erwin1008 Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Ik kocht onlangs de Dupuis luxe versie van : 20 seconden Largo Winch het bleek een nederlandse cover te hebben met franse inhoud en een verwarrende nummering : 150 genoteerd vs 400 gedeklareert.. een uniek juweel Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
Tweetie Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Die is niet uniek, het is deze uitgave: https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/largo-winch/5865299-20-seconden Gewoon een Nederlandse cover met een Franse binnenkant, wat te zien valt aan de twee verschillende ISBNs. En zo gepland, anders vraag je niet een ISBN aan voor alleen de cover. Quote Link to comment
erwin1008 Posted February 24, 2017 Author Share Posted February 24, 2017 Die is niet uniek, het is deze uitgave: https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/largo-winch/5865299-20-seconden Gewoon een Nederlandse cover met een Franse binnenkant, wat te zien valt aan de twee verschillende ISBNs. En zo gepland, anders vraag je niet een ISBN aan voor alleen de cover. Een klein detail heb je gemist: zoals catawiki schrijft: franse schets en nederlands geinkt, mijn exemplaar heeft beide versies in het frans Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 een uniek juweel Uniek? Letterlijk genomen misschien wel, hoewel deze productiefout ook vaker kan zijn gemaakt. Juweel? Kwestie van smaak. Van mij mag zo'n misbaksel door de versnipperaar. Quote Link to comment
Yncke Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Elk zijn eigen voorkeur om te verzamelen, of 't nu piratenstrips, misdrukken, postzegels of tandenstokers zijn. Quote yncke.be Link to comment
linthout Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Dat is gesproken. Wie wil'r nu misprints. Dat begrijp ik werkelijk niet. goh...Twintig jaar geleden verzamelde ik misdrukken. Maar dan wel ECHTE misdrukken waar heel veel aan scheelde... Boeken waarvan de cover of de inhoud per vergissing in zwart-wit gedrukt was en dergelijke... Ik betaalde er altijd minder voor dan de originele prijs...Maar ik heb ze buitengemieterd... Ik vond het uiteindelijk ook een beetje idioot om dergelijke boeken te verzamelen... Een jaar of twee geleden verscheen er nog een misdruk van Batman in het Nederlands.. Een aantal pagina's waren zwart-wit, maar dat vond ik zo mooi dat ik het boek toch gekocht heb. Quote Link to comment
Rik Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Dat is gesproken. Wie wil'r nu misprints. Dat begrijp ik werkelijk niet. Als iets te verzamelen is wordt het ook verzameld.. Sinds de kotszakjes collectie op Catawiki verbaas ik mij nergens meer over... Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
erwin1008 Posted February 24, 2017 Author Share Posted February 24, 2017 Wow.. veel opgekropte energie.. mn eerste post .. niet zo gek.. ik von vooral leuk dat iemand wel stoer 150 stuks genummerd herft terwijl er in het frans 400 stuks worden gedeklareerd.. awel.. bedankt voor jullie feedback Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment
pudifar Posted February 24, 2017 Share Posted February 24, 2017 Als kind kreeg ik van een tante voor mijn verjaardag een strip van Jommeke. "Tita Teljora" was de titel, in zwart-wit gedrukt. Natuurlijk heel lang geleden Dat was ook zo een misdruk: de bladen waren bij de drukker ongeveer 10 centimeter opzij verschoven vooraleer ze werden gevouwen en geniet. Dat gaf natuurlijk een zeer raar resultaat, en het was onmogelijk om die strip te lezen. Bij voorsprong het slechtste verjaardagsgeschenk ooit. Van Kiekeboe heb ik ook zo eens een exemplaar gehad, de titel kan ik mij niet meer herinneren. Zelfde probleem. Een paar jaar terug heb ik ze verkocht als misdrukken, de koper was er zeer blij mee! Quote Link to comment
Timothy van Damme Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Ik heb ooit Herculian gekocht bij Erik Larsen (toen hij op FACTS was) en daar bleek - toen hij hem opensloeg om te signeren - de binnenkant er ondersteboven (en dus achterstevoren) in geplaatst te zijn. Hartelijk om gelachen en hij had het nog nooit meegemaakt. Hij wilde hem omwisselen voor een "goede", maar vond het juist wel wat hebben op deze manier, dus heb hem gehouden. Quote Link to comment
Kristof Berte Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Ik heb een aantal misdrukken van Lise op Monstereiland. Ergens rond pagina 15 herbegint hij bij pagina 1, om dan weer door te springen naar volgende pagina's. Aangezien er blijkbaar mensen misdrukken verzamelen (dat is nieuw voor mij), mogen die gerust eentje hebben, mits je de verzendkosten betaalt Blijkbaar zijn er ook een heel beperkt aantal in omloop geweest met de cover van Lise op Monstereiland en het binnenwerk van Suus & Sas. Die heb ik zelf nog niet gezien. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Kool Thing Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Een jaar of twee geleden verscheen er nog een misdruk van Batman in het Nederlands.. Een aantal pagina's waren zwart-wit, maar dat vond ik zo mooi dat ik het boek toch gekocht heb. Ik dacht ook dat het zo moest. Nooit ingewisseld voor een 'echte' Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Heb nog een "De Raaf " van Comes met een Franse inhoud gekocht op een rommelmarkt. Pas thuis gezien... Deel 7 van Sneeuw had ooit een Frans titelblad. Hierdoor is dit nummer uit circulatie genomen. tot de herdruk was dit deel supermoeilijk om te vinden. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Guest Kontiki Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Ik dacht ook dat het zo moest. Nooit ingewisseld voor een 'echte' Hier ook. Ik kom uit de grafische wereld waarin veel drukwerk omgaat. Dergelijke misdrukken horen eigenlijk in de vuilcontainer in de drukkerij of boekbinderij (waar ik zelf nog als jobstudent gewerkt heb om katernen van Franse integrales van Largo Winch, Jommekes en Penthouse Comix aan te vullen). Dat er dan exemplaren door de mazen van het net glippen (= falende quality check) maakt die misdrukken precies zeldzaam, maar het zijn enkel verzamelaars die daar een gedoe rond creëren. Na het verschijnen van die Lefranc met enkele Franse pagina's en de HC van Het Gele Teken in de Blake en Mortimer-box met ook ergens iets fouts (Franse pagina?) kon er omgeruild worden voor goede exemplaren, maar er waren nogal veel klanten die hun 'zeldzame' misdrukken liever hielden. Ik voelde toen echt een soort spanning en heb ze zelf ook gehouden. Het Vrije Vlucht-album Minik werd ook uit de handel gehaald. Ik had opgemerkt dat het einde nogal plots was. Er bleek een laatste pagina niet meegedrukt te zijn. Ik weet nu niet of dat indertijd voldoende werd gecommuniceerd na de oproep om het album in te ruilen. Volgens mij hebben er velen dat album gelezen zonder dat ze er erg in hadden dat er iets niet klopte of dat het einde zo hoorde. Van het Vrije Vlucht-album Sarane plakte de laatste pagina van mijn exemplaar op het schutblad zonder ik dat einde niet kon lezen. Quote Link to comment
SPeeDy Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Van het Vrije Vlucht-album Sarane plakte de laatste pagina van mijn exemplaar op het schutblad zonder ik dat einde niet kon lezen. Dat heb ik ook 'ns gehad met een Trollen van Troy. Verder ook al gehad: gans katern dat ontbrak in een Kriss Van Valnor-album. In een grote keten gekocht en moeilijk dat men daar deed om dat om te wisselen... les geleerd: blijf bij de SSZ's of check elk blad vooraleer te kopen. Blauwbloezen vorig jaar had eenzelfde blz. dubbel. Dat had ik dan weer in een klein krantenwinkeltje gekocht. En daar deden ze absoluut niet moeilijk om in te wisselen. Ik snap toch niet echt dat je zo'n dingen verzamelt. Waarom zou je dat doen? Puur uit het idee dat dit ooit wel 'ns veel geld waard kan worden? Quote Link to comment
Kristof Berte Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Ik snap toch niet echt dat je zo'n dingen verzamelt. Waarom zou je dat doen? Puur uit het idee dat dit ooit wel 'ns veel geld waard kan worden? Dat denk ik niet. Verzamelen om te verzamelen is iets dat ik persoonlijk niet begrijp, maar het bestaat meer dan je denkt. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Olav Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Ik heb in okazie een Robin Dubois n°5 (1981) gekocht, waarin na pagina 32 alle pagina's 17 t/m 32 nog eens worden herhaald. Meer dan 1 euro heb ik er niet voor betaald. Het leuke is dat toen ik dit kocht ik niet bewust was van die misdruk. En tijdens het lezen duurde het ook wel even. Het betreft afzonderlijke gags van 1 pagina, en het was maar wanneer ik de ene gag na de andere las dat ik plots een 'dèjà-vu' gevoel kreeg... Quote Link to comment
Jason Fly Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Na het verschijnen van die Lefranc met enkele Franse pagina's en de HC van Het Gele Teken in de Blake en Mortimer-box met ook ergens iets fouts (Franse pagina?) kon er omgeruild worden voor goede exemplaren, maar er waren nogal veel klanten die hun 'zeldzame' misdrukken liever hielden. Ik voelde toen echt een soort spanning en heb ze zelf ook gehouden. Ik ging toen naar de ssz om die B&M in te ruilen en kreeg de correcte versie mee. Die misdruk wilden ze niet terug. Ik heb 'm dus ook nog. Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop Link to comment
Guest Kontiki Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Ik heb in okazie een Robin Dubois n°5 (1981) gekocht, waarin na pagina 32 alle pagina's 17 t/m 32 nog eens worden herhaald. Meer dan 1 euro heb ik er niet voor betaald. Het leuke is dat toen ik dit kocht ik niet bewust was van die misdruk. En tijdens het lezen duurde het ook wel even. Het betreft afzonderlijke gags van 1 pagina, en het was maar wanneer ik de ene gag na de andere las dat ik plots een 'dèjà-vu' gevoel kreeg... Robin Hoed viel weleens in herhaling, maar zo bont maakten ze het toch niet. Quote Link to comment
marioboon Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Robbedoesalbum 194... :-) Quote Link to comment
bouncer Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Vorige week een serie Guus Slim tweedehands gekocht met unieke chocoladevlekken op diverse bladzijden. Quote Link to comment
pudifar Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Vorige week een serie Guus Slim tweedehands gekocht met unieke chocoladevlekken op diverse bladzijden. Quote Link to comment
JJL Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Vorige week een serie Guus Slim tweedehands gekocht met unieke chocoladevlekken op diverse bladzijden. Zeker dat het chocoladevlekken zijn en niet iets anders (over misdrukken gesproken...) :-) Quote Link to comment
JPAR Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Vorige week een serie Guus Slim tweedehands gekocht met unieke chocoladevlekken op diverse bladzijden. Wow!? Misschien kun je hem aanbieden op de catawiki veiling met een ferme reserveprice? ???? Quote Link to comment
bouncer Posted February 27, 2017 Share Posted February 27, 2017 Zeker dat het chocoladevlekken zijn en niet iets anders (over misdrukken gesproken...) :-) Ik probeerde het er nog af te likken, maar het kwam niet los van het papier ! Quote Link to comment
Recommended Posts