Ga naar inhoud

Man Bijt Hond


Lecram

Recommended Posts

Die Peter lijkt me licht mentaal gehandicapt, hij heeft ze duidelijk niet meer allemaal op een rijtje. Het programma heeft hem extra te kakken gezet door middel van montage en voice-over, het zijn precies een bende pesters die de sociale outcast nog eens zijn broek aftrekken. (nee, er komt geen onverwerkt trauma bovendrijven ;) ) De Vlamingen zouden dit onderwerp ook aangepakt hebben maar de toon zou zéér anders geweest zijn.

 

Eens.

Den 'Ollander is daar sterk in inderdaad.

 

Maar even wat anders, zag net een flits voorbij komen op RTL4 over weer een geweldig programma voor de massa, 'obese' genaamd o.i.d. waar de iets gezette medemens een kilootje wil kwijtraken, maar zag ik daar nu die karikaturentekenaar die je vaak op stripbeurzen bezig ziet ? Ik ben zijn naam kwijt, maar hij is ook redelijk obese. Hij leek er anders verdomd veel op.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

 

Maar even wat anders, zag net een flits voorbij komen op RTL4 over weer een geweldig programma voor de massa, 'obese' genaamd o.i.d. waar de iets gezette medemens een kilootje wil kwijtraken, maar zag ik daar nu die karikaturentekenaar die je vaak op stripbeurzen bezig ziet ? Ik ben zijn naam kwijt, maar hij is ook redelijk obese. Hij leek er anders verdomd veel op.

 

Yep, die heb ik ook herkent: Stan Heinze

 

Zijn website: http://www.see-the-artist.com/

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

waarom joepie ?

Ik vind MBH een schandalig concept waarin alleen mensen komen die eigenlijk tegen zichzelf zouden moeten worden beschermd, die omwille van platte commercie een potje worden uitgelachen op televisie. Dat en het is natuurlijk weer eens een programma dat niks kost: geen acteurs betalen, geen script... alleen maar met de camera en een klankman de straat op en de voxpop raadplegen bij elke hondendrol die op straat ligt. Arm Vlaanderen.

Link naar reactie

Ik vind MBH een schandalig concept waarin alleen mensen komen die eigenlijk tegen zichzelf zouden moeten worden beschermd, die omwille van platte commercie een potje worden uitgelachen op televisie. Dat en het is natuurlijk weer eens een programma dat niks kost: geen acteurs betalen, geen script... alleen maar met de camera en een klankman de straat op en de voxpop raadplegen bij elke hondendrol die op straat ligt. Arm Vlaanderen.

 

Bedoel je de versie op Vier? Daar is weinig verschil met vroeger op één, want het wordt nog steeds door hetzelfde productiehuis gemaakt. Het is een goed gemaakt human intrest programma, en dat is jaren bevestigd geweest in de commentaren over MBH.

Indien je de versie op de Nederlandse tv bedoelt, dan ben ik het met je eens. Dat is gewoonweg uitlachtelevisie. Of op zijn minst zoveel mogelijk mensen in hun hemd zetten. Daar kan ik echt mijn tijd niet aan verspillen.

Hollanders zijn meesters in Vlaamse tv programma's kopiëren, maar ze verprutsen het steeds. Bijvoorbeeld 'De Mol', dat ginds 'Wie is de Mol?' heet. Dat was een monument in Vlaanderen. Ik heb de eerste reeks van de Nederlandse tv gevolgd, en latere jaargangen af en toe eventjes gekeken. Het lijkt wel op bewuste sabotage. In die eerste reeks kopieerden ze zelfs de proeven van de Vlaamse versie. Dus de deelnemers in die Nederlandse versie waren bevoordeeld indien ze naar de Vlaamse tv gekeken hadden, hoe is dat mogelijk voor een dergelijke dure productie! Zefs de presentatie was het andere uiterste: in plaats van de onvolprezen Michiel hadden ze een zekere Angela ingehuurd, de grootste azijnpisser sinds jaren op de tv van de Benelux.

I aM FReaKZiLLa the uLTiMaTe THRiLLa So F*cK FeaR

Link naar reactie
Hollanders zijn meesters in Vlaamse tv programma's kopiëren, maar ze verprutsen het steeds.

