Bonte Posted March 16, 2017 Share Posted March 16, 2017 Er zijn 2 thema's bijgekomen met een keuze van achtergronden als aanvulling van de generische thema's 'Shift' en 'Villain', bij 'Shift' kunnen ook kleuren aangepast worden. Een ander thema kiezen doe je door helemaal onderaan de pagina de klikken op "thema" en een keuze te maken uit de selectie, dit kan wat moeilijker zichtbaar zijn bij mobiele gebruikers. Die achtergronden worden zoveel mogelijk gevuld met materiaal van forumgangers dus wie wil meewerken kan een gepast ontwerp opsturen naar mij op resolutie 3000 x 1440 pixels, dit mogen natuurlijk bestaande ontwerpen zijn maar geen covers met titels op en dergelijke. Met de tijd is het ook de bedoeling om ze te roteren met nieuw materiaal. Overzicht van de huidige achtergronden: De Stille Getuige (Steven de Rie) Urbanus (Willy Linthout) (David Felizarda Real) (Feli) Lise op Monstereiland (Kristof Berte) Alien Fish (Wouter Van Ghysegem) Per'Bat (Yncke) 2 stadszichten (Cederic Neven) Avontuur in de 21e eeuw (Tom Bouden) Verhalen voor Canterbury (Lük Bey) Boeken der Duisternis #1 (Eric van der Heijden) Boekenkast van Koen Een selectie oude strips Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted March 16, 2017 Share Posted March 16, 2017 Wordt dat middenstuk altijd helemaal afgedekt door het forum? Ah, ik zie dat het deels afhankelijk is van de schermafmetingen en het zoompercentage. Quote Link to comment
Bonte Posted March 16, 2017 Author Share Posted March 16, 2017 Ja, dat middenstuk zit grotendeels verborgen, daarom was er wat knutselwerk nodig bij sommige ontwerpen. Quote Link to comment
Kool Thing Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 Tof die achtergronden! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
roi de la bd Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 Leuke kleuren en achtergronden, alleen die met de oude strips kan ik niet vinden. (maar de boekenkast van Koen ziet er ook leuk uit ) Quote Link to comment
Chimi Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 Die tekstballonnetjes boven links. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Chimi Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 Alien Fish, Per'Bat, Noordsage en selectie oude strips zijn bij mij niet zichtbaar als keuzes. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Bonte Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 1 uur terug, Chimichanga zei: Alien Fish, Per'Bat, Noordsage en selectie oude strips zijn bij mij niet zichtbaar als keuzes. Dat is een bug in het thema Villain die ik voorlopig niet kan oplossen, als je op het kleur klikt krijg je wel de achtergrond. Quote Link to comment
Bonte Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 1 uur geleden, roi de la bd zei: Leuke kleuren en achtergronden, alleen die met de oude strips kan ik niet vinden. (maar de boekenkast van Koen ziet er ook leuk uit ) Die zit onder het thema 'Villain' Quote Link to comment
roi de la bd Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 Bedankt, Bonte, ik probeer het meteen even. (edit : klopt )En verder : het hele forum ziet er goed uit! Quote Link to comment
Bonte Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 1 uur geleden, Chimichanga zei: Alien Fish, Per'Bat, Noordsage en selectie oude strips zijn bij mij niet zichtbaar als keuzes. En die zit onder het thema 'Villain' Quote Link to comment
Lefranc Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 Oei, bij mij is de Reep nu behoorlijk psychedelisch... Quote Link to comment
Bonte Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 Yep. Ik heb Shift thema als standaard gezet met de afbeelding van Cederic, als je het wat rustiger wil kun je onderaan een ander thema uitkiezen, ook als je niet ingelogd bent. Quote Link to comment
Bonte Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 1 minuut geleden, JPAR zei: What happend? Een ander standaard thema maar het rommelde even Quote Link to comment
TDPB Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 Kan je zelf een vast thema kiezen, of moet je dat iedere keer je inlogt opnieuw aanpassen? Quote Link to comment
Rik Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 Gaaf Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Bonte Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 3 minuten geleden, Tom B zei: Kan je zelf een vast thema kiezen, of moet je dat iedere keer je inlogt opnieuw aanpassen? Je kunt natuurlijk zelf een thema kiezen en een achtergrond, ook als je niet ingelogd bent. Quote Link to comment
Bonte Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 Of is dit erover als standaard thema? Graag jullie mening Quote Link to comment
roi de la bd Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 Ik zou de bovenste balk dezelfde kleur geven als de balkjes van het forum. Quote Link to comment
Bonte Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 1 minuut geleden, roi de la bd zei: Ik zou de bovenste balk dezelfde kleur geven als de balkjes van het forum. Dat moet je zelf doen met het schilderborsteltje bovenaan Quote Link to comment
roi de la bd Posted March 17, 2017 Share Posted March 17, 2017 weet ik maar bedoel bij het standaard thema. Quote Link to comment
Bonte Posted March 17, 2017 Author Share Posted March 17, 2017 1 minuut geleden, roi de la bd zei: weet ik maar bedoel bij het standaard thema. dat kan ik niet instellen jammer genoeg, misschien is het wel te flashy als standaard thema Quote Link to comment
