Bonte Posted March 6, 2017 Share Posted March 6, 2017 Het is tijd voor een upgrade van het forum want de oude software wordt binnenkort niet meer ondersteund, de upgrade wordt uitgevoerd door IP-Board zelf en die voorzien ook een backup voor het geval er iets mis loopt. Binnenkort kan het forum dus tijdelijk gesloten zijn of wat vreemd gedragen, gelieve daar rekening mee te houden. Er gaan wat nieuwe features zijn en ook het uitzicht zal veranderen, nadien ga ik bekijken welke thema's interessant zijn om toe te voegen. Quote Link to comment
Bonte Posted March 6, 2017 Author Share Posted March 6, 2017 Wat onder andere zal verdwijnen is het verschil tussen inlog-naam en publieke naam, dit wordt samengevoegd en zal enkel nog de publieke naam bevatten. Leden die een verschillende inlog-naam hebben zullen die dus niet meer kunnen gebruiken. Voor de meesten zal er dus niets veranderen (!), enkel de eventueel verschillende inlognaam zal gewoon verdwijnen, je moet dan inloggen met je publieke-naam. Wie problemen heeft mailt me en we lossen het wel op. bontemagazine@gmail.com Quote Link to comment
Peter Motte Posted March 6, 2017 Share Posted March 6, 2017 Welke software gebruiken jullie? Is het phpBB? Ik zou het graag weten omdat ik het aan een vereniging als alternatief voor hun huidige forum wil voorstellen. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
Bonte Posted March 6, 2017 Author Share Posted March 6, 2017 Welke software gebruiken jullie? Is het phpBB? Ik zou het graag weten omdat ik het aan een vereniging als alternatief voor hun huidige forum wil voorstellen. Geen phpBB, dat gebruikte ik vroeger. Nu werk ik met ip-Board omdat ze een alles in 1 pakket hebben van forum en hosting samen, dat is handig omdat er dan geen problemen zijn met het zware database gebruik waarbij hosting providers lastig doen. Je kunt zelf de hosting voorzien maar voor een groot forum als dit is het betalende pakket beter en makkelijker. https://invisionpower.com/features/apps#forums Quote Link to comment
Peter Motte Posted March 6, 2017 Share Posted March 6, 2017 Dank je. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
lukoste Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Het ziet er proper uit! Bedankt Bonte! Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Yep. Hier ook ferm tevreden. Bedankt Bonte. Quote Link to comment
lukoste Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Twee vraagjes/opmerkingen: -Op mijn smartphone ga ik steeds automatisch naar het laatste bericht*. Kan dat op de PC ook? -De ongelezen topic staan niet meer in het vet. edit: laatste ongelezen bericht als ik een topic aanklik. Quote Link to comment
SPeeDy Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Idem mbt ongelezen topic Kan er ook iets gedaan worden aan de linespace? Er gaat nu veel minder op 1 scherm... Quote Link to comment
Kool Thing Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 t ziet er proper uit! @Peter: het subforum van de SSZ is wel weg :-( Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Yncke Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Geen paniek, het is er nog. Waarschijnlijk iets met permissies of zo. Quote yncke.be Link to comment
Kool Thing Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Just now, Koen said: 't is daardoor dat het er zo proper uit ziet. ( ha die werken ook weer ) Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Tweetie Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Alle teksten zijn ineens in het Engels ipv Nederlands. Minder ruimte tussen alineas en regels zou handig zijn. Kan Quote en Edit op dezelfde kopregel als " Posted.... " bovenaan? Scheelt ook weer ruimte. Quote Link to comment
Rik Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 De lay-out ziet er wel leuk uit. Klopt het dat je niet meer kan zien of je een topic al gezien hebt zolang er geen nieuwe berichten gepost worden? Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
JPAR Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 46 minutes ago, Rik said: De lay-out ziet er wel leuk uit. Klopt het dat je niet meer kan zien of je een topic al gezien hebt zolang er geen nieuwe berichten gepost worden? Ik kan zo snel ook de topics die ik al gelezen heb niet vinden. Iemand een idee? Quote Link to comment
JPAR Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Inmiddels gevonden. Via browse en dan strips algemeen (of een andere keuze). Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Wanneer een topic gelezen wordt, dan is het niet meer vet/donkerblauw gedrukt. Enfin, bij mij toch. Quote Link to comment
Lefranc Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Mooi werk. En de reclame voor Catawiki is ook verdwenen zie ik Quote Link to comment
Bonte Posted March 8, 2017 Author Share Posted March 8, 2017 De volgende dagen gaan zaken wat aangepast moeten worden, de upgrade is alvast vroeger gebeurd dan verwacht. Quote Link to comment
Bonte Posted March 8, 2017 Author Share Posted March 8, 2017 6 hours ago, SPeeDy said: Idem mbt ongelezen topic Kan er ook iets gedaan worden aan de linespace? Er gaat nu veel minder op 1 scherm... Dat komt met andere thema's, ik moet er eentje zoeken waar zoveel mogelijk op een scherm kan en een kleine hoofding heeft. Quote Link to comment
Bonte Posted March 8, 2017 Author Share Posted March 8, 2017 4 hours ago, Kameraad Mauser said: Wanneer een topic gelezen wordt, dan is het niet meer vet/donkerblauw gedrukt. Enfin, bij mij toch. Dat is de bedoeling, dat was vroeger toch ook zo? Quote Link to comment
