Ga naar inhoud

Stripdagen Rijswijk 2017


retep

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Toch nog maar even spammen - omdat ze zo mooi zijn geworden:

 

32301956324_48a8c59780.jpg

 

32301956104_1e1fb75c53.jpg

 

Serpieri? Ik weet dat hij zelf wat westerns getekend heeft, maar niet van een bijdrage aan Willer...

Link naar reactie

Vandaag een leuk dagje beurs. Geen Duke gespot Krimson (hc dan he..) maar ik begreep dat de herdruk alweer gepland staat... Maar ja geeeeen eerste druk he .... Arme verzamelaars.

 

De animo voor de beurseditie van agent 327 was beangstigend. Liep net niet uit op fysiek geweld.... Belachelijk. Maar wel weer een kans om iets unieks te zien... Een immer vriendelijke uitgever die kwaad wordt... Een unicum. Maar het is me gelukt en ook de beursedities van morea (leuke dedi en super vriendelijke tekenaar ) en Durango.

 

Maar toch.... Ik ben gek... Ja het is vreemd om dat over jezelf te zeggen maar waarom betaal ik godsnaam 40 euries voor een agent 327 of morea in dezelfde uitgave als in de winkel maar nu met een hoesje en een prentje. Zelfs strenge Arco van Catawiki ziet het niet als uniek album voor Catamafia als het verschil alleen een hoesje is en toch 40 euries per boek neergeteld. Waarom.? Dan? Ik doe het zelf. Tja Agent 327 edities kocht ik al toen die nog vriendelijk geprijsd waren en van morea steun ik graag het binnen halen van de tekenaar van een leuke serie.... Maar toch... Dat zelfde geldt voor Durango ook daar reeks bijhouden en ook een tekening van de derde durango tekenaar aan de verzameling toevoegen maar zonder die reden laat ik de anderebeursedities graag liggen.

 

Overigens de ENIGE die het qua beursedities top doet is Eriktex. Voor 25 euro een keurige uitgave met linnen rug, ECHT netjes afgewerkt.... Zou liefde voor het vak en een kritische blik op kwaliteit daar iets mee te maken hebben?

 

Naast beurs edities en twee tekeningen gelukkig genoeg tijd voor gezellige babbels en aankoop van manco's. Zelfs tijd voor een lunch op gemak. Al met al een prima dag maar toch.... Ik woon op ca 10 minuten van het festival. En normaal laat ik een kans om een dagje toe te voegen nooit lopen... Nu wel. Ik zie mijzelf nog niet als bezoeker zondag en ik denk dat ik toch echt wel als "Die hard strip fan" te kwalificeren ben. Waarom boekte ik in het verleden voor Veldhoven zelfs een overnachting en nu 10 minuten van mijn huis kom ik niet voor dag 2? Ik zal er niet wakker van liggen maar ik denk dat wat samenvoeging van krachten, budget en inspanning misschien wel eens een goeie overweging zou zijn....

 

Voor de beursgangers van morgen iig heel veel plezier.... En vergeet de woorden van de onvergetelijke Peter de Smet niet... " de wereld gaat aan strips ten onder ..."

Link naar reactie

Al met al een prima dag maar toch.... Ik woon op ca 10 minuten van het festival. En normaal laat ik een kans om een dagje toe te voegen nooit lopen... Nu wel. Ik zie mijzelf nog niet als bezoeker zondag en ik denk dat ik toch echt wel als "Die hard strip fan" te kwalificeren ben. Waarom boekte ik in het verleden voor Veldhoven zelfs een overnachting en nu 10 minuten van mijn huis kom ik niet voor dag 2? Ik zal er niet wakker van liggen maar ik denk dat wat samenvoeging van krachten, budget en inspanning misschien wel eens een goeie overweging zou zijn....

 

Voor de beursgangers van morgen iig heel veel plezier.... En vergeet de woorden van de onvergetelijke Peter de Smet niet... " de wereld gaat aan strips ten onder ..."

