Ga naar inhoud

Suske En Wiske


acor

Recommended Posts

Het ging me vooral om de scheefstaande en gebogen horizon.

 

Een horizon is per definitie horizontaal, tenzij je je "fotocamera" scheef houdt. Bovendien zou de horizon recht moeten zijn. De bolling van onze aarde kun je van de gegeven hoogte niet waarnemen.

 

De schaduw is inderdaad ook verdacht. Door de vorm wordt gesuggereerd dat het de schaduw is van de Gyronef. De schaduw is echter even lang als de breedte van het schip. De Global Mercy is 174 meter lang en 28,6 meter breed, dus zou het vliegende object minstens 28 meter lang moeten zijn.

Iets onder water is (gezien de geschrokken uitdrukking op hun gezichten) misschien het meest waarschijnlijk, maar ook dat zou zo groot zijn als een blauwe vinvis.

 

En wat is die oranje gloed? Geen ondergaande zon, want dan zou ook het schip een slagschaduw moeten hebben.

Link naar reactie
5 uren geleden, dirk (monsieur toupet) zei:

Och, een schuine horizon voegt wat dynamiek toe aan een tekening, zal de redenering zijn. En verder zie je steeds meer dat bolvormige lenzen worden nagebootst in striptekeningen. En dat die schaduw in het water onduidelijk is, kan de lezer enkel aanmoedigen om het album te lezen en zo te ontdekken wat het precies is. Mij shockeert deze cover niet.

 

Hier ben ik het mee eens. Die schaduw kan sowieso niet van de mini Gyronef zijn, omdat deze gespiegeld staat met de positie van de mini Gyronef. De gebogen horizon vind hier hier juist mooi, omdat het anders een enorm platte tekening zonder diepgang zou lijken. Daarbij wil ik meteen opmerken hoe mooi de kleuren zijn. 

Link naar reactie

In de Blikken Blutser zit een grap over erectie-stoornissen?!?

 

"Dus uw man voelt zich slap en krijgt de ophaalbrug niet meer omhoog ende naar boven. Daar heb ik eenen goede remedie voor. Eénmaal daags dit blauwe pilletje en uwen gemaal zal de brug weer meermaals kunnen ophalen ende naar boven laten komen."

 

afbeelding.thumb.png.df565a37b0e1ede41051f74609f8f363.png

Link naar reactie
1 uur geleden, Aerogi zei:

btw gisteren nog eens de edele elfen gelezen. Waarbij ze naar Ijsland gingen. Zijn er effectief albums uitgegeven / vertaald in Ijsland? Vind ik een zeer leuk verhaal, ook paar mooie prentjes met landschappen. 

 

Ze hebben alleszins tijd genoeg om strips te lezen tijdens de lange winteravonden. Maar ik geloof niet dat ik iets van stripverhaal gezien heb toen ik daar was.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
23 uren geleden, Boekenmagazijn zei:

Het ging me vooral om de scheefstaande en gebogen horizon.

 

Ik dacht dat je ging bedoelen dat ook deze versie van de Gyronef geen staartrotor of co-axiale rotor heeft om het koppel te compenseren. Elders werd al gesuggereerd dat de Gyronef een soort NOTAR-systeem heeft, maar daar hebben we nog geen bewijzen van kunnen vinden...

Link naar reactie
6 minuten geleden, TDPB zei:

Ik weet wel welk toestel ik zou kiezen om naar de andere kant van de wereld te vliegen.

 

Het is net de uitdaging om het met de meest onpraktische keuze te doen.

Hoe vaak hebben ze de oceanen doorkruist met een vissersschuit terwijl ze een onderzeeër binnen handbereik hebben.

Link naar reactie
14 uren geleden, cinco zei:

Is de Blikken Blutser één van die kortere verhalen waar ook Stallaert aan getekend heeft?

Neen, absoluut niet.

 

Dit zijn de makers (volgens wikipedia):

ScenarioPeter Van Gucht
m.m.v. Erik Meynen

TekeningenLuc Morjaeu
Charel Cambré
Peter Quirijnen (decors)
Tom Wilequet (dtp-opmaak)
Rita Bernaers (inkleuring)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 4/7/2021 om 17:42, Firmin Van De Kasseien zei:

Het feest kan beginnen want de 2021 verkochte collecties zijn binnen! 

de complete collectie 2021.png

 

Het "feest" is begonnen. 