Bonte Posted March 8, 2017 Author Share Posted March 8, 2017 5 hours ago, Rik said: De lay-out ziet er wel leuk uit. Klopt het dat je niet meer kan zien of je een topic al gezien hebt zolang er geen nieuwe berichten gepost worden? Dit begrijp ik niet goed? Quote Link to comment
Bonte Posted March 8, 2017 Author Share Posted March 8, 2017 6 hours ago, Koen said: Nog iemand problemen met Tapatalk? Die moet nog geïnstalleerd worden Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 4 hours ago, Bonte said: Dat is de bedoeling, dat was vroeger toch ook zo? Ja natuurlijk. Het was eigenlijk als antwoord op de opmerking dat het niet echt duidelijk was wanneer de topics reeds gelezen werden. Als je refreshed, gewoon op "fora" klikt of op "home" dan zie je alle draden die reeds gelezen werden in een lichtblauwe kleur en diegene die nog niet gelezen zijn staan in een donkerblauwe kleur. Blijkbaar is het niet zo bij bepaalde forummers. Quote Link to comment
Simon Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Als ik op een topic klik dan ga ik niet meer automatisch naar het laatste ongelezen bericht, maar naar de eerste pagina van het topic. Is dit een instelling die ik kan wijzigen? Quote Link to comment
nobody Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Aha, ik heb daar vroeger nooit op gelet. Ik klik altijd op de laatste blz bij een topic. Maar als je op de donkerblauwe (van ongelezen) bol of ster klikt, moet je normaal naar het eerste ongelezen bericht van het topic gaan. Quote Link to comment
JPAR Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Ik had nooit Catawiki reclame in beeld en nu ineens wel. Hoe kan dat? Quote Link to comment
Waldorf Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 De reclame voor Catawiki glipt langs mijn adblocker. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
JPAR Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 18 minutes ago, Waldorf said: De reclame voor Catawiki glipt langs mijn adblocker. Precies. Bij mij ook. Zeer irritant. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Emoticons. Van die cheerleaderdingetjes. Mocht het mogelijk zijn om die zever beschikbaar te maken... Quote Link to comment
nobody Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 33 minutes ago, Waldorf said: De reclame voor Catawiki glipt langs mijn adblocker. Ja, ik heb het ook gezien. Je moet Adblock op iedere pagina weer aanzetten. Edit: nu toch blijkbaar niet op elke pagina. Je moet Adblock wel opnieuw aanzetten. Daarnaast heb ik ook op 'blokkeer een bepaalde advertentie op deze pagina' geklikt, en die van Catawiki geselecteerd. Werkt nu blijkbaar. Quote Link to comment
Waldorf Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 9 minutes ago, Kameraad Mauser said: Emoticons. Van die cheerleaderdingetjes. Mocht het mogelijk zijn om die zever beschikbaar te maken... En de allerbeste emoticon: Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Jason Fly Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 15 hours ago, SPeeDy said: 14 hours ago, Tweetie said: Minder ruimte tussen alineas en regels zou handig zijn. Kan er ook iets gedaan worden aan de linespace? Er gaat nu veel minder op 1 scherm... Een regeleinde typen (shift+enter) i.p.v een alinea-einde (enter) lost dat op. Zelfde principe als in tekstverwerkingsprogramma's als MS Word. Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop Link to comment
nobody Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Meer op één scherm: ctrl - (ctrl minteken dus). Quote Link to comment
Chimi Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Ik ben door de Forum Upgrade er ook achtergekomen dat Kuzuri deel uitmaakt van de staff. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
nobody Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 3 minutes ago, Chimichanga said: Ik ben door de Forum Upgrade er ook achtergekomen dat Kuzuri deel uitmaakt van de staff. Dat is enkel voor de toernooien. Quote Link to comment
Chimi Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Ah, op die manier Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Bonte Posted March 9, 2017 Author Share Posted March 9, 2017 1 hour ago, Waldorf said: De reclame voor Catawiki glipt langs mijn adblocker. Tja, ik betaal er m'n forumonkosten mee en we proberen het niet te irritant te maken, de banner zouden in de toekomst meer moeten variëren op basis van de veilingen. De link op de hoofdpagina gaat rechtstreeks naar de Catawiki Stripcatalogus, dat lijkt me toch handig. Quote Link to comment
Zwendel Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 1 hour ago, Waldorf said: De reclame voor Catawiki glipt langs mijn adblocker. Ik gebruik geen adblocker (is me de moeite niet waard). En het is bovendien handig als ik naar Catawiki moet Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Bets tevreden over de upgrade, al is het hier en daar nog wat zoeken. Op mijn smartphone moet ik meer scrollen door de grotere tussenruimtes. Gisterenavond kreeg ik nog wel om de zoveel tijd geluidjes en kleine pop-upvenstertjes te slikken terwijl ik gewoon verder werkte op de computer. Blijkbaar stond het standaard aangevinkt dat ik dergelijke notificaties autiomatisch krijg als er geantwoord wordt in een thread waarin ik zelf ook al iets gepost heb. Die notificaties heb ik overal afgezet. En het toevoegen van beelden is een dikke, dikke plus! Gewoon een foto van je bureaublad naar het vakje hieronder slepen en het staat er al bij! Quote Link to comment
Recommended Posts