Veto Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Vandaag heb ik met scenarist-tekenaar Christian Godard gebabbeld. De brave man is inmiddels 81 jaar oud maar nog steeds bijzonder actief. Ik ben zelf een fan van het eerste uur van een van zijn reeks : 'Axel Moonshine'. Het is al van 2005 geleden dat er een nieuw album verscheen ('De Wonderplaneet' bij Arboris). Toen Gert en ik tekenaar Ribéra geïnterviewd hebben voor BSM in 2009 tijdens het stripfestival van Middelkerke, sprak hij er al over dat een nieuw album zo goed als klaar was. Er was alleen de vraag welke uitgeverij dit album zou uitgeven. Sinds eind 2012 hebben Ribéra en Godard de auteursrechten volledig kunnen recuperen. En zo is er dan toch nog de mogelijkheid om een nieuw album van 'Axel Moonshine' uit te brengen al dan niet in eigen beheer. Of het enkel om een online-publicatie zal gaan, wist Godard nog niet zeker. Hij hoopt nog altijd op een 'klassieke' uitgave op papier. Hieronder vind je alvast een coverontwerp en de twee eerste pagina's van het nieuwe album. De werktitel is 'L'engrenage' wat zoveel betekent als 'tandwieloverbrenging'. Ik duim alvast voor een publicatie op papier. Dat online strips lezen is niet echt aan mij besteed. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Kool Thing Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Dat ziet er weer prima getekend uit! Onderschatte reeks! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
linthout Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Dit is pas goed nieuws! Axel Moonshine is een geniale reeks. Quote Link to comment
niemand Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Man, waar is de tijd dat ik de tweede Axel Moonshine zocht, in de uitgave van De Vrijbuiter (ja toch ? ). En Dargaud begon dan ook weer vanaf nr. 1... En dan kocht ik de ontbrekende delen in het Frans, maar dat was te moeilijk om volgen. waar is de tijd. heroïsche zoektochten naar strips... (zuchtje) Quote Link to comment
niemand Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Ik leerde Axel Moonschine kennen als klein manneke, door een Jeugdencyclopedie over het menselijk lichaam. Daar stond één blz van de strip in, die waarin hij zijn robotten (euh) tot leven brengt. Het duurde even voor ik vond uit welke strip dat kwam, maar toen was ik verkocht. Quote Link to comment
niemand Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Even oud als gij, zeker ? Of waart gij nog niet ouder ? Quote Link to comment
Veto Posted January 23, 2013 Author Share Posted January 23, 2013 Dat ziet er weer prima getekend uit! Onderschatte reeks! Ik geef je helemaal gelijk, Kool Thing ! Eens je de albums begint te lezen, word je helemaal meegesleurd door de -soms heel bizarre- scenario's en dito tekeningen. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Geinz Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 altijd fan geweest van Moonshine. volgens mij een van de origineelste SF die er bestaat. Originele verhalen met mensen van vlees en bloed, die verre van perfect zijn Quote Link to comment
belgiumdog Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 ook grote fan van Axel moonschine en wist van Veto dat dat album zo goed als klaar was ,na dat interview te middelkerke (2009) . Had op de beurs van geraardsbergen(2012) gevraagd aan de verantwoordelijke van de stand bij Brabant Strip , of Brabant strip magazine dat niet zou kunnen uitgeven ?? hier terug die vraag eens herhalen , en nu maar hopen op ... zou toch echt jammer zijn om dat album zo te laten , ligt klaar om gedrukt te worden . Quote Link to comment
Aerogi Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 ik heb bijna de ganse reeks, maar ergens tussenin denk ik mankeer ik nog een aantal nummers (ik dacht rond nr 18)... ik heb daardoor nog maar de eerste delen gelezen. ik vond/vind het niet vanzelfsprekend om uit te vissen welke delen nu waar (of überhaupt) uitgegeven waren... Quote Link to comment
niemand Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Ik dacht dat Arboris (na een hele tijd wachten) alle ontbrekende delen in het Nederlands heeft uitgegeven. Edit : misschien kan dit lijstje helpen : http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=1073 Quote Link to comment
LooneyElmerFudd Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Toch nog. Komt he allemaal goed met clowntje? Wordt chimeer nog gevonden? Hoe is het met Korian verlopen? Het lijkt wel een soap Quote Link to comment
