nobody Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 2de halve finale. Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De winnaar van dit duel gaat naar de finale. A De wapenmeester. Deze cover geeft een epische strijd aan. Spreekt me daarom erg aan. JPAR B Dit is alvast mijn eerste keuze. Beperkte sterke kleuren ( blauw - rood ), één duidelijke leesrichting van linksboven naar rechtsonder. Letterlijk trapsgewijs naar beneden. Eén centraal beeld van een ongelooflijk knap meisje - in minimalistische pennentrekken getekend. Zij is omringd door een groot zwarte leegte die bij nader inzicht allemaal monsters zijn. Ragfijn en übergedetailleerd getekend. Die Jeroen Bosch-monsters tonen hun tanden maar blijven op afstand, doodsbang van de vastberadenheid van het meisje/heks/whatever. Enorm intrigerend en vooral beeldschoon. Kool Thing Link to comment
Rik Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 A voor mij. Voor mij ook.. Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Timhardt Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 2 goede covers, maar geen halve finale's voor mij, zeker A niet. B gekozen. Link to comment
Kool Thing Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Sterkere halve finale dan de vorige. Gekozen voor cover B wegens het totaalplaatje. Een prachtige lettering én een uitstekende tekening waar het conflict tussen een beeldschoon meisje en de bevreesde monsters weggestopt in het duister, schitterend is. Bovendien volgt de looplijn van linksboven naar rechtsonder de natuurlijke leeshouding waardoor je ogen onbewust de trap mee aflopen. Grafisch én marketingtechnisch een uitstekende cover. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kristof Berte Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Grafisch én marketingtechnisch een uitstekende cover. Dat zou je van A ook kunnen zeggen. Ik twijfel nog... 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Yncke Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Als ik even ongezouten mag formuleren (zo een keer op een weg mag wel, zeker? :-) ); B is een cover waar ik echt niet van snap hoe ie zover is kunnen komen. De kleurkeuze vind ik lelijk, een blote madam terwijl ze perfect de mogelijkheid heeft zich een longontsteking te besparen plat goedkoop en dat laken, dat klopt gewoon niet. yncke.be Link to comment
Chimi Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Als ik even ongezouten mag formuleren (zo een keer op een weg mag wel, zeker? :-) ); B is een cover waar ik echt niet van snap hoe ie zover is kunnen komen. De kleurkeuze vind ik lelijk, een blote madam terwijl ze perfect de mogelijkheid heeft zich een longontsteking te besparen plat goedkoop en dat laken, dat klopt gewoon niet. 3! Maar dat is lui, dus ik zou er nog aan willen toevoegen hoe het mij blijft verbazen hoe A met een simpel beeld zoveel weet te suggereren. A dus. http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Timhardt Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 3! Maar dat is lui, dus ik zou er nog aan willen toevoegen hoe het mij blijft verbazen hoe A met een simpel beeld zoveel weet te suggereren. A dus. wat suggereert het dan buiten gevaar/een vijand? ik moet iets missen denk ik dan maar. Link to comment
Kool Thing Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Waar haal jij groen? Ik zie alleen 50 tinten blauw en wat rood. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Timhardt Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Het meisje loopt van de trap (aan het skippen van een trede te zien) maar kijkt niet naar waar ze loopt, noch heeft ze de lichaamshouding van iemand die de trap afloopt. Buiten haar naaktheid is dit weer zo'n gratuit geplakt meisje op'n zee van rood en groen. Dat groen, waar de monsters enkel te onderscheiden zijn door ogen, leunt voorts eerder tegen het blauw aan, waardoor het fletse groen van't meisje nog lelijker lijkt dan het al is. Het enige dat mooi is aan die cover, is de trap zelf. ik vind B ook niet echt mooi, je hebt gelijk, maar de cover suggereert meer dan A en maakt me daarom nieuwsgieriger en daarom kies ik B. Link to comment
Kool Thing Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Ik mis absoluut een trap in cover A. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
nobody Posted January 25, 2017 Author Share Posted January 25, 2017 Ik mis absoluut een trap in cover A. Er is sneeuw zie vorig toernooi. Link to comment
Chorasan Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Als ik even ongezouten mag formuleren (zo een keer op een weg mag wel, zeker? :-) ); B is een cover waar ik echt niet van snap hoe ie zover is kunnen komen. De kleurkeuze vind ik lelijk, een blote madam terwijl ze perfect de mogelijkheid heeft zich een longontsteking te besparen plat goedkoop en dat laken, dat klopt gewoon niet. Ik denk er net hetzelfde over en vind hem ronduit lelijk. Niks om lyrisch over te doen. Ik snapte al niet dat hij de eerste ronde overleefde. Maar ja, er zijn vermoedelijk evenveel smaken als er mensen zijn... "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
Metabaron Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 wat suggereert het dan buiten gevaar/een vijand? ik moet iets missen denk ik dan maar. Dat het koud is... ;-) Link to comment
Metabaron Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Van de overgebleven vier is De Wapenmeester mijn winnaar. Link to comment
Gio Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Ik begrijp niet waarom de A cover zo ver is gekomen. Ik blijf me afvragen waarom er geen bloed in de sneeuw ligt, als de man en zijn wapen zo bebloed zijn. Daarnaast begrijp ik de schaduwwerking niet. Geen schaduw in de sneeuw, maar wel op de man. Nee, deze cover verdient geen finaleplaats. Veel te bombastisch. Link to comment