 

Tja, het festival wordt ook nog steeds minder. Een paar jaar geleden stonden Silvester, Dark Dragon, Daedalus, Strip2000 nog op de beurs en nu niet meer. Ook de ruilbeurs is een stuk kleiner dan vroeger. 

 

De entree is wat aan de hoge kant voor een beurs met een hele hoop verkoopstands en een stuk of drie uitgeverijen.

 

Het Stripschap zou eens wat meer moeten doen dan een zaal huren, stands verkopen en entree heffen. Het is al lang niet meer de grootste beurs van Nederland, het lijkt wel alsof ze er van uitgaan dat het publiek toch wel komt. Als fanatiekelingen als jij al niet meer komen, klopt dat dus niet. 

Link naar reactie

Misschien is het wel tekenend dat er op bijvoorbeeld NU.nl 2 topics gingen over Comicon Rotterdam en zero over RIjswijk. Zelfs Rubenis blijkt een overloper :-).

 

Het stripschap loopt achter en heeft gezien de keuzes voor de prijzen ook geen zicht op hoe tegen de prijswinnaars wordt aangekeken. Ritstier bijvoorbeeld is als scenarist (en als tekenaar) toch geen prijs waardig!  De publieksprijs zal hij never winnen.

Link naar reactie

 Ritstier bijvoorbeeld is als scenarist (en als tekenaar) toch geen prijs waardig!  .

 

Helaas voor jou Rebar...

Ik vind de prijs voor Willem meer dan prijswaardig.

Willem is een zeer goede en veelzijdige scenarist

Er zijn in de stripwereld heel veel goede tekenaars maar weinig goede scenaristen.

 

Buiten dat

Ik heb me twee dagen goed vermaakt

op de twee podia 's was veel te doen

Mijn hoogte punt van De Stripdagen was een live gezongen act van Aloys Oosterwijk (met gitaar) met als achtergrondkoor Hanco Kolk met René Meulenbroek. 

Was subliem!

Ik hoop dat het nog eens op Youtube te zien is.

Link naar reactie

Ik vind het ook zeer terecht dat Willem de prijs gekregen heeft!!!  Maar welke nederlander, die al een staat van dienst heeft en nog niet eerder de prijs heeft gekregen, had volgens jou dan de prijs verdiend Rebar?  Bovendien waar baseer je je op dat hij de publieksprijs niet zou winnen?

Link naar reactie

Je zegt het goed, alle anderen hebben de prijs al gehad.

Wachten tot je aan de beurt bent?

Ik denk dat er jongeren zijn die meer bijdragen aan het levendig houden van de strip en daarmee een grotere bijdrage leveren dan Ritstier ooit gedaan heeft.

Link naar reactie

Het was best een leuke dag zaterdag, maar ook niet meer dan dat....en vooral om bij te praten met verzamelaars en tekenaars.

Een hoogtepunt een liedje op het podium...tsja....dan ben je wel heel weinig gewend. Rijswijk was niks anders dan een hal gevuld met wat marktkramen, echt niks meer.

Ik vond het ook heel rustig. Gelukkig nog DLC met wat NL tekenaars en 1 fransman meen ik. Daarnaast nog wat kleinere uitgevers als Arboris, Arcadia en Hum, that's it....

Geen Dupuis Casterman Standaard Lombard Saga Glenat Dargaud Silvester Daedalus Dark Dragon Strip 2000 Gorilla......en helemaal niks noemenswaardigs van het stripschap.

 

Nee, de stripdagen zijn zo goed als overleden, heel veel medeverzamelaars zijn gewoon niet gekomen, vinden het te ver reizen voor het gebodene.

Link naar reactie

Ook enkele vaste standhouders als Eppo (de winkel) en Barabas waren niet aanwezig. Ik heb me prima vermaakt met wat aan- en verkopen, beursedities, de veiling, een paar tekeningen en de nodige contacten met gelijkgezinden.