Veto Posted January 24, 2013 Author Share Posted January 24, 2013 Album 18, 19 en 20 zijn nooit door Arboris uitgegeven. Ze verschenen bij uitgeverij 'Le Vaisseau d'Argent' (= De Zilveren Dolfijn, naar het ruimteschip van Axel en Musky). Het zijn niet de makkelijkste albums om te vinden. Maar mits wat geduld, heb ik ze toch tegen heel betaalbare prijs op de kop kunnen tikken. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Aerogi Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Album 18, 19 en 20 zijn nooit door Arboris uitgegeven. Ze verschenen bij uitgeverij 'Le Vaisseau d'Argent' (= De Zilveren Dolfijn, naar het ruimteschip van Axel en Musky). Het zijn niet de makkelijkste albums om te vinden. Maar mits wat geduld, heb ik ze toch tegen heel betaalbare prijs op de kop kunnen tikken. ja die zijn het. En ik denk dat ik er nog altijd 1 te kort heb. Ik vond het vooral 'verschrikkelijk' dat er dan plots een paar tussenzitten in een ander (kleiner) formaat. Ik ben daar nogal 'gevoelig' voor dat de ruggen hetzelfde zijn. Quote Link to comment
Elvis Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Moonshine altijd stukken beter gevonden dan dat ander tijdsgenoot overschat reeksje Ravian. Quote Link to comment
Aerogi Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Iemand een idee wat ik zou mogen/kunnen vragen voor een (bijna) volledige collectie van Axel Moonshine? Op 2 albums na (18 en 19) compleet, behalve misschien ook de allerlaatste nummers. Of zou ik ze toch beter via Ebay stuk per stuk verkopen? Quote Link to comment
Kool Thing Posted January 25, 2013 Share Posted January 25, 2013 Ik heb ze onlangs volledig gekocht van Spirit zaliger voor 2,5€ per stuk. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Bonte Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 Waw, dit moet zowat m'n meest favoriete reeks zijn, eindelijk een nieuw verhaal. Quote Link to comment
Imajica Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Ik zie dat dat kind nog steeds bij hem rondhangt. Wanneer wordt die eens volwassen ? Quote A Funny Thing Happened on the Way to the Forum Link to comment
Geinz Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 ik denk dat je dringend de reeks moet herlezen, Imajica, want dat kind is al een hele tijd volwassen! Quote Link to comment
Imajica Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Ik ken de reeks ook helemaal niet. Ben nooit verder gekomen dan deel 2 Ik zal het eens gaan lezen. Quote A Funny Thing Happened on the Way to the Forum Link to comment
Aerogi Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 heb nog eens gecheckt, ik heb de eerste drie delen van Arboris, dan een aantal uitgegeven door Dargaud (maar er is iets raars aan de hand met de nummering lijkt me), dan weer Arboris, één deel van Vaissau d'argent, en de rest Arboris. Tot ergens in de nummers 30. Misschien moet ik ze toch eens proberen te lezen. Quote Link to comment
Veto Posted January 28, 2013 Author Share Posted January 28, 2013 heb nog eens gecheckt, ik heb de eerste drie delen van Arboris, dan een aantal uitgegeven door Dargaud (maar er is iets raars aan de hand met de nummering lijkt me), dan weer Arboris, één deel van Vaissau d'argent, en de rest Arboris. Tot ergens in de nummers 30. Misschien moet ik ze toch eens proberen te lezen. Op de achterzijde van de titelpagina's in de Arboris-albums staat er uitgelegd wat de juiste leesvolgorde is van de reeks. Die is inderdaad heel chaotisch uitgegeven voor de Nederlandstalige lezers. Maar na het lezen van deze uitleg zou je al veel wijzer moeten zijn. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
pedem Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Vandaag heb ik met scenarist-tekenaar Christian Godard gebabbeld. De brave man is inmiddels 81 jaar oud maar nog steeds bijzonder actief. Ik ben zelf een fan van het eerste uur van een van zijn reeks : 'Axel Moonshine'. Het is al van 2005 geleden dat er een nieuw album verscheen ('De Wonderplaneet' bij Arboris). Toen Gert en ik tekenaar Ribéra geïnterviewd hebben voor BSM in 2009 tijdens het stripfestival van Middelkerke, sprak hij er al over dat een nieuw album zo goed als klaar was. Er was alleen de vraag welke uitgeverij dit album zou uitgeven. Sinds eind 2012 hebben Ribéra en Godard de auteursrechten volledig kunnen recuperen. En zo is er dan toch nog de mogelijkheid om een nieuw album van 'Axel Moonshine' uit te brengen al dan niet in eigen beheer. Of het enkel om een online-publicatie zal gaan, wist Godard nog niet zeker. Hij hoopt nog altijd op een 'klassieke' uitgave op papier. Hieronder vind je alvast een coverontwerp en de twee eerste pagina's van het nieuwe album. De werktitel is 'L'engrenage' wat zoveel betekent als 'tandwieloverbrenging'. Ik duim alvast voor een publicatie op papier. Dat online strips lezen is niet echt aan mij besteed. Is hier ondertussen nog iets nieuws over geweten? Quote Link to comment
Recommended Posts