PanzerOfTheApes Posted April 11, 2017 Share Posted April 11, 2017 Hallo Repers, Ik zoek iemand die me kan helpen met een aantal reeksen te beginnen, dus iemand die ongelooflijk veel weet van comics en verwanten, en die een reper wilt helpen. PM please!! Thx! Joey Quote Link to comment
linthout Posted April 11, 2017 Share Posted April 11, 2017 Het zit er hier vol mee. Waarom stel je je vragen hier niet? Quote Link to comment
PanzerOfTheApes Posted April 11, 2017 Author Share Posted April 11, 2017 Omdat ik niemand wil lastig vallen met mijn onwetendheid :-) Quote Link to comment
linthout Posted April 11, 2017 Share Posted April 11, 2017 Luister niet naar Koen! Op dit uur is hij gewoonlijk al zat! Dit is een forum, onwetendheid wordt hier toegejuicht ! Quote Link to comment
nobody Posted April 11, 2017 Share Posted April 11, 2017 Ja, ik vind ook dat het hier op het forum moet Quote Link to comment
JPAR Posted April 11, 2017 Share Posted April 11, 2017 Pas op. Kuzuri is schuldig aan mijn nieuwe comicverslaving Quote Link to comment
Spawn999 Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 Ik vind de Vertigo titels zoals DMZ, Northlanders, Y The Last Man, Preacher enz lekkere instappers. Quote Tumblr Link to comment
JPAR Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 Y The last man en preacher heb ik ook. Erg goed. Y the last man wordt hier nog in de deluxe uitvoering aangeboden op het forum door Paul_NL. Oh. En 100 Bullets vond ik geniaal. Ook van Vertigo. Quote Link to comment
PanzerOfTheApes Posted April 12, 2017 Author Share Posted April 12, 2017 Ik heb Spawn altijd een fascinerend personage gevonden (ik heb de tekenfilmreeks op dvd), is dat iets qua comics? Quote Link to comment
Spawn999 Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 Spawn 1 t/m 100 is zeer goed, daarna ging Capullo weg en zakte als een pudding in elkaar..... Quote Tumblr Link to comment
Bart 01 Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 Mijn allereerste comic was 'The Pro' van Ennis. Hilarisch. Nadien hebben Kuzuri en Koen me op het bestaan van the punisher gewezen. En vanaf dan is het fout gelopen Quote Link to comment
JPAR Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 Heb je al eens naar Hellboy en B.P.R.D. gekeken? Quote Link to comment
Bart 01 Posted April 12, 2017 Share Posted April 12, 2017 Ik heb de RW uitgaven van Hellboy, maar ga die niet meer kopen (als er ooit nog een vervolg komt tenminste) en heb nog een paar trades van Hellboy gekocht sindsdien (laatste was Hellboy in Mexico). Maar ik moet zeggen dat het mij niet zo hard aanspreekt om all the way te gaan in het 'mignolaverse'. Quote Link to comment
Guest bazarov Posted April 16, 2017 Share Posted April 16, 2017 Geen groot comicskenner maar als je de vroege Spawn graag las dan lijkt Batman: red rain (een elseworld dus geen voorkennis nodig) me iets voor je. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Op 11-4-2017 om 17:09, PanzerOfTheApes zei: Hallo Repers, Ik zoek iemand die me kan helpen met een aantal reeksen te beginnen, dus iemand die ongelooflijk veel weet van comics en verwanten, en die een reper wilt helpen. Probleem is... dat zijn we hier bijna allemaal. Maar het is een ontwikkeling die nogal persoonlijk is, waardoor je net zoveel meningen krijgt als er comic-titels zijn! Mijn forté ligt vnl in de Indy en vnl de Bad/Goodgrll-comics. Bij een ander is dat Vertigo (terwijl ik Y The Last Man teleurstellend vond qua einde) of DC (waar ik enkel Harley Quinn kan aanbevelen of een bepaalde tekenaar zoals Stjepic op de nieuwe Aquaman) of de ander juist idolaat is van Hellboy of The Walking Dead (I love TWD). Voor de gein ben ik ooit eens begonnen aan een lijstje ( http://www.comicsforsinners.com/confessions-must-read-must-have-definitive-list/ ) Maar dat moet ik ook dringend gaan uitbreiden, bedenk ik me juist. Je kan beter openlijk jouw zaken voorleggen, incluis jouw voorkeuren enzo. Dan is het hopen dat niet iedereen jouw HUN idool door de nek probeert te duwen, maar jou de ruimte laat voor je eigen ontdekkingsreis. Wij kunnen helpen en voorstellen maken... en dat doen we graag! Maar jij zult de eindregie moeten nemen. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Chimi Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Ik ben verre van een expert op gebied qua comics, maar ik ben begonnen met Watchmen, Batman: Year One en Fables (maar die laatste vond ik serieus tegenvallen vanaf volume 6). Misschien eens wat one-shots proberen voor je aan ellenlange reeksen zoals Spawn of Hellboy begint. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Spawn999 Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Ik ben zelf begonnen met Spawn en daarna heb ik Templesmith en Niles ontdekt met zijn 30 Days Of Night. Dat zijn ook leuke comics om mee te beginnen. Quote Tumblr Link to comment
Zwendel Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Ik ben een tijdje geleden ook begonnen met comics en ik moet beamen wat Paul_NL zegt, tenminste als het over de langlopende Marvel/DC Comics type gaat: Heel verwarrend, de personnages worden a volonté hergebruikt. De ene keer zijn het komische figuren, dan weer bloedserieus met bovendien verschillende tekenaars en scenaristen zodat je in een TPB na een verhaaltje getekend door Peyo plots een Schuiten ziet. Voor mij ook veel te veel om te verhappen, ik krijg er snel een indigestie van. Was begonnen met Harley Quinn te volgen, een nevenkarakter, maar zelfs dat is teveel voor mij. Watchmen is inderdaad beter om te beginnen. En de one-shots: tjsa daar zit heel wat tussen, ook een hoop zaken die ik helemaal niet als comics zie. Quote Link to comment
Bart 01 Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Wat hier eigenlijk op het forum ontbreekt is een soort 'rough guide to comics'. En dan bedoel ik niet aanraders qua reeksen, maar meer een inleiding in hoe comics juist gepubliceerd worden. Als je uit de simpele Europese stripwereld komt is het toch een hele drempel om de instap te maken. Het heeft even geduurd tegen ik inzicht had in het feit dat je heel snel moet afstappen van het idee om een reeks volledig te krijgen/houden in de comic wereld. Met cherry picking kom je al een heel eind. Ik denk dan bvb aan: - verschil tussen singles, trades (TP, TPB), HC, luxe, absolute, uber alles editions, ... - OOP, heruitgaves, ... - one shots, langlopende reeksen, rebirths, miniseries, zelfde schrijver van dezelfde reeks binnen een andere imprint ... - concept van een 'run' op een langlopende reeks - veranderen van tekenaar/inkter binnen dezelfde trade - belang van voorkennis - previews, orders, ... - waar makkelijk bestellen/kopen - overzicht belangrijkste publishers en hun imprints (DV, Vertigo, Marvel, Max, Image, Dark Horse, ....) - ... Quote Link to comment
grim Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 met veel plezier volgende reeksen gelezen: Chew, Fables (eerste cyclus), Scalped, Y last man, Sweet tooth Quote Link to comment
Timhardt Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 16 minuten geleden, grim zei: met veel plezier volgende reeksen gelezen: Chew, Fables (eerste cyclus), Scalped, Y last man, Sweet tooth megagoed tip: locke&key / alex+ada Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 2 uren geleden, Spawn999 zei: Niles ontdekt met zijn 30 Days Of Night. Dat zijn ook leuke comics om mee te beginnen. Nou... dat vind ik dan weer een erg gekleurd advies aangezien Templesmith nogal een aparte tekenstijl heeft. Ik denk dat hij inderdaad beter kan cherry-picken voordat hij grotere series pakt. Ik zou Blacksad proberen, Skydoll, KONG