Ga naar inhoud

Jommeke


Recommended Posts

Ben langsgeweest daarnet : Purperen pillen (ex-libris van De Poortere),  Plastieken Walvis (ex-libris van Conz), De koningin van Onderland (ex-libris van Stallaert) en Het Verkeerde land (ex-libris van Simon Spruyt). Ik had al eerder aan de volle pot 3 delen gekocht (met ex-librissen van Dupré, Bosschaert en Griffo). De albums met ex-librissen van Borgions, Vande Wiele en Marvano laat ik aan mij voorbijgaan, wegens niet mijn 'meug'.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Deel 294, De Wraak van de Mummies

Verschijnt 03-04-2019

Flip heeft te veel gezongen en is z’n stem kwijt. Wat nu gezongen? Onze vrienden trekken naar professor Gobelijn om hem om raad te vragen. Maar de professor zit met zijn hoofd in Egypte en… in de ajuinen! Samen met zijn vriend, Evarist Selders, doet hij onderzoek naar eeuwenoude ajuinen in Egypte. En volgens hem zal Flip daar ook een remedie vinden voor zijn gebroken stem.Op naar het land van de mummies!

wraakvanmumies.jpg

Link naar reactie
25 minuten geleden, DeRillendeRots zei:

Deel 294, De Wraak van de Mummies

Verschijnt 03-04-2019

Flip heeft te veel gezongen en is z’n stem kwijt. Wat nu gezongen? Onze vrienden trekken naar professor Gobelijn om hem om raad te vragen. Maar de professor zit met zijn hoofd in Egypte en… in de ajuinen! Samen met zijn vriend, Evarist Selders, doet hij onderzoek naar eeuwenoude ajuinen in Egypte. En volgens hem zal Flip daar ook een remedie vinden voor zijn gebroken stem.Op naar het land van de mummies!

wraakvanmumies.jpg

Werk je misschien bij Standaard Uitgeverij?

Link naar reactie
1 minuut geleden, DeRillendeRots zei:

Nee, dit is van Ballon niet van SU. En Nee, ik werk er niet. Hou gewoon de webshops, sites en etc in de gaten...Hoop wel graag ooit striptekenaar te worden (die droom hebben er wel veel)

I know. Zou hem in het andere topic plaatsen, vandaar SU.

 

Ik denk dat S&W hier trouwens niet veel meer gelezen wordt. Zeker na de nieuwe stijl.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
On 1/19/2019 at 8:14 PM, DeRillendeRots said:

Kijk dat hoor ik graag

Jullie zijn niet de doelgroep.

 

Soit.

De laatste keer dat ik een Jommeke en een S&W las, nu toch ook al enkele jaartjes geleden, vond ik het verhaal van J eigenlijk beter dan dat van S&W. Het laatste is te veel alsof ze zomaar in een grabbelton duiken zonder echt een degelijk verhaal te zoeken.

Link naar reactie
  • 3 months later...

Geen idee eigenlijk.  Ik weet wel dat ik 'Jomme' terug aan de kant gelegd heb.  Die tekenstijl bevalt mij niet, tot mijn grote verbazing.  Ik begrijp ook niet zo goed wat nu de meerwaarde is van deze remake.  Ik ben één en al voor hommages en volwassen versies en spin-offs en verhalen door andere tekenaars, maar deze lijkt mij zo zinloos.  Enfin, dat anderen er mogen van genieten, denk ik dan. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Het ligt qua aanpak te dicht bij elkaar, he. Hetzelfde zal volgens mij gelden voor de komende Rode Ridder Remake. De enige manier waarop zo'n remake een meerwaarde kan bieden is indien het door een echt grote naam gebeurt, of indien het iets helemaal anders wordt. (zoals hieronder bvb)

 

60342790_2192448064178254_63246301169409

Link naar reactie
2 uren geleden, Tom B zei:

Het ligt qua aanpak te dicht bij elkaar, he. Hetzelfde zal volgens mij gelden voor de komende Rode Ridder Remake. De enige manier waarop zo'n remake een meerwaarde kan bieden is indien het door een echt grote naam gebeurt, of indien het iets helemaal anders wordt. (zoals hieronder bvb)

 

60342790_2192448064178254_63246301169409image.png.beb0ec493e9bec203426a5ac87cddee3.png

De Rode Ridder van Marvano, toch een zeer gerenommeerde strip auteur, was ook geen doorslaggevend succes

jarenlang stonden deze in de uitverkoopbakken ( onterecht overigens )

Dupuis gaat toch naar eigen zeggen de drie stripcahiers van Blutch's Baard en Kale in het Nederlands uitbrengen.

Ik zelf zou Tom graag een vernieuwde Jerry Spring zien tekenen.

 

Link naar reactie
9 uren geleden, bouncer zei:

De Rode Ridder van Marvano, toch een zeer gerenommeerde strip auteur, was ook geen doorslaggevend succes

jarenlang stonden deze in de uitverkoopbakken ( onterecht overigens )

 

Ik zelf zou Tom graag een vernieuwde Jerry Spring zien tekenen.

Los van het feit dat ik die Red Knight niet als voorbeeld heb gegeven (voor alle duidelijkheid) is het op zich wel een goed voorbeeld van een interessante stripremake. De vraag blijft natuurlijk of daar veel mensen zitten op te wachten. Waar in ieder geval weinig mensen op zitten te wachten is een vernieuwe versie van Jerry Spring door ondergetekende.

Link naar reactie
5 uren geleden, Tom B zei:

Los van het feit dat ik die Red Knight niet als voorbeeld heb gegeven (voor alle duidelijkheid)

Digitale onhandigheid van mijn kant !

Het scenario van Jerry Spring zat al aardig in mijn hoofd.inclusief stokpaardjes.zonder clichés:e005:

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

'Jacht op een voetbal' van Jomme eindelijk uitgelezen. Het mag bij één deel blijven. Het karakter van de reeks ontbreekt, wat in de andere volwassener versies (Red Rider, Amoras, ...) van bekende stripreeksen wel aanwezig was.

Er zitten ook heel wat plotgaten in. Heeft er niemand dat verhaal nagelezen?

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 months later...

image.thumb.png.68b6f9a9791942e9b644af79af18a09a.png

Op 11 december verschijnt de 2de Jommeke hommage in wat blijkbaar de Jomme-reeks zal worden.  Een herwerking van Paradijseiland!  Het album verschijnt op 11 december.

Ik zeg oelala!  De eerste Jomme vond ik maar een halfbakken iets, zowel qua verhaal als wat het tekenwerk betreft.  Maar Steven Dupré?  Dat is toch wat anders.  Words can't describe hoezeer ik hier naar uit kijk! 👍

Edit - En hopla:
image.thumb.png.1ad3298b25433dc7fcdc17e9e38ebb99.png
 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Wat vinden julllie eigenlijk de beste Jommeke-strips tussen 100 en 200?

Dat is de periode van Jommeke waarin ik ben opgegroeid.

Eind jaren '80, begin jaren '90 waren de verhaallijnen naar Jommekes-normen wel wat heavier.

 

Gestoorde robot-versies, gangsters, internationale spionage, tot zelfs een bezoek aan de hel. (die laatste was een droom, maar toch...)

 

afbeelding.png.9ceeffb85218e2ab958b52f3521905ef.png

 

afbeelding.png.9c77475f5db3aac5f6502b1b2fc94f75.png

 

afbeelding.png.bedecc3335eaba39cc0d0089e1ea1d3c.png

 

afbeelding.png.a23557e9f2c2aa9d68a7fefe5e1ad5c6.png

 

Als ik de huidige Jommekes in de winkel zie liggen lijken ze mij terug een pak softer geworden.

Ik zie bij de nieuwste uitgaven toch geen covers meer zoals die hierboven.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...