Ga naar inhoud

Forum Upgrade !


Bonte

Recommended Posts

Het is tijd voor een upgrade van het forum want de oude software wordt binnenkort niet meer ondersteund, de upgrade wordt uitgevoerd door IP-Board zelf en die voorzien ook een backup voor het geval er iets mis loopt.

 

Binnenkort kan het forum dus tijdelijk gesloten zijn of wat vreemd gedragen, gelieve daar rekening mee te houden.

 

Er gaan wat nieuwe features zijn en ook het uitzicht zal veranderen, nadien ga ik bekijken welke thema's interessant zijn om toe te voegen.

Link naar reactie

Wat onder andere zal verdwijnen is het verschil tussen inlog-naam en publieke naam, dit wordt samengevoegd en zal enkel nog de publieke naam bevatten. Leden die een verschillende inlog-naam hebben zullen die dus niet meer kunnen gebruiken.

Voor de meesten zal er dus niets veranderen (!), enkel de eventueel verschillende inlognaam zal gewoon verdwijnen, je moet dan inloggen met je publieke-naam.
 

Wie problemen heeft mailt me en we lossen het wel op.
bontemagazine@gmail.com

Link naar reactie

Welke software gebruiken jullie? Is het phpBB?

Ik zou het graag weten omdat ik het aan een vereniging als alternatief voor hun huidige forum wil voorstellen.

Geen phpBB, dat gebruikte ik vroeger. Nu werk ik met ip-Board omdat ze een alles in 1 pakket hebben van forum en hosting samen, dat is handig omdat er dan geen problemen zijn met het zware database gebruik waarbij hosting providers lastig doen. Je kunt zelf de hosting voorzien maar voor een groot forum als dit is het betalende pakket beter en makkelijker.

 

https://invisionpower.com/features/apps#forums

Link naar reactie
6 hours ago, SPeeDy said:

Idem mbt ongelezen topic

Kan er ook iets gedaan worden aan de linespace? Er gaat nu veel minder op 1 scherm...

Dat komt met andere thema's, ik moet er eentje zoeken waar zoveel mogelijk op een scherm kan en een kleine hoofding heeft.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
4 hours ago, Bonte said:

Dat is de bedoeling, dat was vroeger toch ook zo?

Ja natuurlijk. Het was eigenlijk als antwoord op de opmerking dat het niet echt duidelijk was wanneer de topics reeds gelezen werden.

Als je refreshed, gewoon op "fora" klikt of op "home" dan zie je alle draden die reeds gelezen werden in een lichtblauwe kleur en diegene die nog niet gelezen zijn staan in een donkerblauwe kleur. Blijkbaar is het niet zo bij bepaalde forummers.

Link naar reactie
33 minutes ago, Waldorf said:

De reclame voor Catawiki glipt langs mijn adblocker. :115::111:

Ja, ik heb het ook gezien. Je moet Adblock op iedere pagina weer aanzetten. 
 

Edit: nu toch blijkbaar niet op elke pagina. Je moet Adblock wel opnieuw aanzetten. Daarnaast heb ik ook op 'blokkeer een bepaalde advertentie op deze pagina' geklikt, en die van Catawiki geselecteerd. Werkt nu blijkbaar. 

 

Link naar reactie
15 hours ago, SPeeDy said:
14 hours ago, Tweetie said:

Minder ruimte tussen alineas en regels zou handig zijn.  

Kan er ook iets gedaan worden aan de linespace? Er gaat nu veel minder op 1 scherm...

Een regeleinde typen (shift+enter) i.p.v een alinea-einde (enter) lost dat op.
Zelfde principe als in tekstverwerkingsprogramma's als MS Word.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
1 hour ago, Waldorf said:

De reclame voor Catawiki glipt langs mijn adblocker. :115::111:

Tja, ik betaal er m'n forumonkosten mee en we proberen het niet te irritant te maken, de banner zouden in de toekomst meer moeten variëren op basis van de veilingen.

De link op de hoofdpagina gaat rechtstreeks naar de Catawiki Stripcatalogus, dat lijkt me toch handig.

rechts-04.png

Link naar reactie

Bets tevreden over de upgrade, al is het hier en daar nog wat zoeken. Op mijn smartphone moet ik meer scrollen door de grotere tussenruimtes. Gisterenavond kreeg ik nog wel om de zoveel tijd geluidjes en kleine pop-upvenstertjes te slikken terwijl ik gewoon verder werkte op de computer. Blijkbaar stond het standaard aangevinkt dat ik dergelijke notificaties autiomatisch krijg als er geantwoord wordt in een thread waarin ik zelf ook al iets gepost heb. Die notificaties heb ik overal afgezet.

En het toevoegen van beelden is een dikke, dikke plus! Gewoon een foto van je bureaublad naar het vakje hieronder slepen en het staat er al bij!

 

Barracuda-6.jpg

Old-Pa-Anderson.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...