Dog Mengo Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 We gaan opnieuw naar 38-38 of zo, denk ik Link to comment
the pope Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 En zo gaan we naar een finale tussen een meneer met een zwaard en iets met piraten. Laat ons zeggen dat de forumleden niet meteen heel hard hun best doen om de clichés jegens stripliefhebbers te bestrijden. Link to comment
Timhardt Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 En zo gaan we naar een finale tussen een meneer met een zwaard en iets met piraten. Laat ons zeggen dat de forumleden niet meteen heel hard hun best doen om de clichés jegens stripliefhebbers te bestrijden. waarom? niets tegen die onderwerpen toch? alles is al verteld, het is maar de manier waarop die het onderscheid maakt. Ik kijk al lang niet meer naar onderwerpen. (maar de cover van de wapenmeester spreekt me niet aan) Link to comment
the pope Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 waarom? niets tegen die onderwerpen toch? alles is al verteld, het is maar de manier waarop die het onderscheid maakt. Ik kijk al lang niet meer naar onderwerpen. (maar de cover van de wapenmeester spreekt me niet aan) Op zich niets tègen die thema's, neen. Het is nogal clichébevestigend, that's all (maar dat hoeft op zich ook niet erg te zijn). Link to comment
sjaakie Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 ben wel benieuwd als iedereen i.p.v deze afval race zijn favoriete 3 covers moest uitkiezen. wie er dan gewonnen had. Na even twijfelen toch voor A gegaan maar is geen cover die mij aantrekt om het boek beet te pakken. Link to comment
TDPB Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Ik dacht dat ik hier had geschreven dat ik zag dat we voor de beste cover moesten kiezen en niet voor de mooiste, en dat, indien ik beide covers naast elkaar in de winkel zou zien liggen, ik B eerst zou vastpakken. En dat ik daarom dus voor B heb gekozen. Maar blijkbaar dacht ik dat verkeerd. Link to comment
nobody Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 'mooiste' staat er ook tussen hoor. Link to comment
AHMO Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Voor B gekozen Ik heb te veel Fantasy boeken gelezen en ook te veel plaatjes van Keith Parkinson en Larry Elmore gezien en dan vind ik A dertien in een dozijn Een standaard pose die je vaker bij Fantasy boeken/strips ziet 40 jaar geleden nog spannend toen Conan in Comic vorm verscheen Nu niet meer Link to comment
nobody Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Het is geen fantasy strip Link to comment
Zwendel Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Het is geen fantasy strip En het is geen fantasy cover ook. B is het meest fantasy. Dat gezegd zijnde, A is veruit de beste van de vier overblijvende. Link to comment
nobody Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Vind ik ook, maar voorlopig staat-ie achter. Link to comment
TDPB Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 'mooiste' staat er ook tussen hoor. Kan zijn, maar bij de poll hierboven staat "Welke cover vind jij de 'beste'?" Link to comment
nobody Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Kan zijn, maar bij de poll hierboven staat "Welke cover vind jij de 'beste'?" Tussen aanhalingstekens. En daaronder staat de uitleg (ook als vraag), en mooiste staat daar ook tussen. Maar iedereen kiest zoals hij of zij wil, om welke reden dan ook. Link to comment
TDPB Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Ik lees die tekstjes bij de covers niet, vrees ik. Kwestie van me niet te beïnvloeden. Maar je hebt gelijk. Maar ook dan blijft A een redelijk doorsnee cover waarvan er honderden gemaakt worden. Link to comment
Kool Thing Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Maar ook dan blijft A een redelijk doorsnee cover waarvan er honderden gemaakt worden. Dat gevoel had ik ook. Een cover zoals B had ik nog nooit gezien. Al die dieren die je als wolven uit de nacht aankijken. Een heel barokke overdadige cover die toch de essentie uitstraalt. Enkel op basis van deze cover heb ik dit drieluik gekocht, en voor mij is dit het enige wat een goede cover moet doen. Opvallen en goesting geven om een strip vast te nemen en te kopen/lezen. Niet voor niets test Jim zijn covers uit in SSZ'en. Hij werkt er met fake covers om te zien wat goed werkt. Ewel, B heeft mij alleszins meer aangesproken dan A. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
lukoste Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 B is zo overrated. A is zo gewoon. Link to comment
Tweetie Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 33-35. Het blijft dicht bij elkaar liggen, beide covers sprokkelen ongeveer evenveel puntjes bij elkaar. Link to comment
TDPB Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 Ik heb hier nog geen gedegen betoog gelezen waarom B zo goed is. We weten wel allemaal waarom het zo slecht is. Hij is goed omdat hij opvalt, origineel is en de nieuwsgierigheid prikkelt. Link to comment
Kool Thing Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 Het ontbreken van bloed in de sneeuw valt mij steeds meer op. Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Tweetie Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 Ik heb hier nog geen gedegen betoog gelezen waarom B zo goed is. We weten wel allemaal waarom het zo slecht is. Dat zie ik al het hele toernooi: de motiveringen zijn vooral negatief: "Ik stem voor X want de andere cover ........." . Link to comment
TDPB Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 (doet toch erg aan een naakte Assepoester denken, nee?) Omdat ze een vrouw is die een trap afloopt? Dat lijkt me behoorlijk vergezocht qua vergelijking. Link to comment
Recommended Posts