Ga naar inhoud

Onverwacht Uniek...


erwin1008

Recommended Posts

Die is niet uniek, het is deze uitgave: https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/largo-winch/5865299-20-seconden

 

Gewoon een Nederlandse cover met een Franse binnenkant, wat te zien valt aan de twee verschillende ISBNs. En zo gepland, anders vraag je niet een ISBN aan voor alleen de cover.

Een klein detail heb je gemist: zoals catawiki schrijft: franse schets en nederlands geinkt, mijn exemplaar heeft beide versies in het frans

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie

Dat is gesproken. Wie wil'r nu misprints. Dat begrijp ik werkelijk niet. 

goh...Twintig jaar geleden verzamelde ik misdrukken. Maar dan wel ECHTE misdrukken waar heel veel aan scheelde...

Boeken waarvan de cover of de inhoud per vergissing in zwart-wit gedrukt was en dergelijke...

Ik betaalde er altijd minder voor dan de originele prijs...Maar ik heb ze buitengemieterd...

Ik vond het uiteindelijk ook een beetje idioot om dergelijke boeken te verzamelen...

Een jaar of twee geleden verscheen er nog een misdruk van Batman in het Nederlands..

Een aantal pagina's waren zwart-wit, maar dat vond ik zo mooi dat ik het boek toch gekocht heb.

Link naar reactie

Als kind kreeg ik van een tante voor mijn verjaardag een strip van Jommeke. 

"Tita Teljora" was de titel, in zwart-wit gedrukt. 

Natuurlijk heel lang geleden  :e005:

Dat was ook zo een misdruk: de bladen waren bij de drukker ongeveer 10 centimeter opzij verschoven vooraleer ze werden gevouwen en geniet. 

Dat gaf natuurlijk een zeer raar resultaat, en het was onmogelijk om die strip te lezen. Bij voorsprong het slechtste verjaardagsgeschenk ooit. 

 

Van Kiekeboe heb ik ook zo eens een exemplaar gehad, de titel kan ik mij niet meer herinneren. Zelfde probleem. 

Een paar jaar terug heb ik ze verkocht als misdrukken, de koper was er zeer blij mee! 

Link naar reactie

Ik heb ooit Herculian gekocht bij Erik Larsen (toen hij op FACTS was) en daar bleek - toen hij hem opensloeg om te signeren - de binnenkant er ondersteboven (en dus achterstevoren) in geplaatst te zijn. Hartelijk om gelachen en hij had het nog nooit meegemaakt. Hij wilde hem omwisselen voor een "goede", maar vond het juist wel wat hebben op deze manier, dus heb hem gehouden.

 

herculian_cover_bk.jpg

Link naar reactie

Ik heb een aantal misdrukken van Lise op Monstereiland. Ergens rond pagina 15 herbegint hij bij pagina 1, om dan weer door te springen naar volgende pagina's. Aangezien er blijkbaar mensen misdrukken verzamelen (dat is nieuw voor mij), mogen die gerust eentje hebben, mits je de verzendkosten betaalt :)

 

Blijkbaar zijn er ook een heel beperkt aantal in omloop geweest met de cover van Lise op Monstereiland en het binnenwerk van Suus & Sas. Die heb ik zelf nog niet gezien.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Ik dacht ook dat het zo moest. Nooit ingewisseld voor een 'echte'

 

Hier ook.

 

Ik kom uit de grafische wereld waarin veel drukwerk omgaat. Dergelijke misdrukken horen eigenlijk in de vuilcontainer in de drukkerij of boekbinderij (waar ik zelf nog als jobstudent gewerkt heb om katernen van Franse integrales van Largo Winch, Jommekes en Penthouse Comix aan te vullen). Dat er dan exemplaren door de mazen van het net glippen (= falende quality check) maakt die misdrukken precies zeldzaam, maar het zijn enkel verzamelaars die daar een gedoe rond creëren.

 

Na het verschijnen van die Lefranc met enkele Franse pagina's en de HC van Het Gele Teken in de Blake en Mortimer-box met ook ergens iets fouts (Franse pagina?) kon er omgeruild worden voor goede exemplaren, maar er waren nogal veel klanten die hun 'zeldzame' misdrukken liever hielden. Ik voelde toen echt een soort spanning en heb ze zelf ook gehouden.

 

Het Vrije Vlucht-album Minik werd ook uit de handel gehaald. Ik had opgemerkt dat het einde nogal plots was. Er bleek een laatste pagina niet meegedrukt te zijn. Ik weet nu niet of dat indertijd voldoende werd gecommuniceerd na de oproep om het album in te ruilen. Volgens mij hebben er velen dat album gelezen zonder dat ze er erg in hadden dat er iets niet klopte of dat het einde zo hoorde. Van het Vrije Vlucht-album Sarane plakte de laatste pagina van mijn exemplaar op het schutblad zonder ik dat einde niet kon lezen.

