Veto Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Ben langsgeweest daarnet : Purperen pillen (ex-libris van De Poortere), Plastieken Walvis (ex-libris van Conz), De koningin van Onderland (ex-libris van Stallaert) en Het Verkeerde land (ex-libris van Simon Spruyt). Ik had al eerder aan de volle pot 3 delen gekocht (met ex-librissen van Dupré, Bosschaert en Griffo). De albums met ex-librissen van Borgions, Vande Wiele en Marvano laat ik aan mij voorbijgaan, wegens niet mijn 'meug'. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
TDPB Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Die van Stallaert zou ik wel eens willen zien. Quote Link to comment
Gio Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 Jammer dat deze niet in Nederland of via een andere internetwinkel te verkrijgen zijn. Of weet iemand of deze 10 titels ook ergens anders in de promo zijn? Quote Link to comment
Suske Posted January 17, 2019 Share Posted January 17, 2019 1 uur terug, Tom B zei: Die van Stallaert zou ik wel eens willen zien. https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/albumreeksen/1118991-20-klassiekers-opgefrist Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
TDPB Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 2 uren geleden, Suske zei: https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/albumreeksen/1118991-20-klassiekers-opgefrist Ach ja, juist, die heb ik al eens gezien. Quote Link to comment
cinco Posted January 18, 2019 Share Posted January 18, 2019 Heb ook weer effe die parodie van Neveneffecten herbekeken. Quote Link to comment
DeRillendeRots Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Deel 294, De Wraak van de Mummies Verschijnt 03-04-2019 Flip heeft te veel gezongen en is z’n stem kwijt. Wat nu gezongen? Onze vrienden trekken naar professor Gobelijn om hem om raad te vragen. Maar de professor zit met zijn hoofd in Egypte en… in de ajuinen! Samen met zijn vriend, Evarist Selders, doet hij onderzoek naar eeuwenoude ajuinen in Egypte. En volgens hem zal Flip daar ook een remedie vinden voor zijn gebroken stem.Op naar het land van de mummies! Quote Link to comment
JPAR Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 25 minuten geleden, DeRillendeRots zei: Deel 294, De Wraak van de Mummies Verschijnt 03-04-2019 Flip heeft te veel gezongen en is z’n stem kwijt. Wat nu gezongen? Onze vrienden trekken naar professor Gobelijn om hem om raad te vragen. Maar de professor zit met zijn hoofd in Egypte en… in de ajuinen! Samen met zijn vriend, Evarist Selders, doet hij onderzoek naar eeuwenoude ajuinen in Egypte. En volgens hem zal Flip daar ook een remedie vinden voor zijn gebroken stem.Op naar het land van de mummies! Werk je misschien bij Standaard Uitgeverij? Quote Link to comment
DeRillendeRots Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 34 minuten geleden, JPAR zei: Werk je misschien bij Standaard Uitgeverij? Nee, dit is van Ballon niet van SU. En Nee, ik werk er niet. Hou gewoon de webshops, sites en etc in de gaten...Hoop wel graag ooit striptekenaar te worden (die droom hebben er wel veel) Quote Link to comment
linthout Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Nee hoor! Steeds minder! Quote Link to comment
JPAR Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 1 minuut geleden, DeRillendeRots zei: Nee, dit is van Ballon niet van SU. En Nee, ik werk er niet. Hou gewoon de webshops, sites en etc in de gaten...Hoop wel graag ooit striptekenaar te worden (die droom hebben er wel veel) I know. Zou hem in het andere topic plaatsen, vandaar SU. Ik denk dat S&W hier trouwens niet veel meer gelezen wordt. Zeker na de nieuwe stijl. Quote Link to comment
DeRillendeRots Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 2 minuten geleden, linthout zei: Nee hoor! Steeds minder! Kijk dat hoor ik graag Quote Link to comment
linthout Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Ik weet niet...Het komt doordat er met strips maken hoe langer hoe minder te verdienen valt... Quote Link to comment
