Zwendel Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 100 jaar Jazz op Radio 1. Ik moet toch wel zeggen dat het muziek is die mij niks zegt. Vergevorderde egotripperij. Quote Link to comment
IvoVWS Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 Het heeft even geduurd vooraleer ik mee was met jazz en kan het wel appreciëren. Nu moet ik wel nog altijd niets weten van Miles Davis, Cole Porter of de ultratechnische stukken van Charles Mingus. Het mooie aan het genre is dat het "eerlijker" is dan rock, rap of metal. Als je kan jazzen, dan speel je, kan je het niet, dan speel je niet. Quote Link to comment
Zwendel Posted April 17, 2017 Author Share Posted April 17, 2017 5 minuten geleden, IvoVWS zei: Het heeft even geduurd vooraleer ik mee was met jazz en kan het wel appreciëren. Nu moet ik wel nog altijd niets weten van Miles Davis, Cole Porter of de ultratechnische stukken van Charles Mingus. Het mooie aan het genre is dat het "eerlijker" is dan rock, rap of metal. Als je kan jazzen, dan speel je, kan je het niet, dan speel je niet. Er is ook een hemelsbreed verschil in stijlen. Cab Calloway en Louis Armstrong vind ik ook leuk, maar de serieuze Jazz' die je meestal op de radio hoort is toch meestal bebop en dat doet pijn aan mijn oren Quote Link to comment
IvoVWS Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 Dat van stijlen gaat toch op voor alle genres? Het meeste van wat er in de Zwaarste Lijst, later op de radio, gestemd wordt, vind ik ook bagger van de allerergste soort die wat mij betreft terug in 't water gedumpt mag worden. Veel van die bebop is prachtig materiaal dat moeiteloos de tand des tijds weerstaat en de uitvoeringen zijn zo ongelooflijk strak! Quote Link to comment
Waldorf Posted April 18, 2017 Share Posted April 18, 2017 Jazz is not dead. It just smells funny. Ik mag graag naar Miles Davis' Sketches of Spain luisteren. Of Out to lunch van Eric Dolphy. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted April 18, 2017 Share Posted April 18, 2017 Radio kost teveel aan belastingen. Quote Link to comment
Chimi Posted April 18, 2017 Share Posted April 18, 2017 10 minuten geleden, Kameraad Mauser zei: Radio kost teveel aan belastingen. Hij vindt altijd een manier... Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted April 18, 2017 Share Posted April 18, 2017 Vrije radio. Wat is daar mis mee? Veel mensen die graag iets in elkaar knutselen op gebied van radio. Quote Link to comment
IvoVWS Posted April 18, 2017 Share Posted April 18, 2017 Radio is net zoals kunst, muziek, grafisch design... Als je pinda's betaalt, krijg je bonobokak in het gezicht en veel vrije radio is jammer genoeg bonobodiarree. Presentatoren die niet kunnen praten, schools een interview afleggen en gasten die geen knijt te vertellen hebben. Leve de staatsradio! (Behalve StuBru. Springerig, overgelukkig manisch tuig.) Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted April 18, 2017 Share Posted April 18, 2017 Staatskunst is horror. Quote Link to comment
Recommended Posts