Ga naar inhoud

Jommeke


Recommended Posts

  • 3 weeks later...
12 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Die klets water komt toch gewoon van de roeispaan die uit het water schiet? Ze hebben zelfs het waterspoor getekend. Of mis ik iets?

Dat is ongetwijfeld de bedoeling, maar zoals het getekend en ingekleurd is lijkt het van de rechterkant van de kano te komen, vertrekkend vanuit het zelfde punt als die grotere klets water die in het gezicht van dat meisje (m/v/x) terecht komt. En god weet waar die vandaan komt.

Anyway, hoe meer je me daar laat over uitweiden, hoe meer het lijkt alsof ik me daar serieus vragen bij stel/aan stoor/kritiek op heb, wat absoluut niet het geval is.

Link naar reactie

Is het eigenlijk geweten of de jeugd net zoals bij Suske en WIske de voorkeur geeft aan de nieuwere verhalen van Jommeke en de oudere verhalen laat voor wat ze zijn?

 

Al is het kunnen stuiteren in een album van 2021 wel minder indrukwekkend als je beseft dat ze in 1977 gewoonweg zonder hulpmiddelen door de lucht konden vliegen.

 

afbeelding.png.05bed11100fa77ead97b197d6290c1a1.pngafbeelding.png.101e325ec2c2454a33c8c5c93f2bedd3.png

Link naar reactie

Denk dat dat bij Jommeke iets minder speelt omdat er weinig verschil is tussen die verschillende periodes. De tekenstijl is nog (min of meer) hetzelfde, de figuren zien er nog steeds exact hetzelfde uit en de wereld van Jommeke is ook nooit echt gemoderniseerd geweest. Hij loopt nog altijd rond in kastelen en tussen indianen en in een dorp waar het modernste gebouw ergens in de jaren 70 is gezet.

Link naar reactie
Op 21/1/2022 om 18:05, cinco zei:

Is het eigenlijk geweten of de jeugd net zoals bij Suske en WIske de voorkeur geeft aan de nieuwere verhalen van Jommeke en de oudere verhalen laat voor wat ze zijn?

 

 

Alle kinderen die ik ken die graag Jommeke lezen, lezen zowel nieuw als oud, zolang ze maar ingekleurd zijn.

 

Op 21/1/2022 om 13:55, TDPB zei:

 'tuurlijk niet. Wij zijn gewoon ouwe zagen die niet tot het doelpubliek van Jommeke horen.

(Er zit wellicht gewoon een talentvolle spuugvis in die wilde beek)

 

De Talentvolle Spuugvis wordt album 312 :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Kristof Berte zei:

 

Alle kinderen die ik ken die graag Jommeke lezen, lezen zowel nieuw als oud, zolang ze maar ingekleurd zijn.

 

Ik heb nog net meegemaakt dat er zwart-wit Jommekes tussen de overheersende gekleurde Jommekes in de rekken zaten. En dan mocht ik drie gekleurde en drie zwart-witte kiezen.

 

Link naar reactie
35 minutes ago, cinco said:

afbeelding.png.5d4dd53a3800e397ab289985f4e3456a.png

 

Wat een trefzekere tekening is dat toch. Die trap op zich is al veel moeilijker dan het eruit ziet, maar dan vanuit dat perspectief en die figuren, o.a. een hond die afdalen... Alleen lijken die treden hoger te worden verderop de trap, maar dat kan natuurlijk.

 

Jommeke is niks voor mij, maar sommige covers kunnen me echt wel bekoren.

Link naar reactie
3 uren geleden, Lük Bey zei:

 

Wat een trefzekere tekening is dat toch. Die trap op zich is al veel moeilijker dan het eruit ziet, maar dan vanuit dat perspectief en die figuren, o.a. een hond die afdalen... Alleen lijken die treden hoger te worden verderop de trap, maar dat kan natuurlijk.

 

 

Ja, ik geloof dat ze een trappenstelsel in een put afdaalden om vervolgens op een andere put uit te komen.

 

Link naar reactie

Goed dat Jommeke en trawanten een simpele passieve busrit nog kunnen appreciëren ondanks hun ervaringen met allerlei rijdende, vliegende, varende en duikende tuigen die ze notabene ook nog eens zelf mochten besturen doorheen 300+ avonturen.

 

afbeelding.thumb.png.d34afc0857392673f32d5c7a9b99845a.png

 

Al zou ik mij als ouder toch beginnen ongerust maken als ik zou merken dat de lokale zwervers de kinderen vergezellen tijdens het kamp.

Link naar reactie
6 minutes ago, cinco said:

Goed dat Jommeke en trawanten een simpele passieve busrit nog kunnen appreciëren ondanks hun ervaringen met allerlei rijdende, vliegende, varende en duikende tuigen die ze notabene ook nog eens zelf mochten besturen doorheen 300+ avonturen.

 

afbeelding.thumb.png.d34afc0857392673f32d5c7a9b99845a.png

 

Al zou ik mij als ouder toch beginnen ongerust maken als ik zou merken dat de lokale zwervers de kinderen vergezellen tijdens het kamp.

Doet wel een beetje denken aan de zaak rond Dave De Cocq. Bewezen kinderlokkers en ontvoerders die zomaar een klas mogen begeleiden. Ik zie de krantenkoppen al komen nadat Jommeke zijn lijk gevonden zal worden.

image.png.cfacb704105d574c1e99898a38239b33.png

 

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, cinco zei:

Goed dat Jommeke en trawanten een simpele passieve busrit nog kunnen appreciëren ondanks hun ervaringen met allerlei rijdende, vliegende, varende en duikende tuigen die ze notabene ook nog eens zelf mochten besturen doorheen 300+ avonturen.

 

afbeelding.thumb.png.d34afc0857392673f32d5c7a9b99845a.png

 

Al zou ik mij als ouder toch beginnen ongerust maken als ik zou merken dat de lokale zwervers de kinderen vergezellen tijdens het kamp.

Philippe had precies geen zin om wielen te tekenen :)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...