is. Quote Link to comment
AHMO Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Vele keren bij de ALV (Algemene leden vergadering) van de Stripschap geweest. En de Stripschap betaald een x bedrag voor de leden die naar de Stripdagen gaan en de Stripschap staat trouwens ook garant voor de Stripdagen. Maar de stelling dat de toegangsprijzen hoge kant zijn omdat de Stripschapsleden gratis naar binnen mogen blijft een onzin stelling Quote Link to comment
Lecram Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 The Oak...een man naar mijn hart.....hahaha......natuurlijk is het onzin om entree te betalen voor een stripmarkt zonder enige tegenprestatie. Als mensen er iets voor terug krijgen als zijnde gratis boekjes bij stands of promotiemateriaal of exposities of optredens....prima, dus maar even afwachten wat er geboden wordt in Rijswijk. En vergelijken met de dierentuin moet je anders uitleggen: je mag voor 12,50 de Zoo in, daar zijn vooral shops en als je een dier wil zien moet je dat apart afrekenen...hahaha Maar ik ben lid, dus naast het steunen van de Nederlandse strip hou ik deze 12,50 in mijn zak. En misschien krijg ik nog een striptas....of prent..... Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Is hier al meer over bekend? Stripmakers lijst is nogal leeg http://www.destripdagen.nl/stripmakers2017.htm Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Kobus Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Striptas is verleden tijd. Dat bestond toch al uit ouwe rotzooi, die aan de straatstenen niet kwijt te raken viel en een handvol foldertjes.Tja 12,50 is echt too much. Stripschap zal geld nodig hebben. De vereniging is natuurlijk ook al over de uiterste houdbaarheidsdatum heen, maar om nou 12,50 te vragen bij de entree. En, nee ik verwacht geen 'grote' buitenlandse namen. Quote Link to comment
olli Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Striptas is verleden tijd. Dat bestond toch al uit ouwe rotzooi, die aan de straatstenen niet kwijt te raken viel en een handvol foldertjes. Tja 12,50 is echt too much. Stripschap zal geld nodig hebben. De vereniging is natuurlijk ook al over de uiterste houdbaarheidsdatum heen, maar om nou 12,50 te vragen bij de entree. En, nee ik verwacht geen 'grote' buitenlandse namen. Voor mij een reden om niet te gaan die €12,50 terwijl ik afgelopen jaar wel geweest ben. (Of krijgen Eppolezers een kortingsbon ...... ;-)) Het is boven de psychologische prijs van €10, de prijs van een mooie softcover. Ik ga wel naar het stripfestival in Antwerpen dat eraan komt. Dit jaar verder alleen Breda en Veldhoven. Quote Link to comment
Tweetie Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Vorig jaar 10,- (en 7,50 in de voorverkoop). Nu 12,50 (en 11,-). Inderdaad duurder dan vroeger en ook meer dan de festivals in Breda en Valkenswaard. Hopelijk krijgen de bezoekers er dan ook meer voor terug. Anders, als de reacties op deze draad representatief zijn, zou het bezoek aan de Stripdagen Rijswijk dit jaar wel eens tegen kunnen vallen. Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Vorigjaar niet bijz zal eens kijken of via handelaar naar binnen kom gratis Quote Link to comment
Guest Gerb-Art Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Benieuwd waar de bezoekers/dealers voor kiezen dat weekend... Stripbeurs of comiccon. Quote Link to comment
Tweetie Posted January 12, 2017 Share Posted January 12, 2017 Daar is de entree nog veel hoger. Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted January 13, 2017 Share Posted January 13, 2017 Cc was in Utrecht laatste keer een lachertje qa bezoekers aantallen dus afwachten Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 DCC... ze hebben het nu over de Brussels Comicon, Tuinman. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Guest Rebar Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Anders, als de reacties op deze draad representatief zijn, zou het bezoek aan de Stripdagen Rijswijk dit jaar wel eens tegen kunnen vallen. Het was vorig jaar ook al niet best.. Quote Link to comment
fazerco Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Dat zal wel meevallen. Dit forum bestaat ook maar uit een beperkt aantal reagerende personen, niet echt een representatief gemiddelde. Opvallend hier is, altijd starten deze forums negatief. De toegangsprijzen, niet snel genoeg tekenaars bekendmaken. En toch gaan ze bijna allemaal weer heen. Quote Link to comment
Tweetie Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 DCC... ze hebben het nu over de Brussels Comicon, Tuinman. Ik denk eerder over Comc Con Rotterdam: http://www.comiccon-europe.com/nl/rotterdam Hetzelfde weekend en dicht in de buurt. Desondanks weinig overlap qua publiek volgens mij. Ik denk niet dat ze daar veel gasten hebben die iets met strips of comics te doen hebben. Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Noem het dan gewoon bcc ofzo Quote Link to comment
Tweetie Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Noem het dan gewoon bcc ofzo Dat trekt alleen mensen die een nieuwe laptop zoeken. Quote Link to comment
Guest Gerb-Art Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Tuinman, iedereen weet toch dat in het weekend van Rijswijk ook ComicConRotterdam gehouden word, ja toch niet dan? Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Nee niet iedereen weet dat al heb wel ergens een data voor bij zien komen Quote Link to comment
Tweetie Posted January 14, 2017 Share Posted January 14, 2017 Tuinman, iedereen weet toch dat in het weekend van Rijswijk ook ComicConRotterdam gehouden word, ja toch niet dan? Ik denk dat er maar heel weinig stripliefhebbers zijn die dat weten. Comic Con Rotterdam zal niet zo'n heel groot publiek uit de striphoek trekken, is mijn indruk. Quote Link to comment
Noël Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 De programmering is bijna rond.Vanaf 16 januari vindt u hier alle informatie. Helaas, nog steeds geen aanvullende info bij De Stripdagen. En we zijn alweer een week verder. Ik heb altijd geleerd: nakomen wat je belooft. Quote Link to comment
Johan de Neef Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Met Windmill Comics nemen we weer een aantal nieuwe comics mee waaronder deze. Steven de Rie zal ook minimaal één van de dagen achter onze stand te vinden zijn. Quote www.windmill-comics.com Link to comment
Tweetie Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 De programmering is bijna rond.Vanaf 16 januari vindt u hier alle informatie. Helaas, nog steeds geen aanvullende info bij De Stripdagen. En we zijn alweer een week verder. Ik heb altijd geleerd: nakomen wat je belooft. Nu is het " binnenkort". Quote Link to comment
olli Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Stripdagen, te duur, te arrogant? Quote Link to comment
dutch lines Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Stripdagen, te duur, te arrogant? Ik denk niet te arrogant, eerder te kort aan mankracht. Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
tuinmantvkijken Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 voor mij als standhouder elk geval teduur 179 euro ex btw voor 1 kraam /2 dagen/ is echt boven mijn budget helaas voor de rest ga ff kijken Quote Link to comment
Noël Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Ik denk niet te arrogant, eerder te kort aan mankracht. Met een "crew" van meer dan 30 personen?! Quote Link to comment
Theoak Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Dan is het een gebrek aan coördinatie... Ik ben er wel, en zelfs met een paar bakjes strips en bijzonderheden op stripgebied voor de verzamelaar die alles al heeft! Quote Link to comment
Tweetie Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 bijzonderheden op stripgebied voor de verzamelaar die alles al heeft! Had je Hans Matla niet rechtstreeks kunnen benaderen? Scheelt weer standgeld. Quote Link to comment
Recommended Posts