WVlieg Posted February 12, 2017 Share Posted February 12, 2017 Ik ben na enige tijd terug... Eerder zijn hier al L.S.D. en S.D.S. verschenen, maar beide reeksen staan (even) 'on hold'. Zij die mij op FB volgen of de pagina al hebben geliked zullen hebben gemerkt dat ik al een tijdje met iets nieuws bezig ben. Maar nu is het ook de tijd om dit hier te vermelden... De nieuwe reeks van mijn hand is getiteld debuurtpolitiestript en is inderdaad gebaseerd op de televieserie de Buurtpolitie. Toen ik daar af en toe naar keek (en ben nu een trouwe kijker), merkte ik op dat het eigenlijk al stripverhaaltjes op zichzelf zijn... Op een avond begon ik dus om de personages wat te tekenen en omdat dit zo goed lukte (naar mijn smaak) bedacht ik al snel een verhaaltje Paniek In De Bakkerij. Dat zal meteen ook de titel van het eerste album worden. Het album zal vermoedelijk in mei klaar zijn en gepresenteerd/te koop aangeboden worden op een stripbeurs rond die periode. In het eerste album zal er ook een tweede verhaal te lezen zijn getiteld Dubbelleven en ook een derde verhaaltje is al geschreven, getiteld Bunker (nog geen idee of dit derde verhaal ook al in album 1 of in album 2 zal gaan verschijnen). Maar kom... ik heb genoeg verteld, tijd om jullie wat te tonen... Zij die alvast meer willen zien, kunnen terecht op de FB pagina http://www.facebook.com/debuurtpolitiestript. Of nog even geduld moeten hebben wanneer de volgende stukjes verschijnen Hier alvast het eerste stukje: Quote Link to comment
Chimi Posted February 16, 2017 Share Posted February 16, 2017 Ik zou eens graag potloodschetsen van jou zien. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted February 25, 2017 Share Posted February 25, 2017 Op de laatste plaatjes plots een grauwe huiskleur? Het grijs van de baard? Hoe heb je dit trouwens ingekleurd? Op sommige vlakken lijkt het stift, dan weer digitaal? Quote Link to comment
WVlieg Posted February 25, 2017 Author Share Posted February 25, 2017 Jup, idd, de huidkleur op de laatste plaatjes dat is iets dat ik hier digitaal nog wat moet aanpassen... Ik kleur het nu met promarkers in en werk het dan digitaal wat bij en voeg er dan de teksten ook digitaal bij. Quote Link to comment
Hamirubi Posted March 30, 2017 Share Posted March 30, 2017 Toch grappig hoe basaal die eclairs zijn getekend. En toch had ik ze herkend als eclairs. Geweldig! Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted April 30, 2017 Share Posted April 30, 2017 't is die vaste figurante uit Kiekeboe? Quote Link to comment
WVlieg Posted May 2, 2017 Author Share Posted May 2, 2017 Inderdaad, het afspraakje van Stafke is gebaseerd op de Dikke Dame uit de Kiekeboes. Quote Link to comment
WVlieg Posted May 3, 2017 Author Share Posted May 3, 2017 22 uren geleden, The Alderwood zei: Hard aan't werk WVlieg. Van uw strip kunnen vele makers hier nog iets leren. Amaai... als dit een compliment is dan neem ik het graag met een diepe buiging aan... :-) En jup jup, we zijn druk aan het werk om dit eerste Buurtpolitiestript-album klaar te krijgen tegen begin september, want er staan al wat beurzen in de agenda. Tot dan? Quote Link to comment
WVlieg Posted May 13, 2017 Author Share Posted May 13, 2017 In het eerste album zullen 2 verhalen staan. Na Paniek in de Bakkerij (met Koen en Tineke) zal ook het verhaal Dubbelleven (met de rechercheurs Eric en Brigitte) te lezen zijn. Hier alvast de eerste twee stroken van dit verhaal. En geen nood... binnenkort gaan we verder met het vervolg van Paniek in de Bakkerij. Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted May 13, 2017 Share Posted May 13, 2017 Mix je de verhalen (een serieuzer en een lichter) ook doorheen in het album, zoals op tv? Quote Link to comment
WVlieg Posted May 18, 2017 Author Share Posted May 18, 2017 Jup idd, dat is toch de bedoeling om het zo te doen. En in het eerste album (en ook in het 2de waarvan ik de verhalen al grotendeels klaar heb) zal dit zeker het geval zijn. Quote Link to comment
Kristof Berte Posted October 6, 2017 Share Posted October 6, 2017 https://press.standaarduitgeverij.be/na-een-serie-en-een-film-nu-ook-een-eigen-stripreeks-voor-de-buurtpolitie Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Hamirubi Posted October 7, 2017 Share Posted October 7, 2017 Mijn vriendin vindt WVliegs werk alvast "iets alternatiever". Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Recommended Posts