Maar het nieuwe elan dat ik bij de vorige editie wel proefde was er nu niet meer. Er moet echt wat gebeuren naar mijn mening wil er uberhaupt een volgende beurs komen.

Link naar reactie

Een hoogtepunt een liedje op het podium...tsja....dan ben je wel heel weinig gewend.

Ik kom al jaren op stripbeurzen.

en ook ik heb de Turfschip meegemaakt

En als je zwart-wit bekijkt is voor mij elke stripbeurs een halletje met wat marktkramen.

En als je goed gaat nadenken  was de Turfschip dat ook.

Alleen toen wilde de grote buitenlandse uitgevers nog langs komen.

Helaas... die tijd is voorbij

en nu zie je in geen enkele beurs in de lage landen nog de buitenlandse uitgevers staan.

Die tijd is helaas voorbij

idem voor Strip2000 die komt ook niet meer naar de stripbeurzen

Terugkomend op de Turfschip. Het enige speciale wat ik me uit die tijd kan herinneren was de dweilorkest.

Voor de rest waren het alleen uitgeverijen (met tekenaars) en een "ruilmarkt"

dus ja dat liedje op de podium vond ik leuk.

Ze laten een andere kant van de stripmakers zien

Iets wat ze ook bij cross comix  in R'dam willen laten zien.

Link naar reactie

Ahmo waarom vinden zo ontzettend veel mensen de halletjes met marktkramen zoals Veldhoven nou wel de moeite waard ?.... En DE stripdagen steeds minder.... Hoe raak een organisatie nu de gevoelige snaar bij bezoekers EN standhouders etc.?

 

Zou minder beurzen maar samenwerking en benutten van ieders sterke punten wellicht wat toekomst perspectief geven?

Link naar reactie

Liedjes van tekenaars of signerende tekenaars ? Ach ik ga gewoon naar Brussel, daar zijn tekenaars als Andreas, Derib, Cosey, Miville Deschenes, Rousseau, Legrain, Lafebre, Yoann, Matteo en Marchand (en dan vergeet ik er nog 200 te noemen). Op een moppie muziek heb ik ze niet kunnen betrappen maar ze maakten ze wel mooie dedies.....

Link naar reactie

AHMO.......de andere kant van tekenaars......ga ik naar een voetbalstadion om een voetballer een liedje te horen zingen......?

Of naar een popconcert om the Cure een poppetje te zien tekenen....nee....

Het zal best leuk zijn, maar daar redden we het stripfestival niet mee.

Rijswijk zijn officieel DE STRIPDAGEN.....voor de gewone striplezers. Niet de lezers met graphic novel pretenties, die misschien bij crosscomix aan hun trekken komen. Dus gewoon de EPPO of Donald Duck lezers, de kopers van grote reeksen van standaard of dupuis.......en voor de duizendste keer......stripmakers moeten centraal staan net als bij de grootste en succesvolste beurzen het geval is.

 

En het turfschip was veel veel veel beter.....vreselijk veel jeugd, weekbladen hadden stands, films werden vertoond, prijsuitreiking was bijzonder, door alle ruimtes of tenten heen interessante nationale en internationale tekenaars. Men had er zin in.

Rijswijk was een dooie boel, weinig volk en niks nieuws.....zoals ik zei.....een boekenmarktje......

 

Laten we hopen dat er ooit enige nieuwe inspiratie komt, mensen met ambitie en niet steeds maar het geklaag dat die tijden er niet meer zijn......ambitie tonen.

Link naar reactie

Ahmo waarom vinden zo ontzettend veel mensen de halletjes met marktkramen zoals Veldhoven nou wel de moeite waard ?.... En DE stripdagen steeds minder.... Hoe raak een organisatie nu de gevoelige snaar bij bezoekers EN standhouders etc.?