Metabaron Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 Kunnen we de achtergronden als gebruiker ook weer uitzetten? Er zijn er veel mooie bij, maar op een tablet heeft het weing zin want je ziet er niet echt iets van. Je krijgt alleen een drukke rand, nu. Wel blij met de rest van de aanpassingen, een hele stap vooruit. Quote Link to comment
Rik Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 7 uren geleden, Metabaron zei: Kunnen we de achtergronden als gebruiker ook weer uitzetten? Er zijn er veel mooie bij, maar op een tablet heeft het weing zin want je ziet er niet echt iets van. Je krijgt alleen een drukke rand, nu. Wel blij met de rest van de aanpassingen, een hele stap vooruit. Als je kiest voor IPS4 krijg je de rustige variant. Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Metabaron Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 2 minuten geleden, Rik zei: Als je kiest voor IPS4 krijg je de rustige variant. IPS4? Quote Link to comment
Rik Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 2 minuten geleden, Metabaron zei: IPS4? Als je onderaan de pagina naar thema's gaat krijg je een aantal keuzes voorgelegd. De bovenste heet IPS 4. Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
pudifar Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 Zeer leuk die achtergronden en kleuren. Het navigeren gaat mij ook al wat gemakkelijker af. Al bij al is de site er veel op vooruitgegaan. Bedankt! Quote Link to comment
Uitgeverij Bonte Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 7 uren geleden, Metabaron zei: Kunnen we de achtergronden als gebruiker ook weer uitzetten? Er zijn er veel mooie bij, maar op een tablet heeft het weing zin want je ziet er niet echt iets van. Je krijgt alleen een drukke rand, nu. Wel blij met de rest van de aanpassingen, een hele stap vooruit. Bij GSM's en tablets in portretmodus vallen de achtergronden weg maar als je die helemaal wil uitschakelen kun je onderaan het scherm kiezen voor een ander, meer rustig thema. Tablets hebben tegenwoordig zo'n hoge resolutie dat de software niet meer ziet of je op tablet werkt of laptop, de nieuwe achtergronden werken uiteraard het best op grote desktops. Quote Link to comment
Metabaron Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 14 minuten geleden, Uitgeverij Bonte zei: Bij GSM's en tablets in portretmodus vallen de achtergronden weg maar als je die helemaal wil uitschakelen kun je onderaan het scherm kiezen voor een ander, meer rustig thema. Tablets hebben tegenwoordig zo'n hoge resolutie dat de software niet meer ziet of je op tablet werkt of laptop, de nieuwe achtergronden werken uiteraard het best op grote desktops. Op de tablet krijg ik onderaan enkel de social-mediaknoppen, vorige en volgende bericht en de banner van Catawiki te zien. Achtergronden kan ik alleen kiezen via het menu bovenaan en daar kan ik slechts kiezen uit 6 afbeeldingen. Quote Link to comment
Bonte Posted March 18, 2017 Author Share Posted March 18, 2017 11 minuten geleden, Metabaron zei: Op de tablet krijg ik onderaan enkel de social-mediaknoppen, vorige en volgende bericht en de banner van Catawiki te zien. Achtergronden kan ik alleen kiezen via het menu bovenaan en daar kan ik slechts kiezen uit 6 afbeeldingen. Ik heb het eens nagekeken, als er geen achtergrond getoond wordt op tablet is de witte tekst moeilijk te zien. Helemaal onderaan staat er 'thema' maar het kan witte tekst op licht grijze achtergrond zijn. Toch een vervelend element die ik moet nakijken. Quote Link to comment
Metabaron Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 1 minuut geleden, Bonte zei: Ik heb het eens nagekeken, als er geen achtergrond getoond wordt op tablet is de witte tekst moeilijk te zien. Helemaal onderaan staat er 'thema' maar het kan witte tekst op licht grijze achtergrond zijn. Toch een vervelend element die ik moet nakijken. Ah, even ingezoomd en nu zie ik daar inderdaad nog tekst staan. Quote Link to comment
roi de la bd Posted March 18, 2017 Share Posted March 18, 2017 21 uren geleden, roi de la bd zei: Ik zou de bovenste balk dezelfde kleur geven als de balkjes van het forum. excuus voor het misverstand, ik zag niet meteen dat je de bovenste balk evenals de balkjes van het forum beiden van kleur kon veranderen. Quote Link to comment
Bonte Posted March 19, 2017 Author Share Posted March 19, 2017 Nieuwe achtergrond van Kristof toegevoegd aan Shift: Lise op Monstereiland (Kristof Berte) Quote Link to comment
mojo Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 Mijn achtergrond is verdwenen en vervangen door deze. Heb je er 1 moeten wegdoen? Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Bonte Posted March 20, 2017 Author Share Posted March 20, 2017 Ja, die achtergrond van NASA was een plaatshoudertje tot ik nieuwe krijg van leden, die manga- en Lanfeust eigenlijk ook. Als je echt wil kan ik de NASA posters terugplaatsen in het volgende thema, ik weet nu dat ik moet opletten met plaatshoudertjes. Quote Link to comment
mojo Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 ah ok, ik vond die idd wel tof, maar andere achtergronden ook, dus ik vind wel iets. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Kristof Berte Posted March 20, 2017 Share Posted March 20, 2017 Verdorie, ik vind die van Cederzo toffer dan die van mezelf Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Recommended Posts