DeRillendeRots Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 40 minuten geleden, linthout zei: Ik weet niet...Het komt doordat er met strips maken hoe langer hoe minder te verdienen valt... Dat is waar Quote Link to comment
esteban² Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Ik denk dat @JPAR een beetje in de war is. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Ambreville Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 53 minuten geleden, DeRillendeRots zei: Dat is waar Neem Marini maar als voorbeeld. Die zal je niet horen klagen. Quote Link to comment
Peter Motte Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 Jommeke zit nu ook op ballet. (ik dacht eigenlijk dat de meesten daar zouden staan, maar ja ... ) Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted February 12, 2019 Share Posted February 12, 2019 On 1/19/2019 at 8:14 PM, DeRillendeRots said: Kijk dat hoor ik graag Jullie zijn niet de doelgroep. Soit. De laatste keer dat ik een Jommeke en een S&W las, nu toch ook al enkele jaartjes geleden, vond ik het verhaal van J eigenlijk beter dan dat van S&W. Het laatste is te veel alsof ze zomaar in een grabbelton duiken zonder echt een degelijk verhaal te zoeken. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
acor Posted May 17, 2019 Share Posted May 17, 2019 Nu pas 'Jomme' aan het lezen. Is het kasteel dat afgebeeld wordt in het verhaal gebaseerd op het kasteel van Horst (thuishaven van de Rode Ridder)? Quote Link to comment
esteban² Posted May 17, 2019 Share Posted May 17, 2019 Geen idee eigenlijk. Ik weet wel dat ik 'Jomme' terug aan de kant gelegd heb. Die tekenstijl bevalt mij niet, tot mijn grote verbazing. Ik begrijp ook niet zo goed wat nu de meerwaarde is van deze remake. Ik ben één en al voor hommages en volwassen versies en spin-offs en verhalen door andere tekenaars, maar deze lijkt mij zo zinloos. Enfin, dat anderen er mogen van genieten, denk ik dan. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
TDPB Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Het ligt qua aanpak te dicht bij elkaar, he. Hetzelfde zal volgens mij gelden voor de komende Rode Ridder Remake. De enige manier waarop zo'n remake een meerwaarde kan bieden is indien het door een echt grote naam gebeurt, of indien het iets helemaal anders wordt. (zoals hieronder bvb) Quote Link to comment
esteban² Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Niet afwijkend genoeg, inderdaad. En wat er bij verzonnen werd, inclusief die nieuwe vriendjes, vond ik gewoon niet denderend. En die tekenstijl, nogal flauw en zwak uitgevoerd bij momenten. Het leek soms op haastwerk. Helaas. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
TDPB Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Ik zou wel eens een Kroepie en Boelie Boemboem-remake van De Wollebollen willen maken. Maar dan zou het wel iets helemaal anders moeten worden. Quote Link to comment
bouncer Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 2 uren geleden, Tom B zei: Het ligt qua aanpak te dicht bij elkaar, he. Hetzelfde zal volgens mij gelden voor de komende Rode Ridder Remake. De enige manier waarop zo'n remake een meerwaarde kan bieden is indien het door een echt grote naam gebeurt, of indien het iets helemaal anders wordt. (zoals hieronder bvb) De Rode Ridder van Marvano, toch een zeer gerenommeerde strip auteur, was ook geen doorslaggevend succes jarenlang stonden deze in de uitverkoopbakken ( onterecht overigens ) Dupuis gaat toch naar eigen zeggen de drie stripcahiers van Blutch's Baard en Kale in het Nederlands uitbrengen. Ik zelf zou Tom graag een vernieuwde Jerry Spring zien tekenen. Quote Link to comment
esteban² Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Dat is nog eens een idee. (De Wollebollen) Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Suske Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 4 uren geleden, bouncer zei: Ik zelf zou Tom graag een vernieuwde Jerry Spring zien tekenen. Dat heeft Jijé zelf al gedaan in de jaren '70. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
bouncer Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 Waar komt dit vandaan Suske? Quote Link to comment