 

Zou minder beurzen maar samenwerking en benutten van ieders sterke punten wellicht wat toekomst perspectief geven?

Wat Patrick en Herman (Veldhoven) heel goed doen is reclame maken in de regio.

Ze doen een expositie's in de plaatselijke bibliotheek en proberen de plaatselijke scholen erbij te betrekken

De diehard verzamelaar (1000 man) komt toch wel. Maar wat je ziet is dat de dagjes mensen (zondag) uit de buurt komt.

en dat zijn de extra inkomsten waar ze van moeten hebben

Dat is een van de redenen waarom De Stripdagen weg is gegaan uit Gorkum

In een straal van 10 km woont daar maar 40.000 mensen

Link naar reactie

Icecream 

Als ik dingen zoek voor mijn verzameling dat doe ik wel op internet

Als ik tekening(en) van een tekenaar wil hebben, kan ik het ook op internet kopen

Heb ik onder andere ook gedaan met Skottie Young

Ik ga dus niet speciaal naar Comic com om een tekening te kopen

Als ik een boek wil kopen, dan koop  ik het vaak in een Strip Speciaal Zaak of op internet

Dus een beurs is voor dat soort zaken niet nodig

en ik denk ook voor de meeste verzamelaars dat dat niet meer nodig is

Dus waarvoor ga ik naar een Stripbeurs?

Dat is voor de belevenis

voor de contacten, een praatje met de tekenaars en met mensen uit de stripwereld die ik in de loop der jaren hebt ontmoet

m.a.w. een dagje uit

Link naar reactie

Ahmo waarom vinden zo ontzettend veel mensen de halletjes met marktkramen zoals Veldhoven nou wel de moeite waard ?.... En DE stripdagen steeds minder.... Hoe raak een organisatie nu de gevoelige snaar bij bezoekers EN standhouders etc.?

 

Ik weet niet waar het nu precies aan ligt, maar bij de Stripdagen heb ik het gevoel dat het door mensen wordt georganiseerd die er eigenlijk geen zin in hebben. Bij de beurzen van Breda en Veldhoven heb ik dat gevoel niet. Toch, ergens is het hetzelfde, een hal met stands van uitgevers en stripsverkopers. Alles wat ze doen lijkt met zo weinig mogelijk inspanning gedaan te worden. Het lijkt alsof de Stripdagen door ambtenaren wordt georganiseerd, terwijl het bij Breda en Veldhoven kleine ondernemers zijn die het doen.

Link naar reactie

Icecream 

Als ik dingen zoek voor mijn verzameling dat doe ik wel op internet

Als ik tekening(en) van een tekenaar wil hebben, kan ik het ook op internet kopen

Heb ik onder andere ook gedaan met Skottie Young

Ik ga dus niet speciaal naar Comic com om een tekening te kopen

Als ik een boek wil kopen, dan koop  ik het vaak in een Strip Speciaal Zaak of op internet

Dus een beurs is voor dat soort zaken niet nodig

en ik denk ook voor de meeste verzamelaars dat dat niet meer nodig is

Dus waarvoor ga ik naar een Stripbeurs?

Dat is voor de belevenis

voor de contacten, een praatje met de tekenaars en met mensen uit de stripwereld die ik in de loop der jaren hebt ontmoet

m.a.w. een dagje uit

 

Zeker, boeken zijn te koop op internet.

Een tekening op mijn naam moeilijker (of niet makkelijk), dus dat is interessant.

En als er geen tekenaars zijn, wordt een praatje ook moeilijk. Of moet ik tekenaars zien zingen of een lezing zien houden voor 12 man en een paardenkop.

En ik wil geen tekening kopen, maar ze live aan het werk zien bijvoorbeeld.

Als niemand meer een boek koopt of een tekening laat maken, mag je alleen in een hal gaan zitten, dan komt er helemaal niemand meer.