 

De complete set wordt nu in de stripspeciaalzaak aangeboden, inclusief de artprints!  Voor 249 euro ! 

 

Voor de crowdfunders kostte dit:  image.thumb.png.f5e37366bc2f8a727ed55c6398e7f9d6.png

 

Was je er vroeg bij dan kostte het je 249 euro (je kreeg dan de verzamelaarsuitgave voor 249 euro). 

 

 

Krijg je korting in de stripspeciaalzaak (10%) dan kost de collectie nu (nogmaals, inclusief de prints) : 224.10 euro. 

 

image.thumb.png.be43bf6ddf4d07720d87679317624521.png

 

Ik voel me echt bestolen door Ulule / Standaard Uitgeverij. 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
16 minuten geleden, Noël zei:

 

Ik voel me echt bestolen door Ulule / Standaard Uitgeverij. 

 

 

 

Begrijpelijk, dit kan echt niet.

Zo zie je ook hoe ze ineens aan hun doel zijn geraakt. Ze hebben er gewoon extra gemaakt om te verkopen  aan stripwinkels. Zo leden ze geen gezichtsverlies omdat er onvoldoende particuliere geïnteresseerden waren. 

Link naar reactie
Op 2/11/2021 om 09:16, Noël zei:

 

Het "feest" is begonnen. 

 

De complete set wordt nu in de stripspeciaalzaak aangeboden, inclusief de artprints!  Voor 249 euro ! 

 

Voor de crowdfunders kostte dit:  image.thumb.png.f5e37366bc2f8a727ed55c6398e7f9d6.png

 

Was je er vroeg bij dan kostte het je 249 euro (je kreeg dan de verzamelaarsuitgave voor 249 euro). 

 

 

Krijg je korting in de stripspeciaalzaak (10%) dan kost de collectie nu (nogmaals, inclusief de prints) : 224.10 euro. 

 

image.thumb.png.be43bf6ddf4d07720d87679317624521.png

 

Ik voel me echt bestolen door Ulule / Standaard Uitgeverij. 

 

 

 

 

 

 

Reactie Standaard Uitgeverij:   

 

Beste,

 

Dit gaat om een vergissing. Er zijn inderdaad een aantal verzamelaarscollecties aangekocht om aan te bieden via stripspeciaalzaken, maar de verkoopprijs van deze collecties is ook €279.


Deze stripspeciaalzaken zullen de collecties pas ontvangen nadat de crowdfunders hun collecties ontvangen hebben, en zij baseren zich voor de prijs dus op de info die zij daarover ontvangen hebben. Aangezien er in de crowdfunding meerdere prijsopties waren, zijn er een paar die zich vergist hebben.

 

Dat wordt zo snel mogelijk rechtgezet.


Voor alle duidelijkheid: er zijn geen extra collecties gemaakt voor verkoop via de reguliere kanalen. Het gaat hier om collecties die aangekocht zijn via de crowdfunding actie. Wanneer een stripspeciaalzaak beslist om trouwe klanten 10% korting te geven en met verlies te verkopen, kunnen wij dat niet verbieden.

 

Link naar reactie
Op 2/11/2021 om 09:16, Noël zei:

 

Het "feest" is begonnen. 

 

De complete set wordt nu in de stripspeciaalzaak aangeboden, inclusief de artprints!  Voor 249 euro ! 

 

Voor de crowdfunders kostte dit:  image.thumb.png.f5e37366bc2f8a727ed55c6398e7f9d6.png

 

Was je er vroeg bij dan kostte het je 249 euro (je kreeg dan de verzamelaarsuitgave voor 249 euro). 

 

 

Krijg je korting in de stripspeciaalzaak (10%) dan kost de collectie nu (nogmaals, inclusief de prints) : 224.10 euro. 

 

image.thumb.png.be43bf6ddf4d07720d87679317624521.png

 

Ik voel me echt bestolen door Ulule / Standaard Uitgeverij. 

 

 

 

 

 

Bij welke stripwinkel is deze aanbieding?

Straffe Strips: Striprecensies op YouTube

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 2/12/2021 om 23:16, cinco zei:

afbeelding.png.b53dafb8d339bd7ea843a9747bd38edf.png

 

Door dat niet te doen hadden ze zich 300 albums aan kopzorgen kunnen besparen.

Toch niet. Het vorige verhaal én dit verhaal bewees al dat die twee een gave hebben om

a) professoren tegen het lijf te lopen

b) in lastige situaties terecht te komen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...