Ga naar inhoud

Strip In Wording: The Unnamed


IvoVWS

Recommended Posts

Of beter gezegd een stripreeks in wording. De naam is "The Unnamed" en geloof me, er is een hele goeie reden voor de naam, het is echt niet alsof ik na het schrijven van het script er opeens achter kwam dat ik nog geen naam had. Of misschien toch maar een klein beetje. ;-)
Maar deze "psychologische-detective-met-fantasy-elementen-in-een-historische-kader" gaat over Monsieur Loup, de commisaris in een kleine dorpje in noord-Frankrijk, en de mysterieuze, bizarre vrouw die hij Hecate noemt. Het klinkt een beetje als een zoveelste superhero comic maar deze strip heeft meer gemeen met Kuifje dan met Super-Spider-Bat-Whatever-man.

Preview? Preview! theunnamedcomic.net/preview

 

De artiest en ik zijn er heel tevreden over maar mankeren nog, hoe noemt mijn manager het ook alweer, "resources" om het af te maken en aan de man te brengen. Dus hebben we een Kickstarter opgezet waar ons toekomstig publiek een duwtje in de rug kan geven.

Meer over Kickstarter.

 

Dus, doe vandaag een goede daad en steun een Belgisch-Argentijns initiatief!

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Tijd om deze draad terug op te pikken aangezien de Kickstarter zeer binnenkort afloopt en er nog heel lange weg te gaan is.

 

Er zijn T-shirts te winnen, spotprijzen voor 32 pagina's prachtige illustraties, een origineel script en een geslaagde mix van Amerikaanse en Europese stijlen en publicatie van het tweede deel via Stroke-strips.be!
Als ik het niet zelf geschreven had, dan kocht ik meteen een exemplaar en een T-shirt. Al zeg ik het zelf, het is een verhaal dat al uw aandacht en een weinig van uw centen verdient.

http://kck.st/2iaNn7i

Link naar reactie

Dit is een comic, geschreven in het Engels => als je daar in Vlaanderen dan een crowdfunding-actie voor doet kan ik me inbeelden dat dit niet van de grond geraakt hoe mooi het er ook uit ziet...

Territorium misschien uitbreiden naar bv. de UK?

Misschien helpt het hier op het forum ook om dit even te posten in het Algemene stripforum, want niet iedereen komt op het Comic-forum.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Speedy; goh, is de taal echt een probleem? Er zijn genoeg fans van Marvel en DC die hun gerief in het Engels kopen en "A Song Called City" richt zich ook op een internationaal publiek. Plus, het is een Argentijns-Belgisch project. Wat is dan het alternatief? Twee versies, één in het Spaans en één in het Nederlands?

Spawn, grappig dat ge het zegt want de kritiek die ik het meeste gehoord heb, is dat het net te Amerikaans uitziet.

 

Soit, tijd om de zwik dus te verhuizen.

Link naar reactie

Gelukkig heb ik genoeg slechte Marvel-strips achter de kiezen om het verschil te kennen.  :e002: 
Het verhaal is erg Europees met accenten op de personages en minder op actie (er is actie, daar niet van) maar de lay-out met weinig maar grote kaders is op en top Amerikaans.

Link naar reactie

Gelukkig heb ik genoeg slechte Marvel-strips achter de kiezen om het verschil te kennen.  :e002: 

Het verhaal is erg Europees met accenten op de personages en minder op actie (er is actie, daar niet van) maar de lay-out met weinig maar grote kaders is op en top Amerikaans.

 

Tja Superhelden comics heb ik ook echt heeeeeeeel weinig mee (met een paar uitzonderingen natuurlijk).

Link naar reactie

Ik heb mijn periode gehad. Met de films heb ik het nog een herkansing willen geven maar in de eerste Spiderman-comic die ik na 15 jaar opensloeg, was Norman Osborne opeens weer terug na ongeveer veertig jaar in pierenland. Ja, dag! Een maand later had ik alles verkocht. :-D

Link naar reactie

Kickstarter... Ik heb het ooit een keer gedaan en nooit meer! Het was een of ander boek van Greg Rucka als ik mij goed herinner...

Het bleef maar duren en eer ik het boek in de bus had kreeg ik zeer veel mails met andere aanbiedingen. Ik hoef dat allemaal niet.

De tekenstijl oogt in elk geval zeer Amerikaans en is professioneel.

Link naar reactie

Met crowdfunded projecten kan het wel even duren vooraleer het in de bus komt omdat het project quasi van nul gemaakt moet worden. Een project dat ik gesteund heb via KS is een graphic novel over Hannibal, de generaal niet de kannibaal. De campagne liep af in juni 2016 maar het boek gaat pas in december 2017 klaar zijn. Nu, het is zoals op de website staat. Het is geen winkel maar een platform waar makers hun project kunnen voorstellen aan het publiek. Natuurlijk is er geen excuus voor spammen.
Maar bedankt voor het compliment! :-)

Voor "The Unnamed" zijn er momenteel vijf opties.
1. Een nieuwe campagne opstarten. Zie ik niet zitten want deze was al moordend voor mij en ik ga de artiest ook niet doen wachten tot de fondsen bij elkaar geschraapt heb.
2. Een andere artiest zoeken. Niet realistisch want de nieuwe moet èn minstens even goed zijn èn voor een peulenschil werken. Ik denk dat ik meer kans maak om Euromillions te winnen.
3. Buitenlandse uitgeverijen contacteren. Statistisch gezien heb ik meer kans om Euromillions en de Nobelprijs voor literatuur te winnen maar gezien de reacties, waarom niet? Tot er iemand een aanbod doet, blijft het in de schuif liggen.
4. Solo gaan en het veranderen in een roman. An sich is het scenario sterk genoeg om deze overstap te overleven, ik kan dit alleen doen maar het zou aan kracht inboeten. 
5. Zelf tekenen. Als ik nu begin, is het in 2070 misschien eindelijk klaar voor publicatie.