Iedereen geeft nu juist aan dat die beleving er niet is en dat die beleving er alleen kan zijn als je wat interessants te bieden hebt.

 

Dus wat is je punt.....wat is je belevenis.....Hanco Kolk in een achtergrondkoortje....???

Je praat met anderen, jazeker, maar als er bijna niemand meer komt......mag je in jezelf gaan praten.

 

Mensen gaan naar nog serieuze beurzen als Angouleme, Brussel, San Diego, Gent of whatever om de stripmakers te ontmoeten, om nieuwe uitgaven te zien, om bekenden en gelijkgezinden te zien, om tekeningen in boeken te verkrijgen waar ze zelf bij zijn, om hiaten in verzamelingen aan te vullen........

 

Ik ben niet de enige....bijna iedereen zegt het.....de stripdagen zijn een ambitieloos gebeuren, zonder enig plezier in elkaar gezet met zo min mogelijk inspanning.......

Veldhoven en Breda zijn interessanter...........lees dat goed.....interessanter dan DE OFFICIELE STRIPDAGEN......schaam je Stripschap. schaam je diep dat je het zo laat lopen.

 

En ja, natuurlijk heb ik me best een dagje vermaakt, maar ik ken veel mensen, dus kom de dag wel door, maar je zal toch met je gezin in deze hal terecht komen.........

Ik had niks bijzonders gemist als ik thuis was gebleven.

Link naar reactie

Zeker, boeken zijn te koop op internet.

Een tekening op mijn naam moeilijker (of niet makkelijk), dus dat is interessant.

En als er geen tekenaars zijn, wordt een praatje ook moeilijk. Of moet ik tekenaars zien zingen of een lezing zien houden voor 12 man en een paardenkop.

En ik wil geen tekening kopen, maar ze live aan het werk zien bijvoorbeeld.

Als niemand meer een boek koopt of een tekening laat maken, mag je alleen in een hal gaan zitten, dan komt er helemaal niemand meer.

Iedereen geeft nu juist aan dat die beleving er niet is en dat die beleving er alleen kan zijn als je wat interessants te bieden hebt.

 

Dus wat is je punt.....wat is je belevenis.....Hanco Kolk in een achtergrondkoortje....???

Je praat met anderen, jazeker, maar als er bijna niemand meer komt......mag je in jezelf gaan praten.

 

 

jij gaat specifiek naar een beurs voor een dedi van een tekenaar

Maar dat is jou beleving

Niets mis mee

Maar er is een andere grote groep mensen die voor andere dingen komen

Die hun verzameling komen complementeren of voor de randverschijnselen (Hanco die zingt  :e005: )

Tuurlijk Valkenswaard vind ik de beste beurs in Nederland

en De Stripdagen heeft betere tijden gehad.

Maar dan mag ik toch wel zeggen dat ik het naar me zin hebt gehad.

Link naar reactie

Vorig jaar met de kinderen naar 3 stripbeurzen geweest.

Rijswijk, Veldhoven en Breda.

 

Toen ik ze dit jaar vroeg of ze mee wilde, gaven ze aan dat ze niet naar die beurs wilde waar ze zich vorig jaar zo verveeld hebben maar wel naar Veldhoven en Breda.

Ben dit jaar daarom maar alleen gegaan. Voor mij persoonlijk was dit mijn meest trieste beurs van de afgelopen paar jaar.

Wat op zaterdagochtend bij de stand van uitgeverij L gebeurde heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Veel te weinig internationale tekenaars in verhouding tot het aantal mensen die hierin interesse heeft.

Beursuitgaven die onderhand niets meer voorstellen of toevoegen en voor absurde prijzen verkocht worden. (met als uitzondering de uitgave van uitgeverij HUM).

 

Ben over het algemeen best positief, maar kon aan deze editie van "de stripdagen" weinig positieve punten toeschrijven.

Had ik 's ochtends geweten dat de dag zo zou lopen? Dan was ik thuis gebleven.

