Renegade Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Na aanleiding van mijn eigen vraag over de Blueberryfilm heb ik even zitten puzzelen. Best veel strips verfilmd. Maar ook omgekeerd, van Game of Thrones is een strip gemaakt en volgens Sheldon is Buffy the Vampireslayer als strip verder gegaan nadat de serie gestopt is. Star Wars ook verstript. Heb wel films van strips gezien maar omgekeerd niet. Vraag me af hoe dat is. Quote Link to comment
Timothy van Damme Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Ben X is ook achteraf verstript. Quote Link to comment
nobody Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Ik amuseer me heel erg met comics van Star Trek, The X-Files, Aliens, Star Wars en nog wel enkele reeksen. Vooral SF franchises dus, voor mij. Star Wars is nu een stuk minder, sinds Disney en Marvel, maar soit. Quote Link to comment
Zwendel Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 X-files, Star Trek, Star Wars,... ps. kuzuri was mij 0,5 sec voor Quote Link to comment
gedo Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Interview with the vampire, twilight, Coraline, pride and predjudice, reis om de wereld in 80 dagen, turks fruit...en nog vele andere hebben het pad boek=>film=>strip doorlopen. Quote Link to comment
gedo Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 En je hebt nog de variant, tv-serie=>strip Quote Link to comment
eriktex Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Euh... ik hoop dat Alf daar wel een "safety seal" gebruikt... :e007: Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
gedo Posted January 30, 2017 Share Posted January 30, 2017 Tsja het is niet eens een kat... Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted February 9, 2017 Share Posted February 9, 2017 Verstript door Jack Kirby met een cover van, jawel, Don Lawrence. Quote Link to comment
Air Posted February 9, 2017 Share Posted February 9, 2017 Ooit aangeschaft tijdens een tijdelijke vlaag van verstandsverbijstering.. (denk ik?) Quote . Link to comment
roi de la bd Posted February 9, 2017 Share Posted February 9, 2017 Tellen de filmparodies in MAD-magazine ook mee? Vooral die getekend door Mort Drucker waren erg goed! Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted February 9, 2017 Share Posted February 9, 2017 Ooit aangeschaft tijdens een tijdelijke vlaag van verstandsverbijstering.. (denk ik?) Haha! Wat zit BA aan zijn stretchbroek te trekken? Quote Link to comment
SPeeDy Posted February 9, 2017 Share Posted February 9, 2017 Game of Thrones als (Engelstalige, de Nl heb ik niet gelezen) strip is een ramp. Tekeningen zijn goed, maar die tekst... daar valt geen touw aan vast te knopen. Je hebt de Casterman kaliber reeks (https://www.stripinfo.be/lijst.php?collectie=1401), daar zitten erg goeie dingen tussen. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
roi de la bd Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Deze vergat ik nog : Quote Link to comment
Chimi Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Lijkt op een verwaterde versie van Pom. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
roi de la bd Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Tosti tekende inderdaad nogal in de stijl van Pom. Quote Link to comment
sjaakie Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Merlina dat is nostalgie. Quote Link to comment
TDPB Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Tosti, de latere Danny en de nog latere Quack, was nu eenmaal leerling van Pom. Zie ook zijn stripreeks Harry Humus. Quote Link to comment
TDPB Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Al zolang er films bestaan, bestaan er stripversies van films. In 1915 begon er bijvoorbeeld een stripreeks rond Charley Chaplin te lopen in de Amerikaanse kranten. Eén van de makers daarvan was dat Elzie Segar, de latere schepper van Popeye. En sindsdien zijn dat soort strips nooit meer weggeweest. En zeker in Engeland waren stripversies van films en tv-reeksen razend populair. Er waren zelfs striptijdschriften die enkel maar dat soort strips publiceerden. Quote Link to comment
TDPB Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Hier in Vlaanderen werden er ook al meteen strips gemaakt van populaire tv-reeksen. Schipper naast Mathilde bijvoorbeeld. Daarvan bestaat een Vandersteen-versie, maar voor Humoradio werd ook een versie gemaakt door Johan Anthierens en Eddy Ryssack (meer daarvan in het nog te verschijnen 'Uit het archief van Ryssack) Quote Link to comment
roi de la bd Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Ik moet ineens aan deze strip denken : Quote Link to comment
Recommended Posts