Suske Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 2 uren geleden, bouncer zei: Waar komt dit vandaan Suske? Uit Le Trombone Illustré, bijlage van Spirou in 1977. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
TDPB Posted May 19, 2019 Share Posted May 19, 2019 9 uren geleden, bouncer zei: De Rode Ridder van Marvano, toch een zeer gerenommeerde strip auteur, was ook geen doorslaggevend succes jarenlang stonden deze in de uitverkoopbakken ( onterecht overigens ) Ik zelf zou Tom graag een vernieuwde Jerry Spring zien tekenen. Los van het feit dat ik die Red Knight niet als voorbeeld heb gegeven (voor alle duidelijkheid) is het op zich wel een goed voorbeeld van een interessante stripremake. De vraag blijft natuurlijk of daar veel mensen zitten op te wachten. Waar in ieder geval weinig mensen op zitten te wachten is een vernieuwe versie van Jerry Spring door ondergetekende. Quote Link to comment
bouncer Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 5 uren geleden, Tom B zei: Los van het feit dat ik die Red Knight niet als voorbeeld heb gegeven (voor alle duidelijkheid) Digitale onhandigheid van mijn kant ! Het scenario van Jerry Spring zat al aardig in mijn hoofd.inclusief stokpaardjes.zonder clichés Quote Link to comment
acor Posted May 31, 2019 Share Posted May 31, 2019 'Jacht op een voetbal' van Jomme eindelijk uitgelezen. Het mag bij één deel blijven. Het karakter van de reeks ontbreekt, wat in de andere volwassener versies (Red Rider, Amoras, ...) van bekende stripreeksen wel aanwezig was. Er zitten ook heel wat plotgaten in. Heeft er niemand dat verhaal nagelezen? Quote Link to comment
TDPB Posted June 4, 2019 Share Posted June 4, 2019 Op 20/5/2019 om 07:01, bouncer zei: Het scenario van Jerry Spring zat al aardig in mijn hoofd.inclusief stokpaardjes.zonder clichés Stokpaardjes? Meervoud? Hmm, wat zouden die zijn? Quote Link to comment
cinco Posted July 5, 2019 Share Posted July 5, 2019 De achterflap van de oude Jommekes van mijn moeder gaven mij als kind een 'Mandela Effect'-gevoel avant la lettre. Quote Link to comment
esteban² Posted September 11, 2019 Share Posted September 11, 2019 Op 11 december verschijnt de 2de Jommeke hommage in wat blijkbaar de Jomme-reeks zal worden. Een herwerking van Paradijseiland! Het album verschijnt op 11 december. Ik zeg oelala! De eerste Jomme vond ik maar een halfbakken iets, zowel qua verhaal als wat het tekenwerk betreft. Maar Steven Dupré? Dat is toch wat anders. Words can't describe hoezeer ik hier naar uit kijk! Edit - En hopla: Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted September 12, 2019 Share Posted September 12, 2019 Ziet er geweldig uit. Goede albumkeuze ook. Een groep kinderen op verkenning in de wilde natuur. Meer Jommeke kan het niet worden. Quote Link to comment
esteban² Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 Thinking the same. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
lukoste Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 Ik vond de eerste Jomme al het beste wat in mijn Vlaamse klassiekers (RR S&W Kiekeboe Jommeke) is verschenen de laatste jaren. Quote Link to comment
Tanuki Posted September 13, 2019 Share Posted September 13, 2019 Ik ben er toch ook zeer benieuwd naar. Quote Link to comment
esteban² Posted September 14, 2019 Share Posted September 14, 2019 Eens. Nog steeds mijn favoriete Belgische tekenaar. Ik val in herhaling. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted September 20, 2019 Share Posted September 20, 2019 Wat vinden julllie eigenlijk de beste Jommeke-strips tussen 100 en 200? Dat is de periode van Jommeke waarin ik ben opgegroeid. Eind jaren '80, begin jaren '90 waren de verhaallijnen naar Jommekes-normen wel wat heavier. Gestoorde robot-versies, gangsters, internationale spionage, tot zelfs een bezoek aan de hel. (die laatste was een droom, maar toch...) Als ik de huidige Jommekes in de winkel zie liggen lijken ze mij terug een pak softer geworden. Ik zie bij de nieuwste uitgaven toch geen covers meer zoals die hierboven. Quote Link to comment
Recommended Posts