nobody Posted January 16, 2017 Share Posted January 16, 2017 4de kwartfinale. Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...?Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.A Dit is alvast mijn eerste keuze. Beperkte sterke kleuren ( blauw - rood ), één duidelijke leesrichting van linksboven naar rechtsonder. Letterlijk trapsgewijs naar beneden. Eén centraal beeld van een ongelooflijk knap meisje - in minimalistische pennentrekken getekend. Zij is omringd door een groot zwarte leegte die bij nader inzicht allemaal monsters zijn. Ragfijn en übergedetailleerd getekend. Die Jeroen Bosch-monsters tonen hun tanden maar blijven op afstand, doodsbang van de vastberadenheid van het meisje/heks/whatever. Enorm intrigerend en vooral beeldschoon. Kool Thing B Laat ik niet met de geijkte iconische covers komen, die vast hoge ogen zullen gaan gooien (re. ook de wedstrijd van de SSZ kort geleden: Het Gele Teken als winnaar, Kuifje covers etc.), dus hieronder alvast een cover die mij opviel vanwege het mooie kleurgebruik (o.a. de schaduwen) en de (vakantie)vrolijkheid die ervanaf straalt.JJL Link to comment
nobody Posted January 17, 2017 Author Share Posted January 17, 2017 Heb voor beide covers al wel eens gestemd, en ook al wel eens niet. Vind het twee mooie covers. Hier kies ik A. Link to comment
Timhardt Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Twee goede covers, maar geen kwartfinalemateriaal. B vind ik d beste van de 2, hoewel het gespeel met licht al eerder en beter gedaan is. Link to comment
Waldorf Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 B Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Bart 01 Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Beide mooie covers. Voor A gegaan. De mama bij B kan maximaal 14 jaar geweest zijn op het moment dat die eerste kleine geboren werd. Die pa had zijn stokbrood beter een paar jaar langer in zijn mand gehouden. Link to comment
Kool Thing Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Verwarrende titel bij B. Het is mi eerder Oostwaarts :-) Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Zwendel Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Ik heb nog nooit op 1 van deze covers gestemd, maar ik stem A omdat B tuttebel is en er geen blote tieten opstaan Link to comment
Rik Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Ik heb nog nooit op 1 van deze covers gestemd, maar ik stem A omdat B tuttebel is en er geen blote tieten opstaan Zonder leesbril zie je die op A ook niet Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Tweetie Posted January 17, 2017 Share Posted January 17, 2017 Na dag een: 31 - 20. Kijken of we weer het " Pope-effect" zien. Link to comment
nobody Posted January 18, 2017 Author Share Posted January 18, 2017 Straks gaat-ie naast zijn schoenen lopen. Link to comment
Kool Thing Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 A ! Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
the pope Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Na dag een: 31 - 20. Kijken of we weer het " Pope-effect" zien. Ik ga ervan uit van niet, omdat ik hier niet meteen vind dat de ene cover veel meer mainstream is dan de andere. Geldt ook voor kwartfinale 2. Link to comment
the pope Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Straks gaat-ie naast zijn schoenen lopen. straks pas? Link to comment
nobody Posted January 18, 2017 Author Share Posted January 18, 2017 straks pas? Een organisator dient altijd een beetje diplomatiek te blijven. Maar inderdaad... Link to comment
Zwendel Posted January 18, 2017 Share Posted January 18, 2017 Zonder leesbril zie je die op A ook niet Beter 1 kleine... Link to comment
Rik Posted January 19, 2017 Share Posted January 19, 2017 Beter 1 kleine... ....dan 10 op de cover Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Tweetie Posted January 22, 2017 Share Posted January 22, 2017 Na dag een: 31 - 20. Kijken of we weer het " Pope-effect" zien. En nu 43-31, dus de covers hebben daarna de stemmen 12-11 verdeeld.. Link to comment
Recommended Posts