Ga naar inhoud

Suske En Wiske


acor

Recommended Posts

Niet mijn ding maar ik lees het ook al een tijdje niet meer, ook wel omdat ik een bril nodig had zonder het te weten. :e008:

 

Kweetnie, zet 3 Suske's samen en je hebt een groepje hangjongeren die Wiske's lastig vallen met de blik dat hij heeft, ben nu wel benieuwd wat voor verhalen het gaan worden.

 

nieuw-suske-en-wiske.jpg

Link naar reactie
37 minuten geleden, Bonte zei:

Om niet helemaal als een knorpot over te komen moet ik wel zeggen dat de inkting en tekenstijl zeker niet slecht is, ben benieuwd of ze dit gaan doortrekken naar alle figuren en decors. Zijn er nog andere afbeeldingen bekend?

Dat is gewoon de zelfde inkting en tekenstijl als de laatste jaren toch? Ik veronderstel dat er qua tekenstijl en qua verhalen niet veel zal veranderen. Het blijven uiteindelijk dezelfde mensen die het gaan maken (allez, denk ik toch).

Link naar reactie
12 uren geleden, Tom B zei:

Dat is gewoon de zelfde inkting en tekenstijl als de laatste jaren toch? Ik veronderstel dat er qua tekenstijl en qua verhalen niet veel zal veranderen. Het blijven uiteindelijk dezelfde mensen die het gaan maken (allez, denk ik toch).

Ik zou de laatste er eens moeten bijhalen maar de contouren waren toch niet zo zwaar, het is even afwachten tot we meer zien.

Link naar reactie

Er mag zoveel gerestyled worden als je wil maar uiteindelijk zijn het de verhalen die tellen. De verhalen van Willy zaliger spraken de mensen van 7 tot 77 jaar aan. De doelgroep wordt alsmaar kleiner en kleiner. Onlangs las ik nog een aantal strips van rond 1970. Van de Poenschepper werd ik op slag opnieuw depressief. Zo veel sfeer zit er in dat verhaal.

Link naar reactie

Wikipedia: Lezers twijfelen vaak of de zwarte streep onder zijn neus nu gewoon zijn bovenlip, dan wel een snor is. Volgens Studio Vandersteen is de zwarte streep onder de neus van Lambik een snor. Ook in de stripreeks zelf vinden we hiervoor aanwijzingen. Op bladzijde 40 van De apekermis wordt duidelijk gezegd dat hij een snor heeft. In Het drijvende dorp verkleedt Lambik zich als boerin en wordt door een dorpsbewoner omschreven als: "die dikke madam met haar snor". In De blote Belg geeft een Nederlandse toeriste een signalement van Lambik en vermeldt daarbij dat hij een snor heeft. In Jeanne Panne beschrijft ook Jerom Lambik als een snordrager. 

sw120-sidonia-en-lambik.JPG

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Stripfiguren moeten zich niet te veel van de mode aantrekken. Wat nu hip is, is over vijf jaar gedemodeerd, dus dat soort aanpassingen heeft bij een langlopende reeks als S&W eigenlijk weinig zin. Kijk maar naar die cargobroek die Suske droeg rond de eeuwwisseling. Toen lekker hedendaags, nu al iets van een vorige generatie. Met een t-shirt en doorsnee broek zit je altijd goed.

Sinds de kiekeboes de mode van de dag volgen verouderen die albums ook veel vlugger dan vroeger.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ben ik de enige die Wiske haar nieuwe kapsel niet goed kan 'lezen'? :huh: Die lijnen brengen me in de war ...

Er was op voorhand weer veel te doen over de vernieuwing, maar deze veranderingen lijken heel goed mee te vallen.  Ik meen iets meer guitigheid in de snoet van Wiske te zien, wat me ietwat doet denken aan Vandersteen.  Al ben ik niet meteen mee met de reden achter de vernieuwing.  Zulke subtiele veranderingen hebben volgens mij zo goed als geen invloed op de verkoop, toch?

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...