OF SKULL ISLAND, SHAOLIN COWBOY, Animosity, Epic Kill, Bolton's SHAME Trilogy, Dodson met zijn RED SKIN, Terry Moore met zijn RACHEL RISING of MOTOR GIRL... de eerste FATHOM TPB of het prachtige BODY BAGS... of de "Judge Dredd versus Aliens versus Predator" voor een prachtig drieluik in 1 TPB... LADY MEKANIKA TPB 1, WE3 collectie.... dat zijn overzichtelijke cherry's!!! Een oneshot van DC of Marvel: daarvoor moeten anderen zich maar eens uitlaten. Op deze manier kan je wel een eigen smaak ontwikkelen voordat je afgaat op GROTE series. Want hoe geweldig LockeKey, Scalped, Y the Last Man, The Walking Dead, Fables, SIN CITY etc ook zijn.... die zijn grooooooooteeeee series! Dat is mijn advies.... Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Ik zou bijvoorbeeld NIET beginnen met Millarworld Hoe tof ook, dat zijn soms best pittige grafische boeken. Zeker Kickass en Nemesis. Erg veel gore en bloed. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Spawn999 Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 30 Days Of Night zijn ook Cherry's Joey!!! Quote Tumblr Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 6 minuten geleden, Spawn999 zei: 30 Days Of Night zijn ook Cherry's Joey!!! tip: check online of het artwork je aanstaat. Je kán deze serie an sich ook deel voor deel, TPB voor TPB verorberen. Dat klopt wel. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Spawn999 Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Cherry's zeg ik je CHERRY'S!!!! Quote Tumblr Link to comment
liverpool Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Uiteraard is Preacher een aanrader maar ook The Boys is super. Ben grote Garth Ennis fan dus wat mij betreft is het hele oeuvre van Ennis een aanrader. Quote Link to comment
nobody Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 19 minuten geleden, liverpool zei: Uiteraard is Preacher een aanrader maar ook The Boys is super. Ben grote Garth Ennis fan dus wat mij betreft is het hele oeuvre van Ennis een aanrader. 2! (nu ja, er waren ook wel enkele dingen die zelfs ik niet zo denderend vond) Quote Link to comment
Spawn999 Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 49 minuten geleden, liverpool zei: Uiteraard is Preacher een aanrader maar ook The Boys is super. Ben grote Garth Ennis fan dus wat mij betreft is het hele oeuvre van Ennis een aanrader. +3 Cherry's Joey!! Quote Tumblr Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 6 minuten geleden, Spawn999 zei: +3 Cherry's Joey!! LOL Die weer niet... GééN Cherry, want dan zit je vast aan het kopen van de HELE serie! maar wellicht wel eens online illegaal downloaden? En daarna kopen indien het bevalt Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Peter Moerenhout Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Ik bespreek hier een aantal van mijn favorieten. Veruit allemaal one-shots of afgeronde reeksen: https://petermoerenhout.be/category/tekst/artikels/klare-taal/ Quote http://petermoerenhout.be Link to comment
linthout Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Jullie gaan die mens hier stekezot maken. Quote Link to comment
Zwendel Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 4 minuten geleden, linthout zei: Jullie gaan die mens hier stekezot maken. Dat was hij al: hij wil comics lezen Quote Link to comment
Spawn999 Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Haha stekezot...is dat Urbaans? Quote Tumblr Link to comment
linthout Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 Het moet stapelzot zijn. Stekezot ben je blijkbaar van een persoon. Ik dacht dat stekezot en stapelzot hetzelfde betekenden. Quote Link to comment
Timhardt Posted April 20, 2017 Share Posted April 20, 2017 stekeblind zeggen ze wel eens, als in liefde maakt blind. Quote Link to comment
Recommended Posts