Link naar reactie

Vorig jaar met de kinderen naar 3 stripbeurzen geweest. Rijswijk, Veldhoven en Breda.

 

Toen ik ze dit jaar vroeg of ze mee wilde, gaven ze aan dat ze niet naar die beurs wilde waar ze zich vorig jaar zo verveeld hebben maar wel naar Veldhoven en Breda.

Ben dit jaar daarom maar alleen gegaan.

 

Tja, veelzeggende reactie. De Stripdagen zijn afgezakt naar een beurs voor wat oudere diehards.

Link naar reactie

Beursuitgaven die onderhand niets meer voorstellen of toevoegen en voor absurde prijzen verkocht worden. (met als uitzondering de uitgave van uitgeverij HUM).

 

Dat begint ook steeds meer op " uitgevers voor speculanten" te lijken. De Durangos van dit weekend staan nu al twee keer voor 57,50 Euro op Catawiki.  

Link naar reactie
Gast Hanco Kolk

Sowieso zijn festivals als deze langzamerhand aan het doodbloeden, inderdaad. Dat komt door een ketting van ontwikkelingen die zich de laatste jaren heeft voltrokken.

Publiek blijft weg omdat er geen grote namen acte de présence geven.

Dat komt omdat grotere uitgeverijen geen geld meer hebben om een interessant aanbod van tekenaars aan te bieden.

Hun tekenaars komen namelijk bijna allemaal uit het buitenland, en reis- en verblijfkosten zijn hoog.

 

Een klein aantal uitgeverijen investeert nog in een Nederlands fonds, maar het produceren van een boek is veel arbeidsintensiever dan een bestaande editie vertalen, dus kostbaarder. Daarbij is de know-how bij uitgeverijen om internationale coproducties van nederlandse bodem van de grond te krijgen niet erg groot - Scratch uitgezonderd.

Nederlandse tekenaars zoeken meer en meer hun heil in het buitenland. Aimee de Jongh, Paul Teng, Typex, Lamelos, een groot gedeelte van Standaard's geheimzinnige Wolf Pack en ikzelf hebben ondervonden dat buitenlandse uitgevers vaak ambitieuzer zijn in het entameren en produceren van nieuw materiaal. 

 Er wordt niet meer uitsluitend gewerkt voor de Nederlandse markt. Vernieuwende talenten als bovenstaande, maar ook Erik Kriek en Joost Swarte reizen Europa en daarbuiten af en verkopen hun strips in een veelvoud van landen.

 

 En, om de cirkel rond te maken, zijn Nederlandse tekenaars die voor een Nederlands publiek tekenen minder enthousiast om naar een festival met weinig publiek te gaan.

 

Zo gaan die dingen.

Link naar reactie

Erg jammer dat er steeds minder Nederlandse tekenaars ,minder graag naar een beurs gaan!!

Zeker namen als Hanco Kolk, Eric Kriek, Joost Swarte en Typex zijn juist DE namen die nog wat verzamelaars aanspreken.

 

Naast dat dit al een jammere verniewing is, mogen de organistoren van de beurs ook wel iets netter handelen. Zo ben ik zaterdag naar de beurs gekomen voor Sam Peeters, Chambre en Hanco Kolk. Sam peeters was er niet, Chambre was blijkbaar niet uitgenodigd (stond wel in de lijst), Hanco Kolk kwam om 16uur (terwijl de beurs tot 17uur duurde). Jammer dat ik dit alles gemist heb, had ik deze informatie voor de tijd, was ik niet afgereisd naar deze beurs.

ondanks dat heb ik wel een leuke dag gehad en was de beurs verder erg plezierig, gelukkig heb ik nog een mooie Romano Molenaar kunnen bemachtigen!

 

De plekken die druk bezocht werden, waren juist de plekken waar tekenaars zaten ..dus mij een raadsel waarom ze dit niet beter en duidelijker georganiseerd hebben?!