Link naar reactie

Een bedenking voor als je voor een tweede Kickstarter zou gaan. Ik zou dit veranderen:

Quote

Because the entire graphic novel is a bit too long, about 400 pages not counting white pages or covers, to be funded as a whole,“The Unnamed” will be split up and published in 10 volumes, starting with the 32-paged, self-published first volume “The Axe Killers”.

Zoals dit opgevat is, wil dat eigenlijk zeggen dat als je als lezer 't hele verhaal wilt lezen, er 10 succesvolle kickstarters plaats moeten vinden. 10! Een kickstarter, da's teveel een one off, het risico om met een onafgewerkt verhaal in de kast te staan is gewoon te groot.

Ik heb niet gebackt, maar ik zou 't wel backen als ik voor pakweg 50 euro een boek van 400 pagina's zou krijgen.

Ik heb 't gevoel dat de kickstarter gefaald is, niet omdat het verhaal niet interessant was of omdat de tekeningen niet aantrekkelijk waren, maar omwille van de opzet. Er zitten weinig gradaties in de mogelijke pledges. De combinaties zijn ook niet zo optimaal; ik had een fysiek boek + digitale liner notes, verwacht, bijvoorbeeld.

'nfin, just my two cents. Succes met het project, wat je ook besluit ermee te doen.
 

Link naar reactie
26 minuten geleden, Chimichanga zei:

Zucht!...

Wat zucht?

Hoe snel kan je aan €1900 geraken? Je verkoopt een paar spullen die wat waarde hebben al zijn ze je dierbaar, je leent het van familie of vrienden of je neemt even een extra job? Soms een stapje terug zetten om nadien iets groots te realiseren? Bovendien is €1900 onder het gemiddeld loon van de Belg. In normale omstandigheden kan je dat op een paar maanden tijd bij mekaar sparen.

Link naar reactie
31 minuten geleden, Chimichanga zei:

Ik vind het gewoon gemakkelijk om zo voor anderen te spreken, maar goed.

Ik kan begrijpen dat hetgeen ik zei zo overkomt. Aan de andere kant blijf ik erbij dat een tekort van €1900 een droom niet in de weg mag staan (of zou mogen staan). Dus veel succes, IvoVWS.

Link naar reactie

Eigenlijk zou ik Chimi moeten citeren met zijn zucht en hierbij laten maar hier zijn een paar lastposten bij die blijkbaar iemand natrappen leuker vinden dan strips lezen.

Voor het volledige boek zou ik om en bij 50 000 euro nodig gehad hebben en KS laat geen campagnes toe die langer dan 60 dagen duren. Dat betekent dat er 834 euro per dag moet binnenkomen. Als iemand als Garth Ennis dit zou voorstellen, zou dat misschien geen probleem zijn. Maar ik ben niet Garth Ennis. Ik ben een nobody met beperkte middelen die geen andere titels voorleggen kan. Wie gaat er dan op de kar van die rare Belg springen? Gij alleszins niet. Uw two cents zijn nog niet eens mijn gebruikt WC-papier waard. 

En die idiote commentaar  van "allé, 1900 da's toch niets!" Ik zit met mijn huur en in het Leuvense is dat toch geen geringe kost. Ik ben geen grootverdiener en serieus 1900 onder het gemiddeld loon, hedde gij zitten smoren of wa? Verder ben ik volledig alleenstaand zonder hulp van papa of mama dus een tweede job erbij nemen betekent dat ik ofwel niet meer aan mijn was toe kom ofwel me begin te voeden met instantnoedels. Dus die paar avonden tappen voor 9 euro per uur gaan m'n gezondheid schaden en dat is die strip me echt niet waard.
Plus die 1900 euro is maar een deel van het totale kostenplaatje. Ik heb al een niet onaanzienlijke som geld in "The Unnamed" gestoken die ik NIET verrekend had in die 1900 euro. Gelieve dus ofwel uw kleinerende attitude en uw ongemeende succeswensen in uw zelfvoldane, dikke reet te steken of hic et nunc uw status als fat cat te bevestigen en 1000 euro op tafel te leggen. 

Link naar reactie

Goh Ivo, zo'n reactie legt misschien wel een deel van het probleem bloot. Misschien zeg ik hè. Ik woon trouwens zelf ook in Leuven en heb een hele lange weg afgelegd om te geraken waar ik nu sta. Ik wens u toch oprecht veel succes toe want de tekenstijl spreekt mij aan. Voor mij afgesloten, en voor u hopelijk een begin van iets moois.En zeker als je er al veel geld hebt in geïnvesteerd.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...