 

Oei, uitkijken dat die Hollanders niet de vlaamse kwaliteitprogramma's FC de Kampioenen, Thuis en vlaamse toppertjes van de commerciële tv gaan kopieren. Die geweldig programma's kunnen wij slechts verprutsen !

Link naar reactie

Ik heb trouwens met veel plezier naar (herhalingen van) De collega's gekeken. Dat vond ik fascinerend, al die typetjes: de syndicalist, de anarchist, de dommige bediende, de franstalige bode, de carrieremanager en mijn favoriet: de koffiemevrouw. Ik verstond er ongeveer 2/3 van maar dat was juist de charme.

Link naar reactie

Oei, uitkijken dat die Hollanders niet de vlaamse kwaliteitprogramma's FC de Kampioenen, Thuis en vlaamse toppertjes van de commerciële tv gaan kopieren. Die geweldig programma's kunnen wij slechts verprutsen !

 

Er is ooit een Nederlandse versie van FC De Kampioenen gemaakt. Dat wou je écht niet gezien hebben!

Hoewel de laatste 10 seizoenen (op z'n minst) de kwaliteit ook bedenkelijk was, waren de eerste seizoenen wel goed in mekaar gestoken. Het succes was ook net de herkenbaarheid van de karakters van FC DK. Elke zondag lopen de velden en kantines in Vlaanderen vol met pseudo-BOma's, Xaviers, Carmens,...

De Nederlandse versie waren allemaal zo'n bordkartonnen karikaturen.

Link naar reactie

Een nederlandse de kampioenen, daar moet ik echt niet aan denken. Toch heb ik wel met veel plezier gekeken naar nederlandse tv series: Allstars, oud geld, pleidooi en wat nu op de buis is: het schaap in Mokum/op de camping/in spanje. Je moet wel eerst een hop drek opzijschuiven maar zo eens per jaar ister best wel een aardige NL serie op den buis.

Link naar reactie

Er is ooit een Nederlandse versie van FC De Kampioenen gemaakt. Dat wou je écht niet gezien hebben!

De Nederlandse versie waren allemaal zo'n bordkartonnen karikaturen.

 

De rechten zijn ooit wel opgekocht, maar er is nooit een Nederlandse remake gemaakt. Wel iets vaag gelijkaardigs (ook over een voetbalploeg dacht ik). En de rechten werden gekocht omdat een concurrerende zender geen Nederlandse versie van de Kampioenen zou kunnen maken. Iets wat ook heel vaak in Hollywood gebeurt.

Er bestond wel een Portugese versie.

Link naar reactie

Om te walgen, deze uitlachtelevisie. Gemakkelijk scoren door programmamakers zonder talent. Alleen al die irritante commentaarstem.... Afschuwelijk.

 

2

Ik begrijp niet dat men zo'n mensen niet gewoon in hun waarde kan laten. Of die man nu strips verkoopt of zich met kookpotten bezig houdt, wat is nu het nut om die man in uitlachtv te steken. Er is een hele hele dunne grens tussen tranche de vie en uitlachTV. Sommige mensen moet je gewoon niet filmen en tegen hen zeggen dat het geen goed idee is.

Link naar reactie

Bedoel je de versie op Vier? Daar is weinig verschil met vroeger op één, want het wordt nog steeds door hetzelfde productiehuis gemaakt. Het is een goed gemaakt human intrest programma, en dat is jaren bevestigd geweest in de commentaren over MBH.

 

Ja dat bedoel ik. Veel achterlijkere televisie kunnen ze IMHO moeilijk maken. Ik walg hier echt van, sorry.

Link naar reactie

allé, Werner. Wat heb je tijdens de laatste jaargangen van de Vlaamse Man Bijt Hond gezien dat zo walgelijk is ?

Het programma is één langgerekte uitlachoefening waarin simpelen van geest op het scherm belachelijk worden gemaakt. Dat en debiele stukjes toneel genre die uitsmijter met Frank Focketyn en consoorten (ken de naam van het onderdeel niet). Ik heb behoorlijk de pest in 'human interest' stukjes over Jefke en Janneke die bij bakkerij Het Korenmoleke in Bachten de Kuppe een koffiekoek gaan kopen. Laat ons maar stoppen met deze discussie want het brengt niets op.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...