 

 

..hoe was Rotterdam?

hadden ze nog meer dan 2 tekenaars?

 

Link naar reactie

@Gast_Hanco Kolk, 

 

Klopt allemaal. Alleen, als de Nederlandse uitgeverijen het niet meer willen of kunnen, moeten festivalorganisaties het zelf doen. Er zijn genoeg liefhebbers die wat geld willen betalen voor een ticket van een internationale tekenaar. Maar dan moet een organisatie  dus zelf voor een interessant programma gaan zorgen, of dat nu tekenaars of flipperkasten zijn. En in Rijswijk gebeurt dat dus niet en is het maar een saaie boel. 

Link naar reactie

Sowieso zijn festivals als deze langzamerhand aan het doodbloeden, inderdaad. Dat komt door een ketting van ontwikkelingen die zich de laatste jaren heeft voltrokken.

Publiek blijft weg omdat er geen grote namen acte de présence geven.

Dat komt omdat grotere uitgeverijen geen geld meer hebben om een interessant aanbod van tekenaars aan te bieden.

Hun tekenaars komen namelijk bijna allemaal uit het buitenland, en reis- en verblijfkosten zijn hoog.

 

 En, om de cirkel rond te maken, zijn Nederlandse tekenaars die voor een Nederlands publiek tekenen minder enthousiast om naar een festival met weinig publiek te gaan.

 

Zo gaan die dingen.

 

Hanco, denk je dat als morgen Marini komt signeren "het grote publiek" plots wel gaat komen? Die 500 stripnerds die een tekening in hun boekje willen, zullen er zeker staan kinderen wegduwen. Die wel. Daarna nog dagen zeuren over het signeer reglement. En tot slot nog eens mopperen dat er geen nieuw volk meer naar beurzen komt.

 

Maar Kaniesha, het dochtertje van Pim en Yvonne, is helemaal niet geïnteresseerd in die bekende tekenaar die ze niet kent.

 

Ik denk dat het publiek wegblijft en stripbeurzen doobloeden omdat het enige wat er gebeurt op zo'n beurs een paar van die oude mannetjes zijn die in een boekje (vaak met blote borsten) tekeningetjes maken. Die leden van het grote publiek willen geëntertaind worden. Die gaan liever een dagje eftelingen of net buiten het winkelcentrum wat hangen op een zaterdag. Of naar een comicon want daar gebeurt nog eens wat. Maar ook daar zie je diezelfde 150 die hard stripliefhebbers bij de tekenaars staan en staan de lange rijen voor uitgebluste acteurs met een hitserie in de jaren 80-90.

 

En als nou een tekenaar van die strips die Kaniesha leuk vindt, tekeningetjes maakt in haar boekje, dan wil ze daar ook best wel voor aanschuiven hoor want hoe gaaf is het wel niet om zo'n tekenaar bezig te zien, maar niet als het te lang duurt en er een hele rij staat en al zeker niet een hele dag.

 

Zingende striptekenaars noem ik dan alvast een eerste kleine stap in de goeie richting. Trek het hele gebeuren eens open, kom eens los uit de comfortzone, out of the box. Mensen interesseren zich niet voor de regisseur van de film maar voor het sterrendom van de acteur. Lijkt mij dat je daar mee aan de slag moet.

Link naar reactie

Ik denk dat het publiek wegblijft en stripbeurzen doobloeden omdat het enige wat er gebeurt op zo'n beurs een paar van die oude mannetjes zijn die in een boekje (vaak met blote borsten) tekeningetjes maken. Die leden van het grote publiek willen geëntertaind worden. 

 

Ik denk dat een gezin net snel 2 x 12,50 Euro zal neertellen voor een beurs met wat verkoopstands op een achteraf lokatie. Aan de buitenkant is er niets te merken dat er binnen iets met strips gebeurt. 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...