Obi Posted February 11, 2017 Share Posted February 11, 2017 Hi, Kan iemand mij vertellen waar ik al mijn strips kan verkopen? Alle raad is welkom. Ze mogen weg, maar moeten niet weg Yslaire Hausmann ChevalierSégur Gibelin/Wendeling .... Alvast bedankt! Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted February 11, 2017 Share Posted February 11, 2017 In het tekoop hoekje Quote Link to comment
Obi Posted February 11, 2017 Author Share Posted February 11, 2017 En waar kan ik terecht om correcte prijzen te weten? Quote Link to comment
linthout Posted February 11, 2017 Share Posted February 11, 2017 Meestal worden boeken daar verkocht tussen 1/3 tot 1/2 van de nieuwprijs. Quote Link to comment
Suske Posted February 11, 2017 Share Posted February 11, 2017 Meestal worden boeken daar verkocht tussen 1/3 tot 1/2 van de nieuwprijs. Voor oude Suskes en Wiskes uit de jaren '50 wil ik gerust de nieuwprijs betalen (39 frank) :e005: Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Obi Posted February 11, 2017 Author Share Posted February 11, 2017 Probleem is dat ik ze al heel lang heb en ik ze zelf ook niet altijd nieuw gekocht heb. Er zitten ook extra's in beperkte oplagen enz... Quote Link to comment
Obi Posted February 11, 2017 Author Share Posted February 11, 2017 Voor oude Suskes en Wiskes uit de jaren '50 wil ik gerust de nieuwprijs betalen (39 frank) :e005: Tuurlijk, ja kan altijd maar proberen he Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 11, 2017 Share Posted February 11, 2017 Meestal worden boeken daar verkocht tussen 1/3 tot 1/2 van de nieuwprijs. Dat hangt allemaal af van de exemplaren: auteur, editie, staat ... Ik heb er Andreas'en verkocht iets onder de nieuwprijs, misschien zelfs aan de nieuwprijs (van wat ik toén had betaald, dat wel). Suske en Wiske is een ander verhaal; Zeldzaam kun je dat niet noemen. Op sommige rommelmarken krijg je de indruk dat de Rode Gorden zijn binnengevallen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Obi Posted February 11, 2017 Author Share Posted February 11, 2017 Ik heb ze gepost in het verkoop gedeelte. Ik snap wel dat iedereen zo weinig mogelijk wil betalen, net zoals de verkoper graag een eerlijke prijs krijgt. Maar dat is op 2de hands pagina's nogal is een ergernis, meestal is daar iets aanbieden gelijk aan gratis voor veel mensen.. Quote Link to comment
linthout Posted February 11, 2017 Share Posted February 11, 2017 HEEL oude strips en albums in een beperkte oplage gaan natuurlijk veel meer dan de nieuwprijs, dat spreekt vanzelf. Op Catawiki zie je toch meteen de prijzen die anderen ervoor vragen? Quote Link to comment
Obi Posted February 11, 2017 Author Share Posted February 11, 2017 HEEL oude strips en albums in een beperkte oplage gaan natuurlijk veel meer dan de nieuwprijs, dat spreekt vanzelf. Op Catawiki zie je toch meteen de prijzen die anderen ervoor vragen? Ik ben nu aan het kijken op Catwiki, bedankt voor de tip Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Mijn probleem is doorgaans dat er verzendingskosten bijkomen. Ik verkoop o.a een Samoerai 1 in zéér goede staat aan 6 euro. Nieuw kost het 8,5 of 8,95 euro, en soms is het nieuw in slechtere staat (geleden onder de bewaartermijn in rekken en bakken waar iedereen in rondsnuffelt). Maar er komt 3,70 euro verzendingskosten bij voor België, en dat wordt het 9,70 euro. Tja, niets aan te doen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Obi Posted February 15, 2017 Author Share Posted February 15, 2017 Peter, Dat klopt, verzending is duur. Kiala tot 15kg binnen Belgie is 4,5€ en Nederland is dat al 7,5€, dus ik vind dit persoonlijk erg duur. Bpost binnen Belgie op kantoor of afhaalpunt of automaat 4€ Nederland is dit zeker geen optie want zonder opvolging tot 1kg zit men al op 15€ minimum. Maar helaas niets aan te doen, tenzij je iemand heb die ergens de kant opgaat of omgekeerd en het kan ophalen of afleveren Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 15, 2017 Share Posted February 15, 2017 Als er meerdere boeken tegelijk kunnen worden verzonden, is het ook niet erg. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Recommended Posts