Link naar reactie

 Van het Vrije Vlucht-album Sarane plakte de laatste pagina van mijn exemplaar op het schutblad zonder ik dat einde niet kon lezen.

 

Dat heb ik ook 'ns gehad met een Trollen van Troy.

Verder ook al gehad: gans katern dat ontbrak in een Kriss Van Valnor-album. In een grote keten gekocht en moeilijk dat men daar deed om dat om te wisselen... les geleerd: blijf bij de SSZ's of check elk blad vooraleer te kopen.

Blauwbloezen vorig jaar had eenzelfde blz. dubbel. Dat had ik dan weer in een klein krantenwinkeltje gekocht. En daar deden ze absoluut niet moeilijk om in te wisselen.

 

Ik snap toch niet echt dat je zo'n dingen verzamelt. Waarom zou je dat doen? Puur uit het idee dat dit ooit wel 'ns veel geld waard kan worden?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik heb in okazie een Robin Dubois n°5 (1981) gekocht, waarin na pagina 32 alle pagina's 17 t/m 32 nog eens worden herhaald. Meer dan 1 euro heb ik er niet voor betaald. Het leuke is dat toen ik dit kocht ik niet bewust was van die misdruk. En tijdens het lezen duurde het ook wel even. Het betreft afzonderlijke gags van 1 pagina, en het was maar wanneer ik de ene gag na de andere las dat ik plots een 'dèjà-vu' gevoel kreeg...  :e012:

Link naar reactie

 

Na het verschijnen van die Lefranc met enkele Franse pagina's en de HC van Het Gele Teken in de Blake en Mortimer-box met ook ergens iets fouts (Franse pagina?) kon er omgeruild worden voor goede exemplaren, maar er waren nogal veel klanten die hun 'zeldzame' misdrukken liever hielden. Ik voelde toen echt een soort spanning en heb ze zelf ook gehouden.

 

 

Ik ging toen naar de ssz om die B&M in te ruilen en kreeg de correcte versie mee. Die misdruk wilden ze niet terug. Ik heb 'm dus ook nog.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Ik heb in okazie een Robin Dubois n°5 (1981) gekocht, waarin na pagina 32 alle pagina's 17 t/m 32 nog eens worden herhaald. Meer dan 1 euro heb ik er niet voor betaald. Het leuke is dat toen ik dit kocht ik niet bewust was van die misdruk. En tijdens het lezen duurde het ook wel even. Het betreft afzonderlijke gags van 1 pagina, en het was maar wanneer ik de ene gag na de andere las dat ik plots een 'dèjà-vu' gevoel kreeg...  :e012:

 

Robin Hoed viel weleens in herhaling, maar zo bont maakten ze het toch niet.

Link naar reactie
  • 6 years later...
Op 27/2/2017 om 18:35, bouncer zei:

Vorige week een serie Guus Slim tweedehands gekocht met unieke chocoladevlekken op diverse bladzijden.

 

Ik heb 's een YT gehad met zulke vlekken buitenop, heb die er naarstig afgeveegd met een zakdoek die geen schade aan strips kan aanrichten, en daarna nog eens flink ontsmet en opgepoetst. Toen heb ik de ultieme test uitgevoerd: voor de neus van de hond houden, en als het hem geen bal interesseert, zit er niets eetbaars meer op. De hondentest was geslaagd. Het album zit nu in mijn collectie.

Link naar reactie

Ik heb een misdruk van Gung Ho 2 (HC, Silvester Strips), de pagina's binnenin zijn namelijk die van Gung Ho 3. (wie deze kocht zonder ooit te checken, kijk het toch maar eens na, can't be the only one)

 

En ik heb LeFranc 28 (Het principe van Heisenberg) met de vorige en dus verkeerde auteurs op de cover. Die werd toen halsoverkop weer uit de handel gehaald. Handelaars kregen een mail dat die niet verkocht mocht worden. Een bepaalde stripwinkel heeft die toen trouwens achtergehouden en voor een meerprijs aangeboden.

 

Ook eens een Sisters gehad waarbij de tweede helft van het album opnieuw uit de gags van de eerste helft bestonden. Wel omgeruild, want dat was voor het petekind.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
8 uren geleden, esteban² zei:

Ook eens een Sisters gehad waarbij de tweede helft van het album opnieuw uit de gags van de eerste helft bestonden. Wel omgeruild, want dat was voor het petekind.

 

Waarom? Dan was je ten minste zeker dat ze het twee keer las.

Link naar reactie
  • 3 months later...

Ik heb ooit het boekje Erwin de banneling gekocht.

vanaf pagina 13 t/m 28 zijn de pagina’s onderste boven gebonden. En zodoende ook achterste voren.

waarschijnlijk daarom ook redelijk betaalbaar geweest.

image.jpg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...