Ga naar inhoud

Strip & Social Media


gedo

Recommended Posts

Ook social media verstript steeds meer.

Steeds meer tekenaars, scenaristen,uitgevers, en luefhebbers delen of vloggen over hun werk, uitgaves of favorieten.

Wie volg jij uit de stripwereld op twitter, facebook of instagram? Wie is het meest actief? Of wie beweegt zich nauwelijks op het net maar als het dan gebeurt is het echt de moeite waard?

 

Tip: als je ook een beetje politiek geëngageerd bent: https://twitter.com/scottmccloud

Link naar reactie

 ik volg veel reeksen/ auteurs/ uitgeverijen/ distributeurs/ tijdschriften/ winkels op fb en/of twitter. Zowel nationaal, internationaal.

 

O.a.
-Marini

-Guarnido

- Le monde de Philippe Delaby

...

 

Verder nog wat journalisten en recensenten.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Wat ik ook mooi vind op youtube zijn videos over hoe je leert tekenen (Mark Crilley bv. https://www.youtube.com/user/markcrilley ) of bekende tekenaars, comic-artists of magaka die aan het tekenen zijn. Hieronder een voorbeeld.

 

 

 

Deze vind ik indrukwekkender: Thor speed art by Mark Brooks. 

 

Effectief is dat een comicpagina in inkt in negen uur. En in heel hoge kwaliteit. 

 

http://hmsbd.free.fr/video/video.htm

H.M.S. De reeks loopt niet meer maar ik vond de site wel steeds leuk om volgen.

Vooral dan het onderdeel "la réalisation d'une BD".

Wel jammer dat het onderdeel over lettering nooit online is gekomen. 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Even terloops mijn vraag er tussen gooien.

Ik probeer al een goeie maand mijn eigen project "The Unnamed" verkocht te krijgen via Kickstarter maar tot nu toe is het resultaat nagenoeg niets. Heeft iemand een idee hoe ik "The Unnamed aantrekkelijker kan maken?

 

Nou FWIW, hier is wat ik er van vind: de beschrijving is te algemeen. Ik mis nogal wat informatie

 

De auteurs:

* wie is de scenarist? Wat heeft hij tot nu toe gedaan? 

* idem voor de tekenaars 

 

Het product:

* wat gaan jullie nu maken? 

* hoeveel pagina's 

* een softcover of een hardcover 

* een oneshot of het begin van een reeks 

 

De back-story

* hoe hebben een Belg en een Argentijd elkaar gevonden?

 

De pledges:

* in z'n algemeenheid vind ik ze te goedkoop

* als iemand voor 5 euro een physical copy koopt, wat houden jullie daar dan aan over na porto en verpakking?

* er zit te weinig in de midrage (50, 100 Euro)

* de duurdere bieden te weinig (tekeningen, pagina's)  

Link naar reactie

Zijn jij of de tekenaar actief op Fb? Als je daar een beetje een netwerk hebt, is het mogelijk om de Ks wat meer onder de aandacht te brengen.

Ik ga akkoord met tweetie dat het een beetje onduidelijk is wat je krijgt?

Persoonlijk betaal ik niet snel meer port dan het object kost. 5 euro voor een boek is verdacht weinig (klinkt alsof je verlies zal maken of het weinig zal voorstellen).

Link naar reactie

Nou FWIW, hier is wat ik er van vind: de beschrijving is te algemeen. Ik mis nogal wat informatie

 

De auteurs:

* wie is de scenarist? Wat heeft hij tot nu toe gedaan? 

* idem voor de tekenaars 

 

Het product:

* wat gaan jullie nu maken? 

* hoeveel pagina's 

* een softcover of een hardcover 

* een oneshot of het begin van een reeks 

 

De back-story

* hoe hebben een Belg en een Argentijd elkaar gevonden?

 

De pledges:

* in z'n algemeenheid vind ik ze te goedkoop

* als iemand voor 5 euro een physical copy koopt, wat houden jullie daar dan aan over na porto en verpakking?

* er zit te weinig in de midrage (50, 100 Euro)

* de duurdere bieden te weinig (tekeningen, pagina's)  

 

Dit is nu eens informatie waar ik wat aan heb.Bedankt en ik ga er straks werk van maken maar toch even snel een paar opmerkingen en vragen. :e002:

 

Tweetie, wat bedoel je met "in zijn algemeenheid te goedkoop"?

Enig idee voor de midrange?

 

Fenip en Tweety, die 5 euro is alleen voor het softcover boekje (32 pagina's). Daar zitten geen verzendingskosten in. Die komen daar wel bij als je een pledge maakt via Kickstarter. Overigens is er ook een "pick-up pledgde". Je betaalt geen verzendignskosten maar moet het wel ophalen in Leuven.

Overigens heb ik op voorhand mijn research gedaan en van die vijf euro hou ik wel wat over, niet veel maar toch. Laat me zeggen dat de voor mij interessantste pakketten de digitale zijn of degenen met een T-shirt.

Link naar reactie

Zijn jij of de tekenaar actief op Fb? Als je daar een beetje een netwerk hebt, is het mogelijk om de Ks wat meer onder de aandacht te brengen.

Ik ga akkoord met tweetie dat het een beetje onduidelijk is wat je krijgt?

Persoonlijk betaal ik niet snel meer port dan het object kost. 5 euro voor een boek is verdacht weinig (klinkt alsof je verlies zal maken of het weinig zal voorstellen).

 

De tekenaar is niet op FB, ik wel maar mijn posts vallen onder te verdelen in "wa haddem nu weer zitten smöhren" en "da's wel erg cynisch en cru gesteld". Om maar te zeggen, er worden billen dichtgeknepen als ik een zin begin met "hey, mannen, dees moet ge echt wel zien".

Link naar reactie

Dat snap ik. Zeker als de tekenaar enige bekendheid geniet is het wel een handig medium om de fanbase aan te spreken. Ik was vroeger niet echt fan - van Fb dan-, maar heb toch al interessante dingen via die weg ontdekt. Bv David Petersen, Jeremy Bastian, Joe Dragunas. Serge Baeken is momenteel ook bezig met een tof project.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...